مکان های گردشگری کره جنوبی

1403/03/06 جاهای دیدنی
کپی لینک مطلب

در این مطلب قصد داریم شما را با مکان های گردشگری کره جنوبی آشنا کنیم؛ کره جنوبی رویای کیدرامرها، عاشقان تاریخ، کشور مورد علاقه شکم گردها و ... است، فرقی ندارد از یک سفر فوق العاده چه می خواهید، همه را در کره جنوبی پیدا خواهید کرد!

سفر به کره جنوبی از ایران یا تور کره جنوبی جزو سفرهای لاکچری و گران است اما نگران نباشید، آریسا پرواز مجری تورهای کره جنوبی درکنار شماست و با بهترین قیمت تورهای خود را ارائه می کند، صفر تا صد سفر خود را از دریافت ویزا تا خرید بلیط هواپیما و انتخاب هتل را به ما بسپارید و یک سفر خاطره انگیز و تکرار نشدنی را تجربه کنید!


معرفی مکان های گردشگری کره جنوبی

کره جنوبی کشور تضاد هاست، تضاد بین معبد باستانی بودا بالای کوه تا آسمان خراش های سوپرمدرن در سئول. از تاریخ طولانی و جالب کره جنوبی، فرهنگ شگفت انگیز، غذاهای خوشمزه، مردم مهمان نواز تا زیرساخت های توریستی عالی دست به دست هم داده اند تا تجربه گردشگری بی نظیری را برای شما رقم بزنند. برای دیدن جاهای دیدنی سئول، بوسان و برخی دیگر از شهرهای کره جنوبی، پیشنهاد می کنیم با تور کره جنوبی آریسا پرواز همراه باشید.


برج سئول (Seoul Tower)

اولین جای دیدنی کره جنوبی برج سئول است که در پایتخت این کشور یعنی سئول قرار دارد. هیجان انگیز می شود اگر بدانید که برای دیدن منظره شهر فعال و پر جنب و جوش سئول می توانید به برج سئول بروید و لذت ببرید. برج سئول 500 متر از سطح دریا بالاتر است و بالکن های آن منظره بی نظیری از شهر را به نمایش می گذارند، منظره ای که از تماشای آن سیر نخواهید شد. طبقات داخلی برج سئول پر از سرگرمی های شگفت انگیز است و در کنار نمای بسیار خوبی که از شهر ارائه می دهد، جایی است که برای همیشه در خاطراتتان خواهد ماند. 

برای رسیدن به این برج می توانید از مرکز شهر، سوار تله کابین شوید تا به پایه برج برسید، در آنجا می توانید از برج بالا بروید و در رستوران گردان بالای برج بنشینید و از رستوران های مستقر در آن استفاده کنید. این برج به عنوان یک جاذبه ملی و جایی برای دوری از جنب و جوش شهری شناخته می شود و هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این برج می آیند، مخصوصا شب ها که این برج با نورهای زیبایی تزیین می شود.


روستای هانوک (Hanok Village)

کره جنوبی برای حفظ فرهنگ و تاریخ غنی خود چندین روستای منتخب را به شکل سنتی خود حفظ کرده، این روستاها هانوک نام دارند. اگر عاشق فیلم های درام و تاریخی کره جنوبی هستید این روستا می تواند کاری کند که حس کنید که درست وسط یک سریال عاشقانه تاریخی کره ای زنده شده اید! روستایی تاریخی که پر از جاذبه های گردشگری سرگرم کننده و بی نظیر است؛ پس در برنامه ریزی سفر به کره جنوبی این روستا را ملاک قرار دهید و از جای جای آن دیدن کنید.

برای اینکه فرهنگ باستانی کره را بهتر بشناسید حتما به روستای هانوک باک چان (Bukchon Hanok Village) در سئول بروید. راه رفتن در کوچه ها و خیابان های این روستا به شما نشان می دهد زندگی در کره 600 سال پیش چه حال و هوایی داشته می باشد. خانه های این روستا دقیقا به شکل قدیمی خود حفظ شده اند و در سفر خود به کره جنوبی حتما باید از آن بازدید کنید.

سالانه نزدیک به یک میلیون نفر از روستای بوکچون هانوک دیدن می کنند و بسیاری از توریست ها معتقدند که پرسه در کوچه های بوکچون، سرگرمی مورد علاقه آنها در سئول بوده است. با گردش در روستای بوکچون هانوک می توانید کوچه هایی آرام با دیوارهای رنگ آمیزی شده و سقف های سفالی، مناظری چشم نواز و آرامش بخش و ماهیت نئو-کنفسیوسی منطقه را ببینید که با شهر مدرن سئول در تضاد است.


کاخ چانگ دیوک گونگ سئول (Changdeokgung Palace)

کاخ چانگ دیوک گونگ کره جنوبی با نام قصر چانگ دیوک یکی از پنج کاخ مشهور در سئول به شمار می رود و به دلیل آنکه در سمت شرق کاخ گیونگ بوک گانگ قرار دارد، «کاخ شرقی» نیز خوانده می شود. این کاخ برای چیزی حدود ۲۷۰ سال، سکونتگاه خانواده سلطنتی کره بوده است و به همین دلیل این کاخ، از نظر زمان، طولانی ترین مکانی محسوب می شود که تا به حال حاکمان کره جنوبی را در خود جای داده است.

این باغ بسیار زیبا با نیلوفرهای آبی، کوشک های کوچک در کنار آب و 56000 نوع درخت و گیاه محصور شده که قدم زدن در آن یک تجربه منحصر به فرد خواهد بود. کاخ چانگ دیوک به دلیل باغ مخفی، معابد بسیار زیاد، عمارت ها و گیاهان متنوع و زیبا محبوبیت بسیار بالایی دارد.

موزه ملی قصر و موزه ملی مردمی هر دو در محوطه این قصر قرار دارند و بازدید از آنها خالی از لطف نیست. آثار هنری و اجسام قدیمی زیادی در این موزه ها نگه داری می شوند و همینطور لباس های قدیمی پادشاهان کره را هم می توانید در این موزه ببینید.



جزیره جئونگدو (Jeungdo)

جزیره جئونگدو (Jeungdo) را به لطف طبیعت عجیبی که دارد می تواند خاص ترین جاذبه گردشگری در میان جاهای دیدنی کره جنوبی باشد. جزیره ای که در آن بزرگ ترین نمک زار طبیعی کره جنوبی واقع شده است و همینطور دارای دشت های گِلی بزرگی است که به سبب جزر و مد آب ها به وجود آمده اند. روی این دشت های گلی گیاهان رنگارنگ بسیاری وجود دارد و منظره ای بی نظیر از رنگین کمان طبیعت را خلق کرده اند.


جزیره جیجو (Jeju Island)

جزیره جیجو با سواحل زیبا، جنگل، غارهای شگفت انگیز، مناظر سرسبز و هتل های ساحلی چوبی یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری و از جاهای دیدنی کره جنوبی محسوب می شود و شک نداریم دل کندن از این جزیره برای شما هم سخت خواهد بود. این جزیره 85 کیلومتر با ساحل کره فاصله دارد و زیبایی بی مثال آن به عنوان یکی از هفت شگفتی طبیعی جهان شناخته شده.

اگر از پیاده روی در طبیعت لذت می برید، به بلندترین کوه کره یعنی کوه هالاسان (Mt Hallasan) بروید. این کوه یک آتشفشان غیرفعال است و بالا رفتن از آن خیلی کار سختی نیست. احتمالا کمتر از یک روز طول می کشد که به بالای کوه رفته و به پایین برگردید. وقتی به بالای کوه رسیدید با دریاچه ای زیبا و شفاف مواجه خواهید شد که حقیقتا یکی از جذاب ترین مناظر جزیره جیجو می باشد.

حتی اگر حال و حوصله کوه نوردی را ندارید، راه باریکه های زیادی در اطراف کوه وجود دارند که می توانید در آنها پیاده روی کنید و حسابی از سفر خود لذت ببرید. تقریبا 6000 گونه گیاهی و جانوری مختلف در این جزیره وجود دارند که دیدن آنها واقعا حال طبیعت دوستان را بهتر می کند.

یکی دیگر از جاهای جزیره جیجو که باید از آن بازدید کنید غار مان جان گول (Manjanggul cave) می باشد. این غار یکی دیگر از شگفتی های طبیعی ثبت شده در سازمان یونسکو است و عنوان بلند ترین غار آتشفشانی جهان را گرفته است. غار مان جان گول تقریبا دو و نیم میلیون سال پیش تشکیل شده و چندین دالان و تالار زیرزمینی دارد. حیوانات نادری هم در این غارها زندگی می کنند که هنگام گشت و گذار در این غارها می توانید آنها را هم ببینید.

نهایتا بعد از چندین روز گشت و گذار در طبیعت بهشتی کره جنوبی وقت آن رسیده کمی استراحت کنید. در سواحل زیبا و سفید جزیره دراز بکشید و غروب زیبای آفتاب را تماشا کنید. البته اگر موج سواری دوست دارید باید بدانید موج های بلند این ساحل به شما اجازه می دهند موج سواری در سواحل کره را هم امتحان کنید.


جنجو (Jeonju)

سفر به Jeonju یک تجربه فراموش ناپذیر و جذاب برای گردشگران است. از معماری زیبا و فرهنگ غنی تا غذاهای خوشمزه، این شهر همه چیز را برای یک سفر خاطره انگیز به گردشگران ارائه می دهد. اگر به دنبال یک مقصد جدید و جذاب برای سفر هستید، Jeonju یک گزینه عالی خواهد بود.

این شهر با معماری زیبا، فرهنگ غنی و غذاهای خوشمزه اش، یکی از مقصدهای محبوب گردشگری در کره جنوبی است. یکی از جذابیت های اصلی Jeonju، معماری سنتی و زیبای شهر است. با پیاده روی در خیابان های باریک و پر از خانه های سنتی این شهر، گردشگران وارد دنیایی قدیمی و زیبای کره ای می شوند. خانه های سنتی با پنجره ها و درهای چوبی، سقف های قوسی و نمای خارجی زیبا، همه به جذابیت و زیبایی این شهر افزوده اند.

Jeonju یکی از مراکز فرهنگی مهم در کره جنوبی است. این شهر دارای موزه ها، گالری ها و تئاترهای متعددی است که به گردشگران فرصت می دهد تا با تاریخ و فرهنگ این منطقه آشنا شوند. علاوه بر این، هر ساله در جنجو یک جشنواره فرهنگی و هنری برگزار می شود که شامل نمایش های موسیقی، نمایش های تئاتر و نمایش های هنری است.

غذاهای محلی جنجو نیز از دیگر جذابیت های این شهر محسوب می شوند. این شهر به عنوان مرکز غذایی معروف در کره جنوبی شناخته می شود و غذاهای خاص و خوشمزه ای را ارائه می کند که هیچ جای دیگر دنیا مثل و مانند ندارند.


سفر به بوسان (Busan)

اگر عاشق تماشای اقیانوس از دل جنگل هستید؛ اگر می خواهید در فضای قدیمی معابد بودایی قدم بزنید و دنبال شهری می گردید که در آن اماکن گردشگری متنوعی وجود داشته باشد، ما به شما بوسان را پیشنهاد می دهیم. در سفر به بوسان شما می توانید از قدم زدن به صورت هم زمان، کنار اقیانوس و جنگل لذت ببرید. می توانید درحالی که در ساحل نشسته اید، زیبایی ساختمان های بلند شهر را نیز تماشا کنید. بوسان شهری در کره جنوبی است که می تواند به شما فرهنگ سنتی کره ای را نشان دهد.

اگر می خواهید قبل از هر کاری تمام شهر را ببینید از یکی از تورهای شهر را انتخاب کنید. همین که از قطار سئول به بوسان پیاده شدید ایستگاه تورهای شهری را می بینید. بعد از اینکه هزینه ی تور را پرداخت کردید می توانید انتخاب کنید که تور از مسیر دریایی برود یا از مسیر شهری. اگر بخواهید حتی می توانید در میانه تور مسیر خود را تغییر دهید.

وقتی از اتوبوس پیاده شدید به بازار ماهی فروشان بروید. ماهی هایی که در این بازار می بینید را هیچ جا قبلا ندیده اید. از همه بهتر اینکه هر کدام را انتخاب کردید می توانید همان جا بخرید و به آشپزهای خود بازار بدهید تا برایتان آماده کنند. از این تازه تر هم هست؟ بازار ماهی فروشان بوسان از 8 صبح تا 10 شب باز است و حتی اگر زودتر هم بروید می توانید شاهد کار ماهی فروشان برای بازگشایی بازار باشید.

روستای فرهنگی گمچان (Gamcheon Culture Village) یکی دیگر از جاهای دیدنی کره جنوبی است که باید در شهر بوسان ببینید. این روستا روی یک تپه ساخته شده و از آن بالا می توانید منظره زیبای دریا و شهرهای اطراف را ببینید. ساکنین این روستا خانه های خود را با نقاشی ها و مجسمه های زیبا تزئین کرده اند. فروشگاه های هنری و کافه های بی نظیر را در هر کوچه پیدا می کنید و اگر عاشق هنر باشید تا ساعت ها نمی توانید از کوچه پس کوچه های این روستا دل بکنید.

پیاده روی، عکاسی و خرید نقاشی های هنری تمام روز شما را به خود اختصاص خواهند داد. به علاوه کارت پستال هایی که در این روستا پیدا می کنید برای ثبت خاطرات و خرید سوغات برای دوستان و آشنایان عالی می باشد. و نهایتا بعد از همه اینها به ساحل هاندائه (Haeundae Beach) بروید و روی شن های سفید و تمیز استراحت کنید و به تماشای مردم و ورزش های دریایی بنشینید.

نهایتا به عنوان حسن ختام گردش خود در شهر بوسان ساعاتی را به خوشی و آرامش در حمام و سالن ماساژ لوکس جیم جیل بنگ بگذرانید. این سالن بزرگترین و شیک ترین حمام و سالن ماساژ در بوسان می باشد. حمام چشمه های آب معدنی که آب آن از هزاران فوت زیر زمین آمده است چندین سالن ماساژ با سبک های مختلف و اتاق های درمان پوست و یخ همه از بخش های مختلف این حمام می باشند.

ساختمان های بلند شهر بوسان با نورپردازی های چشم نواز در شب فضای شهر را جذاب کرده اند، پیشنهاد می شود لذت قدم زدن در شب های بوسان، تماشای زندگی شبانه مردم و صرف وعده ای غذای کره ای در رستوران های خیابانی شهر را از دست ندهید.


منطقه غیرنظامی کره (The Korean Demilitarized Zone)

سفر شما به کره جنوبی بدون دیدن منطقه نظامی ، کامل نخواهد بود و یکی دیگر از جاهای دیدنی کره که هیچ جای دیگر دنیا پیدا نمی شود منطقه غیرنظامی کره می باشد. سفر به منطقه غیرنظامی کره جنوبی یک تجربه منحصر به فرد و جذاب برای هر گردشگر است که علاقه مند به تاریخ، سیاست و فرهنگ کره شمالی و جنوبی است. این سفر به گردشگران امکان می دهد تا از نزدیک با تنش ها و تضادهای موجود در این ناحیه آشنا شوند و نگاهی نو به وضعیت سیاسی جاری در منطقه داشته باشند.

در این منطقه انواع تله های ویژه تانک، حصارهای الکتریکی، میدان های مین و نیروهای نظامی آماده نبرد وجود دارند. در تورهای منطقه نظامی شما تا نزدیکی مرزهای کره شمالی رفته و سربازان ارتش این کشور را از راه دور خواهید دید. در این محل یک ساختمان امنیتی نیز وجود دارد که نیمی از آن در خاک کره جنوبی بوده و نیم دیگرش در خاک کره شمالی است.

این تور در قالب تورهای نیم روزه و یک روزه ارائه شده و در آن شما باید قوانین را به طور جدی رعایت کنید. در این تور همچنین شما می توانید برخی از تونل های زیر زمینی که روزگاری فوق سری بوده و امروزه لو رفته اند را مشاهده کنید.

گیونگجو؛ موزه بدون دیوار (Gyeongju-si)

گیونگجو شهر ساحلی است که روزگاری پایتخت باستانی دودمان شیلا محسوب می شد. شهر گیونگجو با آثار باستانی زیادی که در دل خود جای داده به یک موزه بدون دیوار تشبیه شده. شناخته شده ترین جاذبه گردشگری این شهر معبد بودایی بولگوکسا (Bulguksa) نام دارد که در قرن 6 میلادی ساخته شد. در گیونگجو این موارد را از دست ندهید:

  • روستای قومی یانگ دونگ گیونگجو، طبیعی و تفریحی, معماری, تاریخی
  • معبد بولگوکسا گیونگجو، جاذبه های شهری, معماری, تاریخی
  • دریاچه آناپجی گیونگجو، طبیعی و تفریحی
  • آلاچیق بومون گیونگجو، طبیعی و تفریحی


پارک ملی سئوراکسان (Seoraksan)

پارک ملی سئوراکسان (Seoraksan) واقع در مرکز شرقی کره، از جذاب ترین مناطقی است که می توانید در این کشور شاهدش باشید. در این پارک ملی بیش از 2000 گونه جانوری و 1400 گونه گیاهی نادر یافت می شود.



جزیره نامی (Nami)

جزیره نامی (Nami) جایی است که می توان درخت های رنگی که برگ های زرد، نارنجی، قرمز کره ای را به چشم دید، جزیره ای که با طبیعت یک دست خود، مکانی ایده آل برای عکاسی و سپری کردن اوقاتی آرام محسوب می شود.



سوون (Suwon)

شهر سوون دارای آثار باستانی بزرگی است که معروف ترین آن قلعه هواسئونگی (Hwaseong) نام دارد. می توان گفت این شهر مجموعه ای از تفاوت های تاریخی و سیر پیشرفت کره را در میان مکان های دیدنی کره جنوبی ارائه می کند. این قلعه بزرگ که به عنوان میراث باستانی یونسکو هم معرفی شده است و قصر هائنگ گانگ و دو دروازه هوانگمون و پالدالمون را در دل خود جای داده. البته سوون فقط به خاطر این اماکن باستانی محبوبیت به دست نیاورده است و همینطور جلوه مدرنی از تکنولوژی پیشرفته کره دارد. شهر سوون زادگاه برند سامسونگ است و موزه برند مشهوری چون سامسونگ هم در این شهر دیده می شود.



پارک ملی دادو هائی هاسانگ (Dadohaehaesang)

پارک ملی دادو هائی هاسانگ مانند نواحی آسیای جنوب شرقی و کارائیب مملو از جزایر کوچک و بزرگ است که برای بازدید از آن ها به یک کشتی کروز نیاز خواهید داشت. البته باید بدانید در پارک جنگلی بیش از 1000 جزیره وجود دارد و بازدید از تمام آن کار آسانی نخواهد بود. این پارک شامل 334 هزار کیلومتر مربع خشکی و نزدیک به 2000 کیلومتر آب می باشد. در جزایر بزرگ این پارک ملی، حیات وحش متنوعی را می توان شاهد بود که دست کمی از سافاری کشورهای آفریقایی ندارد.



ایته وون (Itaewon)

غذاهای کره ای همیشه به سبب وجود مواد اولیه مقوی و کاملا طبیعی، روش های پخت ویژه باستانی و ظاهر خوش رنگ، گردشگران را برای امتحان کردن طعم های جدید به وسوسه می اندازد. اگر شما هم جزو این افراد باشید، محله ایته وون، یکی از بهترین جاهای دیدنی کره جنوبی برای شماست. این محله شب ها پر از مغازه های روشن و عطر غذاهای لذیذ و همهمه مردم می باشد. در آخر و با شکمی پر می توانید سوغاتی های محلی را هم از این محل خریداری کنید.



دروازه گوانگوامون (Gwanghwamun Gate)

این دروازه تاریخی همراه با کاخ گیونگ بوک کانگ، به عنوان مسیری برای دژهای کاخ ساخته شد. استحکام دروازه باعث ماندگاری آن از سال 1469 و ثبت در صدر جدول مکان های تاریخی کره جنوبی شده. این دروازه دوبار مرمت شده و در مرمت دوم که در سال 2010 انجام شد، به روشی کاملا طبیعی و سنتی، برخلاف روش اول مرمت شده.



مرکز جهانی لوته

این مجموعه جذاب از دیدنی های کره جنوبی در مرکز شهر سئول واقع شده و جاذبه های بی شمار برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان دارد. با رفتن به مرکز جهانی لوته، علاوه بر گردشی هیجان انگیز، با فرهنگ تجاری این کشور هم بیشتر آشنا خواهید شد. کارگاه های هنری و نمایش های فرهنگی از مناطق جذاب موجود در پارک برای علاقمندان به هنر شرقی می باشد. برج جهانی لوته همینطور مرتفع ترین آسمان خراش کره جنوبی و یکی از بلندترین ساختمان های جهان به شمار می آید.



خانه آبی کره جنوبی

خانه آبی به خاطر وجود سقف های آبی، به این نام شناخته می شود و محل اقامت رئیس جمهور کره می باشد. خانه آبی محلی بسیار امنیتی و محل قرارهای رسمی دپارتمان کره می باشد. با این وجود این مکان یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کره جنوبی برای علاقمندان فرهنگ و هنر کره ای به شمار می آید.



معبد تاریخی جینگوانسا (Jingwansa)

معبد باستانی جینگوانسا (Jingwansa) یکی از کهن ترین جاهای دیدنی کره جنوبی در غرب سئول می باشد. معبد جینگوانسا به افتخار یکی از مقامات دولتی که در سال 1010 قبل از میلاد زندگی می کرد، چنین نامی دارد. این انتصاب توسط پادشاه هیئون جونگ، هشتمین پادشاه سلسله گوریو انجام شده. این معبد شامل بخش های متنوع و شگفت انگیز چون دائونجیون (تالار ساکیامونی)، میونگ بوجئون (تالار داوری)، ناهانجئون، چیلسئونگگاک، ناگاون، هونجورو، دونژئونگگاک، دونگ بیولدانگ و یوساچه می باشد. دائونجیون که مرکز معبد است، شامل خدای ساکیامونی (مجسمه اصلی بودا) است که فضایی رموز و هیجان انگیز برای بازدید دارد.



معبد بولگوکسا (Bulguksa Temple)

این معبد کهن و پر رمز و راز، مجموعه ای از 7 گنجینه ملی کره را در خود جای داده. از جمله گنجینه ها می توان به پاگوداهای سنگی دابوتاپ (Dabotap)، پل ابر آبی (Cheongun-gyo)، سئوک گِتاب (Seokgatap) و دو مجسمه برنزی - طلایی از بودا اشاره کرد که بازدید از آن ها در بین جاهای دیدنی کره جنوبی خالی از لطف نیست. معبد بولگوکسا در سال 1995، به همراه غار سئوک گورام (Seokguram) که در 4 کیلومتری شرق این محل قرار دارد، به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.



دره پوئجون (Pocheon Art Valley)

معدن سنگی متروکه که حالا به یک پارک تفریحی و پر از امکانات تبدیل شده است، یکی از بهترین انتخاب ها برای گذراندن بعد از ظهری دل انگیز در دره پوئجون (Pocheon Art Valley) می باشد. این مکان از دیدنی های کره جنوبی برای علاقمندان به سنگ شناسی و علم نجوم می باشد.

جذاب ترین بخش پارک به گفته گردشگران حوضی سبز رنگ از آب باران و چشمه در معدن است که از بالای تپه ها بسیار چشم نواز می باشد. این منظره فوق العاده همینطور فضایی باز برای اجراهای آهنگ و نمایش ها دارد که لذت تماشا را چند برابر می کند.


به پایان مقاله معرفی مکان های گردشگری کره جنوبی رسیدیم...

در این مطلب بهترین مکان های گردشگری کره جنوبی را به شما معرفی کردیم، به نظر شما کدام جای دیدنی کره جنوبی از همه بیشتر ارزش دیدن دارد؟ می توانید همین حالا در بخش نظرات تجربیات و پیشنهادات خود را در این باره با ما و دیگر خوانندگان آریسا پرواز به اشتراک بگذارید!

برچسب‌ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید