موزه های آنتالیا

1402/10/23 موزه گردی
کپی لینک مطلب

از موزه های آنتالیا چه می دانید؟

کشور ترکیه بدلیل هزینه های گزافی که در دهه های گذشته کرده است یکی از قطب های اصلی گردشگری در جهان بشمار می رود و تور ترکیه جزو تورهای پرطرفدار میان مسافران و گردشگران می باشد.شهرهای زیبای ترکیه همواره محل فستیوال های مختلف گردشگری از جمله فستیوال های خرید و موسیقی بوده است و اجناس مختلف با برند های بین المللی را می توانید با نرخ های مناسب و آفر های ویژه در مراکز خرید ترکیه خریداری نمایید.آوازه زیبایی شهرهای ساحلی ترکیه در تمام دنیا پیچیده است.سواحل زیبای مدیترانه با سواحل شنی و صخره ای جذابش همواره یکی از مقاصد گردشگری مسافران از سراسر جهان بوده است.امکانات اقامتی لوکس با خدمات آل و یوآل و سفر به این سواحل با قیمتهای مناسب و داشتن انواع تفریحات آبی گوناگون و غذاهای متنوع همه و همه باعث شد این شهرهای ساحلی طرفداران زیادی داشته باشد. 
شهر ساحلی آنتالیا که در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته از محبوب ترین شهرهای ساحلی ترکیه بشمار می آید.از مناطق مختلف آنتالیا می توان به لارا، بلک و کمر اشاره کرد.محبوبیت این شهر باعث شده تور آنتالیا میان گردشگران جزو تور های پرفروش باشد.ایام نوروز و تعطیلات علاقه مسافران برای سفر به این شهر بیشتر می شود و تور آنتالیا نوروز فرصتیست جهت بازدید از مناطق و اماکن گردشگری شهر آنتالیا.در این مقاله سعی خواهیم کرد اطلاعاتی در خصوص موزه های موجود در شهر آنتالیا بیان نماییم.شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری آریسا پرواز مجری مستقیم تورهای ترکیه اماده ارائه بهترین نرخ ها و پکیج های مسافرتی به شما عزیزان می باشد.

موزه های آنتالیا

از موزه های شهر آنتالیا می توان موزه باستان شناسی، موزه مینی سیتی ، موزه آتاتورک، موزه اسباب بازی، موزه زیر آبی و موزه کاشی را نام برد که هر یک را به اختصار توضیح خواهیم داد

موزه باستان شناسی

این موزه از زیباترین و محبوب ترین موزه های آنتالیا محسوب می شود که علاقه مندان به تاریخ می توانند اطلاعات شگرفی را در این موزه بیابند.این موزه دارای بخش های زیادی از جمله گالری سکه ها، اتاق های امپراطوری ، مقبره ها و نماد های مسیحیت می باشد.آثار کشف شده و به نمایش گذاشته شده در این موزه اغلب برای نواحی اطراف ترکیه می باشد.ساعت بازدید از این موزه از ساعت 9 صبح الی 7 بعد از ظهر می باشد.

موزه باستان شناسی

عکس موزه باستان شناسی آنتالیا

موزه مینی سیتی

اگر میخواهید نماد ها و نشانه های شهرهای بزرگ دنیا را یکجا مشاهده کنید می توانید سری به این موزه بزنید.علاوه بر نمادهای ماکتی شهرها در بخشی از موزه ممکن است برخی از قطعات ساختمان های باستانی نیز مشاهده شود . در هنگام ورود به هر مسافر هدفون داده می شود و. اطلاعات موزه در اختیارشان قرار می گیرد.ساعت بازدید از این موزه نیز از ساعت 9 صبح الی 7 بعد از ظهر می باشد.

موزه اسباب بازی

این موزه یکی از جالبترین و بامزه ترین موزه های شهر آنتالیا محسوب می شود.موزه اسباب بازی مملو از عروسک های دوران کودکی است.موزه ای شامل 3000 عروسک زیبا در ابعاد و شکل های مختلف با چیدمانی جالب که مناسب خانواده هایی است که می توانند لحظات خوشی را در کنار فرزندانشان تجربه کنند.ساعت بازدید از این موزه از 9 صبح الی 6 بعد از ظهر می باشد.

موزه اسباب بازی

عکس موزه اسباب بازی آنتالیا

موزه زیر آبی

این موزه نیز بسیار جالب است.شما می توانید با پوشیدن لباس غواصی به زیر آب بروید و انواع مجسمه های و گونه های مختلف جانوران دریایی را در زیر آب مشاهده کنید.تندیس های آهکی، هواپیماهای جنگی ، مجسمه مشاهیر بزرگ و ابزار آلات جنگی از جمله نمادهای در زیر آب می باشد.

موزه زیرآبی آنتالیا

عکس موزه زیر آبی آنتالیا

موزه کاشی

این بنا با قدمتی به سال 1251 میلادی بر می گردد و در آن از کاشی های رنگی دوران سلجوقیان استفاده شده.لازم به ذکر است این بنا در زمان سلجوقیان مدرسه ای بوده که با گذشت زمان مرمت هایی روی آن انجام شده و به شکل موزه تبدیل شده است.

موزه زیست شناسی 

این موزه که در سال 2014 افتتاح شده است نیز جزو موزه های جالب شهر آنتالیا محسوب می شود.این موزه مملو از آبزیان و جانوران دریایی است.حدود 500 نوع از این جانوران طی 15 سال جمع آوری شده و مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

موزه آتاتورک

این موزه در واقع خانه مصطفی کمال آتاتورک بنیانگذار ترکیه می باشد.این موزه شامل اشیائ و وسایل آتاتورک بوده که به شکل موزه درآمده است.مجموعه ای از عکس ها ، تصاویر و سخنرانی های آتاتورک و همچنین کلکسیون تمبرها و روزنامه های مرتبط با اخبار آتاتورک در این موزه به تصویر کشیده شده است.ساعت بازدید از این موزه نیز 8 صبح الی 5 بعد از ظهر می باشد.

موزه آتاتورک

عکس موزه آتاتورک آنتالیا
برچسب‌ها: