مرکز خرید ابن بطوطه

1402/10/26 جاهای تفریحی
کپی لینک مطلب

مرکز خرید ابن بطوطه

خرید کردن یکی از لذت های بی نظیر در سفر است که همواره از سوی گردشگران انجام می شود.دبی نیز که یک شهر تجاری محسوب می شود مملو از مراکز خرید بزرگ و کوچک می باشد که هر کدام دریایی از برندهای مختلف و امکانات رفاهی جذابی را در خود جای داده اند.مرکز خرید ابن بطوطه یکی از جالبترین مراکز خرید سطح شهر محسوب می شود که هر مسافر و گردشگری را به یاد دوران قدیم و آثار باستانی گذشته می اندازد.این مرکز خرید به یمن سپاس از ابن بطوطه ، جهانگرد مراکشی قرن 14 نامگذاری شده و از آثار باستانی 6 کشور مصر ، ایران، چین، تونس، هند و اندلس الهام گرفته شده است.این مرکز خرید در خیابان شیخ زاید واقع شده و بین دو پالم جمیرا و جبل علی قرار گرفته و جزو بزرگترین مراکز خرید دبی محسوب می شود.

مرکز خرید ابن بطوطه

ورودی مرکز خرید ابن بطوطه


این مرکز خرید با عظمت شامل 6 سالن اصلی است که هر کدام از این سالنها نمادی از یک شهر یا کشوری است که ابن بطوطه به آن سفر کرده و از آن بازدید کرده است.نام این شش سالن را حیاط چین ، حیاط هند ، حیاط مصر ، حیاط پرشیا ، حیاط آندلس و حیاط تونس نام نهاده اند که هر کدام نماد و فرهنگ آن کشور را توصیف می کند.هر ساله تعداد زیادی گردشگر جهت بازدید از این مرکز خرید به دبی سفر می کنند.

در این بخش مختصری راجع به هر کدام از این حیاط ها برایتان بازگو می نماییم:

حیاط هند

این حیاط دارای معماری هندی و مربوط به زمان فرمانروایی مغولان در این کشور بوده است . سقف این محوطه از تاج محل الهام گرفته شده و نمادهایی مانند قلعه قرمز و کاخ باد در آنجا نمایش داده شده است.

ابن بطوطه

حیاط هند


حیاط چین

در مرکز خرید ابن بطوطه حیاط چین با معماری چینی ساخته شده و از دکورهای زیبای چینی استفاده شده است.کشتی های چینی و دزدان دریایی یک نماد چینی است که در آنجا تزیین شده و سر ها و ستون های سنگی جلوه زیبایی را به این سالن داده است.

حیاط پرشیا

این حیاط زیبا مربوط به آثار باستانی و نمادهای کشور ایران در قرن 14 می باشد .طاق های زیبایی در این حیات طراحی شده و سرامیک ها و موزاییک های آبی فیروزه ای رنگی این سالن را پوشانده است.

ابن بطوطه

حیاط پرشیا


حیاط تونس

این حیاط با دربهای آبی رنگ و نقاشی های زیبا بر روی گچ تزیین شده و پنجره های آهنی و شیشه های رنگی که نماد معماری کشور تونس در قرن 14 بوده جلوه زیبایی به این حیاط داده است.

حیاط مصر

این حیاط طرفداران زیادی دارد چون نمادهای زیبای مصر مانند اهرام ثلاثه و نقاشی ها و حکاکی های مصری رنگ و بوی جالبی به این حیاط داده است.

ابن بطوطه

حیاط مصر


حیاط آندلس

در این حیاط که یکی از کشورهای باستانی بوده و ابن بطوطه از آن بازدید کرده شاهد سفالگری های زیبا هستیم و سقف ها شبیه ستاره طراحی شده اند.

این مرکز خرید زیبا علاوه بر فروشگاههای که جهت خرید دارد دارای باشگاه بولینگ و همچنین محل بازی کودکان می باشد.این مرکز همچنین دارای باشگاه ورزشی و تعداد زیادی رستوران و یک هتل 5 ستاره نیز می باشد. این مرکز خرید سعی کرده قیمتهایی که ارائه می کند مناسب باشد تا امکان خرید برای گردشگران وجود داشته باشد.از ویژگی های این مرکز خرید سر وقت باز و بسته شدن آن است پس جهت مراجعه به این مرکز خرید حتما در زمان مقرر حضور بهم رسانید.

شما عزیزان می توانید با خرید تور دبی از امکانات این مرکز خرید زیبا دیدن نمایید.تور دبی نوروز 1402 فرصتی است مغتنم برای دستیابی به این مهم.شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری آریسا پرواز آماده خدمت رسانی و مشاوره در زمینه رزرو تورهای دبی می باشد.

برچسب‌ها: