راهنمای جامع سفر به کاپادوکیا

1402/10/16 راهنمای سفر
کپی لینک مطلب


راهنمای جامع سفر به کاپادوکیا

شهری جذاب به اسم کاپادوکیا

کاپادوکیا منطقه ای تاریخی در ترکیه میباشد و بسیار مورد توجه گردشگران و همچنین باستان شناسان قرار دارد.این شهر دارای قدمتی بسیار است و یکی از چند شهر سنگی جهان به شمار می آید.نام این شهردر سراسر تاریخ به خصوص در متون مسیحیان امده است.تور کاپادوکیا یکی از محبوب ترین تور ها در ترکیه محسوب میشود. این شهر در ناحیه ی آناتولی مرکزی در کشور ترکیه قرار دارد.

کاپادوکیا

شهر کاپادوکیا

 مناطق دیدنی شهر کاپادوکیا

دره سرخ کاپادوکیا

زیبا ترین دره ی کاپادوکیا که بین دو روستای گورمه و کاوسین قراردارد.نکته ی جالب اینکه صخره های این دره به رنگ های صورتیو زدو نارنجی میباشند.در میان این صخره ها تاکستان ها و باغ های سر سبزو زمین های کشاورزی وجود دارد که متعلق به محلی ها میباشد.نکته ی هیجان انگیز تر اینکه درون صخره ها کلیسا های پنهانی وجود دارد که قدمت اون ها  به عهد بیزانس می رسد.

شهر زیرزمینی کایماکلی

شهرهای زیرزمینی کاپادوکیا از عهد برنزساخته شده اند،اما کایماکلی،مشهورترین شهر زیر زمینی که قدمت آن به دورانبیزانس برمیگردد.در آن زمان مسیحیان برای محفوظ ماندن از هجوم اعراب و ایرانیان مجبور به زندگی زیرزمینی شدند.این شهر از هشت طبقه تشکیل شده است که چهار طبقه آن به بازدید گردشگران اختصاص دارد.

موزه ی فضای باز زلو

این موزه در ابتدا و در قرن نهم صومعه بود است اما به دلیل خطر سقوط این روستا ممنوعه اعلام شده است در حال حاضر در این موزه دو کلیسا برای بازدید وجود دارد.

معبد اسکی گوموسلر

این معبد در 10 کیلومتری شمال شرق شهر نیجده واقع شده است.در این معبد نقوشی وجود دارد که قدمت آن ها به قرن یازده می رسد.از دیگر دیدنی های کاپادوکیا میتوان به کایسری،اوانوس،اوچ حیصار،پسابگ،سوگانلی،کاوسین،دره ی ایهلارا و موزه ی فضای باز گورمه اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به کاپادوکیا

از آنجایی که کاپادوکیا در مرکز ترکیه و در ارتفاعات بالا میباشد به همین دلیل دارای آب و هوای خشک میباشد و در تابستان دارای آب و هوای گرم و خشک و در زمستان سرد و برفی میباشد.بهترین زمان سفر به کاپادوکیا فصل بهار یا پاییز میباشد در ضمن شب های کاپادوکیا همواره سرد است پس در تابستان هم در هنگام شب لباس گرم همراه داشته باشید.

 تفریحات محبوب در کاپادوکیا

یکی از بهترین گزینه های سفر برای افراد علاقه مند به طبیعت و ماجراجویی کاپادوکیا میباشد.یکی از تفریحات بسیار محبوب در این مکان دوچرخه سواری در کوهستان است و در طول زمین ناهموار این منطقه میتوانید تجربه جذابی از دوچرخه سواری داشته باشید.یکی دیگر از بهترین تفریحات در این منطقه بالون سواری است میتوانید به بالای قله ها و باغ های میوه در این ناحیه به پرواز درآیید.

بهترین روش سفر به کاپادوکیا

ازآنجایی  که پرواز مستقیم به این شهر وجود ندارد شما میتوانید از شهرهای اطراف مانند آنکارا،استانبول و ... به صورت پرواز داخلی و یا از طریق حمل و نقل زمینی خودتون رو به شهر کاپادوکیا برسانید و خاطرات خوبی رو در این شهر زیبا رقم بزنید.برای اطلاعات بیشتر و برای رزرو تورکاپادوکیا با کارشناسان ما در آریسا پرواز در تماس باشید.