راهنمای جامع سفر به تفلیس

1402/10/16 راهنمای سفر
کپی لینک مطلب


راهنمای جامع سفر به تفلیس

راهنمای سفر به تفلیس پایتخت گرجستان

گرجستان به دلیل نزدیکی به ترکیه و روسیه، همواره پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین مقاصد گردشگری را دارد و در این سال ها شاهد آن هستیم که تمام تلاش خود را در این امر به کار بسته است. با توجه به لغو روادید برای گردشگران ایرانی یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان به شمار می رود. ما در ادامه قصد داریم شما را با پایتخت این کشور یعنی تفلیس و امکانات تفریحی و گردشگری آن آشنا سازیم. پس با ما همراه باشید:

تفلیس

شهر تفلیس

اطلاعات کلی درباره شهر تفلیس

شهر تفلیس از دیرباز به عروس شهرهای قفقاز شهرت داشته است و یکی از شهرهای پرطرفدار و مشهور کشور گرجستان به شمار می رود. درواقع تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان و البته بزرگترین شهر گرجستان می باشد. این شهر زیبا با جمعیتی حدود یک و نیم میلیون نفر در قرن پنجم میلادی به دست یکی از پادشاهان سرزمین گرجی ها به نام وختانگ اول به وجود آمد. وجود پارک های بی نظیر و روخانه متکواری که از وسط شهر تفلیس عبور می کند، چشم انداز بی نظیری در این شهر به جود آورده است. دریاچه هایی با قابلیت شنا و قایق سواری، پارک آبی و از همه مهم تر مجسمه های هنری، تفلیس را تبدیل به یکی از بهترین مقاصد گردشگری کرده است.هوای تفلیس به دلیل نسیمی که از کوهستان ها در دره های اطراف می وزد همیشه پاکیزه است. زبان مردم این شهر گرجی و واحد پول تفلیس لاری می باشد. تفلیس در جنوب شرق اروپا واقع شده است. شهر در دو طرف ساحل رود متکواری در درون دره ایی واقع شده است. این رود که از کوه های ترکیه سرچشمه می گیرد به طول 36 کیلومتر در شهر تفلیس جاری است. از لحاظ زمانی شهر تفلیس 30 دقیقه از تهران جلوتر است.


 آب و هوای شهر تفلیس

تفلیس در منطقه نیم کره شمالی، جنوب منطقه قفقاز و در میان دریای سیاه و کوه های قفقاز قرار گرفته است و از آنجایی که اقلیم نیمه گرمسیری و مرطوبی دارد، درنتیجه تابستان های بسیار گرم و زمستان های نسبتا سردی را در شهر تفلیس می بینیم. در اغلب اوقات سال در این شهر بارندگی می باشد. وجود آب و هوای معتدل در این به این معناست که چهار فصل متفاوت در این شهر خواهید دید. دمای هوا در فصل بهار بین 12 تا 21 درجه سانتیگراد، در فصل تابستان بالاترین دما 32 درجه و پایین ترین دما در شب 15 درجه سانتیگراد، در فصل پاییز میانگین هوا بین 4 تا 17 درجه سانتیگراد و در فصل زمستان میانگین هوا بین منفی یک درجه تا 10 درجه سانتیگراد می باشد.


بهترین زمان سفر به تفلیس

از آنجایی که تابستان های شهر تفلیس گرم تر از دیگر روزهای سال و زمستان ها سرد تر از دیگر روزهاست، بهار و پاییز زمان مناسبی برای سفر به تفلیس می باشد. در طی این دو فصل هوا بسیار معتدل و بارندگی دلپذیری در جریان است. با این حال انتخاب بهترین زمان سفر کمی دشوار است زیرا گرم ترین روزهای تابستانی تفلیس، کمی با آب و هوای تابستانی ایران متفاوت است. بنابراین زمان مناسب سفر به شهر تفلیس به سلیقه گردشگران بر میگردد و چه بسا در روزهای سرد زمستانی نیز اوقات خوشی را در شهر تفلیس تجربه خواهید کرد. تورهای تفلیس در فصل تابستان و بهار گران تر از بقیه فصول می باشد و اگر میخواهید سفر بسیار ارزان قیمت به تفلیس داشته باشید فصل زمستان را به شما پیشنهاد می کنیم. لطفا برای مشاوره رایگان تورهای ارزان قیمت و مناسب تفلیس با همکاران ما در شرکت آریسا پرواز تماس حاصل فرمایید.


 برخی جاذبه های شهر تفلیس

تندیس کارتلیس ددا | Kartlis Deda

کارتلیس ددا به معنای مادر گرجستان، مجسمه ای بر فراز بلندی های اطراف شهر تفلیس می باشد. این مجسمه بر روی تپه های سولولاکی بنا شده و تقریبا از تمام نقاط شهر قابل رویت می باشد. مجسمه مادر گرجستان از آلومینیوم و به شمایل بانویی گرجی با لباس محلی ساخته شده که در دست راست وی شمشیری به معنای سلحشوری و تهدید دشمنان و در دست چپ این مجسمه جام نوشیدنی به نشانه مهمان نوازی و استقبال از دوستان قرار دارد.

شهربازی متاتسمیندا | Mtatsminda Park

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری و هیجان انگیز تفلیس پارک وسیع متاتسمیندا است. در این پارک یک شهربازی بسیار جذاب را می بینید که در بالای ارتفاع واقع شده و به تمام شهر اشراف دارد.

ناریکالا | Narikala

قلعه ناریکالا در تفلیس یک بنای ارزشمند با قدمتی 1600 ساله که در محله معروف آبانتوبانی و با فصله بسیار کم از مرکز شهر واقع شده است. این قلعه باستانی در واقع قدیمی ترین ساختمان شهر تفلیس و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر تفلیس به شمار می رود. اگر در زمان سفر به تفلیس به دنبال جاذبه ایی هستید که می خواهید از آن جا آغاز کنید، ناریکالا یکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود.

پارک آبی جینو پاردایس | Gino Paradise Tbilisi

جینو پاردایس مجموعه ایی بزرگ، تفریحی و چند منظوره است که میتواند برای گردشگران یک روز هیجان انگیز و متفاوت را رقم بزند. این مجموعه 20 هکتاری دارای انواع استخرها و سرسره های آبی است. بهترین زمان برای استفاده از امکانات پارک آبی فصل تابستان می باشد.

gino

پارک آبی جینو پارادایس تفلیس

باغ بوتانیکال تفلیس | Botanical Gardens Tbilisi

باغ بوتانیکال به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شهر تفلیس، مجموعه ایی 161 هکتاری با 4500 نوع گونه گیاهی است. درب های این باغ در سال 1985 میلادی به روی عموم مردم باز شد و در سال ها قبل از آن تنها مختص به خانواده سلطنتی بوده است. ساعات بازدید همه روزه از ساعت 9 صبح الی 19 بعد از ظهر می باشد.

پل صلح | The Bridge Peace

پل صلح یک پیاده روی بسیار زیبا با طراحی مدرن است که بر روی رود کر در شهر تفلیس ساخته شده است. سازه مهندسی این پل به شکل پل خرپایی، پل قوسی و پل طره ای می باشد. طول این پل 150 متر است و برای وصل کردن قسمت جدید شهر و قسمت قدیمی شهر تفلیس ساخته شده است. پل صلح در سال 2010 میلادی ساخته شده است.

پل صلح

پل صلح تفلیس

 برخی رستوران های شهر تفلیس

رستوران شاوی لومی | Shavi Lomi

شاوی لومی یکی از رستوران های فوق العاده گرجی با نمایی از طاق های آجری زیبا می باشد. در این رستوران غذاهای دلپذیر با ترکیبی از مواد اولیه تولید گرجستان و سبک آشپزی خلاقانه اروپایی سرو می شود.

کافه لیترا | Café Littera

کافیه لیترا یکی از رستوران های خوب شهر تفلیس با منویی از غذاهای جدید و خوشمزه گرجی به شمار می رود. کافه لیترا باغی دوست داشتنی در پشت ساختمان اتحادیه نویسندگان گرجستان واقع شده است. در این کافه همه چیز خوشمزه و لذیذ است.

رستوران سیسکویلی | Tsiskvili

سیسکویلی یکی از بهترین رستوران های شهر تفلیس از نگاه مردم محلی و توریست ها است. این رستوران دارای دکوراسیونی سنتی و جالب است که انواع غذاهای سنتی و اصیل گرجی را در محیطی بسیار تماشایی به مهمانان خود ارائه می کند. اگر تمایل دارید در حین خوردن غذا شاهد رقص و موسیقی سنتی گرجی باشید بی تردید این رستوران بهترین انتخاب شما خواهد بود.

رستوران شاکمن | Schuchmann Wine Bar & Restaurant

رستوران شاکمن به عنوان یکی از بهترین رستوران های شهر تفلیس غذاهای فوق العاده ایی به مهمانان و مشترین خود پیشنهاد می دهد که معمولا همه آن ها را در مقابل چشمان مشتریان خود و به سبک گرجی طبخ می کنند. فضای این رستوران کاملا حجره ایی شکل می باشد و در این رستوران انواع غذاهای مدرن و گرجی با قیمتی مناسب سرو می شود.

رستوران فیونیکولار | Funicular

رستوران فیونیکولار یکی از بهترین رستوران های تفلیس است که در میانه بافت سنتی و تاریخی شهر تفلیس واقع شده است و دارای منظره وسیع و چشم نوازی از شهر می باشد. در این رستوران انواع غذاهی اروپایی، اروپای شرقی و گرجی سرو می شود. برای طبخ غذا در این رستوران از مواد اولیه بسیار تازه و سالم استفاده می شود.

رستوران فیمس | Famous

رستوران فیمس یکی از بهترین رستوران های شهر تفلیس برای خوردن غذاهای گرجی و اروپایی می باشد. فضایی منحصر به فرد و موسیقی آرامش بخش لحظاتی لذت بخش را برای شما به ارمغان می آورد. رستوران فیمس علاوه بر غذاهای فوق العاده، دسترسی بسیار خوبی به مرکز شهر و میدان آزادی شهر تفلیس دارد. در این رستوران انواع غذاهای گرجی، اروپایی، اروپای شرقی، اروپای مرکزی و گیاهی سرو می شود.

رستوران تگلارا | Taglaura

رستوران تگلارا یکی از برترین رستوراهای زنجیره ایی گرجستان است که چهار شعبه آن در تفلیس واقع شده است. در این رستوران انواع غذاهای اروپای شرقی به صورت وعده های صبحانه، ناهار و شام سرو می شود.


برخی هتل های شهر تفلیس

هتل کورتیارد | Courtyard By Marriott

هتل کورتیارد به عنوان هتل چهار ستاره یکی از بهترین هتل های تفلیس که در نزدیکی مجسمه آزادی تفلیس واقع شده است. یکی از نقاط قوت این هتل فاصله بسیار کم آن تا مرکز شهر و مکان های دیدنی شهر تفلیس می باشد. اتاق های این هتل به چهار دسته دلوکس، سوپریور، کرنر و جونیور سوئیت تقسیم می شود. از خدمات این هتل می توان وای فای، باشگاه بدنسازی، استخر شنا، سونا، جکوزی و پذیرش 24 ساعته نام برد.

courtyard

هتل کورتیارد تفلیس

هتل روستاولی پالاس | Rustaveli Palace

اگر می خواهید هتلی تمیز و از لحاظ اقتصادی به صرفه در تفلیس رزرو کنید هتل روستاولی پالاس یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود که به مرکز شهر تفلیس بسیار نزدیک است. صبحانه این هتل به صورت بوفه سرو می شود و روستوران هتل دارای انواع غذاهای گرجی و اروپایی می باشد. از امکانات این هتل می توان وای فای، خشکشویی و دیگر امکانات رفاهی را نام برد.

هتل مرکور | Mercure Hotel

هتل مرکور یکی از بهترین هتل های شهر تفلیس به شمار می رود که به اکثر مکان های دیدنی شهر تفلیس نزدیک است. این هتل چهار ستاره دارای اتاق های استاندارد تک نفره، استاندارد دو نفره، اتاق های سوپریور و دلوکس می باشد. رستوران این هتل دارای انواع غذاهای اروپایی و محلی می باشد. از خدمات هتل می توان وای فای، مرکز اسپا، بخش ماساژ، سونا، باشگاه، کتابخانه، تراس و خشکشویی را نام برد.

mercure

هتل مرکور تفلیس

هتل بیلتمور تفلیس | The Biltmore Hotel Tbilisi

هتل بیلتمور به عنوان یکی از بهترین هتل های تفلیس امکاناتی همچون استخر، مرکز اسپا و مرکز ورزشی را در اختیار مهمانان خود قرار می دهد. فاصله این هتل تا سالن اپرا و تئاتر باله تفلیس کمتر از 500 متر می باشد. هتل دارای یک تراس برای آفتاب گرفتن و یک سونا می باشد. فاصله این هتل تا میدان آزادی 2 کیلومتر و فاصله تا فرودگاه بین المللی تفلیس 18 کیلومتر است.

biltmore

هتل بیلتمور تفلیس

هتل هالیدی این تفلیس | Holiday Inn Tbilisi

هتل هالیدی این، هتلی لوکس که اقامتی در مکانی مدرن، محیطی دوستانه و دسترسی آسان به نقاط مهم شهر را برای مهمانان خود ارائه می دهد. اتاق ها مبله شده، مجهز به اینترنت بی سیم، تهویه مطبوع و تلویزیون است. اتاق ها دارای پنجره های بزرگ با نمای زیبا از شهر دارند. هتل هالیدی این تفلیس دارای استخری بزرگ و مرکز اسپایی با امکانات عالی به همراه ماساژ دارد. فاصله هتل تا تئاتر اپرا و باله تفلیس 2.5 کیلومتر، تئاتر روستاولی 2.7 کیلومتر، میدان آزادی 3.4 کیلومتر و کوه های سرسبز منطقه قفقاز 10 دقیقه با ماشین می باشد. فرودگاه بین المللی تفلیس در فاصله 20 کیلومتری از این هتل قرار دارد. این هتل چهار ستاره دارای 270 اتاق می باشد.

برای رزرو هتل های شهر تفلیس با بهترین قیمت میتوانید با همکاران ما در شرکت آریسا پرواز تماس حاصل فرمایید.


 برخی مراکز مهم خرید شهر تفلیس

تفلیس مال | Tbilisi Mall

یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین مراکز خرید که در بخش غربی شهر تفلیس و در قفقاز جنوبی واقع شده، تفلیس مال نام دارد که دنیای مد تفلیس است. این مرکز خرید بسیاز زیبا و مبتکرانه و طبق اصول معماری سبز طراحی شده است که نشان از فرهنگ معاصر این کشور می باشد و توجه هر گردشگری که به شهر تفلیس سفر کرده است را به خود جلب می کند. در این مجموعه نزدیک به 130 برند پوشاک، کیف و کفش فعالیت می کنند. از دیگر امکانات این مرکز خرید می توان از وجود سینما، فود کورت، کافه، پارکینگ، هایپر مارکت زنجیره ای کارفور و دیگر امکانات رفاهی نام برد.


ایست پوینت | East Point

مرکز خرید ایست پوینت یک مجموعه تفریحی بی نظیر که بیش از 150 فروشگاه از برندهای لوکس و متوسط شامل انواع لباس، کفش و کیف را در خود جای داده است. از جمله امکانات تفریحی سالن بولینگ، زمین بازی مخصوص کودکان، سالن سینما و دیگر امکانات رفاهی را نام برد. در این مرکز خرید رستوران های متنوع قرار دارد. فاصله این هتل تا مرکز شهر 12 دقیقه با ماشین می باشد.

مرانی مال | Merani Mall

مرکز خرید مرانی مال در خیابان روستاولی قرار گرفته است که دارای امکانات بسیار خوب و ویژه ای است. در این مجموعه 4 طبقه برندهای مطرح دنیا را مشاهده خواهید کرد. در این مرکز خرید علاوه بر خرید می توانید بسیار لحظات خوشی را در کافه ها و رستوران های متنوع آن سپری کنید.

برچسب‌ها: