راهنمای جامع سفر به ازمیر

1402/10/15 راهنمای سفر
کپی لینک مطلب


دانستنی های شهر ازمیر

اگر به دنبال سفر یا زندگی در شهری با آرامش، دارای امنیت، موقعیت و شرایط اقتصادی مناسب، دارای جاذبه های تفریحی زیاد و همچنین ساحل زیبا هستید شهر ازمیر بهترین نقطه ترکیه می باشد که دیدن آن خالی از لطف نیست.در این مقاله سعی میکنیم مختصری از همه آنچه که شما برای سفر یا زندگی در شهر ازمیر نیاز دارید گفته شود تا بتوانید لحظات خوشی را در این شهر زیبا سپری کنید.شرکت آریسا پرواز با داشتن تورهای ارزان قیمت ازمیر بهمراه پروازهای ترک و ایرانی و هتل های ارزان و همچنین هتل های لوکس در شهر ازمیر شرایط ویژه ای را برای شما عزیزان جهت اقامت در این شهر فراهم کرده است

 موقعیت مکانی و شرایط سفر و زندگی درشهرازمیر

ازمیر جزو شهرهای ساحلی ترکیه و سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول و آنکارا به حساب می آید.این شهر در ساحل دریای اژه قرار گرفته است.شهری است پر از کرانه های قدیمی مملو از باغ های زیتون، پرتگاههای سنگی و جنگلهای کاج و دارای روستاهای تفریحی زیبا و بقایای تمدن باستانی که تاریخ 6500 ساله این شهر را نشان می دهد.منطقه ای که همه ساله از کل جهان توریست ها را جهت ماهیگیری ، عکاسی ، قایقرانی و سفر در دل طبیعت به سمت خود کشانده و پذیرایی می کند.مساحت این شهر 7340 کیلومتر مربع است و در غرب کشور ترکیه قرار گرفته و ارتفاع آن از سطح دریا 30 متر می باشد.این شهر در حدود 4 میلیون نفر جمعیت دارد و با توجه به وسعت آن شهر شلوغی به حساب نمی آید.یکی از مزیت های مهم این شهر کم بودن هزینه های زندگی است ، در واقع هر کس با هر سطح درآمد می تواند در این شهر زندگی کند و قدرت خرید در این شهر برای ساکنانش مناسب است.بعلت وسعت زیاد و جمعیت کم نرخ بیکاری نیز در این شهر بسیار پایین است و فرصت های شغلی خوبی برای مهاجرانی که قصد اقامت در این شهر را دارند فراهم کرده است.همچنین اگر بدنبال هوای پاک و سالم هستید شهر ازمیر با توجه به داشتن باغ های زیبا و خط ساحل که شما می توانید به راحتی در کنار ساحلش قدم بزنید به شما پیشنهاد می شود.شهر ازمیر بدلیل داشتن دانشگاههای معتبر و بین المللی و مدارس دولتی جزو شهرهای علمی و دانشگاهی نیز مطرح می باشد .خطوط ریلی در سرتاسر این شهر گسترده است و شما جهت جابجایی در این شهر به راحتی می توانید از این خطوط ریلی استفاده کنید.در مورد غذاهای ازمیر باید گفت بسیاری از غذاهای مشهور ترکیه که در دنیا مشهور هستند اصالتی ازمیری دارند و بطور کلی طعم و غذاهای این شهر باب میل ایرانیان است.جالب است بدانید مسیرهای ویژه ای جهت دوچرخ سواری در شهر تعبیه شده که خود نیز باعث پاکیزگی شهر گردیده است.شهر ازمیر شهری بندری است و بهمین علت رفت و آمد بازرگانان در آن زیاد است و شهری توریستی ، تجاری محسوب می شود از این رو سالانه نمایشگاههای متعددی در زمینه های مختلف تجاری و فرهنگی در این شهر برگزار می گردد.

شهر ازمیر

نمایی از شهر ازمیر

 آب و هوای شهر ازمیر

شهر ازمیر بعلت نزدیکی به دریا آب و هوایی مدیترانه ای دارد.زمستانهای معتدل و بارانی و تابستان های آفتابی و نسبتا داغ و گرم.زمستانهای ازمیر از ماه دسامبر تا مارس می باشد که هوا معتدل و بارانی است.فصل بهار در ازمیر اواسط ماه مارس تا ماه می می باشد که آب و هوا بشدت معتدل است .فصل تابستان نیز از ماه ژوئن تا اواسط ماه سپتامبر می باشد که شاهد آب و هوایی داغ ، خشک و آسمانی آفتابی هستیم.فصل پاییز نیز از اواسط سپتامبر تا نوامبر به طور جذابی گرم و آفتابی بوده و گاهی شاهد باران نیز در این فصل هستیم و عموما فصل گردشگری در ازمیر نیز محسوب می شود.

 جاذبه های گردشگری ازمیر

تله فریک ازمیر

تله فریک که با نام تله کابین ازمیر شناخته می شود از جذابیتهای این شهر محسوب می شود که تا ارتفاع 423 متری از شهر بالا می رود و می توانید چشم انداز های زیبای شهر و همچنین سواحل دریای اژه را ازنمایی دیگر ببینید.

هیراپولیس-پاموکاله

پاموکاله شهری قدیمی در کناره ی رود لایکوس است که با بهار زیبایش معرف شده است.شهری که وجود آب های گرم کربنات دارش در میان آثار تمدن رومی به جذابیت های آن اضافه کرده و می توانید در این آب ها شنا کنید.شهر باستانی هیراپولیس متعلق به امپراطوری روم شرقی بوده و بقایای آن هنوز موجود است.موزه ای در این شهر بنا شده که نمونه آثار تاریخی کشف شده را می توان در آنجا مشاهده کرد.

پاموکاله

چشمه های آب گرم پاموکاله

کلیسای سنت پلی کارپ

یکی از جاذبه های دینی ازمیر کلیسای سنت پلی کارپ است که در قرن 17 ساخته شده است.دیواره های این کلیسا با نقاشی های زیبای دیواری چشم نوازتر شده و در سده 19 میلادی توسط معماری با نام ریموند پره دوباره بازسازی شده است.

موزه کی

اگر عاشق ماشین هستید و از تماشای ماشین های قدیمی لذت می برید بازدید از موزه کی را از دست ندهید. این موزه در فضایی 7 هزار متر مربعی و با حدود 130 اتوموبیل قدیمی دل هر بیننده ای را می برد.قدیمی ترین اتوموبیل این موزه متعلق به سال 1800 میلادی است .همچنین 40 موتورسیکلت لوکس نیز در این موزه قابل مشاهده است.

موزه کی

موزه ماشین کی

کدیفه کاله

کدیفه کاله نیز از دیدنی های زیبای ازمیر است.قلعه ای که میان کوه های ازمیر چشم نوازی می کند و قدمت آن به دوران یونان باستان بر می گردد. در بالای این قلعه نمایی زیبا از شهر و دریا قابل مشاهده می باشد.

آسانسور

در نزدیکی برج ساعت ازمیر می توانید آسانسور را مشاهده کنید. این بنا متعلق به سال 1907 میلادی است و نمای زیبایی از صخره ها تا ساحل کارلاتاس را از بالای آن می توان دید. کافه معروفی نیز در بالای آسانسور قرار دارد که غذا و نوشیدنی های متنوعی را می توانید در آن میل بفرمایید.

برج ساعت

برج ساعت یکی از معروفترین بناهای دیدنی ازمیر به حساب می آید. نام دیگر این برج ساعت کولسی می باشد که در میدان کوناک و در مرکز شهر ازمیر قرار دارد. این برج در سال 1901 میلادی ساخته شده و ارتفاع آن در حدود 25 متر است و بنایی سنتی محسوب می شود.

برج ساعت

نمایی از برج ساعت ازمیر

روستای شیرینجه

روستایی که به نوشیدنی های متنوع و بی نظیرش معروف است.در نزدیکی این روستا دهکده ای ترکی با خانه های سفید و سقف های سفالی وجود دارد که فضای سنتی آن بسیار چشم نواز است و مراتع و تاکستانهایش بسیار معروف است و راحت می توانید در آنجا قدم بزنید و از دیدنش لذت ببرید.

افه سوس

شهری باستانی از زمان تمدن یونان با معماری فوق العاده که با دیدنش میخکوب می شوید.این شهر باستانی یکی از بزرگترین شهرهای دوره روم بوده است.این شهر در شرق مدیترانه بهترین بازمانده معابد دوران باستان می باشد و معبد معروف آرتمیس را در خود جای داده است. معبدی که جزو هفت شگفتی جهان باستان به حساب می آید و خیلی ها خانه مریم مقدس را در این معبد گفته اند. کتابخانه سلسوس ، غار هفت خوابه ها، تئاتر، کلیسای مریم، خانه باکره؛ مسجد ایزابی،معبد هادریان از جمله بخش های این شهر باستانی می باشد.

افه سوس

شهر باستانی افه سوس

کوه سیپیلوس

از دیگر جاهای دیدنی ازمیر کوه سیپیلوس می باشد که ارتفاع آن به 1513 متر می رسد و در افسانه ها و تاریخ مانیسا حرف های زیادی در موردش زده اند.بخشی از کوه بصورت صخره ای حکاکی شده و به نیوبه معروف است که بشکل زنی در حال گریه کردن است.

از دیگر جاذبه های دیدنی ازمیر می توان به باغ وحش و انواع موزه های فرهنگی و تاریخی و مجسمه سازی و نقاشی ازمیر و همچنین پارک آبی ازمیر اشاره کرد که می توانید از هر یک از آنها بازدید نمایید.

 سواحل زیبای شهر ازمیر

ساحل چشمه

این ساحل یکی از معروف ترین سواحل شهر ازمیر است که تا مرکز شهر 1 ساعت فاصله دارد.یکی از بهترین سواحل ماسه ای ازمیر که تجربه متفاوتی را به شما می دهد.

ساحل ایلیچا

ساحلی 2 کیلومتری از ماسه که با امکانات بسیار اوقات خوشی را برایتان فراهم می کند.این ساحل بخاطر بهارهای گرمش معروف است. همچنین حمام های لجن هم اینجا هستند و نکته دیگر باد همیشه مناسب اینجاست که برای موج سواری ، پارگلایدر سواری و کایت سواری عالی است.

ساحل پیرلانتا پلاژ

یکی از مناسبترین سواحل برای موج سواری که در ده کیلومتری مرکز چشمه قرار گرفته ساحل پیرلانتا پلاژ می باشد.همچنین با داشتن 250 متر روی ماسه می توانید به سمت دریا حرکت کنید و بعد وارد آب شوید.این ساحل دارای عرض زیادی نیز می باشد

ساحل آلتینکوم پلاز

ساحل ماسه های طلایی ازمیر ساحل آلتینکوم پلاژ می باشد و جزو محبوب ترین ساحل های ماسه ای ازمیر می باشد. این ساحل 10 کیلومتر با چشمه فاصله دارد .

سواحل زیبای ماسه ای دیگری نیز مانند آیایورگی کویو، بویالیک پلاژو ماوی کوی نیز در شهر ازمیر وجود دارد که هر یک به نوبه خود جذابیت های متفاوتی دارند .

 بهترین و معروفترین رستورانهای ازمیر کدامند؟

1.رستوران آکینین یری|Akinin Yeri

اگر بدنبال خوردن غذاهای دریایی و محلی لذیذ شهر ازمیر می گردید رستوران آکینین یری از بهترینهاست و می توانید بهترین غذاهای دریایی با صید تازه را در این رستوران تناول نمایید.رستوران معمولا پر از مشتری است ولی تمام تلاش پرسنل در جهت تسریع خدمت رسانی به مشتریان می باشد.محیطی گرم و صمیمی که در مسیر رسیدن به آن نیز می توانید از تماشای ساحل زیبا لذت ببرید

2. رستوران ماورا|Mavara

رستورانی در تقاطع دو خیابان شلوغ شهر که حس می کنید در آنجا گم شده اید اما رستوران ماورا ارزش وقت گذاشتن و بردن لذت از خوردن انواع غذاهای دریایی و گوشتی اش را دارد.همچنین قبل از سرو غذای اصلی پیشخدمتان با انواع مزه ها و پیش غذاهای خوش طعم و لذیذ از شما پذیزایی خواهند کرد

3. رستوران دنیز |Deniz

رستورانی در مرکز شهر ازمیر که به غذاهای خاص دریایی اش معروف است.رستورانی با قدمت 40 ساله که تا بحال همواره از بهترینها بوده است.موقعیت رستوران بر فراز آب قرار گرفته و فضایی بسیار مجلل دارد و چشم انداز فوق العاده ای به دریای اژه دارد.دیدن غروب آفتاب از بالکن این رستوران به جذابیت های آن افزوده و نان محلی و چند نوع مزه خاص شروع سرو غذای شما می باشد.

برچسب‌ها: