مکان های گردشگری دبی

1403/04/10 جاهای دیدنی
کپی لینک مطلب

بهترین مکان های گردشگری دبی کجاست؟ معروف ترین جاهای دیدنی دبی را می شناسید؟ دبی، پایتخت امارات متحده عربی، یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در جهان است. این شهر با آسمان خراش های خیره کننده، مراکز خرید لوکس، صحرایی های آرام و شواهد تاریخی فراوان، هر ساله میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند. دبی بیش از این هاست. این شهر پر از مکان های گردشگری جذاب و منحصر به فرد است که هر کدام تجربه ی بی نظیر و خاطره ای برای بازدیدکنندگان خود ارائه می دهند. از برج خلیفه، بزرگترین برج جهان، تا بازارهای سنتی و فروشگاه های مدرن، از صحراهای زیبا تا پارک های سرسبز، دبی برای همه سلیقه ها و سنین چیزی برای عرصه دارد.

در این مقاله، ما قصد داریم به شما معرفی کوتاهی از برخی از بهترین مکان های گردشگری دبی را ارائه دهیم تا شما بتوانید برنامه سفر خود را به این شهر فوق العاده رونق بخشید و لحظاتی به یادماندنی را تجربه کنید. با ما همراه باشید و دبی را از نزدیک بشناسید.

آریسا پرواز، برگزارکننده تور دبی با بهترین قیمت

آیا به دنبال یک تور متفاوت و خاص به دبی هستید؟ آیا میخواهید تجربه ای فوق العاده در دبی داشته باشید؟ آیا میخواهید با بهترین قیمت و خدمات بی نظیر به دبی سفر کنید؟ آریسا پرواز، به عنوان یکی از برترین و معتبرترین آژانس های مسافرتی در ایران، آماده است تا به شما کمک کند تا سفری بی نظیر و خاطره انگیز به دبی داشته باشید. ما با تیم متخصص و حرفه ای خود، با برگزاری تورهای دبی، به شما این فرصت را می دهیم که به خاطره های خوب و لحظات بی فراموشی در دبی دست یابید.

تور دبی آریسا پرواز با برنامه های متنوع و گسترده از جمله بازدید از برج خلیفه، سفر به صحرا، بازارهای محلی و خرید از مراکز خرید معروف دبی، به شما این امکان را می دهد که فرهنگ، طبیعت و زیبایی های دبی را به طور کامل تجربه کنید. همچنین، با توجه به اهمیت قیمت برای مسافران، تور دبی آریسا پرواز با بهترین قیمت و تخفیف های ویژه، به شما این امکان را می دهد که با بودجه ای مناسب و به صرفه، سفری لوکس و لذت بخش به دبی داشته باشید. پس برای رزرو و اطلاعات بیشتر درباره تور دبی با آریسا پرواز، با ما تماس بگیرید و تجربه یک سفر خاص و فوق العاده را تجربه کنید.


مکان های گردشگری دبی - 35 مورد از جاهای دیدنی دبی


1- برج خلیفه (Burj Khalifa) - مهمترین جاذبه گردشگری دبی


برج خلیفه به نگین دبی مشهور است و یکی از جاذبه های مهم دبی به شمار می آید. برج خلیفه با 160 طبقه و ارتفاع کلی 829.8 متر بلندترین ساختار و ساختمان در جهان است که در مجموع 57 آسانسور و 8 پله برقی دارد. این طرح از معماری اسلامی منطقه مثل مسجد جامع سامرا گرفته شده. هندسه کف سه جانبه به شکل Y برای بهینه سازی فضای مسکونی و هتل طراحی شده. این سازه همینطور دارای یک سیستم روکش کاری است که برای مقاومت در برابر دمای گرم تابستان دبی طراحی شده.


2- مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque)


یکی دیگر از جاذبه های فرهنگی و معماری شهر دبی، مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque) است. مسجد جمیرا یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی بوده و روزانه تورهای منظمی وجود دارد که توسط مرکز فرهنگی شیخ محمد ارائه و انجام می شود. این مسجد یکی از تاریخی ترین و زیباترین مساجد شهر است که با طراحی زیبا و معماری سنتی خود، گردشگران را به خود جذب می کند. بازدید از این مسجد به گردشگران فرصت می دهد تا با فرهنگ و آداب مردم امارات آشنا شوند و از زیبایی های معماری اسلامی لذت ببرند. این مسجد همینطور یکی از معدود مساجدی است که برای بازدید کنندگان غیر مسلمان هم باز می باشد. مسجد جمیرا دارای دو مناره با تزئینات ظریف سنگی است که شب ها زمان روشن شدن با نور افکن دارای چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی می باشد.

آدرس: JumeirahJumeirah 1 - Dubai - United Arab Emirates


3- مرکز فرهنگی شیخ محمد دبی (Sheikh Mohammed Center for culture Understanding)


مرکز فرهنگی شیخ محمد از پربازدیدترین جاهای دیدنی دبی است که یک تجربه منحصربه فرد را در سفر به این مقصد گردشگری لوکس به همراه دارد. این مرکز با برپایی و ترتیب دادن برنامه های مختلف تلاش می کند تا بازدیدکنندگان را در یک فضای آزاد قرار دهد تا بتوانند زندگی به سبک بادیه نشین ها و اعراب را تجربه کنند.

از برنامه های جالبی که با هدف آموزش فرهنگ امارات برگزار می شود می توان به صرف وعده غذای صبحانه یا ناهار اشاره کرد که طی آن از بازدیدکنندگان به سبک میزبانی اماراتی پذیرایی می شود و در حین این برنامه گردشگران می توانند سؤالاتی که در خصوص فرهنگ امارت دارند از اهالی بومی بپرسند و اطلاعات کاملی درباره مسائل فرهنگی مردم آن به دست آورند و در همین حین هم از شنیدن موسیقی محلی که بطور زنده در حال اجرا است لذت ببرند.

آدرس: Al Mussallah Rd - Al Fahidi - Dubai - United Arab Emirates


4- آبنمای دبی (The Dubai Fountain)


مجموعه آبنمای دبی در دریاچه برج خلیفه دبی قرار گرفته و در مساحتی 12 هکتاری، در منطقه داون تاون دبی جای دارد. این آبنما که در شب ها با نورپردازی و پخش موسیقی همراه می شود، علاقمندان زیادی را به سوی خود جلب می کند.


5- دبی مال (Dubai Mall) بهترین مرکز خرید در دبی


دبی مال بزرگترین مرکز خرید در جهان است و شامل بیش از 1200 مغازه می باشد. همینطور دارای بزرگترین آکواریوم سرپوشیده در جهان، دروازه ورود به برج خلیفه و بلندترین ساختمان در جهان می باشد. آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی توسط Peddle Thorp طراحی و توسط Emaar Entertainment مدیریت می شود. این آکواریوم که در مرکز خرید دبی واقع شده است، بیش از300 گونه حیوانات دریایی مثل ماهی و کوسه را به نمایش می گذارد. دبی مال دارای یک زمین اسکیت روی یخ، 22 سالن سینمای مجهز، انواع فروشگاه های مجلل و رستوران های شیک است که می توانید با بازدید از آن با یک تیر چند نشان زده و اوقات خوشی را در این مجموعه سپری کنید.

آدرس: Financial Center Street, Along Sheikh Zayed Road, Next to Burj Khalifa - United Arab Emirates


6- جزیره مصنوعی پالم جمیرا (Nakheel Mall)


جزیره مصنوعی پالم جمیرا یکی از بهترین مراکز خرید دبی و البته جاهای دیدنی این شهر است. با حضور در آنجا هم می توانید تفریح کرده و هم از برترین برندهای لوکس دنیا خرید کنید. جزیره پالم جمیرا وسعتی به اندازه سه الی چهار کیلومتر دارد. مهم ترین هتل این جزیره، هتل آتلانتیس است. دمات و امکانات ویژه جزیره پالم باعث شده که مکان فوق العاده ای برای تفریح باشد. از پارک های آبی گرفته تا حیات وحش و باشگاه های شبانه، همه چیز برای تفریح مسافران مهیا و آماده شده است.


7- نهر دبی کریک (Dubai Creek)


نهر دبی کریک از میان دبی گذر کرده و محل اتصال منطقه دیره دبی و محله بر دبی می باشد. دبی کریک یک نهر آب است که طول آن 14 کیلومترمربع است و نه تنها به سبب طبیعی بودن آن بلکه به سبب نقش پررنگی که در توسعه شهری دبی داشته است از اهمیت زیادی برای اهالی آن برخوردار است؛ به طوری که در دیدگاه مردم بومی یکی از نمادهای اصلی دبی به شمار می آید. یک روستای قدیمی در حوالی این نهر قرار گرفته است که قدمت آن به بیش از 4000 سال پیش بازمی شود. در زمان های گذشته کریک دبی یک بندرگاه کوچک بود که محل تردد قایق های تجار بود و از این رو بسیاری پیشرفت های اقتصادی دبی را تا حد زیادی مدیون این بندر می دانند.


آدرس: Dubai, United Arab Emirates


8- باغ میراکل دبی (Dubai Miracle Garden)


باغ میراکل دبی بهشتی از گل ها و گیاهان است، جایی که می تواند علاقه مندان طبیعت را حسابی به وجد آورد. این باغ از بزرگ ترین باغ های گل طبیعی در جهان به شمار می آید. فضای باغ مملو از درختان و گل هایی است که تعداد آن ها به 45 میلیون گیاه می رسد. طراحی داخلی باغ هم بسیار خلاقانه و نوآورانه انجام گرفته است به طوری که گیاهان و گونه های مختلف گیاهی به صورت تندیس های بزرگ در شمایل حیوانات گوناگون به نمایش درآمده اند و با پوشش گیاهی تزئین و طراحی شده اند.

این مجموعه از آن جاهای دیدنی دبی است که هر بار که به امارات سفر کنید می توانید از آن دیدن نمایید و هر بار هم با فضایی جدید رو به رو شوید، چون دکوراسیون و طراحی محوطه های باغ در بازه های زمانی کوتاه تغییر می کند. درهای باغ میراکل دبی صرفاً در فصل های سرد یعنی از اواسط ماه نوامبر تا اواسط ماه می به روی بازدیدکنندگان باز می باشد.

آدرس: Al Barsha South 3, Dubailand Area , Dubai - United Arab Emirates


9- برج العرب (Burj Al Arab)


برج العرب هتل مجللی است که با مدیریت گروه هتل های جمیرا اداره می شود. این برج معروف ترین برج، نماد دبی و با 321 متر ارتفاع یکی از بلندترین هتل های جهان می باشد. پروژه ساخت این برج عظیم از سال 1994 آغاز شده و در نهایت بعد از 5 سال تلاش، در دسامبر 1999 رونمایی شد.

برج العرب در یک جزیره مصنوعی با فاصله 280 متر از ساحل جمیرا قرار دارد و با یک پل منحنی اختصاصی به زمین اصلی متصل می شود. شکل سازه به شکلی طراحی شده که شبیه بادبان کشتی است و انتخاب این شکل نمادی از شغل مردم این دیار، یعنی دریانوردی می باشد. این برج کاربری های مختلفی مثل رستوران و هتل دارد و عنوان برترین هتل دنیا درسال 2018 را به خود اختصاص داده و از جمله گران ترین هتل های دنیا به شمار می رود.

آدرس: Jumeirah St - Umm Suqeim 3 - Dubai - United Arab Emirates


10- جزایر نخل (Palm Islands)


یکی از جاذبه های برجسته شهر دبی، Palm Islands است. این گروه از جزایر مصنوعی در شکل نخل خورده، از دیدنی های برجسته این شهر محسوب می شوند. Palm Jumeirah، Palm Jebel Ali و Palm Deira سه جزیره اصلی از این گروه هستند که با توجه به طراحی بی نظیر و امکانات لوکسی که در آن ها ارائه می شود، گردشگران را به خود جذب می کنند.


11- محله تاریخی الفهیدی دبی (Al Fahidi Historical Neighborhood)


گشت و گذار در محله تاریخی الفهیدی درست مثل پرسه زدن در تاریخ می باشد. کوچه پس کوچه های این محله پر است از خانه های تاریخی که معماری خانه های عربی را در حالت اصیل و بومی به نمایش گذاشته اند.

در این محله بسیاری از خانه های قدیمی را تبدیل به بوتیک های تاریخی کرده اند و گردشگران می توانند در این خانه های باصفا اقامت کنند و یا در کافه ها و رستوران های محله بنشینند و در فضای تاریخی آن ها خود را به خوردن نوشیدنی یا غذای لذیذ عربی دعوت کنند.

آدرس: Al Fahidi - Dubai - United Arab Emirates


12- موزه آینده دبی (The Future Museum) زیباترین موزه دبی


موزه آینده دبی از جدیدترین و مدرن ترین پروژه های عمرانی است که در شمار خلاقانه ترین و جذاب ترین جاذبه های دیدنی دبی هم قرار می گیرد. ایده اصلی این موزه این است که با دایر کردن یک نمایشگاه دائمی که به روزترین اختراعات و فناوری ها را نمایش می دهد، بازدیدکنندگان بتوانند پنجاه سال آینده را پیش روی خود متصور شوند. ساختمان موزه خود یک شاهکار معماری چندبعدی و به تمام معنا می باشد. جالب است بدانید که سازه فلزی بنا به عنوان پنل خورشیدی و منبع ذخیره انرژی خورشیدی است که در جهت مصرف هر چه کمتر انرژی ها طراحی شده.

آدرس: No 67CP+H4Q - Sheikh Zayed Rd - Trade Centre - Trade Centre 2 - Dubai - United Arab Emirates


13- خانه شیخ سعید آل مکتوم (House of Sheikh Saeed Al Maktoum)


خانه شیخ سعید آل مکتوم محل اقامت سابق سعید آل مکتوم است که مشرف به دهانه رودخانه دبی می باشد. این خانه در سال 1896 ساخته شد و حالا موزه ای است که شامل مصنوعات و تصاویر شهر قدیمی دبی می باشد. در بخشی از این موزه تصاویری از دریانوردی، ماهیگیری و ساخت قایق وجود دارد. همینطور در جای جای این ساختمان نقشه ها، نوشته های و سکه های قدیمی نگهداری می شوند. این خانه از حیاط مرکزی و 30 اتاق با بادگیرهای بر افراشته در اطراف آن تشکیل شده.

آدرس: Al Fahidi - Dubai - United Arab Emirates


14- موزه دبی (Dubai Museum)


قلعه دبی در جنوب نهر دبی، در منطقه Al Souk Al Kabir واقع شده که تجارت گسترده ای دارد و نزدیک به دادگاه حاکم (دیوان سلطنت) می باشد. بازدید کنندگان با محیط های مختلف زندگی شهری و روستایی در دبی آشنا می شوند، اعم از زندگی دریایی، ساحلی، کویری، کوهستانی یا کشاورزی. آثار معتبر نادر، نمونه های اصلی نقاشی ها، رسانه های صوتی و تصویری در سراسر موزه پراکنده شده اند. این موزه آثار باستانی مثل سفال، سلاح، مقبره، ساختمان و جوامع شهری را به نمایش می گذارد. اسلحه های نظامی قدیمی در سالن سمت راست این موزه و آلات موسیقی در سال سمت چپ به چشم می خورند.

آدرس: Al Fahidi Fort - Al Fahidi - Dubai - United Arab Emirates


15- موزه اتحاد دبی (Etihad Museum)


این موزه از نظر تاریخی بسیار با اهمیت است زیرا در پیرامون خانه ای است که معاهده شکل گیری امارات متحده در آن به امضا رسیده است؛ طراحی بنای کنونی موزه با الهام از طرح یک نسخه خطی انجام شده و در فضای داخلی موزه هم هفت ستون تعبیه شده که به نشانه قلم هایی است که برای امضای معاهده بکار رفته می باشد. از نمونه اقلامی که در این موزه نگهداری می شود می توان به نسخه معاهده امارات متحده عربی با امضای همه اعضا اشاره کرد که در میان اقلام موزه از ارزش تاریخی ویژه ای برخوردار می باشد.

آدرس: No 1 Jumeirah St – Al Mina – Dubai – United Arab Emirates


16- موزه سلفی دنیای سه بعدی دبی (3 D World Selfie Museum Dubai)

هم اکنون پدیده سلفی جزو پرطرفدارترین نوع عکاسی بشمار می رود که نه تنها علاقه مندان به هنر عکاسی حرفه ای بلکه همگی افراد جامعه را در برمی گیرد. این موزه می تواند جزو خاطره انگیزترین جاهای دیدنی دبی به ویژه برای کودکان باشد که با چند عکس یادگاری جالب و متمایز سفر دبی را تکمیل می کند. محبوبیت سلفی ها در میان افراد جامعه موجب شده تا فعالان حوزه گردشگری هم از این موضوع به عنوان ایده ای خلاقانه جهت تأسیس موزه های جالب استفاده کنند.

موزه سلفی دنیای سه بعدی دبی در حال حاضر از بزرگ ترین موزه های سلفی جهان بشمار می رود. در این موزه نزدیک به 185 نقاشی سه بعدی با موضوعات مختلف از جمله ترسناک، شخصیت های معروف نمایشی و شمایل حیوانات وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند از تماشای آن ها لذت ببرند. این نقاشی ها به شکلی طراحی شده اند که سوژه عکاسی های سلفی باشند.

آدرس: Behind Mashreq Bank – Sheikh Zayed Rd – Al Quoz – Al Quoz 4 – Dubai – United Arab Emirates


17- باغ پروانه های دبی (Dubai Butterfly Garden)


این مجموعه دارای بزرگ ترین و کامل ترین مجموعه پروانه ها در جهان است؛ فضای بیرونی باغ محوطه ای سرسبز و با طراوت است که انواع پروانه های تاکسی درمی شده در آن به نمایش درآمده. ساختمان داخلی هم به شکلی طراحی شده که دارای ده طاق گنبد مثل است و زیر هر یک از این طاق های گنبدی بخشی از باغ موزه پروانه ها قرار دارد. دمای این محوطه ها کاملاً مناسب زیست پروانه ها است و از این رو با ورود به بعضی از این بخش ها بازدیدکنندگان می توانند پروانه های زیبا در اشکال و رنگ های گوناگونی را ببینند که در کنار آن ها بال می زنند.

آدرس: Al Barsha South 3, Dubailand Area, Beside Dubai Miracle Garden - Dubai - United Arab Emirates


18- قاب دبی (The Dubai Frame)


قاب دبی یکی از جاذبه های توریستی برتر در شهر دبی امارات متحده عربی است که در سال 2018 افتتاح شد. این ساختمان طراحی شده است تا به عنوان یک پل بین گذشته و آینده شهر دبی عمل کند. با ارتفاع بیش از 150 متر، قاب دبی به عنوان یک چارچوب بزرگ شیشه ای شکل دارد که از یک سو شهر قدیمی دبی و از سوی دیگر شهر جدید دبی را نشان می دهد.

این ساختمان شامل دو برج 150 متری است که به وسیله یک پل شیشه ای به هم متصل شده اند. از قاب دبی می توان به دیدن مناظر زیبای شهر دبی از بالا، از جمله برج خلیفه و دبی مارینا، لذت برد. همچنین در داخل این ساختمان موزه ای واقع شده که تاریخچه شهر دبی را به تصویر می کشد.

بنا به اینکه قاب دبی یکی از جاذبه های توریستی برتر در دبی است، هر ساله میلیون ها گردشگر این ساختمان را بازدید می کنند و از مناظر زیبایی که ارائه می دهد لذت می برند. اگر به دبی سفر می کنید، قاب دبی را به هیچ وجه از دست ندهید و از دیدن این شاهکار معماری لذت ببرید.

آدرس: Zabeel Park Jogging Track - Za'abeelAl Kifaf - Dubai - United Arab Emirates


19- دهکده جهانی دبی (Global Village)


دهکده جهانی دبی یکی از بزرگترین پارک های تفریحی و تجاری در جهان است که هر ساله برای دوره های مختلف از نوامبر تا آوریل در شهر دبی امارات متحده عربی برگزار می شود. این پارک شامل بیش از 25 پاویون مخصوص هر یک از کشورهای مختلف جهان است که فرهنگ، غذا، صنایع دستی و سوغاتی های آن ها را به نمایش می گذارد.

دهکده جهانی دبی یک فرصت عالی برای گردشگران است تا با فرهنگ ها و تفریحات مختلف کشورها آشنا شوند. هر پاویون شامل فروشگاه ها، رستوران ها، نمایش ها و فعالیت های مختلفی است که از آن ها برای تجربه فرهنگ و سرگرمی استفاده می شود.

دهکده جهانی دبی همچنین شامل جشنواره ها، نمایش های هنری و موسیقی، نمایش های آتش بازی و دیگر فعالیت های تفریحی است که گردشگران را سرگرم و خوشحال می کند. اگر به دبی سفر می کنید، حتماً از بازدید از دهکده جهانی دبی به عنوان یک جاذبه تفریحی و فرهنگی برتر استفاده کنید.

آدرس: Sheikh Mohamed Bin Zayed Road and Emirates Road - Exit 37 - E311 - Dubai - United Arab Emirates


20- پارک گاردن گلو دبی (Dubai Garden Glow)


پارک گاردن گلو دبی بخشی از بوستان زعبیل دبی است که در آن تندیس ها و سازه های نورانی و رنگارنگ زیادی به چشم می خورند که برای ساخت آن ها از میلیون ها ال ای دی استفاده شده. این مجموعه در مقایسه با دیگر نمونه هایش در جهان به عنوان درخشان ترین پارک مطرح شده. این مجموعه منحصربه فرد پنج بخش مختلف دارد که شامل پارک دایناسور، گلو پارک، گاردن گلو، آیس پارک، مجیک پارک و آرت پارک می شود که هر یک از دیگری سرگرم کننده تر و جالب تر هستند. منظره تماشایی این مجموعه شب ها به قدری زیبا است که کمتر گردشگری می تواند در مقابل وسوسه عکاسی در این فضای رؤیایی مقاومت کند.

آدرس: Zabeel Park, Gate No- 6 & 7 Area - B - Dubai - United Arab Emirates


21- شهربازی دنیای ماجراجویی آی ام جی دبی (IMG Worlds of Adventure) بهترین شهربازی دبی


شهربازی دنیای ماجراجویی آی ام جی از جاهای دیدنی دبی است که بازدید از آن به همه گردشگران به ویژه آن دسته از افرادی که به همراه خانواده سفر کرده اند توصیه می شود. در این مجموعه وسیع انواع محوطه های بازی برای سنین مختلف طراحی شده اند، طوری که افراد با هر رده سنی می توانند با رزرو تور دبی و بازدید از این مکان ساعت ها مشغول سرگرمی و تفریح شوند.

علاوه بر آن این شهربازی مکان ایده آلی برای عاشقان شکم گردی و غذاهای خیابانی است، زیرا بالغ بر 28 مرکز تهیه غذا در آن وجود دارد که انواع و اقسام غذاهای عربی و غذاهای بین المللی معروف در آن ها در لحظه سفارش مشتریان طبخ می شود. غذاهای فودکورت این مجموعه از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و از نظر طعم هم بی نظیر و به یادماندنی می باشند.

آدرس: City of Arabia - Dubai - United Arab Emirates


22 -پیست اسکی دبی (Ski Dubai)


یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی دبی پیست اسکی دبی می باشد. محوطه پیست دارای بخش های مختلفی است و شگفت انگیزترین آن ها هم یک کوه برفی است که ارتفاع آن به 85 متر می رسد. کودکان می توانند تحت نظر مربیان پیست به یادگیری مهارت های انجام اسکی مشغول شوند و از تماشای شیطنت پنگوئن ها به هیجان بیایند. باقی مراجعه کنندگان می توانند از انجام تفریحات مرتبط مثل برف بازی در سالن های مخصوص، پایین آمدن از رمپ های برفی و انجام جت اسکی یا اسنوبرد حسابی به وجد بیایند و با سوار شدن بر زیپ لاین مجموعه از تماشای مناظر برفی در ارتفاعات لذت ببرند.

آدرس: Sheikh Zayed Rd - Al Barsha - Al Barsha 1 - Dubai - United Arab Emirates


23- موزه ایلوژن دبی (Museum Of Illusions Dubai)


ایده اصلی موزه ایلوژن فضای جالبی است که با استفاده از ابزارهای بصری و ایجاد خطای دید تجربه جالبی برای بازدیدکنندگان خلق می شود. این موزه 60 اثر هنری مرتبط با خطای دید بصری را در خود جای داده و 80 اتاقک دارد که هر کدام با طراحی خاص خود تصوری غیر واقعی را به نمایش می گذارند. طرح های خاص این اتاقک ها تقریباً هر رده سنی را برای چند ساعت سرگرم می کند.

آدرس: Al Seef – Dubai Creek – Dubai – Dubai – United Arab Emirates


24- سیاره سبز دبی (The Green Planet)


گرین پلنت یا سیاره سبز دبی از اعجاب انگیزترین جاهای دیدنی دبی بشمار می رود که تجربه بازدید از آن را می توان منحصربه فرد، متمایز و آموزنده توصیف کرد. طراحی خارق العاده ای این امکان به شکلی است که بازدیدکنندگان قادر باشند به گشت و گذار در اعماق یک جنگل بارانی و استوایی مشغول شوند و از نزدیک انواع حیوانات این جنگل ها را تماشا کنند.

این مجموعه بیش از 3000 گونه گیاهی و جانوری خاص را در غالب چند اکوسیستم مجزا بطور کامل و جامع زیر یک سقف گردآوری کرده تا با ارائه اطلاعات آموزنده بر اهمیت حفظ محیط زیست تأکید شود. بنای سیاره سبز به صورت یک ساختمان لوکس و نیمه شیشه ای با سقف گنبدی شکل طراحی شده که در زیر آن یک درخت 25 متری مصنوعی و تنومند وجود دارد. گرداگرد این درخت گذرگاه یا یک پل فلزی به صورت مارپیچ تعبیه شده تا بازدیدکنندگان در حین بالا رفتن از آن به تماشای انواع حیوانات مشغول شوند.

در زیرزمین مجموعه هم محوطه ای وجود دارد که انواع حیوانات در آن حفاظت می شوند تا بازدیدکنندگان بتوانند از نزدیک آن ها را ببینند و اطلاعات جالبی در خصوص هر کدام از آن ها به دست آورند. بعضی از حیوانات دوست داشتنی که در این مجموعه نگهداری می شوند شامل: تنبل، طوطی ، جوجه تیغی، انواع ماهی های خاص، مار، کروکدیل، کوآلا و سوسمار می باشد.

آدرس: City Walk – Al Wasl – Dubai – United Arab Emirates


25- ساحل کایت دبی (Kite Beach)


ساحل کایت یک گزینه عالی برای گشت و گذار در کنار دریا و انجام تفریحات آبی در طول سفر به دبی می باشد. این ساحل در امتداد ساحل جمیرا قرار دارد و نزدیک به 14 کیلومترمربع مساحت دارد. به خاطر محبوبیت بالایی که ساحل کایت دبی در میان اهالی و گردشگران دارد اغلب روزها پرازدحام و شلوغ می باشد. نمای برج العرب در ساحل هم زیبایی آن را دو چندان کرده. درخشش ماسه های سفیدرنگ ساحل زیر نور آفتاب و منظره کایت های رنگارنگی که در آسمان بالا رفته اند همگی منجر شده تا محیط ساحل بسیار آرامش بخش و جذاب باشد. در این ساحل گردشگران می توانند از انجام ورزش های گوناگونی نظیر کایت سواری، تنیس ساحلی، فوتبال ساحلی در ساحل کایت دبی لذت ببرند.

آدرس: No 57, Al Hadd St, Jumeirah - Jumeirah 3 - Dubai, United Arab Emirates


26- ساحل جمیرا (Jumeirah Beach) زیباترین جاذبه گردشگری در دبی


ساحل جمیرا در منطقه جمیرا دبی، امارات متحده عربی، در ساحل خلیج فارس واقع و نامگذاری شده. این ساحل یکی از جاهای دیدنی دبی و مکان اقامتی مورد علاقه توریست ها و گردشگران بوده و دارای امکانات رفاهی بسیاری از جمله مراکز ورزش های آبی، صندلی های آفتاب و رستوران ها می باشد. این ساحل و جبهه های آن دارای هتل های بزرگ، استراحتگاه ها از جمله هتل برج العرب (برج عرب)، پارک آبی وایلد وادی، هتل ساحلی جمیرا و مجتمع خرید به سبک قدیمی Madinat Jumeirah می باشد. در یک طرف هتل برج العرب و پارک آبی و در طرف دیگر پارک ساحلی جمیرا قرار دارد.

آدرس: Dubai, United Arab Emirates


27- دهکده میراث و غواصی دبی (Heritage and Diving Village)


دهکده میراث فرهنگی در سال 1997 در محله ای تاریخی، نزدیک به دهکده غواصی، برای استقبال از رویدادهای میراثی و نمایش تصویری زنده از زندگی سنتی قدیمی در امارات متحده عربی ایجاد شد. تفریحاتی از زندگی سنتی بادیه نشین و روستای ساحلی با خانه های ایرانی، یک قهوه خانه سنتی و یک فضای کوچک که در آن سفالگران و بافندگان صنایع دستی خود را در غرفه ها انجام می دهند وجود دارد. موسیقی و رقص محلی از اکتبر تا آوریل اجرا می شود و همینطور بازدید کنندگان می توانند از متخصصان طب سنتی مشاوره بگیرند.

آدرس: Dubai - United Arab Emirates


28- پارک سافاری دبی (Dubai Safari Park)


پارک سافاری دبی که زیستگاه 3000 موجود زنده ای است که در 78 گونه جانوری مختلف دسته بندی می شوند. مساحت پارک حدود 17 هکتار است که پنج بخش مختلف را در برمی گیرد. این بخش ها شامل دهکده حیوانات آفریقایی، دهکده اکتشاف، دهکده حیوانات آسیایی، سافاری بیابان های عربی و بخش الوادی می شود. حیواناتی که در بخش های مختلف این مجموعه حیاط وحش نگهداری می شوند همگی بی خطر می باشند و به راحتی می توان از نزدیک از آن ها دیدن کرد.

آدرس: Al Warqa 5 – Dubai – United Arab Emirates


29- پارک آبی وایلد وادی دبی (Wild Wadi Water Park)


پارک آبی پایلد وادی درست مقابل یکی از مشهورترین دیدنی های دبی یعنی برج العرب قرار گرفته. وسایل بازی متنوعی در این پارک وجود دارد و تقریباً افراد با هر رده سنی می توانند از آن ها استفاده کنند.

همه بخش های این پارک آبی و وسایل بازی آن با الهام از یک افسانه قدیمی در دنیای اعراب به نام داستان جوها طراحی شده اند. یکی از وسایل هیجان انگیز این پارک آبی سرسره آبی بلندی است که طول آن صد و بیست متر است و مراجعه کنندگان با قرار گرفتن در یک فضای کپسولی به یکباره و با سرعت زیاد از بالا به سمت یک استخر آب در پایین فرود می آیند. بیش از 30 وسیله برای تفریحات آبی در این پارک قرار دارد که هر کدام شور و هیجان خاص خودشان را به همراه دارند.

آدرس: Jumeirah St - opp. Burj Al Arab - Umm Suqeim - Umm Suqeim 3 - Dubai - United Arab Emirates


30- مجموعه تفریحی دبی پارک اند ریزوت (Dubai Parks and Resorts)


این مجموعه ترکیبی است از یک پاک آبی و سه پارک موضوعی متفاوت که رستوران و یک هتل پنج ستاره مجلل هم در آن تعبیه شده. هر بخش از این مجموعه تفریحی می تواند شرکت کنندگان در تور دبی ارزان را به وجد بیاورد. پارک موشن گیت دبی برای عاشقان دنیای سحرانگیز هالیوود، شهربازی لگولند دبی برای کودکان در سنین مختلف و پارک آبی لگولند هم برای طرفداران ورزش ها و تفریحات آبی طراحی شده که همگی از بخش های اصلی این مجموعه مفرح می باشند.

آدرس: Sheikh Zayed Rd - Dubai - United Arab Emirates


31- پارک آبی آکوا ونچر دبی (Aquaventure Waterpark) بهترین مکان تفریحی دبی


پارک آبی آکوا ونچر از برترین گزینه ها برای تجربه انواع سرگرمی های آبی می باشد و در یکی از جزایر مصنوعی دبی به نام آتلانتیس که از زیرمجموعه جزایر جمیراست، قرار دارد و برای همین بسیاری آن را با نام پارک آبی آتلانتیس دبی می شناسند. این پارک آبی تلفیقی است از هیجان و تفریحات آبی و دارای بیش از 100 سرسره آبی که یکی از آن ها به عنوان بلندترین سرسره آبی جهان در خاورمیانه و اروپا شناخته شده. استخرهای آبی این پارک هم همگی به تجهیزات باکیفیت و کامل برای بازی های آبی مجهز می باشند.

آدرس: Atlantis The Palm - Crescent Rd - Dubai - United Arab Emirates


32- آکواریوم لاست چمبرز دبی (The Lost Chambers Aquarium)


آکواریوم لاست چمبرز دبی از دالان هایی مختلف تشکیل شده که انواع موجودات دریایی در دیواره های شیشه ای آن در حال شنا می باشند و بازدیدکنندگان در حین عبور از این دالان ها به تماشای دنیای جالب و سحرانگیز زیر آب مشغول می شوند. نزدیک به 65000 جاندار دریایی در محفظه این آکواریوم نگهداری می شوند که در میان آن ها می توان به سفره ماهی، کوسه، ماهی گوشت خوار پیرنا و اسب دریایی اشاره کرد. تونل های آب این مجموعه در 20 بخش مختلف دسته بندی و به معرض نمایش در آمده اند. در بعضی از بخش ها امکان لمس بعضی گونه های دریایی برای بازدیدکنندگان فراهم شده.

آدرس: No .44J9+V7P Atlantis, The Palm - The Palm Jumeirah - Dubai - United Arab Emirates


33- پارک واقعیت مجازی دبی مال (Virtual Reality Park Dubai Mall)


پارک واقعیت مجازی دبی مال یک مجموعه تفریحی است که در مرکز تجاری دبی مال قرار گرفته است. این مجموعه در ساختمانی دوطبقه به مساحت تقریبی 7000 مترمربع قرار دارد و شامل بازی های مختلف انفرادی یا گروهی است که همه رده های سنی را پوشش می دهند و مراجعه کنندگان طی انجام این بازی ها قادرند تا انواع احساسات از جمله هیجان، ترس و یا احساس آرامش را تجربه کنند. سقوط از برج خلیفه بصورت مجازی، انجام پاراگلایدر با فناوری مجازی و ماجراجویی در سرزمین قطب شمال از نمونه تفریحات این پارک می باشند.

آدرس: Dubai mall - Downtown Dubai - Dubai - United Arab Emirates


34- یاس ابوظبی


این پارک آبی 15 هکتار وسعت nhaji و یکی از بزرگ ترین پارک های آبی دبی شناخته می شود. پارک آبی یاس ابوظبی، بزرگ ترین سرسره آبی ۶ نفره دنیا و همچنین طولانی ترین ترن هوایی را دارد. پارک آبی یاس به ۸ بخش تقسیم می شود. در هرکدام از این بخش ها، تم خاصی مشاهده می شود و نسبت به آن تم ها، وسایل سرگرمی تغییر می کند.


35- بیابان القدره - معروف ترین کویر دبی

این کویر و دریاچه القدره به عنوان یکی از جاهای دیدنی دبی برای پیک نیک کردن و دیدن گونه های مختلف حیوانی منطقه کویر، مسابقات شتر سواری و دوچرخه سواری و آفرود بسیار مناسب و همچنین پر طرفدار است.



در این مطلب به شما مکان های فوق العاده و جذاب دبی را معرفی کردیم که شما را به سفری فوق العاده و خاطره انگیز دعوت می کنند. اگر تمایل دارید تا این تجربه فوق العاده را به یاد ماندنی کنید، بهترین گزینه برای شما تماس با آریسا پرواز است.

با خرید تور دبی از آریسا پرواز، شما می توانید به راحتی و با اطمینان کامل، سفری راحت و لذت بخش به دبی را تجربه کنید. تیم حرفه ای و متخصص آریسا پرواز، با ارائه خدمات با کیفیت و بهترین قیمت ها، به شما کمک خواهند کرد تا سفری فوق العاده و به یاد ماندنی را تجربه کنید.پس اگر شما نیز تمایل دارید تا به دبی سفر کنید و لحظات خوبی را در این شهر جذاب سپری کنید، حتما با آریسا پرواز تماس بگیرید و تور دبی خود را رزرو کنید. کلیه خدمات ویزا و انتخاب هتل در آریسا پرواز با بالاترین کیفیت صورت می گیرد.

برچسب‌ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید