سوغاتی های دبی را بشناسید! معرفی بهترین چیزهایی که می توانید از دبی بخرید!

1403/06/11 جاهای تفریحی
کپی لینک مطلب

در این مطلب شما را با سوغاتی های دبی آشنا می کنیم تا اگر با تور دبی سفر می کنید بتوانید در سریع ترین زمان ممکن  برای عزیزانتان سوغاتی و یادگاری تهیه کنید. دبی، پایتخت امارات متحده عربی، یکی از مقصدهای پرطرفدار برای گردشگران از سراسر جهان است. این شهر فوق العاده با آسمان آبی، ابنیه فوق العاده و خرده فروشی های لوکس، مکانی عالی برای خرید سوغاتی های منحصر به فرد است. در دبی، شما می توانید انواع مختلفی از سوغاتی ها را پیدا کنید، از جمله فرش های دستبافت، عطرهای محلی، جواهرات سنتی و صنایع دستی زیبا! 


سوغاتی های دبی را بشناسید! معرفی بهترین چیزهایی که می توانید از دبی بخرید!

این مطلب از سایت آریسا پرواز به معرفی سوغاتی های مطرح دبی می پردازد، ما را همراهی کنید و از این مطلب در کنار ما لذت ببرید.

کفتان از سوغات مهم امارات متحده عرب

کفتان که از سوغات امارات متحده عربی محسوب می شود، نوعی لباس بلند مجلسی است که بلندی قد آن، از شانه تا مچ پا را می پوشاند. به دلیل اقلیم عربی و گرمای منطقه، برای خنک ماندن بدن، عموماً از پارچه های سبک در این لباس به کار می رود. کفتان ها چیزی شبیه به تونیک می باشند، اما آستین های بلند و گشادی دارند. فرهنگ ایرانی هم با این پوشش غریبه نیست و زنان جنوبی هم از این کفتان ها استفاده می کنند.

رحل قرآن سوغاتی از دبی برای عزیزانتان

ازآنجایی که امارات متحده عربی کشوری مسلمان است، پس محصولات مذهبی هم می تواند از سوغاتی های دبی محسوب شود؛ به ویژه رحل های چوبی قرآن که با طرح ها و نقوش مختلف، توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند. 

طلا و جواهرات دبی

جواهرات عربی، با طراحی خاص و منحصربه فردی که دارند، به یکی از سوغاتی های دبی تبدیل شده اند. این طراحی ها روی بهترین جواهرات دنیا انجام می شود و درصد خلوص طلایش هم بسیار بالاست؛ جواهراتی مثل سینه ریز، گردن بندهای بلند، دست بند و انواع حلقه ها که بعضی از آن ها در کمال تعجب قیمت مناسبی هم دارند.

قلیان؛ به وقت استراحت

قلیان یک کالای بسیار برجسته و رایج است که هر خانواده اماراتی از آن استفاده می کنند و قلیان برای آنها به عنوان وسیله ای برای آرامش و استراحت عمل می کند. به همین دلیل اگر فرد مورد نظرتان به قلیان علاقه دارد، می توانید آن را به عنوان سوغاتی خریداری کنید.

دبی مغازه هایی دارد که قلیان های بسیار شیک و گران قیمتی را ارائه می دهند که می تواند یک هدیه بسیار خاص و فوق العاده باشد. قلیان را به عنوان یک سوغاتی تفاوت بخرید؛ زیرا به عنوان یکی از بهترین سوغاتی های ارزان برای خرید در دبی محسوب می شود.

چراغ های علاءالدین؛ عاشقان افسانه ای

اگر به دنبال چیزی برای هدیه دادن به یکی از عزیزان خود هستید، این لامپ های علاءالدین بسیار عالی خواهند بود.  این لامپ های برنجی با الهام گرفتن از افسانه علاءالدین و با کنده کاری بسیار دقیق خود یکی از بهترین سوغاتی هایی می باشند که می توانید از دبی خریداری کنید. این سوغاتی امارات در مراکز خرید و بعضی بازارهای دبی به وفور پیدا می شوند. اگر می خواهید بدانید که این لامپ ها را باید از کجا بخرید، بازار الکرامه بهترین بازارهای دبی برای خرید این چراغ ها می باشند. 

شکلات شیر شتر؛ خوش طعم و خاص

شکلات شیر شتر یکی دیگر از جواب های سؤال سوغاتی از دبی چی بخریم است و یک شکلات لذیذ خانگی محسوب می شود که با یک بار امتحان عاشق آن خواهید شد؛ زیرا یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی است که می توانید از دبی بخرید. در ابتدا این شکلات ها فقط در دبی یافت می شدند؛ اما اکنون به اروپا و سایر کشورهای آسیایی هم صادر می شوند. شکلات شیر شتر النسما دارای انواع مختلفی از جمله شیر کامل، ماکادمیا و شکلات طعم دار می باشد.

محصولات سفالی

محصولات سفالی، یکی از سوغاتی های مهم دبی هستند و در سطح شهر دبی هم مغازه های زیادی وجود دارد که می توانید در آن ها اجناس سفالی پیدا کنید. این سفال ها در کارگاه ها و توسط مردمان محلی تهیه می شود. کاسه در اندازه های گوناگون، انواع کوزه برای نوشیدنی، گلدان و مجسمه های مختلف نمونه هایی از محصولات سفالی دبی می باشند.

فانوس؛ روشن مثل ماه

اگر به دنبال خرید بهترین سوغاتی از دبی هستید، فانوس هم یکی از انتخاب های جذاب می باشد. زحمتی زیادی برای ساخت این فانوس ها کشیده می شود و همین امر این نوع وسیله دست ساز را به یکی از ایده آل ترین گزینه های صنایع دبی برای سوغاتی تبدیل کرده است؛ پس فانوس هدیه ای عالی برای خرید از دبی محسوب می شود.

خرمای دبی؛ شیرین مثل قند

دبی با بیش از 20 نوع خرما از جمله: سوکاری، خولاس، مدجول و… جزو یکی از صادرکنندگان خرمای درجه یک به سراسر جهان است؛ پس خرمای دبی یکی از بهترین انتخاب ها برای جواب سؤالِ سوغاتی از دبی چی بخریم، محسوب می شود. بعضی از خوراکی های محبوب دبی را می توانید در نمایشگاه های امارات مربوط به مواد غذایی هم پیدا کنید.

عطر عربی؛ خوشبو مانند گل های بهاری

عطر عربی از تقطیر گلبرگ های گل در آب با فشار و حرارت ملایم به دست می آید. رایحه عجیب این روغن های قدرتمند بسیار مطبوع است و هرگاه از کنار یک زن عرب رد شوید، بویی از این عطر به مشامتان می رسد. گاهی از روغن ملایم چوب صندل هم برای تکمیل بوی عطر عربی به کار می رود.

فرش ایرانی؛ ظرافتی تکرار نشدنی

اگر بودجه کافی ندارید و می خواهید روی چیزی زیبا و در عین حال بسیار شیک سرمایه گذاری کنید، فرش ایرانی بهترین انتخاب می باشد. یکی از بهترین محصولات برای دکوراسیون خانه و وسایل بسیار جذاب با طرح های پیچیده و جزئیات ظریف، فرش های می باشند که با قیمتی مقرون به صرفه در بازارهای دبی به فروش می رسند.

لاکی استونز؛ خوش شانس مثل سنگ های خوش شانس

سنگ های خوش شانس معمولاً در حلقه ها یا آویزهای طلا، نقره و پلاتین قرار می گیرند و اعتقاد بر این است که باعث خوش شانسی می شوند؛ این سنگ ها بر اساس ماه تولد ساخته شده و یکی از بهترین گزینه ها در زمان خرید سوغاتی به شمار می روند.

عود و بخور؛ آرامش بخش و خوشبو

اگر می خواهید عطری به کسی هدیه دهید، هیچ چیز بهتر از عود یا بخور نیست؛ زیرا عطر سنتی بسیار متفاوت و خاص می باشد. عود از رزین آگاروود که یکی از دلپذیرترین عطرهایی است که تا به حال با آن برخورد کرده اید، گرفته می شود و کمی گران می باشد.

عبای عربی

اگر قیمت سوغات دبی برای شما اهمیتی ندارد یا به خرید یک لباس مجلسی پوشیده علاقه مندید، عبای عربی می تواند بهترین سوغات شهر دبی برای شما باشد. برخلاف تصور بسیاری از افراد، عبای عربی تنها یک لباس بلند مشکی نیست. این لباس ها از پارچه های متنوعی دوخته می شوند. حتی گاهی به عنوان یکی از لوکس ترین کالاهای موجود در بازار برای زنان می باشند. بعضی از آن ها با سنگ دوزی و بعضی بنابه استفاده ای که دارند، ساده تر می باشند.

شال پشمینه؛ به لطافت ابریشم

شال پشمینه در کشورهای خاورمیانه شناخته شده می باشد. جنس این شال ها ترکیبی از ابریشم و پشم بز است که در طرح هایی زیبا عرضه می شوند؛ اما قیمتشان کمی گران می باشد. از آنجایی که محصولات تقلبی این کالا در بازار فراوان می باشند، بهتر است قبل از خرید، از قیمت و اصل بودن جنس مطلع شوید. به طور معمول یک شال پشمینه اصل را می توانید به راحتی از درون یک انگشتر رد کنید. پس شال های پشمینه را هم می توان به فهرست سوغات شهر دبی اضافه کرد.

ظروف و ست های قهوه کاوا؛ سرو راحت غذاها و نوشیدنی ها

کاوا چیزی جز یک قهوه خالص نیست و یک فنجان از آن به اندازه شهرتی که دارد، شگفت انگیز می باشد. مردم محلی ترجیح می دهند که قهوه خود را خالص و تلخ میل کنند. این قهوه که در قابلمه های فانتزی و فنجان های طراحی شده سرو می شود، جایگاه خاص خود را در فرهنگ عربی پیدا کرده.

قهوه عربی؛ برای عاشقان قهوه

آیا شما عاشق قهوه هستید و از دم کردن قهوه های کمیاب در خانه خود لذت می برید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پس حتماً باید به نزدیک ترین کافی شاپ در دبی مراجعه کنید و قهوه خود را آنجا بنوشید. قهوه عربی به خاطر طعم قوی اش شناخته شده است و بازارهای دبی بهترین مکان برای خرید آن می باشند.

این نوع قهوه دوست داشتنی را برای خرید از دبی فراموش نکنید تا مدام از اطرافیان نپرسید که سوغاتی از دبی چی بخریم! زیرا قهوه یک نوشیدنی محبوب در بین مردم کل کشورهای خاورمیانه و جهان محسوب می شود و سوغاتی جذابی به حساب می آید.

ادویه دبی؛ تجربه عطر و طعمی دلپذیر

بهترین راه برای افزودن عطر و طعم بی نظیر به غذای خود، استفاده از ادویه های معروف دبی می باشد. این ادویه ها پر از طعم می باشند و در تمام بازارهای محلی با قیمتی مقرون به صرفه به فروش می رسند؛ پس با تهیه این ادویه های معطر، غذاهای خوش طعم با عطر دلپذیر بپزید و در کنار خانواده از آنها لذت ببرید. با ادویه دبی دیگر سؤالِ معروفِ سوغاتی از دبی چی بخریم را نپرسید!

وسایل الکترونیکی؛ همگام به تکنولوژی

شهر دبی، کالاهای الکترونیکی متنوعی را با قیمتی ارزان و مقرون به صرفه عرضه می کند؛ پس فراموش نکنید که قبل از اینکه از امارات بازگردید، تعدادی از لوازم الکترونیکی مورد علاقه خود را از شهر دبی خریداری کنید.

نگهدارنده بخور؛ وسیله ای کاربردی و مفید

نگهدارنده های بخور بخشی از مهمان نوازی و فرهنگ مردم دبی را به تصویر می کشند و رایحه ای ملایم و آرامش بخش را به مهمانان هدیه می دهند. اگرچه نگهدارنده های بخور در مراکز خرید سراسر دبی موجود می باشند؛ اما بهترین مکان برای دستیابی به این هدایای زیبا، بازدید از Spice Souq در منطقه دیره قدیم می باشد.

کفش های سنتی عربی؛ رنگین کمانی از رنگ ها

با یک نگاه به کفش های سنتی عربی، یاد علاءالدین می افتید؛ شخصیت خیالی که از این نوع کفش ها استفاده می کرد. این کفش ها اغلب باریک می باشند و در قسمت نوک انگشتان به شکل مخروطی طراحی و در انواع رنگ های مختلف ساخته می شوند.

این کفش ها از نخ کاری گرفته تا مهره ها و توپ های پارچه ای، در سبک های مختلفی برای مطابقت با لباس ها و ترجیحات شما ارائه می شوند. این کفش های سنتی به شکل های مختلفی پوشیده می شوند و بسته به میل شما یکی از بهترین گزینه ها برای خرید در دبی می باشند. 

صندوقچه جواهرات؛ محافظ جواهرات شما

اگر قصد جواهرات را دارید، چیزی بهتر از یک صندوق جواهر وجود ندارد! این صندوقچه های چوبی که عموماً از چوب صندل ساخته می شوند، در رنگ ها، طرح ها و اندازه های مختلف تولید می شوند. این صندوقچه ها جادار می باشند و راه حلی عالی برای مرتب کردن جواهرات شما به شمار می آیند.

صندوقچه های جواهرات اغلب با سنگ های قیمتی یا نیمه قیمتی، برنج و نقره تزیین می شوند. این جعبه های جواهر هم گزینه ای عالی برای هدیه دادن می باشند و شما را از سؤال همیشگی سوغاتی از دبی چی بخریم، راحت می کنند. همین تنوع سوغاتی های دبی سبب شده تا این شهر به یکی از بهترین شهرهای امارات برای تحصیل، کار و زندگی تبدیل شود.

خنجر؛ هدیه ای متفاوت و کلاسیک

خنجر یکی از مهم ترین عناصر در طراحی لباس سنتی مردان اماراتی است و از بهترین وسایل برای خرید در دبی محسوب می شود. این وسایل عموماً روی لباس مردانه پوشیده می شوند و به شکل منحنی می باشند و روی آنها نقره و طلا نقش بسته می باشد.

خنجر در اصل از شاخ کرگدن ساخته می شد؛ اما اکنون بیشتر از چوب درست می شود. بعضی از خنجرها مجهز به دسته هایی از جنس نقره، مرمر یا چوب صندل می باشند. عموماً غلاف خنجر با نخ نقره ای تزیین می شود. پس یکی دیگر از گزینه های مناسب برای سوغاتی از دبی چی بخریم، مشخص شد.


سفر به دبی با تورهای گردشگری آریسا پرواز (قیمت رقابتی و برنامه های سفری متنوع)

آیا به دنبال یک سفر خاطره انگیز و لحظاتی شگفت انگیز در دبی هستید؟ آیا می خواهید تجربه ای منحصر به فرد از شهری پر از لوکس و زیبایی های فراوان داشته باشید؟ با آریسا پرواز بهترین تورهای دبی را با قیمتی مناسب و کیفیتی بی نظیر برای شما فراهم کرده است.

آریسا پرواز با سال ها تجربه درخشان در زمینه گردشگری و تورهای خارجی، بهترین خدمات و تورهای دبی را به مشتریان خود ارائه می دهد. با انتخاب تور دبی از آریسا پرواز، شما فرصت خواهید داشت تا از جاذبه های گردشگری معروف این شهر مانند برج خلیفه، دبی مول، سافاری در بیابان، جزایر پالم و... لذت ببرید و لحظاتی فراموش ناپذیر را تجربه کنید.

همچنین با خرید تور دبی از آریسا پرواز، نگرانی های خود را درباره بلیط هواپیما، اقامت، ترانسفر و دیگر خدمات مربوط به سفر فراموش کنید. تیم حرفه ای و مجرب آریسا پرواز همواره در کنار شما خواهد بود تا سفری راحت و بی نقص برای شما فراهم کند.

با توجه به تعهد آریسا پرواز به ارائه خدمات با کیفیت و قیمتی منصفانه، مطمئنا خواهید گذشت که تور دبی خود را از این شرکت خریداری کرده اید. بنابراین اگر به دنبال یک تجربه سفر فوق العاده و خاطره انگیز هستید، با آریسا پرواز تماس بگیرید و تور دبی خود را رزرو کنید. با آریسا پرواز، لحظاتی فراموش ناپذیر در دبی را تجربه کنید و خاطراتی خوش برای همیشه با خود به خانه بردارید.

برچسب‌ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید