آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟ آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟

1402/10/23 خبرهای گردشگری
کپی لینک مطلب

مقایسه ی آنتالیا و کوش آداسی برای سفر

برای مقایسه ی دو شهر آنتالیا و کوش آداسی برای سفر ابتدا لازم است یک سری اطلاعت کلی از موقعیت هردوشهر داشته باشید که دانستن این نکات قبل سفر دید خوبی به شما میدهد.

معرفی شهر آنتالیا

آنتالیا مرکز استان آنتالیا و از شهرهای محبوب و توریستی ترکیه است که دارای حدود 2.5میلیون جمعیت میباشد.این شهر بزرگترین ساحل بین المللی ترکیه است که به مدیترانه ی زیبا متصل میباشد.آنتالیا دارای شهر های مختلفی  میباشد که معروف ترین آنها آلانیا،کنی آلتی و کمر هستند.دلایل محبوبت این شهر سواحل دل انگیز با انواع تفریحات آبی،هتل های لوکس با خدمات عالی و جاذبه های طبیعی و تاریخی زیبای آن میباشد که برای اطلاعات بیشتر درباره ی جاذبه های آنتالیا میتوانید راهتمای کامل را در مقاله جامع سفر به آنتالیا مشاهده کنید.

معرفی شهر کوش آداسی

کوش آداسی از توابع استان آیدین ترکیه است و در 71 کیلومتری آن قرار دارد و دارای حدود 62637 نفر جمعیت میباشد.این بندر در دریای اژه قرار دارد و یکی از ویژگی های آن نزدیکی به جزیره یونانی ساموس میباشد.دلایل محبوبیت کوش آداسی نیز سواحل شنی زیبا همراه با تفریحات ابی ،رستوران ها و امکان خرید از بازارها و جنگلهای کاج و همچینین دیدنی های تاریخی آن میباشد که برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای سفر به کوش آداسی را بخوانید.

آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی

در ادامه ی مقاله برای مقایسه ی اینکه آنتالیا بهترا است یا کوش آداسی به نکات ضروری در هر شهر اشاره میکنیم .در ابتدا بهتر است ببینیم که از چه مسیرهایی و چگونه میتوانیم به این دو شهر ساحلی زیبا سفر کنیم.

راه های سفر به آنتالیا و کوش آداسی

در مقاله راهنمای سفر به ترکیه گفته بودیم که برای سفر به ترکیه و شهرهای آن نیازی به ویزا ندارید و داشتن پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار کفایت میکند و برای رزرو تور خود میتوانید از طریق همکاران ما در آریسا پرواز راهنمایی های لازم را بگیرید.
سفر به آنتالیا: میتوانید با استفاده از پرواز های داخلی به این شهر سفر کنید هم با پرواز های خارجی که باید خاطر نشان کنم شما نمیتوانید با استفاده از پرواز های داخلی به صورت مستقیم به آنتالیا سفر کنید لذا باید از طریق دنیزلی یا اسپارتا و سپس با استفاده از ترانسفر زمینی از این دو شهر به آنتالیا سفر کنید.فرودگاه اسپارتا حدود 140 کیلومتر و فرودگاه دنیزلی حدود 174 کیلومتر از آنتالیا فاصله دارد.راه آخری که میتوانید به آنتاللیا سفر کنید از طریق پرواز به سمت استانبول و سپس از آنجا با پرواز داخلی استانبول آنتالیا خود را به مقصد برسانید.روش اول و سوم آسان تر است اما روش دوم یعنی با استفاده از پرواز های داخلی و ترانسفر زمینی از فرودگاه دنیزلی و اسپارتا کم هزینه تر میباشد.
سفر به کوش آداسی :ازآنجایی که کوش آداسی فرودگاهی ندارد شما میتوانید خودتان را با پرواز به فرودگاه عدنان ازمیر در 95 کیلومتری کوش آداسی برسانید و از آنجا با استفاده از ترانسفر به شهر کوش آداسی بروید.برای اطلاعات بیشتر راجع به فرودگاه های مختلف آنتالیا و فاصله ی آن ها از یکدیگر به قسمت تور آنتالیا مراجعه کنید.

هتل های آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی

اگر بخواهیم هتل های این دو شهر را مقایسه کنیم هردو از شهر های توریستی  و زیبای ترکیه هستند و هتل های خوبی دارند ولی از آنجایی که آنتالیا شهری شناخنه شده تر و همچنین مرکز استان میباشد هتل های لوکس تر و شیک تری دارد ولی هتل های کوش آداسی از لحاظ قیمت مناسب تر میباشد.برای اطلاعات بیشتر درباره ی هتل های انتالیا به قسمت هتل های آنتالیا مراجعه کنید.

مقایسه آب و هوا در آنتالیا و کوش آداسی

آنتالیا و کوش آداسی آن چنان از هم دور نیستند که تفاوت آب و هوای این دو شهر زیاد باشد اما جزئیاتی در میانگین بارندگی و دما وجود دارد.

آنتالیا شلوغ تر است یا کوش آداسی؟

شلوغی یا آرامش یک شهر برای سفر کاملا سلیقه ای میباشد. بعضی ها دوست دارند فضای اطرافشان آرام و بعضی ها دوس دارند اطرافشان در سفر پر از سرو صدای مردم و سایر توریست ها باشد.آنتالیا مرکز استان است و شهر بزرگتر و پرجمعیت تری نسبت به کوش آداسی میباشد پس اگر به دنبال شلوغی و هیجان هستید آنتالیا گزینه ی مناسبی برای شما میباشد.کوشی آداسی هم از آن جایی که به تازگی مورد توجه گردشگران قرار گرفته جمعیت و توریست کمتری دارد لذا شرایط آرامتری نسبت به آنتالیا دارد.

سواحل آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟

یکی از دلایل جذب توریست در آنتالیا سواحل جذاب و متنوع آن میباشد که شما میتوانید انواع تفریحات آبی و خدمات دیگر را در آن ها مشاهده کنید.بهترین ساحل های آنتالیا :لارا،کمر،بلک و ... هستند و در مقایسه با کوش آداسی خدمات و امکانات بیشتری دارند.بیشتر سواحل آنتالیا صخره  ای و شنی و سواحل کوش آداسی ماسه ای هستند.بهترین سواحل کوش آداسی:لانگ بیچ،سیلور سند،ساحل الماس و ... میباشند.

جاذبه های طبیعی آنتالیا یا کوش آداسی؟

اگر بخواهیم طبیعت این دو شهر را مقایسه کنیم باید بگویم که طبیعت کوش آداسی بکر تر و زیبا تر است هر چه باشد آنتالیا شهر بزرگیست و اثار زندگی شهری در آن بیشتر دیده میشود.برای اطلاعات بیشتر جاذبه های دیدنی آنتالیا میتوانید مقاله ی جاذبه های دیدنی آنتالیا را مطالعه کنید.شما میتوانید زیبای های طبیعی بسیاری را در روستای کرازلی در 10 کیلمتری شرق کوش آداسی مشاهده کنید.برای اطلاعات بیشتر راجع به جاذبه های گردشگری کوشی آداسی نیز میتوانید به قسمت جاذبه های گردشگری کوش آداسی مراجعه کنید.

برای خرید آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟

یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر خرید کردن و رفتن به پاسازها و بازار ها میباشد که هردو شهر آنتالیا و کوش آداسی دارای مراکز خرید مختلف لوکس و برند تا محلی و سنتی دارند که میتوانید از خرید کردن درآن لذت ببرید.برای اطلاعات بیشتر از مراکز خرید آنتالیا مقاله راهنمای جامع به سفر آنتالیا و برای اطلاعات بیشتر از مراکز خرید کوش آداسی مقاله راهنمای جامع سفر به کوش آداسی را مطالعه کنید.

هزینه سفر به کوش آداسی و آنتالیا چگونه است؟

در آخر اگر بخواهیم یک نتیجه گیری کلی میان این دو شهر داشته باشیم باید بگویم که هزینه ها در این دو سفر تفاوت چندان زیادی با یکدیگر ندارند آنتالیا مسیر شناخته تر شده و شلوغ تری نسبت به کوش آداسی میباشد لذا تنوع هتل ها و کیفیت خدمات اندکی بیشتر است و کوش آداسی مسیر آرامتر و نسبتا کم هزینه تری میباشد.هر دو شهر نیاز به ویزا ندارند.هردو میتوانند مسیر خوبی برای سفر مخصوصا در فصل تابستان باشند.برای اطلاعات بیشتر درباره ی رزرو تور آنتالیا و تور کوش آداسی با کارشناسان ما در آریسا پرواز همراه باشید.

برچسب‌ها: