تفریحات شبانه ژاپن

1403/04/30 جاهای تفریحی
کپی لینک مطلب

تفریحات شبانه ژاپن چیست؟ بهترین تفریحات در ژاپن کدام است؟ آیا می خواهید با زیبایی های کشور ژاپن آشنا شوید؟ در این مطلب از سایت آریسا پرواز، مجری مستقیم تور ژاپن قصد داریم به معرفی تفریحاتی که می توانید در کشور زیبا و اعجاب انگیز ژاپن داشته باشید اشاره کنیم. با ما همراه باشید و از مطلب جذاب پیش رو به بهترین شکل استفاده کنید!


تفریحات شبانه ژاپن

1- بروید دیزنی لند ژاپن و حسابی تفریح کنید

جذاب ترین بخش از تفریحات توکیو به دیزنی لند تعلق می گیرد، می توانید در سالن های 500 نفره توکیو یک تئاتر Broadway را ببینید و در یک سالن مربوط به سال 1920، روی یک کشتی کروز شناور روی آب، کوکتل میل کنید.

دیزنی لند توکیو دارای هفت بندر با الهام از مکان های واقعی و افسانه های اقیانوسی از جمله American Waterfront، Mediterranean Harbor با الهام از ایتالیا، ساحل عربی و جزیره مرموز منحصر به فرد با آتشفشان در حال فوران می باشد.

2- در بهترین و شگفت انگیزترین محله توکیو پرسه بزنید

این محله آخرهفته ها بسیار شلوغ می شود، اما ارزش را دارد که برای گشت و گذار در فروشگاه های عجیب و غریب مد و خوردن یک تکه کرپ پنیری از این محله دیدن کنید. هاراجوکو محله جوانان توکیو است که خیابان تاکشیتا، خیابانی پر از بوتیک، فروشگاه های زنجیره ای و برندهای مشهوری چون مک دونالدز را در خود جای داده.

پس از سفر به توکیو و بازدید از این مکان دیدنی، از خیابان زیبای Omotesando، مقبره میجی در پارک یوگی و موزه Ota هم بازدید کنید. ما در مقاله ای مجزا، به معرفی جاذبه ها و مکان های گردشگری ژاپن پرداخته ایم پیشنهاد می کنیم حتما از این مقاله خواندنی و جذاب دیدن کنید.

3- ماشین سواری و رانندگی با لباس شخصیت مورد علاقه

در این تور 2 ساعته از روی پل عظیم رینبو، با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت عبور می کنید و در همان حین شما چشم اندازی باورنکردنی از خط افق توکیو را مشاهده می کنید.

در بازی Cosplay Go-Karting، شما لباس شخصیت موردعلاقه خود را تن می کنید و از کنار آسمان خراش ها، زیارتگاه های کوچک، گذرگاه های شلوغ و محله های مسکونی آرام عبور می کنید، درحالی که مردم به شما خیره می شوند، برای شما دست تکان می دهند و ازتان عکس می گیرند.

4- گذرگاه شیبویا؛ شلوغ ترین جای دیدنی توکیو

مناظر توکیو گذرگاه شلوغ عابر پیاده شیبویا در خارج از ایستگاه شیبویا است که به گذرگاه شیبویا یا تقاطع شیبویا معروف شده. پیشنهاد می کنیم این تفریح را در شب، زمانی که چراغ های نئونی روشن است انجام دهید تا شاهد منظره چشمگیر در سراسر شهر باشید. می توانید در این گذرگاه در میان شلوغی بگردید یا از طبقه یازدهم ساختمان هیکاری، به انبوه جمعیت در حال رفت وآمد خیره شوید.

5- در کوچه گلدن گای بگردید

یکی دیگر از تفریحات توکیو، پرسه زدن در کوچه گلدن گای می باشد. از آن جایی که این خیابان باریک و تنگ است، امکان دارد کمی ترسناک به نظر برسد؛ ازهمین رو پیشنهاد می کنیم با تور تفریحی در این خیابان گشت وگذار کنید.  گلدن گای، کوچه باریک دیگری است که به جای رستوران ها، بارهای کوچک را در خود جای داده. بسیاری از این بارها هزینه ورودی دارند اما به ما خارجی ها اجازه نمی دهند در آن جا وارد شویم؛ به هرحال شما در آن جا تابلوها و نشانه هایی به زبان انگلیسی را خواهید دید.

6- اگر با تور توکیو سفر می کنید موزه و نمایشگاه TeamLab Planets را تست کنید!

این نمایشگاه دارای چهار سالن نمایش بزرگ و دو باغ می باشد. شما در میان آب و نور قدم می زنید، در آن ها غوطه ور می شوید، می رقصید و می چرخید. پس برای راه رفتن با پای برهنه و رفتن در آب آماده باشید.

نمایشگاه هنر دیجیتال TeamLab Planets ارزش دیدن را دارد، حتی اگر نخواهید عکسی حرفه ای در آن بگیرید. نمایشگاه های TeamLab با هر چیزی که پیش از این تجربه کرده اید متفاوت می باشند. نمایشگرهای همه جانبه آن ها از نور، تصویر و صدا به روش های خلاقانه استفاده می کنند، به طوری که مرزهای بین بیننده و هنر را از بین می برند.

7- بروید سراغ شخصیت های انیمیشنی در توکیو

پارک جدید جیبلی که در نوامبر 2022 در ناگویا افتتاح شده این امکان راذفراهم می کند که در کنار شخصیت های مورد علاقه خود قرار بگیرید و عکس بیندازید، همچنین یک نمایشگاه ویژه در مورد غذایی که شخصیت ها در فیلم ها می خورند هم وجود دارد. توجه به جزئیات در این نمایشگاه شگفت انگیز می باشد.

اگر از طرفداران استودیو جیبلی و انیمیشن های پرحس وحالش هستید می توانید در دنیای انیمیشن ها غرق شوید و چند ساعت در کنار شخصیت های دوست داشتنی خود زندگی کنید.

8- بازارها و مراکز خرید ژاپنی

یکی از عادات دوست داشتنی ما ایرانیان در سفر ها به خصوص در سفر های خارجی خرید سوغاتی برای خانواده و دوستان است.  خیلی ها فقط به عشق بازار و مراکز خرید ژاپنی سفر می کنند، به خصوص خانم ها! می توانید از لوازم و وسایل ژاپنی دیدن کنید و سوغاتی های ژاپن را برای عزیزانتان تهیه کنید!

9- سنسوجی در آساکوسا منتظر شماست!

سنسوجی یک معبد بودایی در آساکوسا، در یکی از سنتی ترین محله های توکیو واقع شده. در سالن اصلی معبد برای خود دعا کنید و طلب خوش شانسی کنید.  این معبد قرمز در همه روزهای سال شلوغ است؛ اما اگر در فصل های تابستان و زمستان به ژاپن برویدسفر کنید، خلوت تر می باشد.  یکی از نوستالژیک ترین چیزهایی که می توانید در این معبد ببینید، درهای چوبی مغازه های اطراف آن می باشد.

آسمان خراش توکیو، بلندترین برج جهان، و خیابان Nakamise به معبد سنسوجی منتهی می شوند؛ می توانید به طبقه هشتم مرکز اطلاع رسانی گردشگری فرهنگ آساکوسا، روبه روی ایستگاه آساکوسا بروید و چشم انداز آسمان خراش و این خیابان را ببینید.

10- موزه هنر یادبود اوتا در توکیو

بازدید از موزه یادبود اوتا در هاراجوکو توکیو قرار دارد و یک گالری کوچک با نمایشگاه های متنوع از نقاشی های چوبی زیبا و ژاپنی می باشد. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید، 36 نقاشی از کوه فوجی و موج عظیم کاناگاوا را در این نمایشگاه ها خواهید دید.

11- لذت قدم زدن در باغ ملی شینجوکو گیون

در این باغ، شما انواع سبک های مختلف باغ ژاپنی، فرانسوی و انگلیسی را می بینید. شما می توانید در این باغ به پیک نیک بروید، روی چمن ها بنشینید و از تماشای مناظر طبیعی لذت ببرید. همچنین، صبح ها در این منطقه بدوید.

این پارک زیبا زمانی در بهترین حالت خود قرار دارد که شکوفه های گیلاس در حال شکوفه دادن می باشند یا برگ های پاییزی قرمز شده اند، البته شما در اواخر تابستان هم می توانید از قدم زدن در کنار برکه ها، پاگوداها و قهوه خانه ها لذت ببرید.

12- مسابقات کشتی سومو را از نزدیک ببینید

اگر زمانتان را طوری تنظیم کنید که در فصل مسابقات آن جا باشید، مطمئنا یکی از بهترین تفریحات توکیو را تجربه خواهید کرد. مسابقات کشتی سومو در ماه های ژانویه، می و سپتامبر در توکیو برگزار می شود که هر کدام به مدت 15 روز به طول می انجامد. در طول بقیه سال هم شما می توانید در یک جلسه تمرینی در یک زمین کشتی سومو شرکت کنید.

13- گذشته ژاپن را تجربه کنید

یکی دیگر از جاهای دیدنی ژاپن، کوچه حافظه است که با نام کوچه ادرار هم شناخته می شود. این کوچه از زمان جنگ جهانی دوم ساخته شده و به این علت که در گذشته امکاناتی هم چون توالت وجود نداشته، به این نام شناخته می شود.

یکی دیگر از نام های مستعار این خیابان، Izakaya Alley می باشد. ایزاکایا یک بار ناهارخوری ژاپنی است که در آن مردم ژاپن از نوشیدن و خوردن لذت می برند. این بارها در زمان شام، به خصوص در روز جمعه، با مردم محلی بسیار شلوغ می شود و شما می توانید فرهنگ نوشیدنی معروف ژاپنی را در آن جا تجربه کنید. کوچه حافظه به خاطر داشتن این بارها، معروف شده می باشد.

زمان پرسه زدن در کوچه های باریک و پر از رستوران های یاکیتوری که فقط تعداد انگشت شماری از مردم در آن ها نشسته اند، احساس می کنید که به گذشته سفر کرده اید.

14- غذاهای ژاپنی، بهترین بخش سفر

یکی دیگر از تفریحات توکیو، امتحان کردن غذاهای ژاپنی می باشد. راستی ما در  یک مقاله خواندنی دیگر غذاهای ژاپنی را که در سفر به ژاپن می توانید تجربه کنید را معرفی کرده ایم، توصیه می کنیم حتما از آن دیدن کنید. به رستوران های ژاپنی بروید و در فضای متفاوت غذا بخورید؛ و یکی از بهترین تفریحات در توکیو را برای خود رقم بزنید.

15- نصف شب رامن بخورید

رامن یکی از غذاهای خیابانی و ارزان ژاپن است، بسیاری از رامن فروشی ها تا دیر وقت باز می باشند. اگر در ساعات نیمه شب در حوالی مینامی (Minami) احساس گرسنگی کردید به سراغ زوندویا (Zundoya) یا کینریو (Kinryu) بروید و در اومدا هم ایچیران (Ichiran) را پیشنهاد می کنیم.

16- غذا خوردن در رستوران نینجا

رستوران نینجا در آکاساکا واقع شده و دارای محیطی منحصربه فرد، سوپرایزهای سرگرم کننده و حقه هایی جادویی می باشد. البته فراموش نکنید رزرو رستوران پیش از رفتن ضروری می باشد.

17- سری به فروشگاه های زنجیره ای بزنید

یکی دیگر از تفریحات شبانه ژاپن این است که برای آشنایی با فست فودهای ژاپنی، سری به یکی از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ شهر مانند تاکاهاشیمایا یا ایستن بزنید. تنوع محصولات آنقدر بالا است که نمی دانید چه بخورید. چه گیاه خوار باشید و چه گوشت خوار، همه چیز در دسترس شماست؛ حتی می توانید غذا را تهیه کرده و همان جا میل کنید.

18- متروپولیتن توکیو

چشم اندازهای توکیو نمای کاملی از شهر را به شما نشان می دهد، اما بهترین مکان برای تماشای شهر، ساختمان دولتی متروپولیتن توکیو در شینجوکو است: از برج شمالی ساختمان می توانید آسمان خراش ها و بزرگراه هایی را ببینید که در تاریکی روشن شده اند. همچنین در یک صبح روشن، امکان دارد بتوانید کوه فوجی را از برج جنوبی ببینید.

19- روی پل رنگین کمان راه بروید

اگر برای ماه عسل به توکیو آمده اید، فرصت را غنیمت شمارید و این تفریح رومانتیک را از دست ندهید، چرا که این یکی از بهترین تفریحات شبانه توکیو خواهد بود. پل رنگین کمان پل معلق بزرگی است که توکیو را به اودایبا، یک جزیره تفریحی در خلیج توکیو متصل می کند. برای دیدن نمای فوق العاده ای از آسمان توکیو می توانید روی آن قدم بزنید؛ نورهای نئونی آسمان را به زمان غروب و شب تماشا کنید.

20- به رصدخانه خورشید 60 بروید

یکی دیگر از تفریحات ژاپن سیر کردن در آسمان به واسطه رصدخانه خورشید 60 می باشد. در آن جا می توانید با تجربه واقعیت مجازی، در آسمان سیر کنید. این رصدخانه 251 متری نه تنها یک سکوی دید دارد، بلکه یک نمای پانوراما از آسمان را ارائه می دهد.

21- رصدخانه توکیو آسمان شیبویا

رصدخانه توکیو آسمان شیبویا روی یک آسمان خراش با ارتفاع 228 متر، بلندترین آسمان خراش شیبویا است و بر فراز میدان اسکرامبل شیبویا قرار دارد. شما از این آسمان خراش مناظر 360 درجه از شهر از جمله تقاطع شیبویا، برج توکیو، استادیوم توکیو و حتی کوه فوجی را می توانید مشاهده کنید.

22- یک تئاتر کابوکی تماشا کنید

تفریح بعدی ما در توکیو، تماشای نمایش کابوکی، یک رقص و درام ژاپنی با آرایش ماهرانه و لباس های خاص بازیگران می باشد. بهترین مکان برای دیدن تئاتر، Kabuki-zaدر گینزا می باشد. نمایش ها در طول روز و شب اجرا می شوند و می توانند ساعت ها به طول بیانجامند. بلیط این نمایش برای افراد غیرژاپنی شاید گران باشد.

23- از یک منظره وسیع شبانه لذت ببرید

از یک ساختمان بلند مانند آبِنو هاروکاس (Abeno Harukas) یا اومِدا اسکای بیلدینگ (Umeda Sky Building) بالا رفته یا حتی می توانید به سادگی به طور رایگان به بالای «ایستگاه اوساکا» بروید و مناظر باشکوه و جذابی از این کلان شهر چراغانی را تماشا کنید.

24- نوشیدنی و تماشای مردم

اگر اقتصادی سفر می کنید یا دوست دارید مانند یک بومی باشید، یک نوشیدنی ارزان از فروشگاه تهیه کرده و آن را در خیابان بنوشید. بعضی از بهترین اماکن برای این کار در مقاصد نهایی دورهمی های شبانه برای مردم بومی یا ساکنین خارجی جوان، یعنی مناطق تفریحی و پرشوری مانند نامبا (Namba)، اومدا (Umeda) یا پارک تراینگل (Triangle Park) در آمِمورا (Amemura) قرار دارند.

25- در یک شوی کمدی حسابی بخندید

دیوانگی های اِسلپ استیک (نوعی کمدی) روی صحنه و تقلید از شکل مکالمه مردم بومی در این شهر بسیار شناخته شده می باشند. اگر برای تماشای تئاترهای بداهه به شهر آمده اید، نمایش های ماهانه دوزبانه دزدان دریایی دوتونبوری (Pirates of the Dotonbori) بهترین پیشنهاد می باشد.

کمدی های انگلیسی زیادی هم در شهر وجود دارند که از میانشان می توانیم به استند آپ هفتگی «کلوب کمدی ROR» اشاره کنیم. اگر با نمایش های جادویی مسحور می شوید، باید حتماً شوی هفتگی جادویی این کلوب را هم امتحان کنید.

26- آنقدر آواز بخوانید که صدایتان قطع شود یا بیرونتان کنند

کارائوکه بخشی مهم از فرهنگ ژاپنی است و به شما کمک می کند با گروهی از افراد جدید آشنا شوید. این شهر به کارائوکه اهمیت ویژه ای داده و می توانید از میان انتخاب های زیادی مقصدتان را پیدا کنید.

می توانید اتاق های کاراکوئه را اجاره کرده و از یک تجربه خصوصی آواز خواندن لذت ببرید. در مغازه هایی مانند جانکارا (Jankara) یا مانکی نکو (Maneki Neko) مهمانان می توانند اتاقی را برای یک ساعت اجاره کرده یا یک «وقت رایگان» رزرو کنند که معمولاً تا طلوع خورشید ادامه دارد. نرخ ها معمولاً ارزان می باشند و می توانید با گوشی، غذا و نوشیدنی سفارش بدهید.

27- تفریحات ورزشی در راند 1

راند 1 (Round 1) جایی بی همتا است که به طور خاص برای یکی از تفریحات اصیل ژاپنی به نام اسپوچا (spocha) ساخته شد که از عبارت «چالش ورزشی» گرفته شده می باشد. اسپوچا به مهمانان اجازه می دهد از بازی هایی مانند فوتبال حبابی، اسکیت، بولینگ، بازی های کامپیوتری، کارائوکه، دارت و قفس های مبارزه و چندین بازی دیگر زیر یک سقف لذت ببرند.

28- کلوب های اوساکا

مردم اوساکا مهمانی هایی پرشور و جذاب دارند. کلوب های شبانه شهر در «نامبا» و «اومدا» قرار دارد و تا طلوع خورشید و حرکت اولین قطار باز می باشند. اگر بعد از بسته شدن درهای آخرین کلوب ها هنوز هم دوست داشتید خوش بگذرانید، می توانید به سراغ هِوِن (Heaven) بروید که تا 10 صبح باز می باشد.


سفر با تور ژاپن، تجربه فراموش نشدنی در همه عمر!

آریسا پرواز به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین آژانس های گردشگری است که تور ژاپن را به شما عزیزان با بهترین کیفیت و قیمت ارائه می کند. برای اطلاع از شرایط، جزییات و ثبت درخواست ویزا، بلیط و رزرو هتل همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید!

برچسب‌ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید