راهنمای جامع سفر به ارمنستان

1402/10/16 راهنمای سفر
کپی لینک مطلب


راهنمای جامع سفر به ارمنستان

zaminمعرفی ارمنستان

این کشور در قفقاز جنوبی واقع شده است و از بخش شمالی با گرجستان و از سمت شرق نیز با جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد.با توجه به اینکه ارمنستان در گذشته جزو قلمرو ایران به شمار میرفته ،بیشترین مرز مشترک را با ایران دارد.این کشور در فاصله ای نه چندان دور از سواحل جنوب شرقی دریای سیاه قراردارد.ارمنستان شامل 15 ایالت مهم است و یک کشور قدرتمند در زمینه صنعت و درآمد میباشد.دین اکثر مردم ارمنستان مسیحی ارمنی میباشد و پیرو کلیساهای اچمیادزین میباشند همچنین اقلیت هایی پیروان مذاهب مسیحی ارتودوکس،اسلام،یهودی و غیره در این کشور وجود دارد.زبان مردم ارمنستان ارمنی میباشد.

ارمنستان

شهر ایروان

khorshid آب و هوای ارمنستان چگونه است؟

هوای ارمنستان ملایم میباشد و در تابستان ها از مناطق جنوبی و فلات ایران توده هوای گرمی که از منطقه گرمسیری می وزد و به فلات ارمنستان می رسد.همچنین در زمستان ها هوای ارمنستان به شدت سرد میشود وفشار جوزیاد میشود.آسمان ارمنستان اغلب آفتابی است و میزان بارندگی در ارتفاعات به ویژه در 2000 متر شدت و افزایش میگیرد.

pol واحد پول ارمنستان چیست؟

واحد پول ارمنستان درام میباشد و در بازارهای جهانی با نام اختصاصی AMD  شناخته میشود و در حال حاضر کوچکترین واحد پول ارمنستان سکه های 10 درامی است.درام از سکه های 10،20،50،100،500 و اسکناس های 1000 ،5000،10000،20000،50000 و 100000 تشکیل میشود.

titelمهمترین شهرهای ارمنستان

ایروان

پایتخت کشور ارمنستان ایروان میباشد و یکی از شهرهای بسیار مهم ارمنستان محسوب میشود.همچنین ایروان بزرگترین شهر در کشور ارمنستان محسوب میشود و در امتداد رود هرازدان واقع شده است .ایروان مرکز اداری و فرهنگی کشور ارمنستان میباشد.تور ایروان نوروز 1403 نیز از پیشنهادات ما برای سفر در ایام نوروز میباشد.

گیومری

دومین شهر در کشور ارمنستان گیومری میباشد که در شمال غربی کشور ارمنستان قرار دارد و با شهر ایروان تنها 126 کیلومتر فاصله دارد و همچنین در طول زمان چندیدن بار تغییر نام داشته است.

اچمیادزین

یک شهر بسیار مقتدر در کشور ارمنستان محسوب میشود و اغلب افرادی که در آن زندگی میکنند مذهبی هستند. این شهر به طور کلی یکی از بهترین شهر های ارمنستان میباشد.

اچمیادزین

اچمیادزین

وانادزور

یکی از مهمترین شهر های ارمنستان میباشد که به طور کلی در بخش های شمالی این کشور قرار دارد.این شهر برای کسانی که اهل تاریخ هستند و میخواهند با تاریخ کشور ارمنستان آشنا شوند گزینه ی بسیار خوبی محسوب میشود.

ghanonقوانین کشور ارمنستان

در ارمنستان توهین به مذهب و سیاست این کشور ممنوع است.حمل داروهای کدئین دار ممنوع میباشد.آواز خواندن در مکان های عمومی ممنوع است.همچنین دعواهای خیابانی جرم سنگین دارد .همیشه از خط عابر پیاده عبور کنید .پوشیدن لباس مناسب در کلیساهای ارمنستان الزامی است.در سفر زمینی به ارمنستان نیز باید گواهینامه ی بین المللی داشته باشید.

jazebeمعرفی برخی از جاذبه های دیدنی ارمنستان

میدان جمهوری ایروان

مکانی فوق العاده مهم برای تمامی مردم و مقصدی جالب برای توریست ها و گردشگران میباشد.این میدان با ساختمان ها مهمی احاطه شده است و در طول سال میزبان جشن ها و مراسمات مختلفی میباشد.فواره های موزیکال در این میدان از جاذبه هایی به شمار میرود که جذابیت این مکان را برای گردشگران بیشتر کرده است.میدان جمهوری در گذشته میدان لنین نام داشت.موقعیت این میدان به گونه اییست که توسط خیابان های اصلی قطع میشود.میدان جمهوری ایروان در مرکز شهر قرار دارد و نزدیک ترین ایستگا مترو به آن ایستگاه میدان جمهوری نام دارد که فاصله ی آن با میدان کمتر از 300 متر میباشد.در هنگام شب این میدان بسیار جذاب بوده و در طول روز نیز میتوانید از تماشای ساختمان های مهم اطراف بهره مند شوید.گالری ملی،ساختمان موزه تاریخ،وزارت دارایی،خانه دولت،پست مرکزی ارمنستان،هتل مریوت ارمنستان،وزارت امور خارجه و وزارت انرژی و منابع طبیعی در اطراف میدان جمهوری قرار دارند.

میدان جمهوری

میدان جمهوری


کاسکاد ایروان

کاسکاد یا همان هزار پله ارمنستان راه پله با شکوه و عظیمی میباشد که مرکز شهر ایروان را به پارک هافتناک و خیابان مانومنت پیوند میدهد.در این مجموعه پله برقی نیز تعبیه شده است.در فضای داخلی این بنای بسیار بزرگ نیز موزه هنری کافسجیان دایر میباشد.کاسکاد ایروان یا هزار پله در قلب شهر ایروان در خیابان تامانیان قرار دارد.

کاسکاد

هزار پله یا کاسکاد


باغ گیاه شناسی ایروان

باغ گیاه شناسی ایروان در شمال شرقی ایروان در سال 1935 افتتاح شد.مساحت این باغ 80 هکتار بوده که دارای 200 گونه از گیاهان بومی،کمیاب  و نادر را در خود جای داده است.این مجموعه به فرهنگستان ملی علوم ارمنستان تعلق دارد.

باغ گیاه شناسی ایروان

باغ گیاه شناسی ایروان


دریاچه سوان

بزرگترین دریاچه در منطقه قفقاز و ارمنستان محسوب میشود و از بزرگترین دریاچه های کوهستانی آب شیرین در جهان محسوب میشود.دریاچه سوان به 28 رود آب رسانی میکندو ارزش بالایی از نظر اقتصادی ،فرهنگی و رفاهی دارد.از فعالیت های تفریحی که میتوان برای گردشگران در تور ارمنستان نام برد میتوان به شنا،بادسواری،جت اسکی،حمام آفتاب و قایق سواری اشاره کرد.

دریاچه سوان 1

دریاچه سوان

صومعه گغارد

یکی از جذابترین صومعه هایی که بازدید از آن را در طی تور ارمنستان به شما پیشنهاد میدهیم صومعه گغارد میباشد.این بنا صومعه ای قرون وسطایی میباشد که بخشی از آن روی کوه و از دل صخره های سنگی تراشیده شده است.قدمت این صومعه به 1215 و ساخت مجموعه در قرن چهارم میلادی میباشد.این صومعه در فهرست میراث جهانی یونیسکو به ثبت رسیده است.

صومعه کغارد

صومعه کغارد

تله کابین بال های تاتو

طولانی ترین تله کابین یکسره و بدون توقف جهان به طول 5.7 کیلومتر به حساب می آید که سال 2010 راه اندازی شد.همچنین این تله کابین از روستای هالیدزور تا صومعه تاتو امتداد دارد و گردشگران میتوانند در عرض 12 دقیقه این مسافت را طی کنند هر کابین برای 30 مسافر و یک راهنما ظرفیت دارد .بیشترین ارتفاع کابین ها به 320 متر از سطح زمین میرسد.

تله کابین

تله کابین بال های تاتو

معبد گارنی

یادگار ارمنستان از دوران پیش از مسیحیت که به دلیل اهمیتش در میان آثار تاریخی دیگر تصویر این معبد برای سال ها روی اسکناس های این کشور نقش بسته بود.این معبد درروستای گارنی در فاصله 32 کیلومتری جنوب شرقی ایروان قرار دارد و تاریخچه ی ساخت ان به قرن اول میلادی باز میگردد که به دستور پادشاه تیرداد اول برای خدای مهر ساخته شد.پس از آنکه مسیحیت دین رسمی ارمنستان اعلام شد کلیه معابد ویران یا تبدیل به کلیسا شدند اما معبد گاری جان سالم به در برد اما در اثر زلزله سال 1679 میلادی به کلی ویران شد و بعد ها بازسازی ان سال 1969 کلید خورد و 6 سال طول کشید.ساختمان کنونی آن 24 ستون به ارتفاع 5/6 متر که هر ستون شامل ته ستون،تنه و سر ستون میشود.بازدید از این مکان نیز در طی تور ارمنستان خالی از لطف نیست.

معبد گارنی

معبد گارنی

پارک آبی ایروان

پارک آبی ایروان(پارک آبی واتر ورلد) با داشتن امکانات تفریحی،ورزشی و رستوران همه ساله پذیرای گردشگران بسیاری میباشد و دارای دو بخش پارک ابی تابستانی و پارک آبی سرپوشیده میباشد.پارک آبی رو باز فقط در ماه های گرم سال فعالیت میکند و مجهز به چندین نوع استخر و سرسره های بزرگ آبی و رستوران میباشد.پارک سرپوشیده نیز با دو استخر بزرگ و سرسره های آبی و باشگاه بدن سازی و خدمات دیگر محل خوبی برای تفریح گردشگران به حساب می آید.

bagمراکز خرید ارمنستان

بازار محلی ورنیساج

این بازار در روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته در نزدیکی میدان جمهوری برپا میشود و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های شهر ایروان شناخته میشود .در این بازار انواع کالا ها از صنایع دستی و زیور آلات تا ظروف مسی و دوربین عکاسی ،کتاب ،تابلو های نقاشی پوشاک و ... به فروش میرد و در نتیجه محل مناسبی برای خرید سوغاتی میباشد.

یازار ورنیساج

بازار ورنیساج

بازار گوم

یکی بازار سنتی در ارمنستان که در گذشته و در بحبوحه ی جنگ به عنوان تنتها بازار مخفی برای خرید آذوقه مردم محسوب میشده است که پس از استقلال ارمنستان به یکی از محبوب ترین مراکز خرید ایروان تبدیل شداین بازار یکی از بزرگ ترین بازار های عمده فروشی میوه تازه و خشک،سبزیجات و ترشیجات تازه و معطر ،شکلات و مغازه های سوغاتی میباشد.شیرنی های خوشمزه نیر در این بازار به فروش میرسد.

بازار گوم

بازار گوم

مرکز خرید مترونوم

از بهترین مرکز خرید ایروان که مکان مناسبی برای خرید و تفریح به حساب می آید که شما میتوانید در این مرکز از کیف و کفش و لباس تا لوازم آرایشی را خریداری کنید و سپس به فودکورت آن سر بزنید .

مرکز خرید مترو نوم

مرکز خرید مترونوم

مرکز خرید تشیر استریت شاپینگ گالری

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید ارمنستان با بیش از 70 مغازه ،مرکز نگهداری کودکان،کافه و رستوران که گردشگرای زیادی را برای خرید سوغاتی و هدیه در طول سال به خود جذب کرده است.

مرکز خرید تشیر استریت

مرکز خرید تشیر استریت

hotel معرفی برخی از هتل های ایروان

هتل گرند ایروان | Grand Hotel Yerevan

یکی از هتل های پنج ستاره محبوب شهر ایروان که به ان گولدن تولیپ نیز میگویند.این هتل در موقعیت مکانی عالی در نزدیکی میدارن چارلز آزناوور قرار گرفته است و گردشگران می توانند به راحتی از آن به بسیاری از مراکز خرید و همچنین میدان جمهوری،تئاتر اپرا و باله ارمنستان و مکان های دیگر دسترسی پیدا کنند.رستوران های هتل گرند ایروان انواع غذاهای لذیذ محلی ارمنی ،مدیترانه ای و ایتالیایی را سرو میکنند و چشم اندازی پانارومایی از شهر را در اختیار گردشگران قرار میدهند.وان آب گرم،استخر روباز . استخر گرم و سونا و خدمات دیگر امکانات رفاهی خوبی را برای گردشگران در این هتل مهیا ساخته است.

3333

هتل گرند ایروان

هتل گلدن پالاس | Golden Palace Hotel Yerevan

یکی از بهترین و مجلل ترین هتل های پنج ستاره ایروان با منظره ای زیبا و با شکوه از شهر و کوه آرارات که در یک موقعیت عالی قرار دارد و فاصله ی آن با میدان جمهوری تنها 3 دقیقه میباشد.همچنین به راحتی میتوانید به رستوران ها و مغازه های شهر و همچنین شبکه حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشید.از جمله امکانات این هتل استخر،جکوزی و سونا ،باشگاه و رستوران در بام هتل میباشد که محیطی آرام بخش را برای اقامت مسافرین فراهم کرده است.

هتل نشنال | National Hotel

یکی دیگر از هتل های پنج ستاره ی ایروان با 75 اتاق و فاصله ی 5 دقیقه تا میدان جمهوری که با اقامت در آن میتوانید به راحتی به دیدنی های ایروان دسترسی داشته باشید..اتاق های این هتل دارای دکوراسیونی لوکس میباشد که اقامت شمارا خاطره انگیز میکند.استخر،مرکز تناسب اندام،ماساژ،خدمات آرایشی،امکانات برای افران ناتوان جسمی،صندوق امانات ،خدمات شست و شو و ... از دیگر خدمات این هتل میباشد.

هتل رادیسون بلو ایروان  | Radisson Blu Hotel Yerevan

یک هتل پنج ستاره لوکس در ایروان که دارای 142 اتاق میباشد و از مهمترین امکانات آن میتوان به استخر سرپوشیده،سالن ورزشی،جکوزی،ماساژ و ... اشاره کرد.فاصله این هتل تا میدان جمهوری 2.2 کیلومتر  میباشد .جهت اطلاعات بیشتر برای رزرو این هتل با کارشناسان ما در آریسا پرواز در تماس باشید.

هتل ماریوت ایروان  | Armenia Marriott Hotel Yerevan

این هتل چهار ستاره در میدان جمهوری ایروان و در فاصله ی 500 متری مسجد کبود قرار گرفته است و به دلیل نزدیکی به جاذبه های گردشگری ایروان از محبوبیت خاصی بین گردشگران برخوردار میباشد.این هتل دارای 5 رستوران و کافه با امکان سرو غذاهای بین المللی و نوشیدنی های تازه اسنک ها ،انواع بستنی ها میباشد و یکی از پیشنهادات ما برای اقامت شما در تور ارمنستان میباشد.

هتل آنی سنترال  | Ani Central

هتل انی سنترال یا همان سیلاچی سابق هتلی 4 ستاره دارای 70 اتاق با طراحی زیبا و مبلمان مدرن  و از جمله امکانات آن میتوان به پارکینگ،استخر ،خشکشویی و ... اشاره کرد که موقعیت مکانی مناسب آن باعث شده افراد زیادی این هتل رو در تور ارمنستان انتخاب کنند.برای اطلاعات بیشتر به بخش هتل های ارمنستان مراجعه فرمایید.

ghaza معرفی رستوران های ارمنستان

در ارمنستان مردم به غذا بسیار اهمیت میدهند و به این جمله که هیچ گفت و گویی را با شکم خالی نمیتوان انجام داد باور دارند.در ادامه شمارا با برخی از رستوران های ایروان آشنا خواهیم ساخت.

رستوران ماموور | Mamoor Restaurant

اگر علاقه به صرف شام به همراه موسیقی زنده در محیطی رمانتیک هستید پیشنهاد آریسا پرواز به شما رستوران ماموور میباشد و در این رستوران منو به صورت کلاسیک میباشد وبرای طرفداران استیک پیشنهاد خوبی میباشد. این رستوران جنب هتل گرند 5 ستاره ایروان در خیابان آبوویان واقع شده و تا میدان جمهوری تنها چند دقیقه پیاده فاصله است.

رستوران مرتاقه | Mer Taghe

رستورانی دارای محیطی ساده ،صمیمی و راحت  و دارای پیتزاهای لذیذی میباشد که خمیر آن در فضای مخصوص آن درست میشود به همین دلیل با صرف اویل لقمه متوجه طعم متفاوت آن میشوید.این رستوران در خیابان تومانیان و در نزدیکی خانه اپرا و میدان آزادی شهر ایروان قرار گرفته است.

رستوران پندوک ایروان | Pendok Yerevan

رستورانی که دکوراسیون آن به سبک ارمنی  میباشد و تمام رومیزی ها و رو صندلی های آن با تزئینات ارمنی  و تصاویر برجسته ترین نقوش ارمنی پوشیده شده اند .در این رستوران از طعم بهترین غذاهای ارمنستان لذت میبرید و غذاهای خانگی را امتحان میکنید.

ghanonقوانین مهمی که قبل از سفر به ارمنستان باید بدانید

حتما مقاله های مارو در آریسا پرواز دنبال کنید.همیشه مقداری ارز به همراه داشته باشید.به قوانین خاص هر کشور احترام بگذارید.تعدادی از کلمات کلیدی کاربردی زبان ارمنی را یاد بگیرید.میتوانید از اتوبوس،مینی بوس و خطوط حمل و نقل زیر زمینی استفاده کنید.گرفتار هزینه ی بالای تاکسی های ایروان نشوید.مواظب چراغ های عابر پیاده باشید.مجبور نیستید به پیش خدمت های رستورا دستمزد بپردازید. از موزه های ایروان دیدن کنید.مودبانه ولی قاطع رفتار کنید.پول نقد به همراه داشته باشید.با ساکنان ایروان رفتار خوبی داشته باشید.امید واریم مطالب فوق در تور ایروان به شما کمک کند تا خاطرات بهتری در طول سفر برای شما رقم بخورد.

برچسب‌ها: