سواحل بی نظیر دبی و تفریحات جذاب آنها سواحل بی نظیر دبی و تفریحات جذاب آنها

1402/10/23 جاهای دیدنی
کپی لینک مطلب

سواحل بی نظیر دبی و تفریحات جذاب آنها


دبی به عنوان بزرگترین شهر امارات متحده عربی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایرانیان به شمار می رود. نه تنها ایران بلکه از سراسر جهان گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند و می توان گفت دبی یکی از پربازدید ترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می آید. امارات متحده عربی در جنوب ایران و در حاشیه خلیج فارس واقع شده است و به دلیل نزدیکی به کشور ایران یکی از مقاصد گردشگری برای ایرانیان به شمار میرود.

 

مقدمه ای درباره بهترین سواحل دبی

سواحل دبی همگی دارای زیبایی های بی نظیر می باشند که هر کدام از این سواحل امکانات رفاهی مختص خود را دارند، اما در این مقاله میخواهیم بهترین سواحل دبی که استفاده از آنها برای عموم آزاد می باشد را به شما معرفی کنیم. زیرا اکثر سواحل دبی مختص هتل های دبی و یا ویلاهای مسکونی لوکس دبی می باشند. سواحل اختصاصی هتل های دبی فقط برای مهمانان این هتل ها قابل استفاده می باشد و برای عموم آزاد نیست.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در مورد بهترین سواحل دبی که به صورت عمومی و رایگان و یا با پرداخت هزینه اندکی از آنها لذت ببرید آشنا شوید. در هنگام شنا در این سواحل بسیار مراقب باشید. در اکثر این سواحل غریق نجات و اتاق های مخصوص تعویض لباس موجود است.


1. ساحل جمیرا | Jumeirah Beach

ساحل جمیرا یکی از معروفترین و محبوب ترین سواحل دبی به شمار می آید که استفاده برای از آن برای عموم آزاد می باشد و به دلیل رعایت استانداردی بین المللی دارای تاییدیه پرچم آبی ساحل است.

تاییدیه پرچم آبی (Blue Flag Beach)  توسط بنیاد آموزش محیط زیست صادر می گردد و به منظور رعایت استانداردهای بین المللی حفاظت از محیط زیست می باشد.

ساحل جمیرا محلی زیبا برای تفریحات خانوادگی است.از جمله خدمات رفاهی این ساحل می توان از غریق نجات، تفریحات ورزشی و کتابخانه رایگان نام برد که می توان در حین استراحت بر روی شن های نرم طلایی ساحل جمیرا از خواندن کتاب نیز لذت ببرید.

پارک جمیرا بیچ در نزدیکی ساحل قراردارد که دارای زمین بازی کودکان، محوطه مخصوص باربیکیو،کافه و فضای سبز زیبا می باشد. ساحل طلایی رنگ،  نخل های سرسبز و فضای سبز ساحل باعث زیبایی و جذابیت بیش از حد ساحل جمیرا شده است.

ساحل جمیراساحل جمیرا آریسا

2. پارک ساحلی الممزار | Al Mamzar Beach

ساحل الممزار یکی دیگر از سواحل زیبای دبی می باشد که دارای تاییدیه پرچم آبی ساحل می باشد. این پارک ساحلی 106 هکتار مساحت دارد و شامل محوطه چمن بزرگ مختص پیک نیک، محوطه مخصوص باریبیکیو، استخر، آمفی تئاتر، دوچرخه سواری، محوطه بازی کودکان، تالاب ها و محوطه سرپوشیده کنار ساحل می باشد.

در پارک ساحلی الممزار می توانید چادرهایی مخصوص با کولر گازی اجاره کنید و از روزتان لذت ببرید. از جمله ویژگی های ساحل الممزار می توان 5 ساحل با غریق نجات، برج های مراقبت، رختکن و سایه بان برای استراحت و یا آفتاب گرفتن نام برد.

ساحل الممزار دارای چندین ورودی برای افرا پیاده و افرادی که با خودرو به این مکان بروند است. ساحل الممزار در نزدیکی دیره و شارجه است که قلب اصلی شهر دبی محسوب می شود در نتیجه محلی بی نظیر برای گشت و گذار می باشد.

ساحل الممزار همه روزه از ساعت 8 صبح تا 23 شب آماده خدمت رسانی به بازدید کنندگان محترم می باشد. البته این ساحل در روزهای دوشنبه و چهارشنبه مخصوص خانم ها و کودکان است.

ساحل الممزارساحل الممزار آریسا

3. ساحل لامر | La Mer Beach

ساحل لامر یکی از جدیدترین سواحل دبی به شمار می آید و به دلیل رستوران ها و کافه هایش و به ویژه به خاطر فروش بستنی و خوراکی های دلچسب طرفداران زیادی دارد.

ساحل لامر دارای کافه های ساحلی می باشد که می توان با خیالی آسوده نوشیدنی خود را سفارش دهید و از هوای مطبوع و چشم انداز زیبا لذت ببرید. همچنین می توانید از زمان طلوع خورشید تا غروب آفتاب در آب دریا شنا کنید. اما از زمان تاریکی هوا به هیچ وجه حتی اجازه آب تنی هم نخواهید داشت و فقط می توانید در کنار ساحل بنشینید و از صدای امواج دریا لذت ببرید.

ساحل لامر

ساحل لامر آریسا

4. ساحل مارینا بیچ | Marina Beach

ساحل مارینا در دبی مارینا و در امتداد ساحل خلیج فارس واقع شده است. مارینا بیچ دارای امکاناتی از قبیل مکان های اقامتی در کنار ساحل آب های نیلگون خلیج فارس، اقامتگاه های شیک و لوکس و جاذبه های تفریحی دیگری می باشد. ساحل مارینا در نزدیکی ساحل جمیرا واقع شده و بیش از 1.7 کیلومتر امتداد یافته است.

ساحل مارینا یکی از تمیز ترین سواحل دبی به شمار می آید و کافه رستوران های متنوعی دارد که همه روزه گردشگران زیادی برای تفریح به این ساحل می روند.  ساحل مارینا محیطی عالی برای شنا کردن و پیاده روی روی ماسه های نرم هنگام غروب آفتاب می باشد.


5. ساحل ام سقیم یا سان ست بیچ | Sunset Beach

ساحل ام سقیم یا سان ست بیچ به خاطر نزدیکی به برج العرب و نمایی زیبا از این برج، شلوغ ترین و جذاب ترین ساحل دبی به شمار می رود. ام سقیم نام یکی از محله های شیخ نشین دبی است که در امارت واقع شده است. از جمله امکانات این ساحل سایه بان، رختکن، دوش، اینترنت وای فای و تعدادی غریق نجات می باشد. ساحل سان ست به صورت 24 ساعته باز می باشد و به همین دلیل یکی از محبوب ترین سواحل دبی به شمار می آید.

ساحل ام سقیم یکی از سواحل عمومی و رایگان دبی است. این ساحل دارای کافه و رستوران های متعدد و همچنین محوطه مخصوص برای باربیکیو می باشد. اگر علاقمند به پیک نیک به همراه خانواده هستین می توانید در این ساحل روزی عالی را سپری کنید.

ساحل ام سقیم در آخر هفته ها بسیار شلوغ می باشد پس بهتر است برای راحتی بیشتر هنگام صبح به این ساحل بروید. فاصله ساحل تا مرکز شهر 16 کیلومتر می باشد و به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی قابل دسترس است. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این ساحل ایستگاه فرست گلف بانگ در خط قرمز می باشد.


6. ساحل کایت دبی | Kite Beach

ساحل کایت دبی یکی از دیدنی ترین سواحل  درتور دبی به حساب می آید که دقیقا در پشت دانشگاه وولونگونگ قرار دارد. ساحل کایت همیشه مورد استقبال علاقمندان به فوتبال، والیبال و کایاکرها قرار دارد و معمولا افراد به صورت گروهی فعالیت های ورزشی با یکدیگر انجام می دهند.

ساحل کایت یکی از اجتماعی ترین سواحل دبی به شمار می رود که می توانید در آنجا دوستانی با علایق مشترک پیدا کنید. از جمله تفریحات این ساحل می توان اسکیت سواری، بانجی جامپینگ و همچنین مسیر مخصوص دویدن در کنار آب های گرم نام برد.

ساحل کایت ساحلی بکر و زیبا برای گردش و تفریح می باشد اما متاسفانه هیچ امکاناتی برای دوش و آفتاب گرفتن وجود ندارد. در نتیجه اگر میخواهید در ساحل کایت آفتاب بگیرید و یا شنا کنید حتما وسایل مورد نیازتان را به همرا داشته باشید.


7. ساحل الصفوح | Al Sufouh Beach

ساحل الصفوح یا بلک پالاس بیچ به معنی ساحل قصر سیاه در منطقه الصفوح امارات متحده عربی در شهر دبی واقع شده است. از آن جهت که ساحل الصفوح بین برج العرب و پالم جیرا قرا گرفته اکثریت مردم از آن بی خبر هستند و از لذت بردن از این ساحل زیبا بی نصیب هستند. به همین دلیل برخی ها نام سیکرت بیچ یعنی ساحل مخفی را روی آن گذاشته اند که دلیل آن پنهان ماندن ساحل الصفوح از چشم گردشگران می باشد.

ساحل الصفوح یا بلک پالاس بیچ یکی دیگر از سواحل عمومی و رایگان دبی می باشد که استفاده از آن برای عموم آزاد است. ساحل اصفوح دبی با توجه به شن های سفید رنگ خود منظره پانورامای شگفت انگیزی از جمیرا پالم و برج العرب دارد.

ساحل الصفوح امکانات بسیار محدودی دارد ولی با این وجود از محبوبیت ویژه ای بین مردم محلی دبی و اماراتی ها و گردشگردان دارد و اگر مسیر منتهی به جاده ساحلی جمیرا را طی کنید، به ساحل مخفی و بکر الصفوح خواهید رسید.


8. ساحل نخل جمیرا یا پالم جمیرا | The Palm Jumeirah

ساحل نخل جمیرا یا پالم جمیرا یکی از جزیره های نخلی شهر دبی به شمار می آید که از نمای بالا شبیه به یک نخل بزرگ دیده می شود. این جزیره بر روی آب های خلیج فارس توسط دست انسان ساخته شده است. در برخی از قسمت های ساحل پالم جمیرا ساحل صخره ای عمومی وجود دارد، اما بهتر است بدانید که نخل جمیرا هیچ ساحل عمومی ای ندارد و همه این سواحل متعلق به اماکن مسکونی و هتل های لوکس آن منطقه قراردارد.

کلوپ ساحلی ریوا یا همان ریوا بیچ کلاب تنها مکانی است که اجازه ورود به ساحل پالم جمیرا را در ازای دریافت مبلغ به گردشگران می دهد. ساحل نخل جمیرا دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی می باشد که می توانید از آنها لذت ببرید و زیبایی های شهر دبی را مشاهده کنید.


در امارات متحده عربی و شهر دبی تعداد بی شماری سواحل وجود دارد که متعلق به هتل های این شهر می باشد و تنها در صورت اقامت در هتل می توانید از این ساحل ها لذت ببرید. در این مقاله سعی کردیم اکثر سواحل عمومی و رایگان شهر دبی را به شما معرفی کنیم. برای رزرو پرواز، هتل دبی و تور دبی می توانید با همکاران ما در شرکت آریسا پرواز مشاوره رایگان دریافت کنید.


در آخر در نظر داشته باشید ریختن زباله در سواحل دبی و مکان های تفریحی شهر دبی ممنوع می باشد و جریمه نقدی خواهد داشت.امیدواریم با انتخاب تور دبی نوروز خاطره ی خوبی از سفر با آژانس آریسا پرواز برای شما رقم بخورد.