راهنمای سفر به ویتنام

1403/05/13 راهنمای سفر
کپی لینک مطلب

ویتنام، کشوری زیبا و پر از تاریخ و فرهنگ است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این کشور با مناظر طبیعی خیره کننده، معابد باستانی، بازارهای شلوغ و غذاهای خوشمزه، یک مقصد آرامش بخش و جذاب برای سفرهای توریستی محسوب می شود. با تور ویتنام می توانید زیبایی های این کشور شگفت انگیز را از نزدیک ببینید!

کامل ترین راهنمای سفر به ویتنام و نکاتی که قبل از سفر باید مرور کنید!

در این مقاله، قصد داریم به شما راهنمای کاملی برای سفر به ویتنام ارائه دهیم. از جاذبه های توریستی برجسته تا راهنمایی هایی برای اقامت، خرید و خوردن در این کشور، همه چیز را در این مقاله خواهید یافت. اگر قصد دارید به ویتنام سفر کنید یا حتی اگر قصد آشنایی با این کشور خوش آب و هوا را دارید، این مقاله را حتما بخوانید تا اطلاعات کاملی را در خصوص سفر به این مقصد زیبا و جذاب به دست آورید.

اطلاعات ضروری ویتنام

  • اختلاف ساعت با تهران: ویتنام در منطقه زمانی UTC/GMT +7 واقع شده و 2 ساعت و نیم از تهران جلوتر می باشد.
  • زبان رسمی: ویتنامی
  • واحد پول: دونگ (VND)
  • نوع برق شهری: برق شهری در ویتنام 220 ولت و 50 هرتز می باشد. پریزها و دوشاخه ها از نوع A، C و D می باشند که تصویر آن را در ادامه مشاهده می کنید:
  • کد کشور: +84
  • پلیس: 113
  • آتش نشانی: 114
  • فوریت های پزشکی: 115
  • جهت رانندگی: راست

اخذ ویزای ویتنام - مدارک و شرایط

نخستین موضوعی که در راهنمای سفر به ویتنام به آن می پردازیم این است که حداقل یک ماه قبل از سفر به ویتنام برای اخذ ویزا اقدام کنید. راه های متعددی برای گرفتن ویزای ویتنام وجود دارد. هم می توانید خودتان شخصا به سفارتخانه مراجعه کنید و هم می توانید مراحل اخذ ویزای ویتنام را به یک کارگزار ویتنام یا یک آژآنس مسافرتی بسپارید. با اینکه امکان اخذ ویزای فرودگاهی در مواردی وجود دارد، اما ریسک دریافت ویزای در فرودگاه را نپذیرید و ویزای خود را به صورت لیبلی در ایران تهیه کنید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ویتنام به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت با اعتبار حداقل 7 ماه
  • کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی
  • 2 قطعه عکس 6*4
  • ترجمه نامه تمکن مالی به همراه
  • پرینت گردش حساب سه ماهه حساب به همراه مهر بانک

آب و هوای ویتنام چطوریه؟

در راهنمای سفر به ویتنام اطلاع از آب و هوا اهمیت زیادی دارد، ویتنام در دو منطقه آب و هوایی استوایی و معتدل قرار گرفته و آب و هوای این کشور تحت تاثیر فصل بارانی یا مانسون می باشد البته تعداد روزهای آفتابی در ویتنام هم قابل توجه می باشد. میزبان بارش باران و رطوبت بالا می باشد. نواحی نزدیک به استوا و بخش های کوهستانی، آب و هوای معتدل دارند.

میانگین دمای سالانه بین 22 تا 27 درجه سانتی گراد می باشد. در هانوی، میانگین دمای هوا 23 درجه، در شهر هوشی مین 26 درجه و در هوئه (Hue) 25 درجه می باشد.

در ویتنام دو فصل متمایز وجود دارد. فصل سرد سال که از نوامبر تا آوریل ادامه دارد و فصل گرم سال که از ماه مه تا اکتبر می باشد. اختلاف دما بین این دو فصل در جنوب ویتنام تقریبا غیر قابل توجه است؛ در حدود 3 درجه سانتی گراد. تفاوت قابل توجه دما در بخش های شمالی قابل مشاهده می باشد. این اختلاف در این بخش از ویتنام به حدود 12 درجه سانتی گراد می رسد.

بهترین زمان سفر به ویتنام - کی به ویتنام سفر کنیم؟

در راهنمای سفر به ویتنام، بهترین فصل برای سفر به ویتنام فصل بهار و پاییز است یعنی از فوریه تا آوریل و اوت تا اکتبر. در این دو فصل از سال، دمای هوا متعادل تر و میزان بارندگی کمتر می باشد. در فصل بهار، ماه های مارس و آوریل کمترین بارندگی در سراسر ویتنام مشاهده می شود و هوا بسیار مطبوع می باشد. البته در نواحی جنوبی، هوا خنک تر می باشد.

اگر تصمیم دارید که تمام این کشور را ببینید و به بخش ها و استان های مختلف آن سر بزنید، مشخص کردن فصل مناسب، پیچیده می باشد. چراکه ویتنام کشوری پهناور است و آب و هوای آن در مناطق مختلف یکسان نیست و اختلاف زیادی دارد. اما درمجموع می توان گفت که ویتنام یک کشور چهارفصل است و برای سفر به بخش های مختلف آن در تمام ایام سال، محدودیتی وجود ندارد.

هزینه های سفر به ویتنام

حالا در این بخش از مقاله راهنمای سفر به ویتنام به هزینه های سفر به ویتنام می پردازیم:

اقامت

هزینه اقامت در هاستل ها از حدود شبی 100 هزار دونگ شروع می شود؛ این قیمت برای هاستل هایی با امکانات محدود اولیه می باشد. برای اینکه اقامتگاه بهتری داشته باشید دو برابر این مبلغ باید هزینه کنید. اتاق های خصوصی در هاستل ها حداقل شبی 425 هزار دونگ قیمت دارند؛ این مبلغ بابت اتاق دوتخته می باشد. قبلا تعداد هاستل ها در ویتنام محدود بود اما هم اکنون تعداد آن ها روز به روز در حال گسترش است و انتخاب خوبی برای کسانی است که به دنبال سفری ارزان می باشند.

بیشتر هاستل ها وای فای رایگان دارد حتی بعضی از آن ها صبحانه و نوشیدنی رایگان هم می دهند. امکانات آشپزی در داخل هاستل زیاد مرسوم نیست چون در ویتنام، بیرون غذا خوردن بسیار ارزان تمام می شود. هتل های ارزان شبی 225 هزار دونگ برای اتاق دوتخته هزینه دارند. این هزینه معمولا شامل وای فای رایگان و صبحانه می باشد.

خورد و خوراک

با پرداخت 20 هزار دونگ می توانید یک بشقاب برنج یا یک کاسه نودل ویتنامی (pho) بخورید. حتی بیشتر رستوران های کوچک و محلی ویتنام ارزان می باشند. یا پرداخت 45 هزار تا 95 هزار دونگ می توانید در یکی از این رستوران ها غذا بخورید. رستوران های شیک تر و توریستی، گران تر می باشند. غذاهای غربی هم معمولا هزینه زیادی دارند. یک بطری یک لیتری آب در فروشگاه ها 15 هزار دونگ قیمت دارد.

در رستوران های ویتنام با پرداخت 20 هزار تا 35 هزار دونگ می توانید نوشیدنی سفارش دهید. اگر می خواهید خودتان آشپزی کنید، برای خرید مواد اولیه مورد نیاز برای یک هفته باید در حدود 400 هزار دونگ هزینه کنید. حتما از بازارهای محلی خرید کنید تا بتوانید غذاهای ارزان تر و تازه تری پیدا کنید. درمجموع غذا در ویتنام بسیار ارزان است و راحت ترین و ارزان ترین راه برای غذا خوردن، استفاده از غذاهای خیابانی می باشد.

حمل و نقل عمومی

سفر با اتوبوس در ویتنام بسیار ارزان می باشد. سفر با اتوبوس های عمومی در شهر هوشی مین نهایتا 4 هزار دونگ هزینه دارد. اتوبوس های بین شهری شبانه بین 100 هزار تا 500 هزار دونگ هزینه دارد و با آن ها می توانید به بسیاری از شهرهای ویتنام سفر کنید. این اتوبوس ها زیاد راحت نیستند اما استفاده از آن ها علاوه بر ارزان بودن مزیت دیگری هم دارد و آن هم اینکه چون شب در اتوبوس هستید نیازی به کرایه هتل یا هاستل ندارید و در هزینه اقامت صرفه جویی می کنید.

برای سفر با اتوبوس از هوشی مین تا Phnom Penh در کامبوج، باید به ازای هر نفر در حدود 320 هزار دونگ بپردازید. یک روش ارزان دیگر برای سفر بین شهری استفاده از قطار می باشد. مسیر 791 کیلومتری از Da Nang تا هانوی در حدود 750 هزار دونگ هزینه دارد. هواپیمایی های ارزان قیمت هم در ویتنام وجود دارد که با آن ها می توانید به گوشه و کنار ویتنام سفر کنید. بلیط هواپیماها به طور میانگین 400 هزار دونگ هزینه دارد.

فعالیت های تفریحی

بیشتر جاذبه های گردشگری ویتنام را زیبایی های طبیعی تشکیل می دهند پس بازدید از آن ها هزینه بسیار اندکی دارد. برای استفاده از تورهای گشت و گذار در مناطق مختلف مثلا تونل های Cu Chi، بین 100 هزار تا 200 هزار دونگ باید بپردازید.

تورهای خلیج هالونگ که از هانوی شروع می شوند و معمولا دو روزه می باشند، از 850 هزار دونگ شروع می شوند. قیمت این تورها بسته به امکانات و مدت زمان آن ها امکان دارد از این مبلغ هم بیشتر شود. کلاس های نیم روزه آشپزی و تورهای دوچرخه سواری معمولا مورد توجه گردشگران قرار دارند برای همین نسبتا گران می باشند. هزینه این تورها از 300 هزار دونگ شروع می شود. قایق رانی در دا لات که تجربه ای شگفت انگیز در ویتنام است، از 450 هزار دونگ شروع می شود.

راهنمای سفر به ویتنام و توصیه های صرفه جویی در هزینه های سفر به ویتنام

  • شبانه سفر کنید: اگر سفرهای طولانی را مد نظر دارید، شبانه سفر کنید. قطارها و اتوبوس ها حرکت های شبانه دارند که ارزان تر می باشند. علاوه بر این یک شب کمتر هزینه محل اقامت می پردازید. بسته به شرکت مسافرتی که انتخاب می کنید، می توانید از امکانات خوبی مانند اتوبوس هایی با صندلی تخت خواب شو استفاده کنید.
  • از اتوبوس های توریستی استفاده کنید: این اتوبوس ها مخصوص گردشگران می باشند و تخفیف های ویژه ای برای گردشگران دارند. به جای استفاده از اتوبوس های حمل و نقل عمومی، اگر امکان داشت از اتوبوس های توریستی استفاده کنید. با پرداخت یک میلیون و 200 هزار دونگ می توانید از این سر کشور تا آن طرف ویتنام سفر کنید.
  • شرکت های هواپیمایی ارزان را انتخاب کنید: در ویتنام هواپیمایی های ارزان قیمتی مانند VietJet و FlyVietnam وجود دارد که می توانید از آن ها برای سفر ارزان استفاده کنید. اضافه کردن بار در پروازهای این شرکت ها هزینه کمی در حدود 150 هزار دونگ دارد. این هواپیمایی ها انتخاب خوبی برای کسانی می باشند که زمان کافی ندارند و دوست دارند به مناطق مختلف این کشور سفر کنند.
  • چانه بزنید: شما به عنوان یک توریست در ویتنام باید بسیار بیشتر از اهالی برای هر چیزی هزینه کنید؛ از غذای خیابانی گرفته تا لباس. پس تا جایی که می توانید چانه بزنید و هر مبلغی که گفتند سریع پرداخت نکنید.
  • غذای خیابانی بخورید: غذاهای خیابانی در ویتنام بسیار ارزان و لذیذ می باشند. ضمنا می توانید مراحل تهیه و طبخ آن را ببینید و از سلامت آن باخبر شوید. با خوردن غذاهای محلی می توانید مقدار زیادی در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید. با پرداخت حدود 20 هزار دونگ می توانید انواع غذاهای محلی از جمله نودل ویتنامی، نان، ساندویچ گوشت، دونات و موز از فروشنده های خیابانی بخرید.
  • سیم کارت را کنار بگذارید: در این کشور هر جایی که بروید وای فای رایگان وجود دارد. از هاستل ها و هتل های ویتنام گرفته تا فروشگاه و رستوران. پس می توانید از اینترنت برای برقراری ارتباط استفاده کنید و نیازی به تهیه سیم کارت ندارید.
  • از کارکنان هتل یا هاستل کمک بگیرید: قبل از اینکه هاستل را برای انجام کاری ترک کنید از کارکنان در مورد هزینه ها سوال کنید. مثلا بپرسید که هزینه رفتن به موزه چقدر می شود؟ با این کار شما از قیمت حدودی جاذبه های مختلف و حتی غذاها اطلاع پیدا می کنید و دیگر سرتان کلاه نمی رود.

شهرهای مهم و توریستی ویتنام

ویتنام یکی از کشورهای پرجذاب و محبوب در جنوب شرق آسیا است که هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهان می باشد. این کشور دارای شهرهای بسیار زیبا و تاریخی است که با فرهنگ و تاریخ خود، هر ساله تعداد بیشماری گردشگر را جذب می کنند. در ادامه مقاله راهنمای سفر به ویتنام به معرفی شهرهای مهم و توریستی ویتنام خواهیم پرداخت.

1. هانوی:

پایتخت ویتنام، شهر هانوی یکی از زیباترین و پرجذاب ترین شهرهای این کشور است. با بازارهای پرآرامش و معابد قدیمی، هانوی یکی از مکان هایی است که هر گردشگری باید حتماً به آن سر بزند. با دیدن معابد قدیمی و بازارهای محلی، یک تور ویتنام به شهر هانوی به یادماندنی خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته هانوی، طبیعت بکر و دریاچه‌های فراوان آن است که هریک به عنوان جاذبه‌های گردشگری محبوبی شناخته می‌شوند. این شهر با ترکیبی از تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی، به مقصدی چشمگیر برای کاوشگران فرهنگی و طبیعتگردها تبدیل شده است. هانوی نه‌تنها نماینده‌ای از گذشته پرافتخار ویتنام است، بلکه به عنوان نمادی از رشد و توسعه مداوم این کشور در جهان معاصر نیز شناخته می‌شود.

2. هوی آن:

شهر تاریخی هوی آن با قلعه ها و معابد قدیمی خود، یکی از شهرهایی است که هر علاقمند به تاریخ و فرهنگ ویتنام باید حتماً آن را دید. با دیدن قلعه ها و معابد قدیمی هوی آن، یک سفر به گذشته و تاریخ ویتنام خواهید داشت.

غرق شدن در کوچه پس کوچه های هوی آن، یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در ویتنام انجام دهید. جاذبه های باستانی با بازارهای سنتی و غذاهای خیابانی، تجربه ای بی نظیر از ویتنام را به شما خواهند داد.

3. هوشی مین:

شهر بزرگ هوشی مین با بازارهای پرآرامش و خیابان های پرتردد، یکی از محبوب ترین شهرهای ویتنام برای گردشگری است. با دیدن بازارهای محلی و خرید اقلیم کشور، یک تور ویتنام به هوشی مین تجربه جالبی خواهد بود.

هوشی مین دارای دو فصل اصلی است. یک فصل بارانی که شامل تابستان و پاییز است و یک فصل خشک که شامل زمستان و بهار می‌شود. از همین رو فصل مناسب برای سفر به این منطقه بدون با باران‌های سیل آسا روبرو شوید، زمستان و بهار است.

4. دالات:

دالات به عنوان یکی از مقاصد مقصد برتر ماه عسل داخلی شناخته می‌شود. دالات بیشتر یک شهر کوهستانی زیبا است که در دوران استعمار فرانسه زمانی که مردم برای تعطیلات به دنبال آب و هوای سردتر به اینجا می‌آمدند به عنوان ایستگاهی تپه‌ای شناخته می‌شد. در نتیجه در سراسر شهر معماری خوش منظره‌ای به سبک استعماری فرانسوی می‌بینید و اگر کمی بیشتر کاوش کنید، برخی از بهترین مناظر این کشور را خواهید یافت.

شهر دالات با کوهستان های زیبا و پاک و آبشارهای دل انگیز، یکی از شهرهایی است که هر طبیعت گردی باید حتماً به آن سر بزند. این شهر به سوئیس ویتنام معروف است. با دیدن آبشارها و کوهستان های دالات، یک سفر به طبیعت ویتنام خواهید داشت.

5. دانانگ:

دانانگ یک شهر در شمال ویتنام است که در استان لنگ سون واقع شده است. این شهر یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ویتنام است و جاذبه‌های زیادی برای بازدیدکنندگان دارد.

یکی از جاذبه‌های اصلی دانانگ، بازارهای شهری هستند که انواع محصولات محلی، هنرهای دستی و همچنین غذاهای محلی را به فروش می‌رسانند. همچنین، معابد و موزه‌های تاریخی نیز جزو دیدنی‌های اصلی شهر محسوب می‌شوند.

دانانگ همچنین دارای آبشارهای زیبا و مناظر طبیعی فوق‌العاده ای است که باعث جذب گردشگران زیادی شده است. این شهر نیز از لحاظ فرهنگی و تاریخی بسیار غنی است و باستان‌شناسان و علاقه‌مندان به تاریخ اینجا را به یک مقصد بسیار جذاب می‌توانند تبدیل کنند.

با توجه به تنوع و زیبایی شهرهای ویتنام، یک تور ویتنام به این کشور تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود. بنابراین، اگر به دنبال یک مقصد توریستی جذاب و پرتجربه هستید، ویتنام یکی از بهترین گزینه ها است که می توانید برای سفر خود انتخاب کنید.

فستیوال، رویدادها و جشن ها در ویتنام

بیشتر جشنواره های بزرگ ویتنام در ابتدای سال اتفاق می افتد، در ادامه راهنمای سفر به ویتنام برخی از بهترین فستیوال های ویتنام معرفی می شود که نباید در طول سفر به ویتنام از دست بدهید. فستیوال تت نگوین دن، این فستیوال از جشنواره های سنتی مهم به عنوان جشن سال نو در ویتنام است.

این جشن ویتنامی برای تشکر از خدایان برای رسیدن بهارگرفته می شود، و مردم محلی به احترام اجداد خود و همراه با اعضای خانواده به استقبال سال نو می روند. در طول این جشنواره، شهر های بزرگ مانند هانوی و هوشی مین شلوغ هستند، زیرا بسیاری از مردم به این شهرها سفر می کنند تا با خانواده شان جشن بگیرند. هانوی یک مکان عالی برای لذت بردن از تت است، مراسمی از جمله اپرای هانوی، نمایش آتش بازی در شب و برگزاری مراسم دعا برای اجداد خود در معبد Ngoc در صبح روز اول سال نو چینی برگزار می شود. در سفر به ویتنام در این فستیوال شرکت کنید.

جشنواره تولد بودا، در سفر به ویتنام خواهید دید که جشن تولد بودا در سراسر کشور جشن گرفته می شود و یکی از مهم ترین جشنواره های ویتنام است. بسیاری از معابد در سرتاسر کشور با تزئینات شیک و طلایی تزئین شده و مردم محلی انواع غذاهای ویتنامی، میوه ها و گل سرخ تهیه می کنند. هزاران نفر از بازدیدکنندگان به Hoi An می روند، که بهترین مکان برای جشن گرفتن این روز و شرکت در جلسات نماز و رژه خیابانی در نظر گرفته شده است.

جشن تولد بودا در روز هشتم ماه چهارم چینی، در معبد فاب بائو در آغاز روز با راهپیمایی راهبان در کنار خیابان های شهر باستانی Hoi An شروع می شود و در معبد به آیات کتاب مقدس بودایی گوش داده و مراسم مذهبی انجام می دهند.

جاهای دیدنی ویتنام - جاذبه های گردشگری کشور ویتنام

ویتنام یک کشور زیبا و پر جاذبه در جنوب شرق آسیا است که با فرهنگ و تاریخ غنی خود مسافران را جذب می کند. این کشور با مناظر طبیعی زیبا، معابد باستانی، بازارهای محلی، شهرهای تاریخی و تپه های سبز پوشیده از برنج، یک مقصد آرامش بخش و جذاب برای توریست ها است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلیه جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی ویتنام، به مقاله "مکان های گردشگری ویتنام" مراجعه کنید و لذت ببرید از تمامی زیبایی های این کشور فوق العاده! اما در هر صورت در ادامه به صورت شسته و رفته جاهای دیدنی ویتنام را به شما معرفی می کنیم.

خلیج ها لونگ (Ha long)

یکی از بهترین مناظر دریایی دنیا، خلیج ها لونگ با جزایر کارستی زیبا و منحصربه فرد می باشد. این مجموعه به عنوان میراث جهانی یونسکو هم انتخاب شده می باشد. هزاران جزیره سنگ آهکی، در این مجموعه و در خلیج بزرگ تونکین کنار هم قرار گرفته اند. این جزایر طی هزاران سال و بر اثر فرسایش باد و آب به شکل قله های دندانه دار و اشکال منحصربه فردی درآمده اند. بهترین راه برای تماشای این منظره فوق العاده، قایق سواری در خلیج می باشد.

شهر تاریخی هوئه (Hue)

یکی از تاریخی ترین شهرهای ویتنام، شهر هوئه است که در آن می توانید نشانه هایی از امپراتوری Nguyen در قرن نوزدهم بیابید. در کرانه های رود زیبای Perfume، مجموعه عظیمی به نام Imperial Enclosure قرار دارد. در این مجموعه می توانید از تماشای قصرها و تالارهای زیبا با نقاشی های دیواری زیبا لذت ببرید. خارج از دیوارهای این مجموعه هم تعداد زیادی اثر تاریخی وجود دارد. یکی از بهترین روش های برای بازدید از جاذبه هایی که در مناطق دوردست تر قرار گرفته اند، قایق سواری و تورهای کروز رود Perfume می باشد.

پارک ملی فونگ نها-که بانگ (Phong Nha-Ke Bang

کوه های منحصربه فرد کارستی غارهای بزرگی ایجاد کرده اند که در آن ها می توانید شاهد نمایش خیره کننده و اعجاب انگیز چکنده سنگ ها و چکیده سنگ ها باشید. پرطرفدارترین نقطه پارک، غار بهشت است که 31 کیلومتر زیر زمین کشیده شده می باشد. غار Tu Lan، خشک نیست و عبور از آن نیازمند شنا کردن در رودهای داخل غار می باشد.

مجموعه باستانی مای سان (My Son)

این مجموعه باستانی با کوه های پوشیده از پوشش جنگلی سرسبز و انبوه احاطه شده می باشد. قدمت این مجموعه مذهبی باستانی به قرن چهارم بر می گردد. این مرکز مذهبی هندو، بین قرون هفتم تا دهم هم مورد استفاده قرار می گرفت اما در قرن سیزدهم متروکه شد. در حال حاضر در این مجموعه، در حدود 20 معبد هنوز باقی مانده می باشد. این بناها با بلوک های آجری و ماسه سنگی ساخته شده اند و نشانه هایی از تاثیرات امپراتوری های باستانی آسیایی را نشان می دهند.

هویی آن (Hoi An)

یکی از دیدنی ترین و زیباترین شهرهای ویتنام، هویی آن است که مجموعه ای از آثار معماری به جامانده از قرون اخیر را در بر دارد. یکی از هیجان انگیزترین بخش های شهر برای گشت و گذار، میدان قدیمی شهر است که اطراف آن خانه ها و مغازه های قدیمی قرار دارد. این شهر در گذشته مکانی برای اجتماع تاجران چینی و ژاپنی بوده که برای خرید ابریشم های محلی به این منطقه سفر می کردند. تعدادی از این تجارت خانه ها برای بازدید علاقه مندان باز است و شما با قدم زدن در آن ها می توانید به گذشته ویتنام سفر کنید.

منطقه کوهستانی ساپا (Sapa)

اگر می خواهید زیباترین مناظر روستایی ویتنام را از نزدیک ببینید به منطقه ساپا سفر کنید. جایی که شالیزارهای پلکانی با کوه های سربه فلک کشیده رشته کوه Hoang Lien احاطه شده اند. دره های این منطقه میزبان اقلیت های قومی و قبایل گوناگون می باشد. تپه های این منطقه، شالیزارهای پلکانی و رنگارنگ را میزبانی می کنند و بلندترین قله ویتنام یعنی کوه Fansipan، مشرف به این مزارع قرار دارد. اگر از علاقه مندان به گشت وگذار در طبیعت و کوه پیمایی هستید، در این منطقه می توانید از روستایی به روستای دیگر سفر کنید و از تماشای چشم اندازهای فوق العاده کوهستانی لذت ببرید.

نها ترنگ (Nha Trang)

اگر به دنبال تفریحات ساحلی، سواحل زیبا و غواصی هستید، شهر ساحلی نها ترنگ، بهترین انتخاب می باشد. خط ساحلی 6 کیلومتری این شهر، تابستان ها میزبان گردشگرانی از داخل و خارج ویتنام است که برای گذراندن تعطیلات و لذت بردن از تفریحات آبی به این شهر سفر می کنند. در این شهر مناطق ویژه ای برای شنا در نظر گرفته شده و سواحلی مخصوص استراحت در ساحل و آفتاب گرفتن وجود دارد. اگر از تفریحات ساحلی و لمیدن زیر آفتاب خسته شدید می توانید از برج های Po Nagar Cham دیدن کنید که از قرن هفتم به عنوان محلی برای عبادت مورد استفاده قرار می گرفتند.

تونل های کو چی (Củ Chi)

یکی از شگفت انگیزترین تجربیات گردشگران در ویتنام بازدید از تونل های کو چی می باشد. این مجموعه تونل در جریان جنگ ساخته شده و تا 250 کیلومتر گسترش یافته می باشد. تونل های کو چی محل چندین عملیات نظامی در طول جنگ ویتنام بوده می باشد. این تونل یکی از پایگاه های مهم ویتنامی ها در جنگ با آمریکا بود و هیچ وقت توسط ارتش آمریکا به طور کامل کشف نشد.

پارک ملی Ba Be

این پارک ملی یکی از بهترین جاهای دیدنی ویتنام برای دوستداران طبیعت می باشد. در مرکز این پارک سه دریاچه وجود دارد که با ارتفاعات کارستی و دامنه های سرسبز و انبوه جنگلی احاطه شده اند. بیشتر گردشگران این پارک را برای یک قایق رانی آرام در دریاچه ها انتخاب می کنند. در نزدیکی این پارک، غارهایی با استالاکتیت ها و استالاگمیت های شگفت انگیز وجود دارد.

دلتای رود مکونگ

جنوب ویتنام جایی است که رود باشکوه مکونگ راه ورود خود به دریا را پیدا می کند. این دلتا، شبکه ای 60 هزار کیلومتری از آبراه های به هم پیوسته است که در سه استان ویتنام گسترده شده می باشد. در این منطقه دیدنی علاوه بر تماشای زیبایی های طبیعی می توانید از نزدیک زندگی اقوام و قبایل محلی را تجربه کنید و بازارهای شناور را با قایق بگردید.

دا لات (Da Lat)

دا لات شهری است که در تپه های ارتفاعات مرکزی ویتنام واقع شده می باشد. این شهر یک مقصد محبوب گردشگری هم برای اهالی ویتنام و هم برای گردشگران خارجی می باشد. کسانی که طبیعت کوهستانی و آرامش آن را دوست دارند معمولا این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند. علاوه بر این بسیاری از گردشگرانی که به دنبال ماجراجویی و هیجان می باشند، در این شهر از انجام ورزش های ماجراجویانه در دل طبیعت زیبا لذت می برند.

پارک ملی کوک فونگ (Cuc Phuong)

کوک فونگ، اولین پارک ملی ویتنام در 120 کیلومتری جنوب غربی هانوی واقع شده می باشد. این پارک ملی، وسعتی در حدود 222 کیلومتر مربع را در بر می گیرد. این پارک وسیع، میزبان بیش از 2000 نوع درخت و تعدادی از گونه های کمیاب جانوری می باشد. این پارک ملی معمولا خلوت است و گردشگران زیادی را در آن نمی بینید. ورودی آن 40 هزار دونگ می باشد. در ورودی و مرکز پارک، رستوران و امکانات اقامتی هم وجود دارد. مسیرهایی هم برای پیاده گردی در پارک در نظر گرفته شده می باشد.

شهر ساحلی موی نه (Mui Ne)

این شهر ساحلی علاوه بر اینکه مقصد محبوبی برای ماهیگیری است، فعالیت های تفریحی متنوعی برای گردشگران دارد. بسیاری از گردشگران برای انجام تفریحات ساحلی متعددی از جمله موج سواری این شهر را انتخاب می کنند. سواحل شنی و زیبا از دیگر جذابیت های موی نه می باشند. ساحل این شهر به تفرجگاه های ساحلی لوکس و مجهزی تبدیل شده که مورد توجه گردشگران قرار دارد.

شالیزارهای پلکانی

یکی از تصاویر زیبایی که موقع جست و جو در مورد ویتنام به آن بر می خورید، تصاویر حیرت انگیزی از شالیزارهای پلکانی می باشند که با طیف گسترده ای از رنگ سبز رنگ امیزی شده اند و منظره ای بی بدیل خلق کرده اند. این مزارع زیبا را می توانید در دره Muong Hoa ببینید. اگر پیش از این، مزارع پلکانی برنج را ندیده اید در سفر به ویتنام آن را از دست ندهید. تورهای بازدید از این مزارع در حدود 300 هزار دونگ به ازای هر نفر هزینه دارد.

غذاهای ویتنامی - در ویتنام چه غذاهایی را امتحان کنیم؟

آشپزی در شمال ویتنام تحت تاثیر آشپزی چینی می باشد. سرخ کردن با هم زدن سریع و استفاده از انواع سوپ نودل از ویژگی های این آشپزی می باشد. هرچقدر به سمت جنوب ویتنام برویم، سبک آشپزی به آشپزی تایلندی و کامبوجی نزدیک تر می شود.

غذاهای نواحی جنوبی طعم و مزه بیشتری نسبت به غذاهای شمال ویتنام دارند. آب و هوای گرمسیری در جنوب ویتنام موجب شده که از میوه ها و سبزیجات خاصی در تهیه غذاهای جنوب استفاده شود. اما در همه غذاهای ویتنامی می توان تعادل در رنگ ها، بوها و طعم ها را مشاهده کرد.

تعادل یین و یانگ حتی در آشپزی ویتنام هم مورد توجه قرار می گیرد. کشور ویتنام مدت ها مستعمره فرانسه بوده می باشد. برای همین می توان نشانه هایی از این استعمار را در آشپزی هم مشاهده کرد. به نحوی که نان باگت فرانسوی وارد رژیم غذایی روزمره مردم شده می باشد. البته ویتنامی ها محتویات ساندویچ را به دلخواه خود تغییر داده اند. اب گوشت رقیق یا فو یکی از اصلی ترین پایه های آشپزی در ویتنام می باشد. علاوه بر این دو ماده می باشند که در آشپزی این کشور نقش حیاتی دارند: برنج و سس ماهی. در بیشتر وعده های غذایی برنج را به شکل های مختلف مصرف می کنند.

ویتنامی ها زیاد میوه می خورند. در کنار هر وعده غذایی می توانید انواع میوه را به عنوان دسر ببینید. موز، انبه، آناناس و هندوانه در کنار بسیاری از غذاها سرو می شود. انواع میوه های استوایی را هم می توانید در تایلند امتحان کنید و از طعم متفاوت آن ها لذت ببرید. غذاهای دریایی ویتنام هم بسیار لذیذ می باشند. اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، حتما در ویتنام و در سفر به شهر هوی آن، از طعم بی نظیر و متفاوت غذاهای دریایی غافل نشوید.

غذای خیابانی در ویتنام بسیار طرفدار دارد. در خیابان ها در تمام وعده های غذایی، آشپزهایی را خواهید دید که در غرفه های کوچک و بزرگ به طبخ غذا مشغول می باشند و با دریافت کمترین هزینه بهترین غذاهای سنتی ویتنام را به شما تقدیم می کنند.

در ویتنام حتما غذای خیابانی را امتحان کنید و از خوردن آن نترسید. غذاهای خیابانی در این کشور به خاطر طرفداران زیادی که دارند، تازه و لذیذ می باشند. علاوه بر غذا، فروشندگانی را خواهید دید که در سبدهای بزرگ انواع و اقسام میوه را می فروشند.

ما در مقاله غذاهای ویتنامی کاملا به این موضوع پرداخته ایم و غذاهای خیابانی، رستوران و محلی ویتنام را با عکس و توضیحات معرفی کرده ایم، حتما سری به آن بزنید: غذاهای ویتنامی


راهنمای سفر به ویتنام و نکات مهمی که قبل از سفر به کشور ویتنام باید بدانید:

قبل از سفر به ویتنام، توجه به چند نکته مهم می تواند تجربه سفر شما را بهتر کند.

هوای بارانی را همیشه درنظر داشته باشید

از ماه می تا سپتامبر یعنی از اردیبهشت تا شهریور هوای ویتنام به دلیل بادهای موسمی جنوب غربی و از اکتبر تا اوریل یعنی از مهر تا فروردین توسط بادهای موسمی شمال شرقی هوا مرطوب و بارانی است. بنابراین آب و هوا را در مناطقی که قصد بازدید دارید، بررسی کنید.

اتوبوس های تخت خوابی و قطاری را دست کم نگیرید

هنگام برنامه ریزی برای سفرهای طولانی از قطارها و اتوبوس های شبرو استفاده کنید. هزینه اقامت یک شب برای شما صرفه جویی می شود و مسافت های طولانی را بدون از دست دادن روزها طی می کنید. هم اتوبوس و هم قطار جای خواب دارند و می توانید شب یک خواب راحت داشته باشید.

واکسیناسیون خود را انجام دهید

در مناطق استوایی، بیماری‎های گرمسیری وجود دارد. پس حداقل یک ماه قبل از سفر به پزشک خود مراجعه کنید تا واکسیناسیون را به روز کنید. از ژل دست ضد باکتری برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های معده استفاده کنید. اگر قصد بازدید از مناطق روستایی را دارید، داروهای ضد مالاریا را تهیه کنید. استفاده از ماسک می تواند خطر ابتلا به عفونت های تنفسی را کاهش دهد. هنگام ورود از آب شیر ننوشید.

خطر طوفان را مدام بررسی کنید

ویتنام بین ماه های مه و نوامبر یعنی اردیبهشت تا مرداد با طوفان های دوره ای مواجه می شود و بیشترین خطر طوفان از ماه اوت تا سپتامبر یعنی مرداد و شهریور است. اگر در طول فصل باران سفر می کنید، گزارش های آب و هوایی محلی را نظارت و پیگیری کنید و اگر یک طوفان بزرگ به طور مستقیم پیش بینی شد، از مناطق ساحلی فاصله بگیرید.

در مکان های مذهبی ویتنام باید:

هرگز سر کسی را لمس نکنید و اگر در معابد برای استراحت نشستید، پاهای خود را چه در مقابل یک راهب بودایی و چه در معبد دراز نکنید. هنگام بازدید از معابد بودایی، هندو، کنفوسیوس و تائوئیست، کلیساها و سایر ساختمان های مذهبی، با احترام لباس بپوشید - بهتر است پاها و بازوهای خود را بپوشانید و ممکن است برای ورود به کفش و کلاه خود نیاز داشته باشید.

از زمان غافل نشوید

ویتنام 1650کیلومتر طول دارد. از مرز چین در شمال تا دلتای مکونگ در جنوب کشیده شده است. بنابراین مسافت ها طولانی است و زمان زیادی برای رفت و آمد بین شهرها وجود دارد. اگر فقط زمان کوتاهی برای ویتنام در نظر گرفته اید در آن تجدید نظر کنید و یا اگر فقط زمان کوتاهی دارید، برنامه سفر خود را بر روی یک منطقه کوچک متمرکز کنید. هانوی و اطراف آن و یا شهر هوشی مین و دلتای مکونگ.

با چاپستیک دوست شوید

دو عدد چوب تراشیده نسبتا بلند که اکثرا در جنوب شرق آسیا برای خوردن غذا از آن استفاده می کنند. به عنوان یک چالش در سفر به ویتنام ممکن است ناچار به استفاده از چاپستیک شوید. قبل از سفر آن را در ایران تهیه و تمرین کنید. به شدت به کار شما خواهد آمد.

همینطوری از مردم عکس نگیرید

در برخی از قبیله ها، برخی از روستاییان برای گرفتن عکس درخواست مبلغی پول خواهند کرد که کاملا عادلانه است. همینطور قبل از گرفتن عکس از مردم، به ویژه در روستاهای کوچک، اجازه بگیرید. بسیاری از مردم آن را نوعی مزاحمت می دانند و با یک سوال ساده متوجه می شوید که آیا مردم با آن راحت هستند یا خیر.

حرکت های عاشقانه را محدود کنید

زوج های جوان بدانند بوسیدن، بغل کردن و حتی نگه داشتن دست یکدیگر در اماکن عمومی زیاد پسندیده نیست. نمایش عمومی محبت و حرکت های عاشقانه در فرهنگ ویتنامی زیاد پسندیده نیست. با وجود نابرابری های قانونی در این کشور، زوجهای LGBTIQ+ به مشکلات جدی روبرو نیستند و در شهرهای هانوی و هوشی مین، صحنه های پرجنب و جوشی می توان دید.

تا می توانید چانه بزنید

سعی کنید چانه زدن را یاد بگیرید و قیمت اجناس را واقعی تر کنید. اگر فروشنده قبول نکرد، می توانید مودبانه خرید آن را رد کرده و فروشنده دیگری را امتحان کنید. چانه زدن یک واقعیت در زندگی ویتنامی هاست. به ویژه در بازارها و مغازه های سوغاتی.

برای استفاده از سرویس های عمومی دستمال توالت همراه خود داشته باشید.

معمولا در سرویس های عمومی دستمال توالت به ندرت ارائه می شود. بعضی ها شلنگ آب و یا آفتابه دارند. پیشنهاد می کنم در کیفتان همیشه دستمال توالت به همراه داشته باشید.

وارد مباحث سیاسی ویتنام نشوید.

اگر بدون خواسته قبلی در مسیر این جریانات قرار گرفتید هر چه سریعتر خود را از محل دور کنید. به هیچ عنوان در تظاهرات های عمومی و اعتراضات سیاسی شرکت نکنید. دوربین خود را در هنگام این گونه اعتراضات مخفی کرده و تحت هیچ شرایطی عکس نگیرید. با مردم محلی نیز در این خصوص صحبت نکنید. دولت ویتنام با منتقدان خود برخوردهای شدیدی انجام می دهد.

مراقب سوداگران مواد مخدر باشید.

بسیاری از مسافران به دلیل جرایم مواد مخدر در زندان های ویتنام به سر می برند و در بعضی موارد مجازات اعدام برای آن ها در نظر گرفته شده است. پیدا کردن مواد مخدر غیر قانونی در مدار مسافرتی ویتنام اصلا کار دشواری نیست. اما اگر شما توسط پلیس دستگیر شوید، می‎تواند مجازات شدیدی به دنبال داشته باشید.

از صنعت گردشگری جنسی فاصله بگیرید.

از مکان هایی که تجارت جنسی انجام می شود دوری کنید. آن ها را شناسایی و از رفتن به آنجا اجتناب کنید. مراقب کافه ها، سالن های کارائوکه، سالن های ماساژ و تعداد زیادی نئون صورتی یا قرمز باشید.

هزینه های خدمات توریستی را کنترل کرده و زیاد نپردازید.

مردان و زنان زیادی در اماکن گردشگری وجود دارند که برای استفاده از تورها، هتل ها، مغازه ها و... تبلیغ می کنند. اگر مجبور به استفاده هستید، خودتان مستقیم به آنجا مراجعه کنید. اگر از خدمات این تبلیغ کننده ها استفاده کنید، هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد. در واقع پورسانت آن ها را شما باید پرداخت کنید.

مراقب مهمات جنگ آمریکا در ویتنام باشید

مورد بعدی از راهنمای سفر به ویتنام این است که مناطق گردشگری و توریستی معمولا امن هستند، اما در مورد پیاده روی در جاده ها و مناطق روستایی محتاط باشید. حجم وحشتناکی از مهمات در طول جنگ آمریکا بر فراز ویتنام انداخته شد و مهمات منفجر نشده هر ساله به کشتن و معلول کردن مردم ادامه می دهد.

مراقب فرصت طلبان و سارقان باشید.

در شهرهای شلوغ که جیب برها و سارق ها از موتور سیکلت استفاده می کنند، همیشه باید مراقب بود. کیف های دستی که با یک بند به شما آویزان هستند، هدف محبوبی برای سارقان محسوب می‎شوند. از کیف کمری برای حمل وسایل ارزشمند، پاسپورت و یا پول های خود استفاده نکنید. در اماکن عمومی و بیرون کافه ‎ها استفاده از لب تاپ و یا موبایل غیرعاقلانه است.

مسئولانه خرید کنید.

ویتنام برخی از انواع صنایع دستی و آثار هنری فوق العاده است که سوغاتی های عالی محسوب می شود. یادتان باشد که خارج کردن عتیقه جات از کشور غیرقانونی است. همچنین مراقب سوغاتی های ویتنام (روی لینک کلیک کنید) که از قطعات حیوانی مانند پوست، شاخ، استخوان، دندان و پَر ساخته شده، باشید. چنین مواردی معمولا از حیوانات وحشی گرفته می شود که با خرید و حمل آنها شما می توانید کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های در معرض خطر (CITES)را نقض کنید.


لذت تجربه زیبایی و شگفتی های ویتنام با تور ویتنام آریسا پرواز

ویتنام کشوری است با تاریخ و فرهنگ بسیار غنی و جذاب که هر ساله میلیون ها گردشگر از سراسر جهان به این کشور سر می زنند تا لذت تجربه زیبایی ها و شگفتی های آن را بچشند. از مناظر طبیعی زیبا و باغ های گل آبیاری شده تا بازارهای پرآوازه و تاریخی، ویتنام همه چیز را برای گردشگران خود دارد.

اگر دوست دارید به این کشور زیبا سفر کنید و از تمامی زیبایی های آن لذت ببرید، بهترین راه برای این کار انتخاب یک تور ویتنام با آریسا پرواز است. آریسا پرواز با سابقه ای بیش از 10 ساله در زمینه گردشگری و تورهای خارجی، بهترین خدمات و تجربه را برای شما فراهم می کند تا سفری به یادماندنی را تجربه کنید.

تور ویتنام با آریسا پرواز شامل تمامی خدماتی است که شما به آن نیاز دارید، از ویزا، بلیط هواپیما و اقامت در هتل های لوکس تا تورهای شهری و بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی. همچنین با هماهنگی آریسا پرواز، می توانید از مراکز خرید و رستوران های معروف ویتنام نیز دیدن کنید و لذت غذاهای محلی این کشور را بچشید.

با انتخاب تور ویتنام آریسا پرواز، مطمئن باشید که سفری راحت و بی نقص را تجربه خواهید کرد و خاطراتی خوب از این کشور زیبا به خانه برده خواهید شد. بنابراین، برای رزرو تور ویتنام با آریسا پرواز و شروع یک سفر فوق العاده، با ما تماس بگیرید و از تمامی خدمات ما بهره مند شوید.

برچسب‌ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید