مراکز خرید ژاپن

1403/05/13 راهنمای سفر
کپی لینک مطلب

بهترین مراکز خرید ژاپن چیست؟ ایا می خواهید با بازارهای ژاپن اشنا شوید؟ به پاساژهای ژاپن نیاز دارید؟ ژاپن یکی از کشورهای پیشرفته و پرجذاب در آسیا است که مورد توجه بسیاری از گردشگران و مسافران قرار دارد و تور ژاپن جزو برنامه های سفری محبوب در سراسر دنیا می باشد. این کشور به عنوان یکی از مراکز خرید بسیار معروف در جهان شناخته می‌شود و ارائه دهنده انواع محصولات متنوع و با کیفیت است.


پاساژها و مراکز خرید ژاپن

در این مقاله قصد داریم به معرفی مراکز خرید برجسته در ژاپن بپردازیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین تجربه خرید را در این کشور داشته باشید. از مراکز خرید لوکس و معروف در توکیو گرفته تا بازارهای محلی و سنتی در شهرهای کوچک، ژاپن انواع گوناگونی از مراکز خرید را به مسافران خود ارائه می‌دهد.


1- پورتا کیوتو Poruta Kyōto - فروشگاه لباس و اکسسوری در کیوتو 

پورتا کیوتو یک مرکز خرید زیرزمینی است که می توانید در زیر ایستگاه اتوبوس کیوتو به آن دسترسی پیدا کنید. مرکز خرید دو بال اصلی دارد: بال غربی بر روی مد تمرکز دارد، پس تعدادی فروشگاه لباس و اکسسوری را خواهید دید. غذاخوری و رستوران هم به بال غربی متصل است و به آن غذاخوری پورتا می گویند. بال شرقی پورتا به طور عمده برای خرید خوراکی عالی می باشد. همینطور اگر قصد خرید سوغاتی های ژاپن را دارید، به بال شرقی بروید.

2- مرکز خرید Yaesu - بزرگترین مرکز خرید ژاپن در توکیو 

یسو یکی از بزرگترین مراکز خرید ژاپن است؛ با بیش از 100 فروشگاه، از لباس های بچه گانه گرفته تا لوازم خانگی را ارائه می دهند. همینطور 60 رستوران در یسو وجود دارد، پس وقتی به استراحت نیاز دارید، می توانید غذاهای لذیذ ژاپنی یا بین المللی را بچشید.

مرکز خرید یسو مستقیماً به ایستگاه توکیو متصل می باشد. بعضی از فروشگاه های یسو فروش بدون مالیات را برای خرید ارائه می دهند، پس حتما پاسپورت خود را همراه داشته باشید. همینطور Wi-Fi رایگان در سرتاسر مجتمع موجود می باشد.

3- شیبویا هیکاری مال Shibuya hikarimōru - یک پاساژ در ژاپن

هیکاری مال در شیبویا، یکی از مراکز خرید ژاپن است که دارای هشت طبقه اختصاصی برای خرید و دو طبقه رستوران و کافه می باشد. یک مجموعه بی نظیر برای افرادی که علاقه مند به گشت و گذار در مراکز خرید می باشند. در هیکاری مال، به خوبی متوجه حضور خود در یک مرکز خرید ژاپنی با لوازم تکنولوژی روز خواهید شد. حتی اگر می خواهید شکلات بخرید، نگران آب شدن آب در هوای گرم نخواهید بود.

4- توکیو سولاماچی Tōkyō soramachi - مجتمع تجاری ژاپنی

توکیو سولاماچی در توکیو اسکای تری قرار گرفته است و بخشی از یک مجتمع تجاری بسیار وسیع می باشد. در این مرکز خرید وسیع، فروشگاه های کالاهای مختلف در طبقات جداگانه قرار گرفته اند تا نیاز شما را به راحتی رفع کنند.

به راحتی می توانید تمام روز را به پرسه زدن در مرکز خرید و مناطق اطراف سپری کنید. در صورت نیاز به استراحت، به حیاط شرقی سولاماچی بروید که 35 کافه و رستوران آماده پذیرایی از شما می باشند و می توانید غذاهای ژاپنی را هم امتحان کنید.

5- مرکز خرید گینزا سیکس در ژاپن

اگر می خواهید از یک مرکز خرید دیدن کنید که دارای باغ گل و گیاه باشد، گینزا سیکس را از دست ندهید. طبقات فروشگاه از 6 تا 13 را شامل می شوند و طبقات پایین تر برای ادارات می باشند. طبقه آخر هم شامل رستوران ها و دسترسی به باغ پشت بام است.

گینزا سیکس خرید یکی از محبوب ترین مراکز خرید ژاپن است و در آن رویدادهای مختلف و جشنواره های فروش برگزار می شود. در پشت بام این مرکز خرید یک باغ وجود دارد که خستگی شما را پس از گشت و گذار در گینزا سیکس رفع می کند.

6- ونوس فورت اودایبا

تصور کنید که در یک روستای قرون وسطایی، یک مرکز خرید ژاپنی مدرن را می یابید. ونوس فورت در اودایبا چنین حالتی دارد. سطح یک به خانواده ها اختصاص دارد، سطح دو مربوط به برندها و کافه های معروف جهان است و سطح سه، یک بخش عالی برای خرید پوشاک است. در این مرکز خرید منحصربه فرد فرصت های عالی برای خرید وجود دارد و دارای سه سطح منظم است تا بتوانید هر آنچه را که نیاز دارید، به راحتی پیدا کنید.

7- میتسوی اوت لت پارک

مرکز خرید میتسوی اوت لت پارک در اوساکا قرار گرفته و تنها 23 دقیقه با شینسایباشی و 18 دقیقه تا ایستگاه اوساکا فاصله دارد. پس به راحتی قابل دسترسی می باشد. معماری این ساختمان پنج طبقه به شکل یک گل نیلوفر آبی است که نمای آن را هم بسیار زیبا و خاص می کند.

همینطور تعدادی کافه و رستوران را در کنار فروشگاه ها پیدا خواهید کرد که برای استراحت در طی گشت و گذار و خرید در میتسوی اوت لت پارک مناسب می باشند. میتسوی اوت لت دارای کالاهایی از برندهای معروف از جمله تیمبرلند، آدیداس و کوچ است که آن را تبدیل به یکی از بهترین مراکز خرید ژاپن می کند.

8- چیتوز اوت لت مال ررا

ررا بزرگترین مرکز خرید هوکایدو است و بهترین راه برای گذراندن یک روز بارانی یا برفی است. وای فای رایگان در سراسر مرکز خرید در دسترس است و حدود 140 مغازه و رستوران در مجتمع برای کاوش وجود دارد. این مجتمع تنها 10 دقیقه با فرودگاه نیو چیتوز فاصله دارد و قبل از خروج از هوکایدو، برای خریدهای لحظه آخری و خرید سوغاتی عالی می باشد.

9- ناکانو برادوی در توکیو 

ناکانو برادوی در توکیو قرار دارد و تنوع کالاهای آن، یسیار زیاد می باشد. بعضی از فروشگاه ها وجود دارند که کالاهای کاراکترهای محتلف را ارائه می دهند. طبقه ای هم برای خرید لباس اختصاص داده شده و همینطور، بازاری در این مرکز خرید وجود دارد که می توانید خواربار و خوراکی ها را با قیمتی عالی تهیه کنید. همینطور امکان دارد بخواهید در امتداد مرکز خرید Nakano Sun Mall قدم بزنید، که یک راهرو خرید طولانی و سرپوشیده که به ناکانو برادوی منتهی می شود.

این مطلب کاملا مناسب شماست! : نکات مهم سفر به ژاپن

10- فروشگاه های پریمیوم رینک

پریمیوم رینکو در اوساکا، از آن دسته مراکز خرید ژاپن است که همواره ارزش بازدید دارد. جشنواره ها و رویدادهای مختلفی در طول سال برگزار می شود، اما محبوب ترین آن ها، تخفیف های Premium Outlets می باشد. این رویداد دو بار در سال برگزار می شود و به مدت 10 روز ادامه دارد.

اگر عاشق خرید هستید، توصیه می کنیم که زمان سفر خود را با جشنواره تطبیق بدهید. در این مرکز خرید 210 فروشگاه وجود دارد که انواع مختلف اجناس را ارائه می کنند. این مکان در نزدیکی فرودگاه بین المللی کانسای واقع شده و مکان ایده آلی برای خرید لحظه آخری است.

11- Daimaru Tokyo

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید ژاپن در توکیو Daimaru Tokyo می باشد. این مرکز خرید، یک طبقه زیرزمین و 13 طبقه دیگر روی سطح زمین دارد. مطمئنا خانم ها محو تماشای این مرکز خرید می شوند؛ چرا که مملو از فروشگاه های برند و اجناس مد روز می باشد.

برندهایی هم چون Burberry، Herve Chapelier و Lauren Ralph Lauren در این مکان حضور دارند. همچنین، در هر طبقه هم یک کافه طراحی شده، از معروف ترین این کافه ها هم می توان به Cafe Eikokuya و Inoda Coffee اشاره کرد. علاوه بر آن، در سالن غذاخوری طبقه زیرزمین هم بنتوهای خوشمزه سرو می شود. پیشنهاد می کنیم پیش از خوردن یک وعده غذای اصیل ژاپنی هم چون بنتو، توکیو را ترک نکنید.

12- بازار کهنه فروشی شینتنوجی

شینتنوجی (Shintennoji) قدیمی ترین معبد بودایی ژاپن شناخته می شود که شاهزاده شوتوکو (Shotoku) در سال 593 بعد از میلاد آن را بنا کرد. در روز بیست و یکم و بیست و دوم هر ماه، معبد میزبان برگزاری یک بازار عتیقه فروشی می شود. فروشندگان در حدود صد غرفه کالاهایی از قبیل کیف دستی، اشیای سفالی و صنایع دستی با قیمتی ارزان و باور نکردنی به فروش می رسانند.

در لابه لای فروشگاه های صنایع دستی، غرفه های غذایی هم اقدام به فروش غذاهای خیابانی محلی خوشمزه و گرم می کنند. ورود به بازار و معبد رایگان است پس حتماً این مکان زیبا و پر بازدید را در لیست گردش های خود قرار دهید.

اگر به ژاپن سفر می کنید این مقاله را هم بخوانید: مکان های گردشگری ژاپن

13- بازار ایچیبا کورومون Kuromon ichiba بهترین مرکز خرید اوساکا 

اوساکا به عنوان آشپزخانه ژاپن شناخته می شود و بازار ایچیبا کورومون (Kuromon Ichiba Market) آشپزخانه اوساکا معرفی می شود. شهرت این بازار سرپوشیده به این علت است که در 600 متر طول و نزدیک به 200 مغازه آن می توان تقریباً همه اقلامی که در آشپزی ژاپنی استفاده می شود را یافت.

در بسیاری از مغازه ها می توان محصولات تازه مانند ماهی، جانوران دریایی و سبزیجات حاصل از مناطق هم جوار را خرید. همینطور فروشگاه های زیادی غذاهای پخته و آماده مانند ماهی ایل (eel) گریل شده، بیف تپانیاکی (teppanyaki beef)، صدف تازه، رامن (ramen) و بسته های بنتو (bento boxes) عرضه می کنند.

14- بازار عاشقان خوراکی ناکانوشیما در اوساکا 

بازاری مثل جشنواره غذاهای محلی اوساکا را می توانید به صورت ماهیانه در بندر ماهیگیری ناکانوشیما (Nakanoshima) بیابید که در امتداد یکی از آبراهه های متقاطعِ پُرشمار شهر قرار دارد. بازار عاشقان خوراکی این فرصت را فراهم می آورد تا خوراکی های بومی را از مردمی بخرید که با اشتیاق محصولات خود را برای فروش به بازار آورده اند.

تلاش ها برای تشویق مردم به خرید محصولات محلی، این بازار را به مکانی سرگرم کننده و آموزنده در عرصه خوراکی ها تبدیل کرده که تنها در سال های اخیر در ژاپن مورد توجه قرار گرفته می باشد. هم خوراکی های خام و هم غذاهای گرم در این بازار عرضه می شود. معمولاً از ساعت 11 صبح تا 4 بعدازظهر اولین شنبه هر ماه می توانید به بازار ناکانوشیما مراجعه کنید، به جز تابستان ها که از ساعت 4 بعدازظهر تا 9 شب برقرار می باشد.

15- آشیهاراباشی آپ مارکت Upmarket

آپ مارکت (Upmarket) بازار خوراکی و صنایع دستی با نشاطی است که هر ماه در نزدیکی ایستگاه آشیهاراباشی جی آر (JR Ashiharabashi Station) در خطوط ریلی لوپ اوساکا (Osaka Loop Line) برپا می شود. این رویداد پُرجنب و جوش اجرای برنامه های هنری در کنار فروش محصولات توسط دست فروش ها را شامل می شود و در سه نقطه همجوار میدان ایستگاه جی آر (JR station plaza)، سلت ولی (Salt Valley) و یک پارکینگ بزرگ بدون سقف می توان شاهد آن بود.

آپ مارکت در سومین یکشنبه هر ماه از ساعت 10:30 صبح تا 4:00 بعدازظهر فعالیت می کند. به جز در ماه های تابستان که برای برپایی بازار روزانه هوا بسیار گرم است و بازار شبانه از ساعت 4:00 بعدازظهر تا 9:00 شب جایگزین آن می شود.

با وجود بیش از 80 فروشنده که اجناسی مثل سبزیجات تازه مزرعه، لباس ها و اکسسوری های دست ساز، نوشیدنی دست ساز و غذاهای وگان را عرضه می کنند، فضای اجتماعی گرم و صمیمانه ای فراهم است که حس می کنید در خانه خود هستید و فرقی نمی کند از کجا آمده باشید.

16- سنیچیمایی دوگویاسوجی شوتنگای Sennichimae Doguyasuji Shotengai در نامبا 

سِنیچیمایی دوگویاسوجی شوتِنگای (Sennichimae Doguyasuji Shotengai) بهترین مراکز خرید ژاپن و بازار خرید مواد غذایی در شهر شناخته می شود که در نزدیکی نامبا واقع شده می باشد. این بازار به عنوان مسیر دستیابی به هوزنجی (Hozenji)، یکی از مشهورترین معابد مینامی (Minami)، ساخته شده بود.

هم اکنون دوگویاسوجی به بازار سرپوشیده ای با 150 متر طول تبدیل شده که اقلام عمده مورد نیاز رستوران ها، انواع ابزار آشپزخانه مانند چاقو، ظروف پذیرایی و اشیای پلاستیکی به شکل خوراکی ها که مغازه ها برای نمایش منوی خود استفاده می کنند را به فروش می رساند. بسیاری از این اجناس به عنوان سوغاتی هم محبوب شده اند. همینطور نقاطی برای آموزش آشپزی هم در آن به چشم می خورد.

17- شهر کره ایکونو Ikuno Korea Town در Namba

در حین گشت و گذار در ژاپن می توانید فرهنگ دیگری را هم در شهر کُره ایکونو (Ikuno Korea Town) تجربه کنید. شهر کره ایکونو که بسیاری از کره ای ها در آن زندگی و کار می کنند، فاصله چندانی با محله توریستی نامبا (Namba) ندارد. فروشگاه های کره ای که خوراکی، اقلام روزمره و لباس های به سبک کره ای به فروش می رسانند، باعث پیشرفت این منطقه شده اند.

رستوران های آن به سبک یاکینیکو (yakiniku) فعالیت می کنند که نوعی از آشپزی ژاپنی است و در آن گوشت روی ذغال گریل می شود و از یک غذای مشابه در آشپزی کره ای الهام گرفته شده می باشد. این شهر که در 15 سال اخیر به وجود آمده گردشگران را به بازدید و لذت بردن از غذاهای خوشمزه و فرهنگ اصیل کره ای دعوت می کند. ساعات کاری آن به فروشگاه ها بستگی دارد.

این مطلب هم می تواند مفید و کاربردی باشد! : تفریحات شبانه ژاپن

18- خیابان تنجینباشیسوجی در اوساکا 

تنجینباشیسوجی (Tenjinbashisuji) طولانی ترین خیابان طاقدار سرپوشیده در ژاپن شناخته می شود که به شوتِنگای موسوم می باشند. این بازار چندین کیلومتر و ناحیه را دربرمی گیرد و شمار زیادی از مغازه ها، رستوران ها، کافه ها، کتاب فروشی ها در آن وجود دارند. مهم تر از همه این که تنجینباشیسوجی چشم اندازی جذاب از تکاپوی روزمره صاحبان کسب و کار و مشتری ها در ژاپن ارائه می دهد. بدون نیاز به توجه به وضعیت آب و هوا می توان ساعت ها در این خیابان چرخید و غذاهای خوشمزه، سوغاتی و کالاهای دیگر مختص به اوساکا را خریداری کرد.

19- خیابان شینسایباشیسوجی در منطقه مینامی اوساکا 

گذرگاه طاقی شکل سرپوشیده شینسایباشیسوجی (Shinsaibashisuji) از مراکز خرید ژاپن است که در قلب منطقه معروف مینامی واقع می باشد. شینسایباشیسوجی به مدت 400 سال به عنوان مهم ترین ناحیه خرید اوساکا فعالیت می کرد.

صدها مغازه در امتداد این خیابان 600 متری وجود دارد. از فروشگاه های زنجیره ای عظیم مانند دایمارو (Daimaru) و برندهای شناخته شده لباس مانند یونیکلو (Uniqlo) تا بوتیک های مستقل دیگر را در آن می توان مشاهده کرد که موجب می شود برای هر مشتری با هر بودجه ای مناسب باشد. رستوران ها و کافه های باکیفیت متعددی هم در خیابان ها پنهان شده اند که از طریق کوچه ها می توان به آن ها دسترسی پیدا کرد.


لذت سفر با تور ژاپن آریسا پرواز

تور ژاپن از بهترین انتخاب ها برای داشتن یک سفر متفاوت و خاطره انگیز است. کشوری که تاریخ و آداب و رسوم خاص خودش را دارد و شبیه هیچ جای دیگری نیست. آریسا پرواز مجری مستقیم تور ژاپن است و صفر تا صد خدمات تور ژاپن از ویزا تا رزرو بلیط و هتل را برعهده می گیرد، برای دریافت اطلاعات بیشتر همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.

برچسب‌ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید