فستیوال های شهر آنتالیا

1402/10/24 خبرهای گردشگری
کپی لینک مطلب

فستیوال بین المللی مجسمه های شنی در آنتالیا

شهر آنتالیا دارای مردمانی خوش ذوق و خوش گذران می باشد که می توان این روحیه را در فستیوال بین المللی مجسمه های شنی مشاهده کرد. این فستیوال هر سال با موضوعی خاص برای ساخت مجسمه های شنی توسط گروه های هنری جهانی برگزار می شود. سالانه 10 هزار تن شن در محوطه ای بزرگ برای ساخت تندیس های شنی ریخته می شود. این فستیوال بین المللی هر سال در اردیبهشت ماه برگزار می شود و چندین ماه طول می کشد.

کارناوال کمر

کمر منطقه گردشگری زیبایی در شهر آنتالیا می باشد. این منطقه دارای چشم اندازی زیبا به آب های نیلگون دریای مدیترانه و دامنه سرسبز کوه دارد. سالانه گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند. مدیران این منطقه برای خوش گذرانی بیشتر هر ساله در فرودین ماه فستیوال با شکوهی به راه می اندازند. در این فستیوال بساط شادی و پایکوبی و همچنین آتش بازی و اجرای کنسرت های سنتی مهیا می باشد. هر ساله در ایام عید و فروردین ماه تور آنتالیا برای مسافرین ایرانی برگزار می شود.

فستیوال بین المللی فیلم آنتالیا

صنعت فیلم و سریال ترکیه در دهه های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است. این فستیوال از سال 1963 تا کنون با حضور معروف ترین هنرپیشه ها و فیلمسازان ترک برگزار می گردد. این فستیوال در فصل پاییز برگزار می شود و این فصل زمان مناسبی برای سفر علاقمندان به فیلم و سریال به شهر آنتالیا می باشد.

فستیوال جهانی موسیقی مدیترانه ایی

ففستیوال جهانی موسیقی مدیترانه ایی هر ساله در ماه اکتبر و با حضور پر شور آهنگسازان و خواننده های ترک و هنرمندان بین المللی برگزار می شود. که هر سال گردشگران زیادی در این فصل به آنتالیا سفر می کنند. فستیوال موسیقی مدیترانه ایی لذت سفر به آنتالیا را چندین برابر می کند.