مکان های گردشگری ویتنام

1403/02/30 جاهای دیدنی
کپی لینک مطلب

بهترین مکان های گردشگری ویتنام کجاست؟ آیا با جاذبه های گردشگری و دیدنی ویتنام آشنایی دارید؟ می خواهید با تفریحات شبانه در ویتنام آشنا شوید؟ ویتنام یکی از کشورهای زیبا و جذاب در جنوب شرق آسیا است که با داشتن مناظر طبیعی خیره کننده، فرهنگ غنی و تاریخ باستانی، یک مقصد گردشگری محبوب برای مسافران از سراسر جهان محسوب می شود. ویتنام با مکان های گردشگری فراوانی که هر کدام دارای جذابیت و شگفتی های خاص خود هستند می تواند برای شما تبدیل به بهترین تجربه سفر شوند. ویتنام جزو مقاصد گردشگری لاکچری و گران محسوب می شود و گردشگران همیشه از آن به عنوان کشوری پر از رمز و راز یاد می کنند.

راهی به سوی زیبایی های ویتنام با تور ویتنام آریسا پرواز! تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را از کارشناسان دریافت کنید

(در تماس تلفنی به کلیه سوالات شما پاسخ داده خواهد شد)

معرفی 23 نمونه از مکان های گردشگری ویتنام که در تور ویتنام بعضی از آن ها را خواهید دید!

از جاذبه های گردشگری ویتنام می توان به شهرهای تاریخی و فرهنگی اشاره کرد.  شهرهایی که دارای معابر پر از رنگ و بو، بازارهای محلی، معابد و موزه های فراوانی هستند که به گردشگران امکان لذت بردن و تجربه کردن فرهنگ و تاریخ ویتنام را می دهند.

طبیعت ویتنام نیز بی نظیر است و شما را شگفت زده خواهد کرد. این کشور دارای سواحل زیبا و دل انگیزی است که برای تفریح، استراحت و ورزش های دریایی مناسب  می باشند.  سفر به ویتنام تجربه فراموش ناپذیر و ماندگار خواهد بود که شما را با فرهنگ و زیبایی های ویتنام آشنا می کند.  با آریسا پرواز همراه شوید و از معرفی مکان های گردشگری ویتنام در این صفحه لذت ببرید!

1- برج «چام، پسر من» یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری در ویتنام

Address: Thánh địa Mỹ Sơn, Duy Xuyên District, Quảng Nam, Vietnam


اولین جاذبه گردشگری ویتنام را از شهر هوی آن شروع می کنیم، برج چام پسر من، پناهگاهی است که در دره ای باریک قرار دارد و با کوه های جنگلی احاطه شده است همین تعریف برای شما مشخص می کند که با چه پدیده تاریخی و گردشگری بزرگی رو به رو خواهید بود، این برج واقع شده در هوی آن، زمانی مرکز مهم معنوی و سیاسی و گورستان سلطنتی تمدن سابق چامپا بوده که بین قرن های چهارم تا چهاردهم ساخته شده. این جاذبه گردشگری ویتنام نه تنها یکی از برجسته ترین دیدنیهای ویتنام از زمان پادشاهی چامپا و یک سایت میراث جهانی است، بلکه یکی از مهم ترین مکان های باستان شناسی جنوب شرق آسیا و یک مجموعه معبد هندو می باشد.


2- کاخ استقلال هوشی مین (Independence Palace) جزو بهترین مکان های گردشگری ویتنام

Address: Ben Thanh, District 1, Ho Chi Minh City, Vietnam


بقایای دوران جنگ از جاذبه های برجسته شهر هوشی مین بوده و بازدید موزه های آن را در سفر به ویتنام می تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری تاریخی نظر شما را جلب کند. فکرش را بکنید که کاخ استقلال و موزه بقایای جنگ قبلاً مقر دولت ویتنام جنوبی و اقامتگاه رسمی ریاست جمهوری بوده، همینطور جایی بود که تانک های ارتش ویتنام شمالی در 30 آوریل 1975 از دروازه های اصلی سقوط کردند: لحظه تعیین کننده “سقوط سایگون” و شروع اتحاد دوباره! حالا متوجه می شوید که کاخ استقلال یا کاخ اتحاد دوباره چرا از اهمیت نمادین زیادی در تاریخ ویتنام برخوردار است.


3- شهر هوشی مین تجربه بی نظیر از تور ویتنام

نمایی از شهر هوشی مین


اگر در تور ویتنام شهر هوشی مین را نبینید، مطمئن باشید که ضرر کرده اید! در این شهر می توانید معابد باشکوه و زیارتگاه های قدیمی ادیان مختلف را مشاهده کنید که در کنار آسمان خراش های بلند و مراکز خرید خودنمایی می کنند. هوشی مین شهر شلوغی است که ریشه های فرهنگی آن با نیازهای شهرنشینی ادغام و سازگار شده. این شهر بزرگترین شهر ویتنام و پایتخت تجاری – فرهنگی ویتنام است.


برای تجربه یک سفر بی نظیر به ویتنام، با ما تماس بگیرید.


4-تونل زیرزمینی کو چی در هوشی مین (Cu Chi Tunnel)

Address: Phú Hiệp, Củ Chi, Ho Chi Minh City, Vietnam



شهر ویتنام پر از جاذبه های گردشگری است که از زمان جنگ به یادگار مانده اند و شما نیز از تماشای آن ها حیرت زده خواهید شد، تونل های ویتنام واقع شده در شهر هوشی مین با ارزش استراتژیک، نقش مهمی در پیروزی ویتنام شمالی ایفا کردند که به عنوان یکی از افتخار آمیزترین دستاوردهای آن ها در زمان جنگ تلقی می شود.


5- مجموعه بناهای تاریخی و ارگ هیو، مخصوص عاشقان تاریخ تور ویتنام (Hue Imperial City)

Address: FH9G+PX2, Lê Huân, Phú Hậu, Thành phố Huế, Thừa Thiên Huế, Vietnam


هیو شهری آرام و با شکوه در کنار رودخانه خوش منظره عطر، جاذبه های زیادی را برای گردشگران تور ویتنام به ارمغان می آورد که با دوچرخه یا کشتی های تفریحی «قایق اژدها» می توانید از آنها لذت ببرید. هیو پایتخت امپراتوری ویتنام از سال 1802 تا 1945، خانه سلسله امپراتوران نگوین و قلب سیاسی، فرهنگی و مذهبی ویتنام بوده  و حالا بخش کامل میراث امپراتوری مجموعه ای از بناهای باستانی ویتنام است که به عنوان میراث فرهنگی جهانی یونسکو یا «مجموعه بناهای رنگارنگ» ثبت شده است.  بناهای برج پرچم، دروازه انگو مون و کاخ تایلندی هوآ بسیار دیدنی می باشند. جواهر تاج هیو، ارگ سلطنتی باشکوه قرن نوزدهمی است: یک مجموعه دیواری گسترده که شامل محوطه امپراتوری، شهر ممنوعه بنفش، کاخ ها، معابد، دروازه ها و … می باشد.


6- بازارهای شناور ویتنام دلتای مکونگ (Nga Bay Floating Market)

Address: RRHM+8PR, Đại Thành, Ngã Bảy, Hậu Giang, Vietnam


بازدید از دلتای مکونگ یکی از واجبات سفر به ویتنام می باشد که حتما به شما هم توصیه می کنیم آن را از دست ندهید! در کنار پیشرفت های امروزی که با افول بازارهای شناور مکونگ همراه است، بسیاری از آنها هنوز در مناطق استراتژیک فعالیت می کنند. برای گردشگران تور ویتنام، این یک منظره نمادین ویتنامی و فرصتی فوق العاده برای تعامل با مردم محلی و تجربه فرهنگ سنتی می باشد.

دلتای مکونگ، یکی از رنگارنگ ترین جاذبه های ویتنام و پربارترین منطقه کشاورزی ویتنام است که چشم اندازی از شالیزارهای برنج، مزارع موز، نیشکر و نارگیل، باغ های میوه استوایی و … را دارد.  بزرگترین و مشهورترین بازارهای شناور Phong Dien و Phung Hiep می باشند، اما Cai Be و Cai Rang هم به خاطر فضای پر جنب و جوششان محبوب می باشند.

صبح زود همراه با راهنما سوار کشتی شده و در میان ده ها قایق رنگارنگ انباشته از محصولات فصلی و اقلام خانگی و سفارش صبحانه و قهوه ویتنامی از آشپزخانه های شناور لذت ببرید.


از زیبایی های طبیعی و فرهنگی ویتنام لذت ببرید! کافی است با ما در آریسا پرواز برای اطلاع از تورهای ویتنام تماس بگیرید


7- شهر باستانی هوی آن (Hội An)


شهر باستانی پس از تاریک شدن هوا، به ویژه در فستیوال ماهانه فانوس های ماه کامل، با صدها فانوس ابریشمی رنگارنگ روشن می شود و جشن های سنتی در آن برگزار می شود. هوی آن یکی از بهترین دیدنی های ویتنام است اما با وجود ازدحام جمعیت، هنوز جذابیت خود را از دست نداده. این محوطه که در مرکز شهر هوی آن، در کنار رودخانه زیبای تو بون واقع شده است،

آب و هوای هوی آن معمولا با شمال و جنوب ویتنام متفاوت می باشد. پس سفر خود را در بازه های بهترین زمان سفر به ویتنام تنظیم کنید تا این شهر را از دست ندهید.  این محله قدیمی همینطور دارای فرهنگ بومی قوی است و با بازارها، کارگاه های صنعتی ، کافه ها و رستوران های روباز در کنار رودخانه خودنمایی می کند. مغازه های چینی، سالن های مجلل و عمارت های رنگ و رو رفته دوران استعمار فرانسه را می بینید و تحسین می کنید.


8- شهر دانانگ (Đà Nẵng)


دانانگ (Danang) شهری ساحلی و قدیمی با سواحل زیبا، کوهستان‌ها و آثار تاریخی و مذهبی است. این شهر زمانی برای شهرهای کوچک‌تر اطراف ساحل، محلی برای تحویل کالا و دادوستد محسوب می‌شد. امروزه دانانگ با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. معروف ترین جاذبه های دانانگ عبارتند از: کوه های مرمر شامل پنج قله مرموز سنگ آهک طبیعی و مرمر که غارها، تونل ها و معابد را در خود جای داده است و پل طلایی ویتنام یا دستان خدا.


برای اطلاعات بیشتر و رزرو تورهای ویتنام با ما در آریسا پرواز تماس بگیرید.


9- محله قدیمی هانوی (Hanoi) و دریاچه هوآن کیم 


این محله دارای مهمترین جاذبه های گردشگری ویتنام و میراث چند صد ساله در مناطق تاریخی است که محبوب ترین آن ها محله قدیمی خاطره انگیز، یک کیلومتر مربع از محله های تجاری باستانی با قدمت بیش از 500 سال می باشد. هانوی، پایتخت باستانی دلربای ویتنام، واقع در کنار رودخانه سرخ، مملو از جاذبه های شگفت انگیز برای بازدید می باشد.

حتماً در یکی از کافه های هنری زیبا و غذاخوری های خیابانی ساعاتی بنشینید. در این محله شلوغ و جذاب، قدم بزنید یا دوچرخه سواری کنید. نگاهی به زندگی روزمره هانوی که در خیابان ها است، بیندازید و مناظری را که شامل «خانه های لوله ای» تجاری و معبد اسب سفید قرن یازدهمی است، تماشا کنید.

هوآن کیم افسانه ای که به صورت «دریاچه شمشیر بازسازی شده» ترجمه می شود، برای گردشگران بسیار محبوب است و حتی برای محلی ها هم تکراری نمی شود. در جنوب دریاچه هوآن کیم، یک دید غیرمنتظره از آرامش و زیبایی در قلب هانوی قرار دارد که عنوان “یادگار ملی ویژه” به آن اعطا شده.


10- هانگ نگا یکی از مکان های گردشگری ویتنام (Hang Nga Crazy House)

Address: 03 Đ. Huỳnh Thúc Kháng, Phường 4, Thành phố Đà Lạt, Lâm Đồng 66115, Vietnam


خانه هانگ نگا یا به عبارتی خانه دیوانه، یک ساختمان عجیب و غریب است که به دست معمار ویتنامی Dang Viet Nga در شهر Da Lat ویتنام ساخته شد. معماری این خانه  شبیه به درخت  است که تمامی نمای ساختمان داخلی و خارجی  با معماری خاص و الهام گرفته از طبیعت وحشی ساخته شده است. خانه هانگ نگا تمامی  قواعد یک خانه استاندارد را از بین برده  و  یک اثر سورئال است. اگر گذرتان به این بخش از ویتنام افتاد پیشنهاد می کنیم حتما از هانگ نگا هم دیدن کنید.


بهترین تورهای ویتنام را با ما رزرو کنید و لحظاتی فراموش نشدنی را تجربه کنید.


11- دهکده نارگیل در ویتنام


شاید چنین منطقه‌ای را نتوانید در هیچ کجای دنیا ببینید! بنابراین در سفر خود به ویتنام حتماً برای بازدید از این منطقه دیدنی و جذاب برنامه‌ریزی کنید. دهکده Cam Thanh که به عنوان دهکده نارگیل در بین گردشگران شناخته می شود، یکی از برترین دیدنی های ویتنام است و هم اکنون بخش شهری شهر هوی آن است. گردشگران تور ویتنام از قایق های سبدی برای رفتن به جنگل نارگیل در Bay Mau استفاده می کنند. دهکده نارگیل که شبیه دلتای مکونگ است، مناظر سحرآمیزی دارد. بعد از گشت‌وگذار در این دهکده می‌توانید به سراغ خانه‌های سنتی و زیبای آن بروید.


12- معبد کائو دای ، بهترین جاهای دیدنی ویتنام (cao dai)

Address: 891 Đ. Trần Hưng Đạo, Phường 1, Quận 5, Thành phố Hồ Chí Minh, Vietnam


معبد کائو دای یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی ویتنام است که در دهه 1930 ساخته شد. معبد کائو دای که در 60 مایلی شمال غربی شهر هوشی مین قرار دارد و برای اتحاد فرقه کائو دای ساخته شده است. کائو دای یک فرقه مذهبی ویتنامی است که ترکیبی از مذاهب مختلفی مانند بودائیسم، مسیحیت، تعالیم کنفسیوس و تائوئیسم می‌باشد. رنگ‌های اصلی به کار رفته در معبد کائو دای هر کدام نماد یک مذهب است. رنگ زرد نماد مذهب بودائی، رنگ آبی نماد مذهب تائوئیسم و رنگ قرمز نمادی از دین مسیحیت می‌باشد.

دیوارهای درونی و بیرونی این معبد با نقش‌ها و طرح‌های انتزاعی، سمبلیک و تصاویری از افراد مقدس منقوش شده است. سبک معماری کائو دای برگرفته از معماری کلیساهای جامع مسیحیت است. یکی از جذابیت‌های این معبد وجود ۲۸ ستون در تالار اصلی است که ۲۸ اژدها آن‌ها را احاطه کرده اند. این ۲۸ اژدها نمادی از ۲۸ تجلی بودا می‌باشد. در ساختمان اصلی معبد کائو دای، روزانه چهار نوبت نماز برگزار می شود و گردشگران تور ویتنام ارزان قادر هستند مراسم را تماشا کنند یا حتی در آن شرکت کنند.


13- پل طلایی دانانگ

Address: XXVW+WCQ, Hoà Phú, Hòa Vang, Đà Nẵng, Vietnam


اگر پل طلایی یا پل دستان خدا را در ویتنام نبینید یعنی پربازدیدترین و مهمترین جاذبه گردشگری ویتنام را از دست داده اید! نام اصلی پل دستان خدا در واقع "کائو وانگ" است. اما بعد از بهره برداری از آن، مردم ویتنام احساس خود را این گونه بیان کردند: «وقتی از پل عبور می کنیم، حس می کنیم که از میان دستان خدا عبور می کنیم و خداوند نگهدار ماست.» البته این پل با نام های پل طلایی و پل دست طلایی نیز شناخته می شود. پل طلایی در تپه های بانا قرار گرفته و با پل های دیگر کاملا فرق دارد: این پل بر دو دست غول پیکر سنگی قرار گرفته و انگار دستانی غول پیکر از دل طبیعت بیرون آمده اند و این پل را نگه داشته اند.  این پل که از هشت بخش تشکیل شده است و حدود 150 متر طول دارد و برای رسیدن به پل باید سوار تله کابین تپه بانا شوید.


14- شهر نین بین بهترین شهر گردشگری در ویتنام


سفر به نین بین با قطار، یکی از محبوب ترین راه های بازدید از این شهر است، مطمئن باشید در این سفر از جاذبه های طبیعی ویتنام شگفت زده خواهید شد. نین بین یکی از قدیمی ترین مناطق ویتنام است و به عنوان دروازه ای برای ورود به جاذبه های دست نخورده مثل Tam Coc، ذخیره گاه طبیعی وان لونگ و ترانگ آن عمل می کند. شهر نین بین و مناطق اطراف آن، یکی از برترین جاذبه های ویتنام از مناظر طبیعی گرفته تا و مقاصد تاریخی می باشد


15- موی نه Mui ne بهترین جاذبه طبیعی در ویتنام


موی نه Mui ne واقع شده در قسمت جنوب مرکزی ویتنام اجواهر پنهان ویتنام است که بازدید از آن به عنوان یک بهشت ماسه ای با چشم اندازی بی نظیر می تواند بهترین بخش سفر به ویتنام باشد. این شهر ساحلی طیف وسیعی از طبیعت گردی، شکم گردی، جست و جوی تاریخ، سفرهای لاکچری، سفر تفریحی و ... را به شما می دهد.


با آریسا پرواز ویتنام را بهتر بشناسید و سفری متفاوت را تجربه کنید.


16- خلیج هالونگ بهترین مکان گردشگری در ویتنام


خلیج هالونگ یکی از جذاب ترین دیدنی های ویتنام می باشد. اینجا به «خلیج اژدهای نزولی» معروف است که مملو از افسانه های ویتنام شمالی است. خلیج هالونگ نه تنها یکی از بهترین جاهای دیدنی ویتنام است، بلکه مناظر آن در کل آسیای جنوب شرقی بی نظیر می باشد. بازدید از این خلیج هزار رنگ با جزایر صخره ای از آن جاهایی است که هر گردشگری باید یکبار امتحان کند.  این مجموعه جزو هفت عجایب طبیعی دنیا است و همین کافی است که بدانید با یکی از جذاب ترین مکان های گردشگری ویتنام روبرو خواهید شد.


17- دا نانگ، روستای فرانسوی ها در ویتنام


روستای فرانسوی ها یا دا نانگ در تپه های بانا واقع شده. این روستا از قرن نوزدهم باقی مانده و به سبک معماری کاملا اروپایی ساخته شده و ارزش گردشگری بالایی دارد که باید در لیست بهترین مکان های گردشگری ویتنام قرار داده شود. پل معروف دست خدا در این روستا قرار دارد. معماری این دهکده از معماری فرانسوی گرفته شده و سپس به سبک گوتیک ساخته شده است که در قرن نوزدهم بسیار رایج بود. از طریق تله کابین می توانید به بالای تپه های بانا برسید. این تله کابین، یکی از طولانی ترین تله کابین ها در جهان می باشد.


18- پارک ملی با به (Ba Be National Park)

Address: Bố Lù, Ba Bể District, Bắc Kạn Province, Vietnam


این پارک ملی یک پارک و جاذبه گردشگری کوهستانی شگفت انگیز با غارهای عظیم است و دارای چشم انداز ها و جاذبه های بیشماری می باشد، اگر به امید جاذبه های طبیعی با تور ویتنام سفر می کنید به هیچ وجه این مکان تفریحی و گردشگری شگفت انگیز را از دست ندهید! این پارک ملی بر فراز کوهستان ها که دریاچه های بزرگ و زیبایی دارند گسترده شده و گردش در این محیط آرامش خاصی را به همراه دارد. در اطراف دریاچه، جزایر کوچکی به چشم می خورند که بر جذابیت و زیبایی محیط می افزاید. با گذر از مسیر های آبی یا راه های جنگلی می توانید در دل طبیعت وقت بگذرانید و در زیر سایه درختان جنگلی دریاچه ها، تجربه ای فراموش نشدنی به دست آورید، کوهنوردی کنید و با بازدید از روستاهای مجاور با فرهنگ و سنت مردم محلی ویتنام آشنا شوید.

  آریسا پرواز به عنوان مجری مستقیم تور ویتنام بهترین مشاور شما در زمینه رزرو بلیت، اقامت هتل و تور خواهد بود.

19- نها ترانگ بهترین ساحل ویتنام


در ساحل نها ترانگ می توانید شنا کنید، آفتاب بگیرید و به استراحت بپردازید، این ساحل شش کیلومتر در خط ساحلی شهر مرکزی نها ترانگ امتداد یافته است و یکی از بهترین سواحل ویتنام است. اگر نمی خواهید مدت طولانی را در ساحل و دریا سپری کنید، برج های باستانی پو ناگار چام درست در شمال و در سراسر پل Xom Bong قرار دارند و از قرن هفتم به عنوان عبادتگاه مورد استفاده قرار می گیرند، سری به آنجا بزنید و لذت ببرید!


جهانی از ماجراجویی و خاطرات جدید، با تورهای ویتنام از آریسا پرواز


20- خلیج بای تو لونگ


خلیج بای تو لونگ یکی دیگر از جاذبه های طبیعی ویتنام است که با غارهای سنگ آهک، آب های زیبا و شفاف آرامشی وصف نشدنی برای شما به ارمغان می آورد. خلیج بای تو لانگ در 30 کیلومتری خلیج هالونگ که کمی قبل تر معرفی کردیم واقع شده است و مناسب ترین جایگزین این خلیج است.


21- پارک ملی (بابه) بهترین پارک گردشگری ویتنام


پارک ملی آرام بابه با سه دریاچه به هم پیوسته که توسط قله های ناهموار کارستی و دامنه های جنگلی انبوه احاطه شده می تواند احساسات شما را برانگیزد. این مناظر بسیار خیره کننده می باشند و گردشگران تور ویتنام با قایق یا کایاک روی دریاچه می توانند از غارهای اطراف هم بازدید کنند. پیاده روی در تپه های بابه بین روستاهای اقلیت های قومی هم می تواند تجربه ای لذت بخش باشد.


تورهای ویتنام با قیمت های استثنایی و خدمات بی نظیر، با ما تماس بگیرید.


22- جزیره فو کوک (Phú Quốc)


فو کوک جذاب ترین سواحل ویتنام یعنی ماسه سفید را دارد که توسط درختان نخل و نارگیل احاطه شده اند. مطمئنیم با بازدید از این جزیره حس می کنید صحنه ای از بهشت پیش روی شما قرار دارد، از همان جاذبه های گردشگری فوق العاده که همیشه دوست داشتید با آن روبرو شوید! گزینه های اقامتی زیادی در جزیره فو کوک وجود دارند که اکثر آنها دارای سواحل خصوصی می باشند و امکاناتی عالی برای یک اقامت به یادماندنی ارائه می کنند.  مزیت فو کوک داشتن فاصله کم از منطقه شهری است که باعث می شود بدون کمترین اتلاف وقت در رفت و برگشت از آن دیدن کنید.


23- جزایر چام جزو بهترین جاذبه های طبیعی ویتنام


چام با 8 جزیره کوچک فوق العاده جذاب و موقعیت جغرافیایی عالی با هوی آن، فرصتی عالی برای کسانی است که عاشق فعالیت های آبی هستند. گردشگران تور ویتنام می توانند با سفر یک روزه به جزایر چام از تماشای پرندگان لذت ببرند، در نزدیکی صخره های اطراف غواصی کنند و از مناظر زیبای سواحل به بهترین شکل استفاده کنند.



به پایان مقاله مکان های گردشگری ویتنام رسیدیم...

در این مطلب سعی کردیم به جاذبه های گردشگری ویتنام را در قالب یک مطلب به شما عزیزان و همراهان گرامی آریسا پرواز معرفی کنیم، صد البته زیبایی های ویتنام به همین جاذبه های گردشگری محدود نمی شود و موارد دیگری هم هستند که سعی داریم در به روز رسانی های بعدی به این مطلب اضافه کنیم. شما نیز می توانید در بخش نظرات با ارائه تجربیات و پیشنهادات خود ما و دیگر خوانندگان را همراهی کنید!


برچسب‌ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید