راهنمای جامع سفر به آنکارا

1402/10/16 راهنمای سفر
کپی لینک مطلب


دانستنی های شهر آنکارا

جای بسی خوشحالیست که سفر به ترکیه و شهرهای آن هنوز برای ما ایرانیان سخت نشده است زیرا برای سفر به این کشور نیاز به ویزا نیست و ارزش پول ملی این کشور نیز انقدر بالا نرفته که نتوان از جاذبه های دیدنی این کشور پهناور دیدن کرد.آریسا پرواز در این مقاله سعی کرده است شما هموطنان عزیز را با شهر آنکارا، موقعیت، آداب و رسوم و جذابیت ها و هتلهای این شهر مهم که پایتخت کشور ترکیه نیز می باشد آشنا کند.امید است این مقاله راهگشای شما جهت سفر به این شهر باشد.شرکت خدمات مسافرتی آریسا پرواز جهت رفاه حال شما عزیزان تور آنکارا را بهترین هتل ها و مناسب ترین و ارزانترین پرواز ها برای شما فراهم کرده است که می توانید با مشاوره از همکاران ما با قیمت های مناسب به این شهر سفر کنید.

معرفی شهر آنکارا :

شهر آنکارا بعد از استانبول بزرگترین شهر و پایتخت کشور ترکیه به حساب می آید.شهری با موقعیت سیاسی که در دل خود ساختمان های مدرن، هتلهای زیبا، شرکتهای تجاری بزرگ و مراکز خرید متنوعی را جای داده است.همچنین سفارت خانه های مهم خارجی و دانشگاههای معتبر ترکیه نیز در این شهر واقع شده است که خود باعث شده سالانه تعداد زیادی از مسافران جهت کار، تحصیل و تفریح به این شهر سفر کنند. اگر بخواهیم در مورد تاریخ این شهر صحبت کنیم می توان گفت این شهر با فراز و نشیب های زیادی برخورد داشته و در طول سالهای متمادی بارها و بارها مورد حملات سلسه های گوناگون قرار گرفته و ایرانیان، رومیان، سلجوقیان و عثمانیان از مردمانی هستند که در طول تاریخ نقش پر رنگی را داشته اند.شهر آنکارا یکی از خشک ترین مناطق ترکیه می باشد که به دلیل ساخت و سازهای بسیاری که در انجام شده زمین های آن اغلب مسکونی و تجاری شده اند.بناهای تاریخی متعددی از زمان امپراطوری های هیتی، هلنیستی، رومی و عمانی در این شهر به یادگار مانده است که در طول تاریخ یا آسیب دیده اند و یا نابود شده اند.

زبان و مذهب مردم آنکارا:

زبان مردم آنکارا و اکثر شهرهای ترکیه ، ترکی استانبولی می باشد که یکی از قدیمی ترین زبان های دنیا محسوب می شود.بیشتر مردم آنکارا را ترک های ترکیه تشکیل داده که بخش اعظم آنها دین اسلام را پذیرفته اند و اغلب اهل سنت می باشند و درصد کمی از آنها نیز مسیحی و یهودی می باشند.

برخی از جاذبه های گردشگری آنکارا:

باغ وحش جنگلی آتاتورک

باغ وحش آتاتورک باغ وحشی زیبا که در شهرداری آنکارا واقع شده است.این منطقه شامل یک باغ وحش ، یک آکواریوم و یک باغ گیاه شناسی می باشد که گونه های مختلفی از پرندگان ، میمون ها ، گوریل ها و مارها در آنجا پرورش می یابند و هر ساله گردشگران زیادی را به این منطقه روان کرده است.

باغ وحش آنکارا

پارک جنگلی آنکارا

پارک گنچلیک

یکی از مکان های دیدنی آنکارا که در مرکز این شهر نیز واقع شده پارک گنچلیک می باشد که محلی مناسب برای گردشگران در رده های مختلف سنی است.این پارک شامل باغ های زیبای چای، فواره های رنگی و شهر بازی می باشد و یک استخر بزرگ برای شنا و قایقرانی در این پارک قرار دارد

گنچیلیک

گنچیلیک پارک آنکارا

برج آتاکوله

برج آتاکوله مرتفع ترین ساختمان آنکارا می باشد که در منطقه کانکایا قرار دارد.یکی از جاذبه های گردشگری آنکارا که یک مرکز خرید بزرگ هم در آن واقع شده است.این برج یک تراس با فضای باز و یک رستوران گردان به نام سویلا دارد.اتوبوس های شهری بهترین وسیله برای رسیدن به این برج زیبا می باشد.

برج آتاکوله

نمایی از برج آتاکوله

آکواریوم آکوا وگا

این آکواریوم بزرگترین تونل آکواریوم اروپاست و بسیار طولانیست و تماشا کردن انواع گونه های ماهی و حیوانات آبزی در آن لذت و آرامش زیادی را در دل توریستان قرار خواهد داد.در محیط این آکواریوم تعداد زیادی کافه و رستوران نیز قرار دارد که می توانید هم از نوشیدن قهوه لذت ببرید و هم از دیدن ماهیان به آرامش برسید.همچنین فوت کورت بزرگی در این مکان قرار دارد.

آکواریوم آکواوگا

آکواریوم آکوا وگا آنکارا

سیتادل(قلعه آنکارا)

این قلعه بر روی تپه ای مرتفع و بلند به نام اولوس قرار دارد که ارتفاع آن از سطح زمین حدود 1000 متر می باشد.سازه ای تاریخی و با عظمت که مربوط به قرون وسطی است.این قلعه بدلیل وسعت و بزرگی سالانه میزبان جشن های تابستانه و کنسرت های موسیقی فراوانی است.این قلعه از چندین ساختمان تشکیل شده که در برخی از آنها فروشگاه ، کافه و رستوران قراردارد.لازم به ذکر است ورودی اصلی این قلعه در نزدیکی برج ساعت می باشد.

مسجد کوجاتپه

بزرگترین مسجد واقع شده در آنکارا مسجد کوجاتپه است که شامل 4 مناره 88 متری است.جالب اینجاست که با پله و آسانسور می توانید از این مناره ها بالا روید و از تماشای شهر آنکارا لذت ببرید.اگر هوا آفتابی باشد مناره ها از همه نقاط آنکارا قابل دیدن می باشد.دیوارها و سقف های مسجد نقش و نگارهای فرهنگی است.یک نکته عجیب در این مسجد این است که همزمان 24000 نفر می توانند در این مسجد نماز بخوانند.

موزه فضای باز آلتین کوی

یکی از جاذبه های دیدنی شهر آنکارا موزه آلتین کوی می باشد که با سایر موزه ها تفاوت زیادی دارد.این موزه در فضای باز و خارج از بافت شهری ساخته شده و توریستان را با فرهنگ مردم ترکیه و شهر آنکارا بیشتر آشنا می کند.این موزه امکانات رفاهی کاملی من جمله کافه، رستوران و محل استراحت دارد که برای خانواده ها بسیار مناسب اسست.

موزه نیروهوایی آنکارا

تنها موزه ای که تحت نظارت مستقیم نیروهوایی ارتش اداره می شود موزه هوانوردی آنکاراستکه در سال 1998 فعالیت خود را آغاز کرده است.این موزه در فضایی به مساحت 64 هزار متر مربع بنا شده و فضای سبز بسیار زیبایی دارد . بازدید از این موزه برای علاقمندان به نیروی هوایی و جنگنده های عظیم الجثه خالی از لطف نیست.ضمنا بازدید از این موزه رایگان می باشد

موزه چنگلهان راحمی

یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی آنکارا این موزه می باشد که مربوط به صنعت حمل و نقل است.این موزه در سه طبقه و در دوران حکومت آتاتورک ساخته شده و بهمین دلیل مردم ترکیه علاقه زیادی به این موزه دارند.در بخش های مختلف این موزه می توانید شاهد ماشین ها، موتورسیکلت ها و حتی کشتی های قدیمی باشید که جزو اولین های خود بوده اند.این موزه در نزدیکی قلعه آنکارا قراردارد و می توانید هر دو مکان را در یک روز بازدید نمایید.

 دریاچه موگان

در 20 کیلومتری شهر آنکارا دریاچه ای زیبا بنام دریاچه موگان یا گولباشی واقع شده است که حدود 972 متر از سطح دریا ارتفاع دارد اما خود دریاچه عمیق نیست.عمیق ترین بخش آن حدود 5 متر می باشد بهمین خاطر این دریاچه برای انجام تفریحات آبی بسیار مناسب است.در این مکان اجاره کردن قایق و همچنین ماهیگیری وجود دارد.همچنین اطراف دریاچه انواع امکانات رفاهی لازم وجود دارد.

برخی مکان های مذهبی نیز در شهر آنکارا مانند عبادتگاه آگوستوس ، مسجد حاجی بایرام که بناهای آنها نیز تاریخی است وجود دارد که در صورتی که فرصت مناسب برای اقامت در این شهر زیبا دارید دیدن آنها نیز خالی از لطف نیست.

خرید در آنکارا و مراکز خرید مهم:

در این قسمت از مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با مراکز مهم خرید و نحوه دسترسی به آنها آشنا کنیم.بیشترین تعداد مراکز خرید در ترکیه در شهر آنکارا می باشد و در این مراکز می توانید انواع برندها و محصولات مختلف را که در کل ترکیه می بینید در این مراکز نیز مشاهده کنید.مراکز خرید آنکارا معمولا بین ساعت 10 صبح تا 10 شب باز هستند لذا برنامه ریزی کنید تا از بهترین زمان استفاده کنید.

برخی از مراکز مهم خرید آنکارا به شرح زیر می باشد:

مرکز خرید آرمادا،پانورا،کنت پارک،گوردیون،نکست لول،کاروم،آنکامال، مرکز خرید گالریا و مرکز خرید فروم و سپا که پیشنهاد می شود قبل از مراجعه به این مراکز اطلاعاتی در خصوصشان کسب کنید و بعد به آن مکان مراجعه نمایید.

تعدد مراکز خرید در آنکارا باعث شده شما در هر نقطه از شهر بتوانید در نزدیکی خود مراکز خرید خوبی را داشته باشید. مثلا اگر در مرکز شهر بخواهید به این مراکز مراجعت کنید می توانید از مراکز خرید آرمادا،کازیلای،دوگا آکواریوم ،چهارسو آکسو و مرکز خرید شش مغازه دیدن فرمایید.این مراکز اکثرا نزدیک مترو می باشند .علاوه بر اینها مراکز خرید معروفی مانند فوروم آنکارا وجود دارد که از مرکز شهر دور هستند و باید با تاکسی مراجعت کرد.مراکز خرید اوپتیموم،باتیکنت،پانورا،آناتولیوم و ناتاوگا نیز از جمله مراکز خرید در حاشیه شهر آنکارا هستند.

همچنین در آنکارا بازارهای سنتی ای وجود دارد بدلیل رنگارنگ بودن برای توریستان بسیار جذاب می باشد .در این بازارها انواع منسوجات دستباف، زیورآلات ، پارچه های سنتی و محصولات چرمی را با قیمت های مناسب خریداری کرد.

منطقه مرکزی کیزیلای یکی از معروف ترین خیابان های خرید آنکاراست که توصیه می شود محل اقامتتان را در این منطقه انتخاب کنید زیرا هم در مرکز شهر واقع شده و هم به مراکز خرید نزدیک می باشد.اگر دنبال اجناس ارزان هستید به منطقه Ulus  بروید که خیابانی است پر از مراکز عتیقه فروشی.اگر دنبال برند های لوکس ترکی هستید به فروشگاه واکو بروید و اگر دنبال صنایع دستی هستید دیدن از فروشگاه گلنکسل را فراموش نکنید.

سفارتخانه های مهم آنکارا

یکی از دلایل اصلی سفر به آنکارا سفارتخانه های مهم واقع شده در آن می باشد مخصوصا برای ما ایرانیان که بدلیل تحریمات برخی سفارتخانه ها در کشورمان وجود ندارد و مجبوریم جهت انگشت نگاری به آن سفارتخانه مراجعت کنیم.

سفارتخانه آمریکا و همچنین سفارتخانه کانادا در شهر آنکارا از جمله مهمترین ها می باشند که سالانه ایرانیان زدی جهت وقت انگشت نگاری جهت سفر به این کشورها به آنها مراجعه می کنند.

هتل های پرطرفدار و نزدیک به سفارت آنکارا

یکی از اصلی ترین دلایل سفر به شهر آنکارا رفتن به سفارتخانه هایی می باشد که در ایران وجود ندارد و هموطنان جهت انگشت نگاری باید به این شهر مراجعه کرده تا بتوانند انگشت نگاری انجام دهند لذا اکثر مسافران سعی می کنند مکان اقامت خود را در نزدیکی سفارت برگزینند.شرکت خدمات مسافرتی آریسا پرواز پارسه با ارائه بهترین هتل ها از لحاظ کیفیت و نزدیکی به سفارت شرایط مطلوبی را برای مسافران فراهم خواهند کرد.پس جهت رزرو تورهای آنکارا با همکاران ما مشورت نمایید.در ادامه به برخی از هتل های پرطرفدار و نزدیک به سفارتهای مهم اشاره خواهیم کرد.

هتل پنج ستاره شرایتون  |SHERATON HOTEL

هتل شرایتون یکی از هتل های 5 ستاره و معروف آنکاراست که در مرکز شهر قرار دارد.این هتل دارای 311 اتاق می باشد که می توان از بین اتاق های یک تخته ، دو تخته و سوییت ها هر اتاق مد نظرتان را انتخاب کنید.در همه اتاق ها و قسمت های مختلف هتل وای فای رایگان و پرسرعت وجود دارد که نیاز به اینترنت را برطرف می کند.در این انواع رستوران ها با انواع مختلفی از غذاهای ترکی ، عثمانی و اصیل وجود دارد که دست شما را برای انتخاب آنها باز گذاشته است و با هر سلیقه ای می توانید در این رستوران ها انتخاب مناسبی را داشته باشید.هتل دارای دو استخر سرباز و سرپوشیدهبا طراحی زیبا و تمییز و همچنین زمین تنیس، اسکواش،دارت و بیلیارد هم می باشد.این هتل در چند قدمی مرکز خرید کاروم می باشد ، مرکز خریدی پر از مغازه های متنوع که نیاز شما را برای خرید برطرف خواهد کرد.
فاصله این هتل تا سفارت آمریکا 20 دقیقه پیاده و تا سفارت کانادا 15 دقیقه با ماشین می باشد

هتل پنج ستاره پوینت|HOTEL POINT

هتل 5 ستاره پوینت نیز یکی دیگر از هتل های محبوب آنکارا می باشد که بدلیل نزدیکی اش به سفارتخانه ها پرطرفدار می باشد. این هتل نیز در مرکز شهر واقع گردیده است.هتل پوینت دارای امکانات تفریحی و رفاهی مناسب از جمله اسپا،سونا،حمام ترکی و ماساژ می باشد. همچنین ورزشکارانی که نیاز به باشگاه بدنسازی دارند این هتل نیاز آنها را برطرف کرده است. نزدیکی این هتل به کیزیلای نیز نیاز به خرید را برطرف خواهد کرد.

این هتل 10 دقیقه پیاده تا سفارت کانادا و 10 دقیقه با ماشین تا سفارت آمریکا فاصله دارد.

هتل چهار ستاره سی کی فارابی |CK HOTEL FARABI

هتل سی کی فارابی نیز یکی از هتل های 4 ستاره مرکز شهر آنکارا می باشد که دارای 52 اتاق مجهز می باشد. این هتل دارای امکانات رفاهی و سالن ورزشی ، سونا و بار می باشد و همچنین وای فای رایگان در تمام اتاق ها و لابی هتل در دسترس مسافران قرار دارد.

فاصله این هتل تا سفارت کانادا 10 دقیقه با ماشین و فاصله هتل تا سفارت آمریکا 20 دقیقه پیاده با ماشین می باشد.

هتل چهار ستاره بست وسترن آیکیبین 2000 |BEST WESTERN IKIBIN 2000

این هتل نیز در مرکز شهر آنکارا و در منطقه چانکایا می باشد و دارای 61 اتاق است. پذیرش 24 ساعته در این هتل باعث شده تحویل دادن و تحویل گرفتن اتاق برای مسافران بسهولت انجام پذیرد. این هتل دارای اتاق رختکن، صندوق امانات، صرافی و سالن کنفرانس می باشد.سالن بدنسازی و سونا نیز از امکانات رفاهی دیگر این هتل می باشد.

فاصله این هتل تا سفارت آمریکا 5 دقیقه پیاده می باشد و 20 دقیقه با ماشین تا سفارت کانادا است.

هتل سه ستاره گلد |GOLD HOTEL

در یک کیلومتری مرکز شهر آنکارا هتل 3 ستاره گلد واقع شده که 8 طبقه می باشد و در سال 2011 مورد بازسازی قرار گرفته است. این هتل حدود 40 اتاق دارد و در نزدیکی موزه راه آهن دولتی قرار گرفته است.وای فای رایگان در سراسر هتل برقرار است و خدمات خشکشویی و اتوشویی و واکس کفش در این هتل بصورت رایگان انجام می گیرد.یک زمین بازی نیز برای کودکان تعبیه شده است و رستوران این هتل غذاهای مختلفی را سرو می کند.

فاصله این هتل تا سفارت آمریکا 10 دقیقه پیاده و تا سفارت کانادا 20 دقیقه با ماشین می باشد.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کامل و جامعی را در خصوص خود شهر آنکارا، امکانات و جاذبه های گردشگری، سفارتخانه ها و هتل های مهم و پرطرفدار آنکارا را در اختیار شما مسافرین عزیز قرار دهیم.

شرکت خدمات مسافرتی آریسا پرواز پارسه جهت رفاه حال شما مسافرین محترم خدمات دیگری به غیر از رزرو تور آنکارا انجام می دهد که در ذیل به بخشی از آنها اشاره می کنیم:

  1. وقت انگشت نگاری سفارت کانادا
  2. پرداخت هزینه های بانکی سفارت کانادا
  3. پیکاپ ویزای کانادا از آنکارا و استانبول
  4. پرکردن فرم های آنلاین لازم سفارت کانادا
  5. پیکاپ ویزای آمریکا از آنکارا
  6. وقت سفارت انگلیس
  7. پرداخت هزینه های بانکی سفارت انگلیس
  8. پیکاپ ویزای انگلیس از آنکارا
  9. پرکردن فرم های DS160 , DS260

10.  وقت مدیکال و ترانسفر مدیکال برای بیماران

11.  ترانسفر های VIP  در شهر آنکارا

جهت رفاه حالتان پیشنهاد می شود حتما از مشاوران ما در شرکت آریسا پرواز استفاده نمایید تا لحظات خوش و با آرامشی را در شهر آنکارا ترکیه تجربه کنید.

امید است این مقاله راهگشای سفر شما به شهر آنکارا باشد.