راهنمای جامع سفر به استانبول

1402/10/16 راهنمای سفر
کپی لینک مطلب


راهنمای جامع سفر به استانبول

هر آنچه که برای سفر به استانبول نیاز دارید

استانبول یکی از جذابترین مقاصد گردشگری در دنیا است و فرقی نمی کند کدام فصل را برای سفر خود انتخاب نموده اید چرا که هر فصل سال در استانبول جذابیت خاص خود را دارد و هر ساله مسافران زیادی از کشور های مختلف دنیا جذب این مقصد گردشگری بی نظیر میگردند اگر در این مقاله با ما همراه باشید شمارا با جامعترین راهنمای سفر به استانبول آشنا خواهیم کرد و پس از مطالعه این مقاله در سایت آریسا پرواز شما می توانید با دیدی باز تر و هدفمند تر برنامه سفر به استانبول خود را بچینید . در این مقاله شمارا با بهترین زمان سفر به استانبول ، هزینه های سفر ، هتل های لوکس استانبول ، هتل های اقتصادی و با کیفیت ، هتل های ارزان قیمت استانبول ، جاهای دیدنی و تفریحات استانبول ، فرودگاه های استانبول بهترین رستوران های استانبول ، برترین مراکز خرید استانبول و کلی موارد ضروری که نیاز دارید برای سفر به استانبول بدانید آشنا خواهیم کرد

آشنایی با استانبول ؛ شهری در دو قاره

استانبول تنها شهری است در جهان که در دو قاره قرار دارد ، بخشی از آن در قاره اروپا و بخشی از آن در قاره آسیا قرار دارد . استانبول یکی از بزرگترین شهر های دنیا و بزرگترین و پرجمعیت ترین  شهر ترکیه می باشد که وسعت آن حدود 5340کیلومتر مربع و حدودا 7 برار شهر تهران است و جمعیت آن حدودا 15 میلیون نفر می باشد  .استانبول حدود 2500 سال قدمت دارد و در جهان باستان با نام قسطنطنیه آن را می شناختند و شهر استانبول را پایتخت فرهنگی ، تاریخی ، اقتصادی ترکیه می دانند .

استانبول

شهر زیبای استانبول

 بهترین زمان سفر به استانبول

استانبول دارای آب هوای مدیترانه ایست اوایل تابستان بسیار گرم و زمستان بسیار سردی را دارد و در بهار و پاییز باران های ناگهانی و شگفت انگیزی دارد . از نظر هرشخص بهترین زمان سفر به استانبول متفاوت هست چون در هر فصل جاذبه های مختلفی برای سفر وجود دارد همانند فستیوال های مختلف و یا نمایشگاه های مختلف و از همه جالب تر برای مسافرانی که قصد خرید دارن حراج های سالانه برند های مختلف پوشاک همانند بلک فرایدی  (black friday)ولی از نظر آب هوایی بهترین زمان سفر بهار زیبای استانبول است ولی برای خرید تورهای ارزان قیمت استانبول بهترین زمان سفر در زمستان می باشد همچنین حراج های خرید زمستانی برای عاشقان خرید بسیار جذاب است. برای استفاده از تفریحات آبی و لذت بردن از دریا بهترین زمان فقط فصل تابستان است که کنسرت های زیادی هم در این فصل در استانبول برگزار می شود ولی اگر از شلوغی فراری هستید تابستان به استانبول سفر نکنید .

 هزینه سفر به استانبول

دست شما برای مخارج سفر به استانبول باز است و می توانید با هر بودجه ای که دارید به استانبول سفر کنید هم می توانیید بسیار لاکچری و در هتل های گران قیمت اقامت داشته باشید هم در هتل های ارزان قیمت و اقتصادی برای مشاوره بهتر لطفا با کارشناسان ما در آریسا پرواز تماس حاصل فرمایید و به طور رایگان مشاوره سفر و خرید تور استانبول را دریافت نمایید

 هتل های استانبول ؛ از 5 ستاره های لوکس و مجلل تا 3 ستاره های ارزان قیمت

در استانبول همه ی هتل های زنجیره ای وجود دارند و بهترین و لوکس ترین هتل های 5 ستاره را می توانید در بهترین مناطق استانبول با هر سلیقه ای که دارید رزرو نمایید از عمارت های لوکس تاریخی با سبک و دکوراسیون های منحصر به فرد تا هتل های 5 ستاره لوکس و مدرن ، هتل های 4 ستاره تاپ در مرکز شهر و هتل های 4 ستاره اقتصادی همچنین  هتل های 3 ستاره ارزان قیمت برای مسافرینی که برای کار و یا خرید نیاز به اقامت کوتاه مدت دارند و تمایل به هزینه کم دارند. برای آشنایی شما عزیزان تعدادی از هتل های تاپ استانبول را معرفی میکنیم که میتوانید در تور استانبول نوروز 1403 آن ها را رزرو کنید.

هتل های 5 ستاره استانبول

1-هتل چراغان پالاس کمپینسکی | Çırağan Palace Kempinski Istanbul

هتل چراغان پالاس کمپینسکی با فضایی لوکس و خدماتی کم نظیر و موقعیت مکانی خوب در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارد  در بین بسیاری از مسافران استانبول دارای جایگاه ویژه ای است و بسیاری از ثروتمندان در این هتل عروسی ها و مراسمات خود را برگزار میکنند . مرکز تجاری زورلو در فاصله ۳.۵ کیلومتری و مرکز خرید جواهر واقع در منطقه شیشلی ، در فاصله ۴.۳ کیلومتری از هتل قرار دارند . هتل چراغان پالاس تا میدان تکسیم ۸ دقیقه فاصله دارد .

هتل چراغان پالاس

هتل چراغان پالاس استانبول

2-هتل فورسیزن بسفر |Four Seasons Hotel Istanbul at the Bosphorus

هتلی جذاب و سبک تاریخی در منطقه ی اروپایی بسفر با منظره ای به طرف آسیا است. نزدیک به میدان اورتاکوی معروف  تقریباً 1500 متر به سمت شمال در امتداد بسفر قرار دارد ، با میدان تقسیم و گذارشبانه بیوغلو 3 کیلومتر فاصله دارد. جاذبه های دیدنی در سلطان احمد حدود 6 کیلومتر با هتل فورسیزن فاصله دارد. رستوران ها ، کافه ها و فروشگاه ها در اورتاکوی تقریباً با هتل تاریخی 1500 متر فاصله دارند. فاصله فرودگاه جدید تا هتل حدود  44 کیلومتر می باشد.

هتل فور سیزن

هتل فورسیزن استانبول

3-هتل سوئیس اوتل بوسفوروس | Swissotel The Bosphorus Istanbul

هتلی بی نظیر و فوق العاده در نزدیکی بسفر واقع شده و بسیار جذاب است. مجتمع بزرگ هتل در باغ های سابق کاخ مشهور دلمه باغچه واقع شده است با طیف گسترده ای از کافه ها، رستوران ها و امکانات خرید فراوان هتلی منحصر به فرد می باشد همچنین دارای  وسائل حمل و نقل عمومی در نزدیکی هتل می باشد وتا فرودگاه جدید استانبول حدود 44کیلومتر فاصله دارد.

سویسس هتل

هتل سوئیس اوتل بوسفوروس

4- هتل کنراد بوسفوروس | Conrad Istanbul Bosphorus

این هتل یکی از زیباترین مکانهای لاکچری در مرکز شهر، در مجاورت کاخ ییلدیز و با ویو بی نظیر از استانبول و تنگه بسفر است. این هتل درمنطقه اروپایی شهراست . نزدیک به دلمه باغچه، بازار بزرگ، ایاصوفیا، تعدادی از مراکز خرید است. فرودگاه جدید استانبول حدود 45 کیلومتر و فرودگاه صبیحا ۴۵کیلومتر ازهتل فاصله دارد.

کنراد

هتل کنراد استانبول

5- هتل هیلتون بوسفوروس | Hilton Istanbul Bosphorus

این هتل در مرکز شهر واقع شده و دارای چشم انداز تنگه بسفرمی باشد و تا میدان تکسیم 10 دقیقه پیاده فاصله دارد. همچنین دارای استخر در فضای باز و سرپوشیده، باغ های سبز زیبا، حمام سنتی ترکی و ۶ رستوران و کافه است. تا اسیتگاه متروی تکسیم 5 دقیقه پیاده و تا فرودگاه جدید استانبول حدود 45 دقیقه فاصله دارد .

هتل هیلتون

هتل هیلتون بوسفوروس استانبول

هتل های 4 ستاره استانبول

1-هتل تایتانیک سیتی تکسیم | Titanic City Taksim

هتل تایتانیک‌ سیتی تقسیم  در محله ی بی اوغلو استانبول قرار دارد. این هتل زیبا  در طراحیش نگاهی به کشتی تایتانیک  داشته. این هتل تا اولین ایستگاه مترو تنها ۱ کیلو متر فاصله دارد. فاصله هتل تا فرودگاه جدید استانبول 32 کیلومتر می باشد

تایتانیک

هتل تایتانیک سیتی تکسیم استانبول

2-هتل تکسیم گونن | Taksim Gonen Hotel

این هتل فقط 200 متر تا میدان تقسیم فاصله دارد. در نزدیکی هتل مکانهای خرید ، رستوران ها و کافه های زیادی خواهید یافت.فاصله هتل تا مترو تقسیم تنها200 متر می باشد . کاخ ایا صوفیا ، کاخ توپکاپی ، بازار بزرگ ، بازار مصر و مسجد آبی همه درفاصله ۱۵ دقیقه از طریق وسایل حمل و نقل هستند. فرودگاه جدید استانبول تقریباً 31 کیلومتر با هتل فاصله دارد.

3-هتل آوانتگارد تقسیم | Avantgarde Hotel Taksim

این هتل که کاربران سایت بوکینگ به آن نمره ی بسیار خوب ۹.۱ را داده اند، در استانبول مدرن و در میدان تقسیم قرار گرفته است فاصله هتل آوانتگارد  تا میدان تقسیم و مترو تقسیم 400 متر می باشد و فاصله این هتل تا فرودگاه جدید استانبول 32 کیلومتر می باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره ی هتل های استانبول به بخش هتل های استانبول در سایت مراجعه کنید.

 واحد پول در استانبول

واحد پول کشور ترکیه لیر می باشد و هر لیر معادل 100 قروش است . لیر ترکیه در اسکناس های 200 و 100 و 50 و 20 و 10 و 5 لیری چاپ شده است همچنین سکه های 1 لیری و( 50 ، 25 ، 10 ، 5 ، 1) قروشی می باشد در حال حاضر که نرخ لیر به ریال پایین است سفر به ترکیه برای ایرانیان به صرفه تر از مقاصد دیگر گردشگری می باشد و همچنین توصیه می شود در هنگام  در سفر به ترکیه و استانبول حتما پول خود را لیر نموده و برای خرید و هزینه های روزانه از لیر استفاده کنید .در تور استانبول حتما لیر به همراه داشته باشید.

 دیدنی های تاریخی استانبول

مسجد ایاصوفیا |  Ayasofya Müzesi

حتی اگر به استانبول سفر نکرده باشید حتما نام این عمارت بی نظیر را شنیده اید .مسجد ایا صوفیا یا همان موزه ایا صوفیا ابتدا در زمان امپراطوری روم شرقی به عنوان کلیسای ارتودوکس شروع به فعالیت نمود و در دوران امپراطوری عثمانی ، به مسجد تبدیل شد حتما به دیدن این مسجد بی نظیر بروید فقط در جریان باشید که روزهای دوشنبه تعطیل می باشد .
آدرس مسجد ایا صوفیه : استانبول ، فاتح ، محله سلطان احمد ، میدان ایا صوفیه

مسجد ایا صوفیا

مسجد ایا صوفیه استانبول

مسجد سلطان احمد | Sultan Ahmet Camii

مسجد سلطان احمد که به مسجد آبی هم مشهور است دارای معماری بی نظیری است که هر بیننده ای را به خود جذب می کند دارای 6 مناره بلند و حدود 260 پنجره زیبا می باشد کاشی کاری های داخل مسجد دست ساز است و حدود 20 هزار قطعه می باشد 
آدرس مسجد سلطان احمد : استانبول ، فاتح ، محله سلطان احمد ، خیابان آت میدانی

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد استانبول

کاخ توپکاپی | Topkapi sarayi 

توپکاپی به معنای دروازه توپ است محل سکونت افراد حکومتی در زمان عثمانی بوده است و همچنین چشم انداز زیبایی از تنگه ی تاریخی بسفر دارد و در بخش اروپایی شهر واقع شده است برای تماشاشی کامل این کاخ عظیم حدود 4 ساعت زمان نیاز دارید راستی سه شنبه ها کاخ تعطیل می باشد .
آدرس قصر توپکاپی : استانبول ، فاتح ، محله جانکورتاران

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ دلماباغچه | Dolmabahçe Palace

معنای دلما باغچه یعنی باغ پر از آب این نام با توجه به موقعیت مکانی هتل انتخاب شده است چون در باغی زیبا و در کنار ساحل بنا شده است . خاندان سلطنتی پس از کاخ توپکاپی به کاخ دلماباغچه نقل مکان کردند
آدرس کاخ دلماباغچه : استانبول ، بشیکتاش ، محله ویشنهزاده ، خیابان دلماباغچه

دولما باغچه

کاخ دلماباغچه استانبول

آب انبار باسیلیکا | Basilica Cistern

قدمت این بنا به دوران بیزانس بر میگردد برای رسیدن به این آب انبار زیبا باید 52 پله پایین بروید . آب انبار باسیلیکا دارای 336 ستون با ارتفاع 9 متر می باشد که برای تامین آب شرب شهر از آن استفاده می شده است
آدرس آب انبار باسیلیکا : استانبول ، فاتح ، محله عالم دار ، خیابان یرباتان

آب انبار

آب انبار باسیلیکا استانبول

برج گالاتا | Galata Kulesi

برج گالاتا در قرن چهاردهم میلادی بلندترین سازه استانبول بود این برج زیبا 9 طبقه دارد که تا طبقه 7 آسانسور دارد در بالای برج رستوران وجود دارد که می توانید در کنار صرف غذا از منظره زیبای شهر از بالای برج گالاتا لذت ببرید . عمر برج حدود 700 سال و ارتفاع سازه حدود 67 متر می باشد
آدرس برج گالاتا : استانبول ، بی اغلو ، محله برکت زاده ، خیابان بیوک هندک

برج گالاتا

برج گالاتا استانبول

خیابان استقلال استانبول | Istiklal Caddesi 

شاید کمتر کسی باشد که خیابان استقلال استانبول را نشناسد همه مسافرانی که به استانبول سفر می کنند از خیابان زیبا و پر جنب و جوش استقلال دیدن می کنند در این خیابان هتل های بی شمار و با کیفیت زیادی وجود دارد ،مراکز خرید فراوان بستنی فروشی ها و لذت خوردن باقلوای استانبولی با چای ترک . در خیابان استقلال هم می توانید پیاده روی کنید هم سوار تراموا شوید و هم از موسیقی های خیابانی زیبا لذت ببرید خیابان استقلال را شاید بتوان به عنوان مرکز استانبول نامید
آدرس : استانبول ، بی اغلو ، میدان تکسیم ، خیابان استقلال استانبول 

موزه مادام توسو | Madame Tussauds

در این موزه می توانید تمام مشاهیر ترکیه و حتی دنیا را یکجا ببینید در این موزه مجسمه هایی بسیار طبیعی ساخته شده است از ترامپ  تا بازیگران معروف هالیوود .خالق این مجسمه های زیبا خانمی به نام آنا ماریا است معروف به مادام توسو
آدرس موزه مادام توسو : استانبول ، بی اغلو ، میدان تقسیم ، خیابان استقلال

کلیسای چورا | Kariye Muzesi

کلیسای چورا میراثی از دوران بیزانس است و از آثار مهم و پر اهمیت آن دوران می باشد نقاشی های بسیار زیبای داخل کلیسا و معماری بی نظیر ساختمان حتما نظر شما را به خود جلب خواهد کرد
آدرس کلیسای چورا : استانبول ، فاتح ، محله کاریه ، خیابان کاریه جامی

قلعه ی یدیکوله | Yedikule Dungeons Museum

قلعه ی یدیکوله که با نام زندان یدیکوله هم مشهور است از زندان های ترسناک در زمان امپراطوری روم بوده است امروزه آن را بازسازی کرده و در آن کنسرت و تئاتر های زیادی برگزار می شود .
آدرس قلعه ی یدیکوله : استانبول ، فاتح ، خیابان یدیکوله 

برج دختر استانبول | Maiden's Tower (Kız Kulesi)

در بارهی برج دختر افسانه های زیادی گفته اند یکی از مشهورترین هاش داستان عشق لیندروس و دختر راهبه ای به نام هیرو بوده که گویا لیندروس برای دیدن هیرو که بالای برج بوده و مشعلی را روشن میکرده که لیندروس راه را گم نکند و بتواند تا برج شنا کند  یک شب مشعل خاموش می شود و لیندروس راه را گم می کند و غرق می شود و هیرو از ناراحتی خور را از بالای برج به پایین می اندازد . قدمت این برج به روم باستان بر می گردد 
آدرس برج دختر : استانبول  ، تنگه بسفر

کاخ بیلربی | Beylerbeyi Palace (Beylerbeyi Sarayı)

کاخ بیلربی یکی از مهمانسراهای سلطنتی است که در قرن 19 ساخته شده است . و از آن در تابستان ها استفاده می شد گفته شده است که این کاخ توسط سلطان عبدالعزیز ساخته شده است.
آدرس کاخ بیلربی : استانبول ، اوسکودار ،خیابان عبدل آقا

حمام خرم سلطان | Ayasofya Hurrem Sultan Hamam

این حمام به دستور همسر سلطان سلیمان یکی از پادشاهان معروف عثمانی ساخته شد و این حمام برای افراد مذهبی شهر در نزدیکی مساجد آن زمان ساخته شده است قدمت این حمام برای حدود قرن 16 می باشد
آدرس حمام خرم سلطان : استانبول ، فاتح ، میدان ایا صوفیا

مسجد اورتاکوی | Büyük Mecidiye Mosque (Ortaköy Mosque)

اگر به دنبال یک منظره بینظیر برای گرفتن عکس یادگاری هستید حتما به دیدن مسجد اورتاکوی بروید به دلیل قرار گرفت این مسجد در کنار تنگه بسفر و همچنین معماری با شکوه سبب شده که جذابیت آن دو چندان شود نام دیگر آن مسجد سلطان عبدالمجید که به دستور سلطان عبدالمجید هم ساخته شده است
آدرس مسجد اورتاکوی : استانبول ، بشیکتاش

مسجد اورتاکوی

مسجد اورتاکوی استانبول

پل بسفر | Bosphorus Bridge

این پل به متراژ 1150 متر بر رو تنگه بسفر احداث شده است که قسمت اروپایی استانبول را به قسمت آسیایی استانبول متصل میکند تنگه بسفر دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می کند و همچنین دو قاره آسیا و اروپا را از هم جدا میکند در نتیجه پل بسفر قاره اروپا و آسیا را به هم متصل می کند همچنین این پل را به نام شهدای 15 جولای نیز می شناسند 
آدرس پل بسفر : استانبول ، اسکودار

پل بسفر استانبول

پل بسفر استانبول

مراکز خرید استانبول (برند و لوکس)

استانبول مال | Mall of Istanbul

استانبول مال یکی از محبوب ترین و پر جاذبه ترین مال های استانبول می باشد . علاوه بر وجود برترین برند های جهان دارای تفریحات جانبی زیادی هست از جمله بزرگترین شهر بازی سرپوشیده ، سینما سینتک ، سالن بولینگ ، سالن موی برای برگزاری کنسرت و نمایش ، فود کورت با ده ها رستوران و کافی شاپ با کیفیت .
آدرس استانبول مال : استانبول ، باشاک شهیر ، محمود بی ، بلوار سلیمان دمیرال

مرکز خرید پالادیوم استانبول | Palladium Avm

اگر دنبال یک مرکز خرید جذاب و مدرن با معماری متفاوت هستید که امکانات تفریحی زیادی داشته باشد مرکز خرید پالادیوم یکی از بهترین گزینه هاست . حراج های فصلی پالادیوم رو از دست ندین . فقط برای دیدن این مرکز خرید زیبا باید تا منطقه آسیایی آتا شهیر استانبول بروید .
آدرس مرکز خرید پالادیوم : استانبول ، آتاشهیر ، ینی صحرا ، بارباروس ، خیابان هالک

مرکز خرید جواهیر | Istanbul Cevahir

حتما نام هتل معروف گرند جواهیر(Grand Cevahir) را شنیده این در نزدیکی این هتل و در منطقه شیشلی یکی از بزرگترین مراکز خرید استانبول با امکانات بی نظیر زیادی وجود دارد از جمله امکانات این مرکز خرید برندهای متنوع و درجه یک با قیمت های مختلف ، 12سالن سینما ، شهر بازی ، سالن بولینگ ، سالن تئاتر ، کافه ور رستوران های متنوع می باشد . حتما وقتی به این مرکز خرید بروید که زمان کافی برای بازدید از این مرکز خرید بزرگ را داشته باشید .
آدرس مرکز خرید جواهیر : استانبول ، منطقه شیشلی ، محله ماییس ، جاده بیوک دره

مرکز خرید ایستینیه پارک | Istiniye Park

این مرکز خرید دارای حدود 300 فروشگاه با رنج قیمت متوسط و لوکس می باشد همچنین از معماری زیبایی برخوردار است با سقفی شیشه ای همچنین دسترسی آسان و جای پارک مناسب برای وسیله نقلیه از دیگر مزایای این مرکز خرید می باشد .
آدرس مرکز خرید ایستینیه پارک : استانبول ، محله پینار ، خیابان کاتار

مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی | CITY'S NİŞANTAŞI

اگر می خواهید خریدی از اجناس برند دنیا انجام دهید و لوکس پوش هستید حتما به این مرکز خرید سر بزنید این مرکز خرید یکی از لوکس ترین مراکز خرید در شهر استانبول می باشد . علاوه بر فروشگاه های برند این مرکز خرید خدمات تفریحی از جمله سالن سینما ، رستوران ، صرافی و ... را دارا می باشد .
آدرس مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی :  استانبول ، شیشلی ، خیابان تشویکیه

مرکز خرید فروم |  Forum Istanbul

یکی از بهترین و معروفترین مراکز خرید استانبول بدون شک مرکز خرید فروم با امکانات بسیار زیاد و متنوع می باشد . فروم یک مرکز خرید ساده نیست یک مجتمع تفریحی بسیار بزگ است که برای استفاده از آن به زمان زیادی نیاز دارید . در این مرکز شما می توانید هم برند های لوکس را مشاهده کنید هم اجناس با قیمت مناسب . در مرکز خرید فروم علاوه بر خرید می توانید از آکواریوم بزگ سی لایف ، سرزمین لگو ، پارک ژوراسیک ، شبیه ساز پرواز ، سالن بولینگ ، شهر بازی و ... لذت ببرید 
آدرس مرکز خرید فروم : استانبول ، منطقه بایرام پاشا ، کجاتپه ، خیابان پاشا

اوت لت های استانبول تجربه خریدی ارزان ولی با کیفیت

اوت لت اوپتیموم | Optimum Outlet Center

برای رفتن به اوت لت اوپتیموم و استفاده از امکانات آن باید به بخش آسیایی استانبول بروید این اوت لت ساختمان زیبا و جذابی دارد و در بخش خارجی ساختمان با تغییر هر فصل نور پردازی و رنگ ساختمان تغییر میکند . اوت لت اوپتیموم علاوه بر بخش خرید قسمت های تفریحی هم دارد مثل زمین پاتیناژ و سالن سینما و ...
آدرس اوت لت اوپتیموم : استانبول ، آتاشهیر ، ینی صحرا ، خیابان دموکراسی 

فروشگاه اوت لت الیویوم | Olivium Outlet Center

اگر دنبال خرید ارزان هستید و دنبال جنس های ترک با کیفیت با قیمت مناسب هستید حتما به اوت لت الیویوم سر بزنید راستی سه شنبه ها در این اوت لت سهشنبه بازار برگزار میشود که اجناس با قیمت پاییتر و ویژه تری به فروش میرسد
آدرس فروشگاه اوت لت الیویوم : استانبول ، زیتین برنو، محله گکالپ ، خیابان پروفسور معمر آکسوری

فروشگاه مگا اوت لت ونیزیا | Venezia Mega Outlet Center

اگر تا الان به ونیز در ایتالیا سفر نکردید و یا حتی اگر سفر کردید و دنبال تجدید خاطره هستید حتما به مگا اوت لت ونیزیا بروید در ساخت این اوت لت سعی شده تا ونیزی کوچک را برای شما بسازند تا تجربه ای همانند ونیز را برای شما تداعی کند . با اجاره کردن یک گندولا ، می توانید در هنگام قایق سواری و لذت بردن از آن تجربه ی خرید اجناس ارزان و با کیفیت مناسب را در این اوت لت زیبا داشته باشید 
آدرس فروشگاه مگا اوت لت ونیزیا : استانبول ، قاضی عثمان پاشا ، محله کارا دنیز ، بزرگراه اسکی ادرین

بازارهای سنتی استانبول 

گرند بازار استانبول | Grand Bazaar

برای آشنایی بهتر با فرهنگ و رسوم یک شهر یا کشور بهترین کار سر زدن به بازار های سنتی و قدیمی آن شهر و کشور هست بهترین جا برای خرید از صنایع دستی همین بازار های سنتی هستند در گرند بازار استانبول تنوع صنایع دستی ترکیه بسیار زیاد هست از جمله پوشاک ، کیف ، کفش ، طلا ، قالیچه . این بازار شبیه بازار های سنتی خودمان سقف پوشیده با دالان های تو در تو می باشد 
آدرس گرند بازار استانبول : استانبول ، فاتح ، محله بایزید 

بازار ادویه (بازار مصری ها) | Misir Carsisi

اگر دنبال ادویه های خاص هستید و دنبال تعم ها و مزه های خاص هستید حتما به این بازار سر بزنید علاوه بر ادویه آجیل و خشکبار و قهوه های مختلف و .. هم در این بازار سنتی هست
آدرس بازار ادویه استانبول : استانبول ، فاتح رستم پاشا

 بهترین رستوران های استانبول 

رستوران نصرت استانبول | Nusr-Et Steakhouse

نیازی به توضیح زیاد نیست چون همه ی شما عزیزان با نصرت آشپز معروف ترک با عینک دودی معروف و طریقه پاشیدن نمک برروی غذا آشنا هستید . شعب رستوران نصرت در شهر های مختلف ترکیه و همچنین در کشور های مختلف دنیا از دبی گرفته تا لندن و نیویورک گسترش پیدا کرده است . قیمت همبرگر و استیک های نصرت ارزان نیست ولی طعم و کیفیتش مثال زدنی است اکثرا شعبه های رستوران نصرت شلوغ هست و باید صف و شلوغی را تحمل کنید .
آدرس شعبه اتیلر رستوران نصرت (استیک) : استانبول ، بشیکتاش ، اتیلر ، خیابان نیسپتیه
آدرس شعبه نیشانتاشی رستوران نصرت (برگر) : استانبول ، شیشلی ، حاربیه ، خیابان عبدی ایپکچی

رستوران بوراک هاتای | Burak Hatay Medeniyetler Sofrasi

یکی دیگه از آشپز های معروف استانبول بوراک هست که احتمال زیاد اورا هم مانند نصرت می شناسید جوانی که با نگاه کردن به دوربین و لبخند معروفش غذاهای خاص و پر حجم و بزرگ طبخ می کند اگر تمایل دارید در یک رستوران معروف با آشپزی خلاق و سطح قیمت متوسط غذا میل کنید بهترین پیشنهاد آریسا پرواز به شما رستوران بوراک هست .
آدرس رستوران بوراک هاتای : استانبول ، بی اغلو ، کاتیب مصطفی چلبی ،خیابان استقلال ، رستوران بوراک 

رستوران کیزیل کایلار | Kizilkayalar

یکی دیگر از رستوران های معروف استانبول با شعب مختلف در شهر استانبول می باشد شعبه اصلی این رستوران در منطقه تکسیم قرار دارد اگر به همبرگر خیس علاقه مندید این رستوران به همگر های خیس با سس مخصوص معروف هست حتما یه سر به این رستوران بزنید 
آدرس رستوران کیزیل کایلار : استانبول ، بی اغلو ، میدان تکسیم ، خیابان سیراسلویلر

 پارک های آبی استانبول 

پارک آبی آکوامارین استانبول | Buyukcekmece Grand Aqua Marine

اگر در فصل تابستان به استانبول سفر کردید حتما به این پارک آبی سر بزنید این پارک آبی در نزدیکی دریا قرار دارد و علاوه بر سرسره های لذت بخش و هیجان انگیز می توانید از کافه و رستوران های موجود در این پارک آبی استفاده کنید
آدرس پارک آبی آکوامارین استانبول : استانبول ، بیوک چکمجه ، فاتح ، کوچه کماندو

پارک آبی دلفین استانبول | Aqua Club Dolphin

این پارک آبی علاوه بر سرسره های معروف  ، موشک سقوط آزاد و استخر موج هم دارد و دارای مجموعه رستوران و کافه برای میزبانی شما عزیزان هست .
آدرس پارک آبی دلفین : استانبول ، اسنیورت ، اسنکنت ، خیابان اونر گونور 

 ساحل های استانبول 

ساحل سوما | Suma Plaji

نام دیگر ساحل سوما ساحل سیلور می باشد این ساحل در حاشیه دریای سیاه قرار دارد برای ورود به این ساحل و استفاده از امکانات این ساحل نیاز به پرداخت هزینه ورودی می باشد در این ساحل ساز و آواز هم برگزار می شود
آدرس ساحل سوما استانبول : شهر سارییر ، محله گوموش دره ، بوگازیچی کمپوس یولو

ساحل سولار | Solar Beach Therapy

این ساحل یکی از گران ترین ساحل های استانبول است این ساحل علاوه بر امکاناتی که در همه ی ساحل ها هست برگزاری کنسرت های شبانه و صدای موسیقی بلند از دیگر ویژگی های این ساحل می باشد   
آدرس ساحل سولار استانبول : شهر سارییر ، محله کومکوی، خیابان کیلیا

ساحل اوزونیا | Uzunya Plaji

یکی از ساحل های زیبای استانبول ساحل اوزونیا است که علاوه بر امکانات رفاهی که در همه ساحل ها هست این ساحل نزدیک به جنگل هم هست و می توانید از زیبایی دریا و جنگل در کنار هم لذت ببرید
آدرس ساحل اوزونیا : شهر سارییر ، روستای کیلیوس ف محله دمیر جی کوی ، خیابان پلاژیولو

سخن پایانی 

در این مقاله سعی شد تا بیشترین نیاز های شما در سفر به استانبول با کمترین زمان برطرف گردد و به صورت موجز در باره ی تمامی آنچه در استانبول نیاز دارید سخن گفته شد .اما استانبول شهر توریستی با دیدنی های بسیار زیادی است و هرچه در باره  دیدنی های استانبول بگوییم کم هست بنابر این اگر شما هم اطالاعاتی از استانبول دارید که ما در این مقاله قرار ندادیم لطفا اطلاعات خود را با ما در میان بگذارید تا به لطف شما بتوانیم هرچه بیشتر مقاله فوق را تکمیل نماییم تا عزیزان بتوانند بیشترین بهره را از سفر به استانبول ببرند.اینک مختصری از انچه در مجموعه آریسا پرواز به شما عزیزان تقدیم میگردد را عرض خواهیم کرد ؛ تورهای استانبول ارزان قیمت آریسا پرواز با بهترین خدمات  شامل پرواز های برتر ترک  و ایرانی اعم از ترکیش و ماهان ایر ، هتل های لوکس 5 ستاره هتل های 4 ستاره تاپ در میدان تقسیم و 4 ستاره ی ارزان قیمت در مرکز استانبول ، ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی از فرودگاه جدید استانبول و فرودگاه صبیحا به صورت رایگان ، ترانسفر رفت و برگشت vip  ، گشت های شهری به مراکز خرید به صورت رایگان  ، تور های جذاب آپشنال ، بیمه های مسافرتی متنوع با پوشش کرونا ، از جمله مواردی است که توسط کارشناسان حرفه ای ما در مجموعه آریسا پرواز تقدیم حضورتان میگردد  .