جاهای دیدنی باتومی

1403/05/09 جاهای تفریحی
کپی لینک مطلب

اگر می خواهید با جاهای دیدنی باتومی آشنا شوید این مطلب برای شماست، باتومی یکی از شهرهای زیبا و جذاب گرجستان است که با وجود طبیعت زیبا، تاریخ باستانی و فرهنگ متنوع خود، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این شهر در نزدیکی دریای سیاه واقع شده و دارای ساحل های زیبا و شنی است که مکانی عالی برای استراحت و تفریح است. در این مقاله به بررسی مکان های گردشگری باتومی خواهیم پرداخت.

این شهر دارای بازارهای محلی، رستوران های خوشمزه و موزه های جالبی است که شما را با فرهنگ و تاریخ این منطقه آشنا می کنند. باتومی یک مقصد فوق العاده برای گردشگری است که توانسته است تاریخ و طبیعت را به خوبی ترکیب کند و تجربه یک سفر فراموش نشدنی را برای بازدید کنندگان خود فراهم کند. اگر به دنبال یک سفر جذاب و به یادماندنی هستید، حتما باید تور باتومی را به لیست مقاصد گردشگری خود اضافه کنید.


جاذبه های گردشگری باتومی - معرفی 18 جاهای دیدنی باتومی گرجستان

در مقالات قبل به معرفی مکان های گردشگری گرجستان پرداختیم و حالا انحصارا در این مطلب جاهای دیدنی شهر باتومی گرجستان را معرفی خواهیم کرد:


1- سواحل گونیو در باتومی (Gonio)

از زیباترین جاهای دیدنی باتومی، سواحل آن هستند. سواحلی بکر و زیبا که معروف ترین جاذبه های گردشگری باتومی هستند و در نزدیکی این شهر قرار دارند. یکی از این سواحل زیبا، ساحل گونیو می باشد. گوینو مروارید گرجستان است، آب تمیز و شفافی دارد و اطراف آن از جنگل های سر سبز پوشیده شده و این جاذبه تفریحی گرجستان را به مکانی جذاب برای گذراندن تعطیلات تبدیل کرده. آب و هوایی عالی و منظره های بسیار جذاب آن چشم نواز بوده و گردشگران زیادی به خود جلب می کند.

آب و هوای نیمه گرمسیری سواحل آدجارا، از جمله سواحل گونیو، با زمستان های مطلوب و تابستان های گرم، گردشگران را به این مکان زیبا می کشاند. عطر شفابخش بیشه گیاه های اکالیپتوس واقع در کنار جاده بالاتر از ساحل گونیو، به ترکیبی از هوای دریایی و کوهستانی جلوه ای شفابخش و فوق العاده می دهد.

سواحل گونیو، انتخاب اکثر گرجی ها و گردشگران بسیاری بوده که به دنبال گذراندن تعطیلات تابستانی خود هستند. شما در این محل می توانید از قلعه گونیو هم بازدید کنید. افراد محلی بیشتر اوقات از باتومی به سواحل گونیو و روستاهای مجاور می روند و این مکان ها را از برترین محل های باتومی می دانند. شما می توانید با اتوبوس از باتومی به این مکان بروید، چون تنها 15 دقیقه با باتومی فاصله دارد و این سفر 15 تا 20 دقیقه با تاکسی طول می کشد.


2- آبشار ماخونتستی (Makhuntseti waterfall)

کشور گرجستان دارای آبشارهای زیبای دیگری هم هست، اما این آبشار نزدیکترین آن ها به باتومی است، آبشار ماخونتستی یکی دیگر از جاذبه های طبیعی باتومی بوده که در آندارا، در دهکده ماخونستی واقع شده. شما در هر فصلی می توانید از این آبشار دیدن کنید و از زیبایی های فوق العاده آن لذت ببرید. فضای بسیار زیبایی برای عکاسی دارد و آبشاری را می بینید که از ارتفاع 20 متری به روی صخره ها می ریزد.

محیط اطراف این آبشار به خاطر وجود روستایی که در نزدیکی آن است، می تواند مدت زیادی شما را سرگرم کند. در این دهکده محصولات طبیعی جذابی وجود دارد که مردم محلی آن ها را درست می کنند. در تابستان زیر این آبشار فضایی برای شنا کردن هم وجود دارد.

فاصله آبشار ماخونتستی تا شهر باتومی تنها 30 کیلومتر بوده و شما می توانید با مینی بوس، بعد از حدود 30 دقیقه به این منطقه برسید. مطمئن باشید دیدن این آبشار زیبا، ارزش این راه را دارد و شما از مسافتی که طی خواهید کرد به هیچ وجه پشیمان نمی شوید.


3- دریاچه نوری گلی (Nurigeli Lake)

دریاچه نوریگلی به عنوان یکی از مکان های بسیار منحصر به فرد برای علاقه مندان به طبیعت است خصوصیات بارزی که این دریاچه دارد باعث شده تا گردشگران این دریاچه را یکی از گزینه های سفر به کشور گرجستان و شهر باتومی در نظر بگیرند. این دریاچه توسط آب های زیرزمینی به وجود آمده است و از طریق یک کانال به دریای سیاه ارتباط دارد.

در گذشته رودخانه آنگیسا شاخه ای از این دریاچه بود. نامگذاری این دریاچه به افسانه ای غم انگیز بر می گردد که در آن گفته می شود، پسربچه ای به نام نوری در دریاچه غرق شده. مادر بچه هر روز به کنار دریاچه می رفته و کودک خود را نوری گلی صدا می کرد و می گفت نوری گلی من منتظر تو هستم. عمق این دریاچه به 7 تا 8 متر می رسد و سطح کل آب آن را در حدود 5.5 هکتار تخمین زده هستند. دریاچه نوری گلی از آب های زیر زمینی تغذیه می شود.

این دریاچه با نورپردازی های زیبا و منظره ای چشم نواز به یکی از به یاد ماندنی ترین جاهای دیدنی باتومی تبدیل شده که بیشتر گردشگران حداقل یک بار از آن دیدن می کنند و خاطره های زیبایی برای خود می سازند. پس از آن قایقرانی در دریاچه به عنوان فعالیت مورد علاقه ساکنین باتومی تبدیل شد. دریاچه نوری گلی در مرکز پارک واقع شده و حدود 130 تا 140 متر با ساحل فاصله دارد.


4- دلفیناریوم باتومی (Batumi Dolphinarium)

این دلفیناریوم، برای 700 نفر تماشاگر، برنامه های مهیج و جذابی ارائه می دهد. همینطور این فرصت را به بازدیدکنندگان می دهد تا به عنوان مربی با دلفین ها ارتباط نزدیکی برقرار کنند و از دوستی با این حیوانات جذاب لذت ببرند. اولین دلفیناریوم در سال 1975 در باتومی افتتاح شده و در سال 2011، یعنی بعد از بیست سال، این دلفیناریوم مدرن افتتاح شد و اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری باتومی برای گردشگران تبدیل شده.

دلفیناریوم شهر باتومی دارای 8 دلفین بسیار مهربان با توانایی های خاص و بی نظیر بوده که ساعت های خوشی را برای بازدید کنندگان خود فراهم آورده و خاطرات خود را در ذهن آن ها برای همیشه به یادگار می گذارند. به طور معمول سه نمایش در روز، در ساعات 14، 17 و 21 اجرا می شود و با این برنامه انعطاف پذیر به هر مهمانی این امکان را می دهند تا بتوانند حضور در این دلفیناریوم را در برنامه سفر خود بگنجانند و از آن لذت ببرند.


5- باغ گیاه شناسی (Batumi Botanical Garden)

باغ گیاه شناسی باتومی، در لیست بهترین مکان های دیدنی باتومی است و به خاطر وجود بافت های گیاهی مختلف از قاره های گوناگون، زیبایی خیره کننده ای دارند. این باغ، 2037 واحد از گیاهان را شامل می شود و در 9 کیلومتری شمال شهر باتومی واقع شده. کارمندان این باغ به زبان های گرجی، انگلیسی، روسی و آلمانی تسلط دارند و به همه زبان ها صحبت می کنند.

بازدیدکنندگان می توانند پیاده یا سوار بر خودروهای موجود در باغ گیاه شناسی از این باغ که معنی واقعی کلمه، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری باتومی است، دیدن کنند. این باغ 111 هکتار وسعت دارد و دارای گیاه هایی از 9 منطقه جغرافیایی بوده که شامل: آسیای شرقی، آمریکای شمالی، نیوزیلند، آمریکای جنوبی، هیمالیا، مکزیک، استرالیا، مدیترانه، و نیمه گرمسیری قفقاز می شود.

این باغ هر روز از ساعت 9:30 صبح آغاز به کار می کند، اما زمان بسته شدن باغ به فصلی که در آن هستیم بستگی دارد. مثلاً در روزهای بلند تابستان، مدت زمان طولانی تری را پذیرای بازدیدکنندگان می باشد.


6- مجسمه علی و نینو (Statue of Ali and Nino)

در پارک میراکل مشهور باتومی، دقیقا در کنار نوار ساحلی و اسکله نزدیک به چرخ و فلک پارک میراکل، مجسمه علی و نینو واقع شده است. مجسمه های عظیم الجثه علی و نینو مقابل یکدیگر قرار گرفته اند و حال و هوای عجیبی هنگام غروب در ساحل باتومی دارند.

مجسمه های علی و نینو هم یکی از جاذبه های گردشگری باتومی هستند که می توانیم از آن ها به عنوان سمبل و نماد باتومی یاد کنیم. این اثر تجسمی بازتابی از یک رمان بوده که در آن داستان عشق ملموس یک پسر آذربایجانی مسلمان و یک دختر گرجستانی که پیرو دین مسیحیت بوده، روایت شده.

تامارا کوسیتادزه، سازنده این اثر یکی از هنرمندان برتر بین المللی بوده که جوایز بسیاری هم به دست آورده جذاب ترین بخش این اثر هنری، ظاهر دو عاشق بوده که به سمت یکدیگر حرکت کرده و سرانجام به هم می رسند، در هم ترکیب می شوند و یک پیکر واحد را می سازند.

سپس بار دیگر از هم جدا شده و داستان این وصال و فراق ادامه دارد. این اثر هنری علاوه بر سبک خلاقانه ای که دارد، در شب با نورپردازی زیبا، جلوه خیره کننده ای دارد. همین نکته باعث شده که در فهرست یکی از بهترین جاذبه های گردشگری باتومی قرار بگیرد.


7- بلوار باتومی (Batumi Boulevard)

بلوار باتومی مکانی شگفت انگیز برای گذراندن اوقاتی شاد و لذت بخش برای گردشگران و مهمانان باتومی است که با تور باتومی به این شهر سفر کرده اند. یکی از زیباترین خاطراتی را که در تور باتومی می توانید برای خود بسازید، پیاده روی در بلوار باتومی، زمان شب خواهد بود. با پیاده روی در این بلوار می توانید دورنمای مکان های دیدنی باتومی را هم مشاهده کنید، چون فاصله آن ها کم است.

این بلوار دریای عالی، ساحل جذاب، معماری مدرن اروپایی، کافه و زندگی شبانه بی نظیری دارد. آب و هوای نیمه گرمسیری این منطقه شب های پرجنب و جوش باتومی را رقم زده. خط ساحلی بلوار با خانه های ییلاقی، کافه ها، رستوران ها، نیمکت ها و مجسمه ها آراسته شده و یکی از جاذبه های گردشگری باتومی را به وجود آورده.


8- میدان پیازا (Batumi Piazza Square)

میدان پیازا از محل های زیبا و دیدنی بوده که گردشگران و توریست های زیادی برای دیدن آن برنامه ریزی می کنند تا به تماشای این میدان رفته و از دیدن آن لذت ببرند. در معماری این میدان از موزاییک ها و هنر رنگ آمیزی شیشه استفاده شده. این میدان شما را به ایتالیا خواهد برد. این مجتمع هتل، رستوران، کافه و.. را شامل می شود.

این منطقه از باتومی به طور معمول میزبان موسیقی زنده بوده و کنسرت های موسیقی دانان مشهور جهان هم در اینجا اجرا شده است؛ به همین علت یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی باتومی بوده که سالانه میلیون ها نفر از آن دیدن می کنند.


9- تله کابین آرگو باتومی (Argo Cable Car)

تله کابین آرگو، یکی از جاذبه های گردشگری باتومی بوده که در کوه آنوریا قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا حدود 250 متر می باشد. این مجموعه با الهام گرفتن از کشتی آرگو ساخته شده و در ساخت آن از نماد بادبان کشتی استفاده شده. این مجموعه دارای مناظر دیدنی بی نظیر ای از شهر، دریای سیاه و کوه های اطراف آن بوده و شهر را به ارتفاعات زیبایی متصل ساخته می باشد.

این تله کابین دارای 20 کابین بوده و در هر کابین 8 صندلی موجود می باشد. این مجموعه دارای رستوران، فروشگاه های خرید هدیه، سالن های روباز و… می باشد. طراحی جذاب، سطح بالای ایمنی و مناظر دیدنی پانوراما باعث می شود که شما با سوار شدن به این تله کابین، یک تجربه فراموش نشدنی داشته باشید.


10- میدان اروپا (Europe Square)

این مجسمه را می توان از مشهورترین مجسمه های این شهر دانست که باعث شده این میدان در لیست مکان های دیدنی باتومی قرار بگیرد. احتمالاً در طول دوره اقامت خود در باتومی، ده ها بار از این میدان رد خواهید شد. مجسمه مدیا در مرکز این میدان واقع شده، و به عنوان نمادی از ارتباطات گرجستان با پیشینیه ای باستانی، با فرهنگ اروپایی می باشد.

از نکات جالب این میدان می توان به ساعت نجومی و یک چشمه بزرگ در مرکز آن اشاره کرد. چشمه برای خنک کردن در هوای گرم بسیار مناسب می باشد. کنسرت های بین المللی بسیاری در این میدان برگزار شده که می توان به کنسرت آندره بوچلی اشاره کرد.

برای شما این امکان وجود دارد که در حوالی میدان قدم بزنید و از سبک معماری شهرهای معروف اروپا به همراه عناصر محلی لذت ببرید. همینطور در کنار مجسمه مدیا، یک محل برای اجاره دوچرخه وجود دارد که شما می توانید از آن استفاده کنید. یا این که در رستوران های خاص اطراف میدان، ضمن لذت بردن از منظره، غذاهای محلی گرجستانی را امتحان کنید.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید: غذاهای گرجستان


11- برج چاچا (Chacha Tower)

این برج با 4 آب نما احاطه شده. برج چاچا که 25 متر ارتفاع دارد، به سبک سنتی ساخته شده. برج چا چا که در سال 2012 ساخته شده، در شهرک تفریحی دریای سیاه باتومی واقع شده. چاچا در هفته یک بار به مدت 15 دقیقه به جریان می افتد. در اطراف این برج سفید رنگ، مثل دیگر آثار تاریخی و جاذبه های شهرها، همیشه افراد دوربین به دست حضور دارند که در ازای مبلغ کمی، از شما عکس یادگاری می گیرند. شما در اطراف این برج، می توانید ساعت ها حضور داشته باشید و از آرامش و زیبایی های حومه آن لذت ببرید.


12- برج الفبا یا آلفابت (Alphabetic Tower)

برج الفبا در پارک معجزه باتومی واقع شده و به گفته آریسا پرواز یکی از جذاب ترین جاذبه های دیدنی باتومی بوده که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. برج الفبا نمادی از بی نظیر بودن الفبای گرجستانی و مردمانش می باشد. این برج در شب، به جهت نورپردازی زیبای آن جلوه ویژه ای دارد و شما می توانید حروف الفبای گرجی را به صورت روشن در میان ساختار دیان ای مثل ببینید.

این برج در مجموع حدود 130 متر ارتفاع دارد و ساختمان آن براساس ساختار دیان ای با مارپیچ دوگانه بوده که حروف الفبا مابین آن نوشته شده اند. در مجموع 33 حرف الفبای گرجی که هرکدام 4 متر طول دارند در این ساختار قرار گرفته اند که جنس آن ها از آلومینیوم می باشد. در وسط ساختمان، یک آسانسور تعبیه شده که به قسمت بالای برج، در تاج سازه، جایی که یک توپ نقره ای عظیم قرار دارد می رسد.


13- برج باتومی

برج باتومی، با یک فضای لوکس و زیبا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری باتومی طراحی شده. هدف از ساخت این برج فراهم آوردن آسایش، رفاه، تفریح و جلب رضایت مشتریان می باشد. این برج از آن مکان های دیدنی باتومی بوده که به خاطر پیچیدگی ساخت و ساز و نمای عالی معروف شده. این آسمان خراش از همه نقاط باتومی قابل مشاهده می باشد.

برج باتومی بلندترین ساختمان این شهر بوده و شامل یک چرخ و فلک در ساختار خود می شود. این ساختمان در منطقه مرکزی باتومی واقع شده و یک هتل لوکس 5 ستاره با امکانات ویژه، برج کازینو و 75 اقامتگاه عالی را دارا می باشد.


14- موزه هنری آجارا (Adjara Arts Museum)

در این موزه آثار بی شماری از هنرمندان نامی گرجی و همینطور آثار نقاشی و مجسمه سازی از هنرمندان اروپایی و روسی در قرن 19 و 20 را به نمایش گذاشته می باشد. پس اگر از دیدن آثار هنری و البته تاریخی لذت می برید به شما پیشنهاد می کنیم که از موزه هنرهای آجارا هم دیدن کنید. در این مکان کارکنان به زبان انگلیسی صحبت می کنند و برای ارتباط با آن ها دچار مشکل نخواهید شد.

شما عزیزان همه روزه به جز دوشنبه ها می توانید از این موزه دیدن کنید. شما در این موزه می توانید در فضایی آرام از تماشای آثار هنری لذت برده و کارهای هنری پیروسمانی و دیگر هنرمندان گرجی و بین المللی را از نزدیک ببینید. بازدید از این مکان هنری را به علاقه مندان هنرهای معاصر و کلاسیک پیشنهاد می کنیم.


15- صومعه اسکالتا (Skhalta Monastery)

این کلیسا یک شبستان تالار مثل بسیار زیبا دارد. با توجه به معماری با شکوه و سبک هنری آن، گمان می رود که صومعه در اواسط قرن سیزدهم ساخته شده. صومعه اسکالتا، در مرتفع ترین و کوهستانی ترین منطقه واقع شده. ساختمان اصلی این مجموعه به کلیسای آن مربوط می شود.

نقاشی های برجسته این کلیسا به قرن 14 و 15 برمیگردد. تزئینات این صومعه از سنت های نقاشی دیواری و همینطور نقاشی دیواری بیزانس مدرن برگرفته شده و آثار هنری این صومعه را می توان در شمار جاذبه های گردشگری باتومی محسوب کرد که هرساله گردشگران علاقمند به هنر و معماری را به سمت خود می کشاند.


16- کلیسای جامع مریم مقدس (Holy Mother Virgins Nativity Cathedral)

این کلیسا، اکنون کلیسای ارتدوکس است؛ ولی در گذشته ابتدا به عنوان یک کلیسای کاتولیک شناخته می شده. سبک معماری این کلیسا سبک گوتیک می باشد. کلیسای باشکوه مریم داستان غم انگیزی دارد، چون در دوره اتحاد جماهیر شوروی، بازسازی شده و از اهمیت تاریخی و مذهبی زیادی برخوردار می باشد.

این کلیسا دو برج دوقلوی بلند با پنجره های شیشه ای رنگی و ظاهر بسیار جذابی دارد، هنگام ورود به آن دو مجسمه از پیامبران را خواهید دید و درون کلیسا نیز از دیدن نقاشی های بسیار زیبا لذت خواهید برد. کلیسای جامع مادر مقدس در خیابان نیکولوز در نزدیکی پارک شهر واقع شده است و نکته حائز اهمیت در مورد شهر باتومی نبود مترو یا تراموا است ولی گردشگران برای بازدید از این کلیسا می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مینی بوس، اتوبوس و تاکسی استفاده کنند.


17- ساعت ستاره شناسی - ساعت نجومی (Astronomical Clock)

این ساعت نجومی دارای مکانیزیم منحصربفردی بوده و بر روی یک ساختمان با معماری بی نظیری قرار گرفته است. ساعت نجومی در کنار اینکه می تواند زمان دقیق را نشان دهد، اطلاعاتی همچون موقعیت خورشید، ماه، صور فلکی و برخی از سیارات بزرگ را نیز نشان می دهد. همچنین زمان طلوع و غروب آفتاب هم از دیگر مواردی است که ساعت نجومی باتومی به نمایش می گذارد.


18- موزه صنعت برادران نوبل باتومی (Noble Brothers Technological Batumi Museum)

موزه صنعت برادران نوبل باتومی موزه ای جالب و کوچک در شهر باتومی گرجستان است که در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد. این موزه به توسعه صنعت نفت در اواخر قرن نوزده میلادی در ناحیه قفقاز، معرفی نیروهای کار چینی و توسعه فرهنگ نوشیدن چای می پردازد. مجموعه موزه در بنایی جای گرفته است که یک قرن قبل برادران نوبل کمپانی نفت را راه اندازی کردند.



سفر به باتومی با آریسا پرواز - تور ترکیبی تفلیس و باتومی گرجستان - تور باتومی

آریسا پرواز مجری مستقیم تورهای گرجستان از شما دعوت می کند برای خرید تور باتومی و تور ترکیبی تفلیس و باتومی با ما در تماس باشید، در تماس تلفنی به کلیه سولات شما در خصوص مدارک موردنیاز رزرو تور، قیمت ها، هتل ها و ... پاسخ داده خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید