راهنمای سفر به ژاپن

1403/05/16 جاهای دیدنی
کپی لینک مطلب

اگر به راهنمای سفر به ژاپن و اطلاعات درباره کشور ژاپن نیاز دارید این مطلب برای شماست، البته در مقالات قبلی از سایت آریسا پرواز، به معرفی و بررسی نکات مهم سفر به ژاپن پرداختیم که می توانید آن را هم به عنوان مقاله تکمیلی بخوانید و از موارد بسیار مهمی که باید قبل از سفر بدانید مطلع شوید.

ژاپن یکی از جذاب ترین کشورها برای سفر کردن است و در این کشور هم زمان آرامش و شلوغی، مدرنیته و تاریخ و تمدن باستانی را می توانید ببینید. با سفر به کشور ژاپن می توانید از غذاهای خوشمزه، معابد جذاب، پارک های مل و میراث فرهنگ باستانی این کشور دیدن کنید.   اگر علاقه دارید به کشور ژاپن سفر کنید و در حال برنامه ریزی یک سفر هیجان انگیز به این کشور هستید، در این مقاله اطلاعات جامع و کاملی درباره کشور ژاپن گنجانده شده.



کامل ترین راهنمای سفر به ژاپن - نکاتی که قبل از سفر به ژاپن باید حتما بخوانید!

معرفی کشور ژاپن

ژاپن Japon را باید یکی از اصیل‌ترین وزیباترین کشورهای شرق آسیا دانست که هم از نظر طبیعت و هم از نظر فرهنگ شکل متفاوتی با ایران دارد. ژاپن از شمال با روسیه واز سمت غرب با دریای ژاپن، چین، کره شمالی و کره جنوبی دارای مرز آبی مشترک است. این کشور از 4 جزیره مهم به نام‌های هوکایدو، هونشو، شیکوکو و کیوشو و 4 هزار جزیره کوچک‌تر تشکیل شده است.

حکومت این کشور از نوع سلطنت مشروطه است و بر پایه قانون اساسی اداره می‌شود. شهرهای شلوغ، غذاهای خاص و لذیذ در کنار مناظر جذابی که از دیدن آن‌ها شگفت زده می‌شوید، تنها بخشی از جذابیت‌های ژاپن است. ژاپن در خط مقدم نوآوری جهان قرار دارد و در عین حال درگیر سنت‌ها و آداب و رسوم قدیمی‌اش است. این تضاد، باعث ایجاد فرهنگ زیبایی در این کشور شده است.

زبان رسمی مردم ژاپن

زبان رسمی مردم ژاپن «ژاپنی» می باشد. بسیاری از لغات این زبان با زبان چینی یکی می باشد. با این وجود زبان ژاپنی از شاخه ژاپنیک است و ریشه آن با ریشه زبان چینی یکی نیست.

دین اکثریت مردم ژاپن

دین اکثریت مردم ژاپن بودیسم و شینتو می باشد. اگرچه که طبق تحقیقات انجام شده در سال 2018 اکثر مردم این کشور بی دین بودند. بودیسم و شینتو دین اکثریت مردم دین دار ژاپن می باشد.

واحد پول ژاپن

واحد پول ژاپن یِن می باشد. برای تبدیل کردن پولتان به ین بهتر است که به اداره پست و بانک های رسمی این کشور مراجعه کنید.

شماره تلفن های ضروری ژاپن

پیش شماره تلفن کشور ژاپن 81 می باشد. شماره تماس با اورژانس کشور ژاپن 119 می باشد. برای برقراری تماس با آتش نشانی این کشور باید شماره 119 را بگیرید. برای تماس با اداره پلیس ژاپن باید شماره 110 را بگیرید.

امنیت در کشور توریستی ژاپن

کشور ژاپن برای سفر کردن کشور بسیار امنی به حساب می آید. نرخ جرم و جنایت در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی کمتر می باشد. جرم های خیابانی در ژاپن حتی در نیمه شب هم بسیار کم می باشد. اما نمی توان گفت که جرم و جنایت اصلا در این کشور وجود ندارد. وقتی در خیابان های ژاپن درحال راه رفتن هستید، به خصوص در محیط های شلوغ تر، حتما حواستان به اشیاء گران بهاء هایی که با خود حمل می کنید، باشد.

اگر عصر به بعد در شهرهای ژاپن به گشت وگذار بپردازید با افراد مختلف روبرو می شوید که مست می باشند. آمار جرم و جنایت مرتبط با افراد مست در این کشور پائین است و نمی توان این موضوع را مشکل اساسی در نظر گرفت. اما بهتر است که در ذهن خود این موضوع را به یاد داشته باشید.

در شهرهای بزرگ این کشور چندین محله قرمز وجود دارد که معمولاً توصیه می شود گردشگران به آن محلات نروند. اگرچه که این محله ها خطر آن چنانی برای بازدیدکنندگان ندارد اما گاه گزارش هایی مبنی بر تَلَکه کردن گردشگران در بعضی از نوشیدنی فروشی های این کشور وجود دارد.

حمل و نقل عمومی در ژاپن

سیستم حمل ونقل عمومی در کشور ژاپن یکی از بهترین سیستم های حمل ونقل در جهان است و به راحتی می تواند مسافران زیادی را در بخش های مختلف این کشور جابه جا کند. در کشور ژاپن می توانید از قطار، اتوبوس و تاکسی و مترو برای رفتن به مکان های دیدنی این کشور استفاده کنید. می توانید از هواپیما و قطار سریع السیر ژاپن که با نام شینکانسِن ((shinkansen شناخته می شود، استفاده کنید. سیستم حمل ونقل کشور ژاپن در عین کارآیی بالا و کیفیت بالای خدماتش گران هم هست.

برای این که بتوانید از سیستم حمل ونقل کشور ژاپن به راحتی استفاده کنید، کارت های آی سی ic card تهیه کنید. با استفاده از این کارت ها می توانید در شهرهای مهم و بزرگ کشور ژاپن از قطار، مترو و اتوبوس استفاده کنید. از این کارت می توانید در فروشگاه ها و رستوران های این کشور هم استفاده کنید.

اگر به شهرهای توکیو، اوساکا، ناگویا و کیوتو سفر می کنید، می توانید از سیستم متروی ژاپن استفاده کنید تا به راحتی در بخش های مختلف این شهرها جابه جا شوید. ایستگاه های متروی موجود در شهرهای بزرگ کشور ژاپن در نزدیکی مراکز خرید، بخش های تجاری شهر و جاذبه های گردشگری قرار گرفته اند.

اختلاف ساعت بین ایران و ژاپن

کشور ژاپن با ایران حدود پنج و نیم ساعت فاصله دارد. به طور مثال اگر در شهر تهران ساعت 18 باشد، در ژاپن ساعت 23:30 می باشد.

ویزای توریستی ژاپن

شما به عنوان یک ایرانی برای ورود به کشور ژاپن نیاز به ویزا دارید مگر آنکه شهروند کشورهای معاف از ویزا visa exempt هم باشید. دولت ژاپن انواع مختلفی از ویزا را برای اهداف گوناگون و طول زمان‌های متفاوت ترتیب داده است.

در عین حال ۶۸ کشور هستند که شهروندان آن می‌توانند به عنوان توریست یا تاجر بدون نیاز به ویزا به ژاپن سفر کنند اما بقیه ملیت‌ها باید برای اخذ ویزا اقدام کنند که هموطنان ایرانی ما نیز از این روند مستثنی نیستند. مجموعه آریسا پرواز مفتخر است به اطلاع برساند در کنار خدمات دریافت ویزای کانادا، ویزای انگلیس، ویزای استرالیا و ویزای شینگن، خدمات ویژه خود برای اخذ ویزای توریستی ژاپن را به هموطنان عزیز ارائه می‌نماید.




بهترین تفریحاتی که می توانید در ژاپن انجام دهید

  • خرید بلیط قطارهای تندروی ژاپن به نام شینکانسِن (shinkansen) و تجربه کردن سفر با آن ها
  • کارتینگ سواری در خیابان های توکیو
  • بازدید از پارک موضوعی توکیو بنام دیزنی سی disney see
  • تماشای شهرهای بزرگ ژاپن از بالای برج های بلند آن
  • بازدید از موزه جیبلی ((ghibli در توکیو
  • بازدید از دنیای هری پاتر در استودیو یونیورسال ژاپن
  • اقامت در مهمانخانه های سنتی ژاپن بنام ریوکان(ryokan)
  • قرار گرفتن در چشمه های ابگرم اُنسِن (onsen)
  • اجاره لباس سنتی زنان ژاپن به نام کیمونو kimono و پوشیدن آن به مدت 1 روز
  • رفتن به موزه صلح هیروشیما
  • تماشای رقص محلی ژاپنی به نام گیشا (geisha)
  • تماشای مسابقات کشتی ژاپنی بنام سومو ((sumo
  • تماشای تئاتر سنتی کشور ژاپن به نام کابوکی (kabuki)

البته که ما در مقاله مکان های گردشگری ژاپن بهترین و مهمترین جاهای دیدنی این کشور را معرفی کرده ایم، پس حتما این مطلب را هم بخوانید و اطلاعات خود را درباره جاهای دیدنی و توریستی ژاپن بالا ببرید.


آب و هوای کشور ژاپن

کشور ژاپن یک کشور جزیره ای است که از عرض های جغرافیایی بالا تا عرض های جغرافیایی پایین کشیده شده و همین موضوع موجب تنوع آب وهوایی در بخش های گوناگون این کشور شده می باشد. طول کشور ژاپن از شمال تا جنوب به 3 هزار کیلومتر می رسد. بطور کلی آب وهوای این کشور معتدل می باشد. بخش های شمالی این کشور زمستان های طولانی تر و سردتری دارند؛ درحالی که شهرهای جنوبی، تابستان های گرم تر و زمستان های معتدل تری دارند. در فصل تابستان معمولاً در کشور ژاپن طوفان ها و گردبادهای عظیمی رخ می دهد. به خاطر زلزله های شدید چونبی که در اقیانوس های اطراف این کشور ایجاد می شود، گاه سونامی های مختلفی روانه شهرهای این کشور می شوند.

بهترین زمان سفر به کشور ژاپن

بهار (مارس تا مه):

فصل بهار در ژاپن بسیار زیباست، زیرا در این فصل گیاهان گل‌های چهارفصل به طور فوق‌العاده می‌شکفند. در این فصل می‌توانید از مناظر چمن‌های سبز و گیاهان گلخانه‌ای لذت ببرید و گل‌های ساکورا (گیلاس ژاپنی) را در پارک‌ها و باغ‌ها ببینید. مراسم هانامی (تشریفات مربوط به شکوفه‌های گیلاس) و چای‌نمایی در برخی جاهای سنتی را نیز تجربه کنید.

تابستان (ژوئن تا اوت):

تابستان در ژاپن گرم و مرطوب است، اما این فصل یک سری فستیوال‌ها و رویدادهای جذاب را نیز به همراه دارد. مهم‌ترین رویداد تابستانی در ژاپن مراسم آتش‌نشانی در قلعه فوجیوارا است. در این مراسم، آتش‌نشانان به طور خطرناکی به پایین از پلی بالا می‌پرند. همچنین، شما می‌توانید در ساحل‌های ژاپنی آب‌وهوای گرمسیری و ساحل‌های زیبا را تجربه کنید.

پاییز (سپتامبر تا نوامبر):

فصل پاییز در ژاپن به عنوان فصل رنگارنگ برگ‌ها شناخته می‌شود. در این فصل می‌توانید از تغییر رنگ برگ‌های درختان ممتاز لذت ببرید و به باغ‌های چای، باغ‌های معبد و باغ‌های ملی مراجعه کنید. همچنین، مهم‌ترین رویداد پاییزی در ژاپن جشنواره کامیگاوارا می‌باشد که همراه با رقابت‌های سوارکاری بر گوسفندان برگزار می‌شود.

زمستان (دسامبر تا فوریه):

زمستان در ژاپن سرد است و در برخی مناطق برف هم می‌بارد. در این فصل می‌توانید از ورزش‌های زمستانی مانند اسکی، سورف برف و تاب‌نوردی لذت ببرید. همچنین، شما می‌توانید به جشنواره‌های برفی معروف در شهرهای سپورو و سپورویه‌شیریو استان هوکایدو بپیوندید.







فستیوال و جشن های ملی ژاپن

اگر دوست دارید در جشن ها و فستیوال های بین المللی ژاپن شرکت کنید و بیشتر با حال وهوای مردمان این شهر و آداب ورسوم آن ها آشنا شوید، این بخش را با دقت بخوانید و برنامه سفر خود را طوری تنظیم کنید که در تاریخ جشن هایی که در ادامه نام می بریم به ژاپن بروید.

هانامی (جشن شکوفه های گیلاس)

یکی از جشن های ملی کشور ژاپن جشن هانامی (جشن شکوفه های گیلاس) نام دارد. این جشن ملی معمولاً بین ماه مارس و مه برگزار می شود. معمولاً در شهرهای جنوبی ژاپن، شکوفه ها زودتر خودشان را نشان می دهند. این جشن یکی از جشن های سنتی و قدیمی ژاپن می باشد. هانامی در لغت به معنای «گل نگری» یا «تماشای گل ها» می باشد. هزاران نفر از مردم ژاپن در فصل بهار درست زمانیکه درختان این کشور شکوفه می دهند، بر زیر درختان می نشینند و دور هم غذا و نوشیدنی می خورند. این جشن روز و شب ادامه دارد.

سِتسوبون (جشن پرتاب لوبیا)

یکی از جشن های قدیمی که در کشور ژاپن برگزار می شود، جشن سِتسوبون setsubun نام دارد، این جشن در روز سوم و چهارم ماه فوریه برگزار می شود. جشن سِتسوبون در اکثر معابد ژاپن برگزار می شود. جشن پرتاب لوبیا در معابد این کشور برگزار می شود. در زمان برگزاری آن، پول و شکلات بر سر جمعیت ریخته می شود. این جشن اکنون تبدیل به یک رویداد تلویزیونی شده می باشد. پول زیادی برای برگزاری این جشن و فیلم برداری از آن در شهرهای مختلف ژاپن، خرج می شود.

شُگاتسو (جشن سال نو)

جشن سال نوی ژاپنی یکی از مهم ترین جشن هایی است که در کشور ژاپن برگزار می شود. جشن سال نو در کشور ژاپن از سی ام ماه دسامبر تا سوم ماه ژانویه ادامه پیدا می کند. این جشن در همه شهرهای کشور ژاپن اجرا می شود اما مهم ترین مرکز آن پایتخت ژاپن یعنی توکیو می باشد. تنها تفاوت آن با کشورهای غربی در این است که از چند روز قبل تا چند روز بعد از این تاریخ، در کشور ژاپن جشن سال نو ادامه دارد. مردم ژاپن برای جشن گرفتن سال جدید غذاهای محلی ژاپنی می خورند.

اُبُن

یکی از معروف ترین جشن های تابستانی کشور ژاپن جشن اُبُن نام دارد. اُبُن جشنی سه روزه است که در آن برای تسلی دادن روح های مردگان، مردم این کشور به معابد و قبور گذشتگان شان سر می زنند و برای کمک به ارواح گذشتگان فانوس روشن می کنند. این مراسم معمولاً در فصل تابستان برگزار می شود. اما نواحی مختلف کشور ژاپن در تاریخ های مختلف آن را اجرا می کنند. در بعضی از شهرها در پانزدهم ماه جولای و در بعضی دیگر در پانزدهم ماه آگوست این مراسم برگزار می شود.

هفته طلایی

یکی از بزرگ ترین جشن هایی که در کشور ژاپن برگزار می شود، هفته طلایی golden week می باشد. در این هفته که از اواخر ماه آوریل تا ششم ماه مه ادامه دارد، جشن های مختلفی، پشت سر هم در کشور ژاپن برگزار می شود. در این مدت کشور ژاپن به شدت شلوغ می شود و باید از چند ماه عقب تر، برای رزرو بلیط هواپیما و هتل های ژاپن اقدام کنید.

جشن تولد امپراطور

امپراتور کشور ژاپن، آکی هیتو akihito، در 23 ام ماه دسامبر سال 1933 به دنیا آمده می باشد. روز تولد این امپراتور یکی از جشن های ملی در کشور ژاپن می باشد. در این روز امپراتور ژاپن به همراه اعضای خانواده اش در بالکن کاخ می ایستند تا مردم آن ها را ببینند. این روز (به همراه یک روز دیگر از سال) تنها روزهایی از سال می باشند که درهای کاخ سلطنتی به روی عموم گشوده می شود تا مردم بتوانند به حیاط داخلی آن راه پیدا کنند.



شهرهای مهم و گردشگری ژاپن


توکیو

شهر توکیو یکی از پیشرفته ترین شهرهای جهان می باشد. می توانید در کوچه پس کوچه های این شهر قدم بزنید و با غذاخوری های قدیمی و سنتی این شهر روبرو شوید. یکی از بهترین تجربیاتی که می توانید در این شهر داشته باشید، شکم گردی می باشد. اگر هم اهل بازار گردی باشید، در این شهر بازارهای بزرگی وجود دارد که می توانید به آن ها سر بزنید.

اُساکا

شهر اساکا (Osaka) یکی از شهرهای جذاب کشور ژاپن برای گشت وگذار می باشد. اگر دوست دارید با هنر و موسیقی محلی ژاپن بیشتر آشنا شوید، این شهر این امکان را برای شما مهیا کرده.  بازدید از جاذبه های دیدنی اوساکا را هم از دست ندهید. می توانید به رستوران های اوساکا سر بزنید و غذاهای خوشمزه آن را امتحان کنید یا غذاهای خیابانی این شهر را امتحان کنید تا با دست پخت آشپزان محلی ژاپن بیشتر آشنا شوید.

یوکوهاما

شهر یوکوهاما دومین شهر بزرگ کشور ژاپن می باشد. این شهر 30 دقیقه با توکیو فاصله دارد. یوکوهاما در کنار یک خلیج زیبا قرار گرفته می باشد. یوکوهاما شهر چندملیتی می باشد. جوامع خارجی مختلفی در این شهر وجود دارد. این تنوع را در معماری ساختمان های این شهر هم مشخص می باشد. در این شهر می توانید مزه غذاهای فرهنگ های مختلف را امتحان کنید.

سِندای

اگر دوست دارید در سفر به کشور ژاپن فستیوال های رنگارنگ و هیجان انگیز این کشور را از نزدیک ببینید، به شهر سندای (sendai) بروید. یکی از جشن هایی که در این شهر برگزار می شود جشن تاناباتا می باشد. اگر هم قصد دیدن مردم محلی ژاپن را دارید، این شهر این امکان را برای شما مهیا می کند. در شهر سندای ژاپن زندگی شبانه پرزرق وبرقی در جریان می باشد.

فوکواکا

شهر فوکواکا از ادغام دو شهر به وجود آمده، در این شهر چند موزه بزرگ، رستوران هایی با منوهای هوس برانگیز، تیم های بیسبال معروف ژاپن وجود دارد. چندین معبد هم در این شهر قرار دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

ساپورو

یکی از شهرهای جذاب برای بازدید در کشور ژاپن، شهر ساپورو نام دارد. زندگی شبانه این شهر هم نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، اگر عاشق تفریحات شبانه ژاپن هستید حتما این شهر را ببینید. معمولاً گردشگران در این شهر توقف می کنند تا بتوانند از کوه های جذاب و چشمه های آبگرم اطراف این شهر دیدن کنند. در این شهر رستوران های جذابی وجود دارد که غذاهای ژاپنی سرو می کنند. مراکز خرید بزرگی در شهر ساکورا وجود دارد. اگر قصد بازار گردی در کشور ژاپن را دارید می توانید به این مراکز خرید سر بزنید.

نارا

شهر نارا زادگاه فرهنگ و تمدن ژاپن می باشد. اگر به دیدن آثار تاریخی علاقه دارید و دوست دارید به شهری سفر کنید که تمدن و تاریخ کشور ژاپن از آن جا برخاسته است، شهر نارا بهترین گزینه برای شما می باشد. در شهر نارا معابد مختلفی وجود دارد که با بازدید از آن ها می توانید با معماری و هنر مردمان ژاپن بیشتر آشنا شوید.

هیروشیما

یکی از جذاب ترین و در عین حال تلخ ترین شهرهای ژاپن برای بازدید کردن شهر هیروشیما می باشد. در تاریخ ششم آگوست سال 1945 بمب اتم این شهر را با خاک یکسان کرد و بعد از این فاجعه هیروشیما به طور کامل تخریب شد ولی اکنون تبدیل به یک شهر مدرن شده می باشد. اکثر گردشگران برای بازدید از موزه و بنای یادبود صلح به این شهر می آیند تا یاد و خاطره های جان باختگان این حادثه تلخ تاریخی را زنده کنند.

کانازاوا

اگر دوست دارید از معابد زیبای ژاپن دیدن کنید و بازدید از موزه های این کشور برای شما لذت بخش است، به شهر کانازاوا kanazawa بروید. اگر می خواهید در این شهر به گشت وگذار بپردازید، حتما از محله سامورایی ها دیدن کنید. در این شهر آثار تاریخی و جاذبه های فرهنگی مختلفی وجود دارد که می تواند ساعت ها شمارا سرگرم کند.

کیوتو

شهر کیوتو پایتخت معنوی و فرهنگی کشور ژاپن می باشد. در این شهر دوهزار معبد و زیارتگاه وجود دارد. اگر دوست دارید خانه های سنتی کشور ژاپن را ببینید، حتما به این شهر بروید. کوچه های سنگفرش شده پر پیچ وخم در کنار خانه های چوبی با سقف های جذاب و سنتی تمام آن چیزی است که می تواند سفر شما به کشور ژاپن را جذاب تر و هیجان انگیزتر کند.




غذاهای معروف ژاپن

البته که ما برای دسترسی آسان تر شما؛ مقاله جدایی به عنوان غذاهای ژاپنی داریم که می توانید آن را ببینید و از از معرفی غذاهای ژاپنی با عکس لذت ببرید، اما اگر توضیحات کوتاهی برایتان کفایت می کند این مطلب را ادامه دهید.

سوشی

یکی از غذاهای معروف کشور ژاپن سوشی (sushi) نام دارد. سوشی را همراه با سس سویا یا واسابی (ترب ژاپنی) سرو می کنند. بسته به مواد خوراکی که برای درست کردن سوشی استفاده می شود.

رامِن

یکی از غذاهای محلی معروف کشور ژاپن رامن ramen نام دارد. رامِن شامل یک کاسه نودل می شود که با سس سویا و مواد اولیه دیگری سرو می شود. این غذا را می توانید در رستوران های ژاپن در طعم های معمولی تا تند سفارش دهید.

ساشیمی

یکی از غذاهای معروف کشور ژاپن ساشیمی (sashimi) نام دارد. ساشیمی را به همراه ترب ژاپنی یا سس سویا سرو می کنند.

کارِ رای سو

(kare raisu) یکی دیگر از غذاهای معروف کشور ژاپن می باشد. معمولاً این غذا را در 3 سطح معمولی، تند و خیلی تند سرو میکنند.

تِمپورا

این غذای ژاپنی از غذاهای دریایی و سبزیجات درست می شود. باوجود این که این غذا را سرخ می کنند اما موقع خوردن هیچ طعم و مزه ای از روغن را بر روی آن احساس نخواهید کرد.

شاپو شاپو shabu shabu

شاپو شاپو جزو غذاهای محبوب گردشگران در سفر به ژاپن می باشد. برای درست کردن این غذا از گوشت قرمز و حیوانات دریایی استفاده می شود.

اُکُنُ می یا کی

((okonnomiyaki جزو غذاهای محلی کشور ژاپن می باشد. این دسر چیزی شبیه به پن کیک است؛ اما برای سرو آن به طور کامل فشرده می شود و مواد اولیه آن بسیار متنوع تر و بیشتر از پن کیک های معمولی است که تابه حال خورده اید.

اُنیگیری

یکی از معروف ترین خوراکی های کشور ژاپن اُنیگیری (onigiri) می باشد. تقریباً در هر کجای ژاپن که باشید، می توانید این خوراکی خوشمزه را پیدا کنید.  این میان وعده ژاپنی را می توانید از سوپرمارکت و یا غذاخوری هایی که فقط اُنیگیری درست می کنند، پیدا کنید.

سوپ میسو

یکی از غذاهای خوشمزه ژاپنی که معمولاً در کنار یک غذای اصلی سرو می شود، سوپ میس miso soup نام دارد. معمولاً این سوپ را در کنار یک کاسه برنج و 1 یا 2 نوع غذای دیگر سرو می کنند.

یاکیتوری

یکی از غذاهای سنتی کشور ژاپن یاکیتوری (yakitori) نام دارد. این غذا را با سس سنتی ای به نام تری یاکی (teriyaki) سرو می کنند.

اودُن

یکی از خوراکی های خوشمزه ژاپن اودُن udon نام دارد. این غذا نودل باریکی است که از آرد گندم درست می شود. اودُن را می توانید از غذاخوری های ژاپن که فقط اودُن درست می کنند، پیدا کنید.




سوغاتی های ژاپن

باز هم برای رعایت شما همراهان عزیز مقاله ای با عنوان سوغاتی های ژاپن داریم که در آن به صورت کامل تر سوغاتی های کشور ژاپن را با عکس و جزییات معرفی کرده ایم. پس اگر می خواهید بیشتر در این باره بخوانید به این مقاله مراجعه کنید یا برای آشنایی مختصر همین مطلب را ادامه دهید!

عروسک های ژاپنی

از زمان های دور عروسک ها جایگاه مهمی در فرهنگ مردمان ژاپن داشتند. یکی از معروف ترین آن ها عروسکی بنام کورِشی (koreshi) می باشد.

دستمال های سنتی به نام تِنوگوی

یکی از سوغاتی های کشور ژاپن دستمال سنتی بنام تِنوگوی tenugui می باشد. te"" در زبان ژاپنی به معنی دست و" " nugui به معنی تمیزی می باشد. از این دستمال معمولاً برای تمیز کردن دست استفاده می شود؛ اما کاربردهای مختلف دیگری هم در زندگی مردم ژاپنی دارد.

پوشش سنتی به نام فورُشیکی

یکی از زیباترین سوغاتی های کشور ژاپن لباس محلی بنام فورُشیکی furoshiki می باشد که در عین سادگی بسیار زیبا و هنرمندانه درست می شود. فورُشیکی را می توانید به شکل های مختلف گره بزنید تا تبدیل به یک روسری یا کیف زیبا شود.

ژاکت سنتی به نام هانتِن کیمونو

این ژاکت با نخ های باکیفیتی درست شده و به عنوان یک سوغاتی اصیل ژاپنی شناخته می شود. این ژاکت را می توان در روزهای سرد زمستان بپوشید.

بادزنگ های ژاپنی به نام فورین

اگر در فصل تابستان به کشور ژاپن سفر کنید، به احتمال زیاد صدای بادزنگ هایی که فورین (furin) نام دارند را در جای جای شهرهای این کشور می شنوید. طبق آیین و سنت مردمان ژاپن، استفاده از این بادزنگ ها کمک می کند تا ارواح خبیث از خانه هایشان دور بماند.

پرده های زیبای ژاپنی به نام نُرِن

اگر به کشور ژاپن سفر کنید و به مغازه ها و رستوران های این کشور بروید، پرده ای بسیار زیبایی را در ورودی این مغازه ها مشاهده می کنید. این پرده های زیبا نُرِن noren)) نام دارند.

ظروف سرامیکی ژاپنی

اگر به هنر کشور ژاپن علاقه دارید، حتما در سفر به این کشور ظروف سرامیکی جذاب ژاپنی را خریداری کنید.

جعبه های بِنتو

یکی از سوغاتی های زیبایی که می توانید در سفر خود به کشور ژاپن تهیه کنید جعبه هایی به نام بِنتو (bento) می باشد. اگر عاشق فرهنگ ژاپنی هستید یا دوستان و آشنایانی دارید که به این فرهنگ علاقه دارند، می توانید برای آن ها این ظروف زیبا را به همراه چوب های غذاخوری ژاپنی هدیه بگیرید.

لباس سنتی ژاپنی به نام یوکاتا

مردم ژاپن این لباس را معمولاً برای شرکت در جشن های شان استفاده می کنند.  این لباس از نخ درست می شود و یک نوع لباس تابستانه می باشد.

وسایل الکترونیکی ژاپنی

در این کشور می توانید بهترین وسایل الکترونیکی را خریداری کنید. برندهای مشهور وسایل الکترونیکی ژاپنی شهره جهانی دارند. یکی از بهترین وسایل الکترونیکی که می توانید برای خود یا دوستان و آشنایانتان در این شهر تهیه کنید، دوربین های عکس برداری یا تلفن های همراه ژاپنی می باشد.



خرید تور ژاپن از آریسا پرواز، معتبرترین آژانس گردشگری در ایران

ژاپن به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری جهان شناخته می شود که با فرهنگ چندگانه، طبیعت زیبا و تاریخ بی نهایت، مسافران را به خود جذب می کند. از شهرهای پرجمعیت تا روستاهای سنتی، از قلعه ها و معابد تاریخی تا پارک های ملی و کوهستان های زیبا، ژاپن یک مقصد مناسب برای هر سلیقه ای است.

با خرید تور ژاپن از آریسا پرواز، فرصت دارید به بهترین برنامه های گردشگری این کشور دست پیدا کنید. از بازدید از شهرهای بزرگ مانند توکیو و کیوتو، تا گشت و گذار در معابد و قلعه های تاریخی، از تجربه ی غذاهای محلی و معروف تا شرکت در مراسم و جشن های سنتی، همه این تجربیات شما را به دنیای جذاب ژاپن برده و خاطراتی فراموش ناپذیر برای شما ایجاد خواهد کرد.

آریسا پرواز با سال ها تجربه در صنعت گردشگری و همکاری با بهترین اپراتورهای توریستی، به شما اطمینان می دهد که سفری خاطره انگیز و برنامه ای منظم برای شما فراهم خواهد کرد. از رزرو بلیط هواپیما و اقامتگاه تا ترتیبات تور و تجربه ی راحت و لذت بخش، همه چیز توسط تیم حرفه ای آریسا پرواز برای شما تدبیر شده است. با خرید تور ژاپن از آریسا پرواز، به دنیایی از زیبایی ها، تاریخ و فرهنگ عمیق ژاپن سفر کنید و لحظاتی خاص و ماندگار را تجربه کنید. این سفر، سفری خاص و منحصر به فرد برای شما در تمام عمرتان خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید