راهنمای جامع سفر به آنتالیا

1402/10/16 راهنمای سفر
کپی لینک مطلب


راهنمای جامع سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به نگین مدیترانه آنتالیا

آنتالیا یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی جهان و پنجمین شهر معروف کشور ترکیه که در غرب این کشور واقع شده است و این شهر از ابتدای قرن بیست و یک میلادی تاکنون در حال سرمایه گذاری و ارتقای سطح کیفی خود در جهت بهبود صنعت توریسم بوده که البته در این امر بسیار هم موفق بوده است. آنتالیا به عنوان شهری ساحلی بخش بزرگی از تاریخ و فرهنگ کشور ترکیه را در خود جای داده است. از آنجایی که قبل از سفر به هر نقطه ایی از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه های گردشگری، رستوران ها، هتل ها و همچنین امکانات تفریحی نیاز می باشد آریسا پرواز قصد دارد این قبیل اطلاعات را به صورت جامع در اختیار شما قرار دهد.


آنتالیا

اطلاعات کلی و موقعیت جغرافیایی آنتالیا

آنتالیا از لحاظ جغرافیایی در استان آنتالیا واقع شده و موقعیت مکانی آن جنوب غرب ترکیه در منطقه مدیترانه می باشد. مساحت این شهر حدود 1417 کیلومتر مربع و ارتفاع متوسط آن از سطح دریا 35 متر می باشد. آنتالیا در شمال با شهر بوردور، در غرب با شهر کورکوتلی، در شرق با شهر سریک و جنوب غربی با شهر کمر همسایه می باشد. آنتالیا از لحاظ جمعیتی پنجمین شهر ترکیه بود و طبق سرشماری تا پایان سال 2019 جمعیتی در حدود دو میلیون و پانصد هزار نفر برآورد شده است. زبان رسمی شهر آنتالیا ترکی استانبولی می باشد ولی اگر به این زبان آشنایی ندارید می توانید با زبان انگلیسی صحبت کنید. واحد پول آنتالیا لیر ترکیه می باشد ولی استفاده از دلار و یور در این شهر رایج می باشد و از این جهت مشکلی نخواهید داشت. اختلاف ساعت در آنتالیا یک ساعت و نیم از تهران عقب تر می باشد و فرودگاه بین المللی این شهر فرودگاه آنتالیا می باشد.


 آب و هوا و زمان مناسب برای سفر به شهر ساحلی آنتالیا

آنتالیا دارای آب و هوای معتدل و مدیترانه ایی می باشد که در تابستان کاملا آفتابی و در زمستان معتدل است. بهترین زمان سفر به این شهر فصل بهار و تابستان می باشد و به دلیل داشتن هوایی معتدل امکان استفاده و شنا در سواحل آنتالیا ، استخرهای رو باز، پارک آبی و به صورت کلی تفریحات آبی را فراهم میکند. پس اگر برای شنا و استفاده از تفریحات آبی قصد سفر به آنتالیا را دارید فصل زمستان را پیشنهاد نمیکنیم و بهترین زمان برای سفر به آنتالیا از فروردین تا آبان ماه می باشد ولی برای استراحت و استفاده از هتل های ساحلی که دارای خدمات آل و یوآل (صبحانه، نهار و شام) می باشد، میتوان تمام سال استفاده کرد و همچنین خرید تورهای ارزان قیمت آنتالیا در فصل زمستان میسر است. پس قبل از خرید تور آنتالیا حتما با همکاران ما در شرکت آریسا پرواز مشورت فرمایید.


 خرید تور ارزان و هزینه اقامت در آنتالیا

آنتالیا با توجه به داشتن هتل های متعدد میتوان با هر نوع بودجه ایی هتل دلخواه خود را انتخاب کنید. معمولا هتل های آنتالیا دارای خدمات صبحانه، نهار، شام و نوشیدنی می باشد که از این جهت تور بسیار مقرون به صرفه ای به حساب می آید. در حال حاضر تور آنتالیا با پروازهای ایرانی و ترک انجام میپذیرد که پروازهای ایرانی به فرودگاه دنیزلی و اسپارتا انجام میشود که حدود سه ساعت و نیم ترانسفر زمینی به آنتالیا خواهد داشت و پرواز ترک که به صورت مستقیم به فرودگاه آنتالیا انجام میپذیرد. در نتیجه تور آنتالیا با پرواز ایرانی تور ارزان تری نسبت به پرواز ترک به حساب می آید. شما می توانید برای خرید تورهای ارزان قیمت و همچنین لاکچری آنتالیا با مشاورین ما در شرکت آریسا پرواز تماس حاصل فرمایید و از خدمات اقامت تک هتل و همچنین تور کامل آنتالیا استفاده فرمایید.

 برخی رستوران های معروف و پیشنهادی آنتالیا


رستوران کلاب آرما | CLUB ARMA

رستوران کلاب آرما یکی از معروف ترین و خوب ترین رستوران های آنتالیا به حساب می آید که با توجه به داشتن مناظر باشکوهی از شهر باستانی و قدیمی کالیسی در آنتالیا بسیار محیط دل انگیزی را برای مشتریان خود به ارمغان می آورد. طبخ و سرو غذا در این رستوران با اصول بهداشتی و دقت فراوان انجام می پذیرد و برای تهیه غذا از مواد اولیه تازه و مرغوب استفاده می شود.

رستوران ویچینو پیزریای دوم | VICINO PIZZEIA

اگر در حین سفر به شهر آنتالیا هوس خوردن غذای ایتالیایی کردید ما به شما رستوران ویچینو رو پیشنهاد میکنیم. در رستوران ویچینو میهمانان در حین خوردن غذا می توانند از دیدن خیابان قدیمی در مرکز شهر آنتالیا لذت ببرند. در این رستوران میتوانید از خوردن پیتزاهای ایتالیایی و همچنین پیش غذاهای خوشمزه لذت ببرید.

رستوران لارا بالیکوی | LARA BALIKEVI

رستوران لارا بالیکوی یکی از بهترین رستوران های آنتالیا در زمینه سرو غذاهای دریایی می باشد که دارای دو شعبه در آنتالیا می باشد که در امتداد ساحل با مناظری زیبا و چشم انداز واقع شده است. در رستوران لارا بالیکوی غذاهای حلال نیز میتوانید سفارش دهید و غذای اصلی این رستوران ماهی می باشد.

رستوران مرمرلی | MERMERLI

رستوران مرمرلی یکی از برترین رستوران های آنتالیا به حساب می آید که با سازه ایی سنگی در بالای صخره واقع شده است. تماشای مناظر زیبای دریای مدیترانه و شنیدن صدای امواج دریا محیط آرامش بخشی را برای شما رقم میزند. منوی رستوران از غذاهایی با ماهی و گوشت درست می شوند که به صورت گریل برای مهمانان سرو می شود.

 برخی سواحل آنتالیا

از جمله ویژگی های سواحل آنتالیا می توان از روزهای درخشان، شب های آرام و شن های سفید نام برد. در این سواحل تعداد زیادی کافه و رستوران آماده پذیرایی از مهمانان خود می باشد. اگر اهل هیجان و تفریحات آبی و ورزش های دریایی هستین این امکانات در این سواحل برای شما مهیا می باشد که هر کدوم از این سواحل دارای ویژگی های خاص خود می باشد که می خواهیم به تفکیک با آنها آشنا شویم.

1-ساحل لارا

ساحل لارا به عنوان بزرگترین مرکز تفریحی آنتالیا و نزدیکی به مرکز شهر یکی از محبوب ترین سواحل آنتالیا به شمار می رود. زیبایی بی نظیر با آب های آرام و زلال و شن های طلایی دیگر ویژگی های مهم این ساحل به شمار می رود.

2-ساحل کنی آلتی

ساحل کنی آلتی در غرب آنتالیا واقع شده که به مقصد حمام آفتاب شهرت دارد. این ساحل صخره ایی دارای مسافت مناسبی از مرکز شهر می باشد که با فاصله 3 کیلومتری از ساحل قرار دارد. در کنی آلتی تمامی امکانات سایه بان، تخت آفتاب، دوش، ماساژ و سالن اسپا برای حمام آفتاب در مقابل دریای مدیترانه مهیا می باشد.

3-ساحل پاتارا

ساحل پاتارا یکی از طولانی ترین سواحل مدیترانه به حساب می آید و بر خلاف دو ساحل قبلی خبری از هتل ها و کافه های متعدد نمی باشد. در نتیجه بسیار ساحل بکر و طبیعی به حساب می آید و البته با وجود معبد آپولو به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی آنتالیا سالانه افراد زیادی را برای بازدید و زیارت جذب می کند.

4- ساحل کمر

ساحل کمر به عنوان تمیزترین سواحل آنتالیا شناخته می شود که بعضی معتقدند ساحل کمر زیباترین ساحل منطقه مدیترانه می باشد. در این ساحل می توانید علاوه بر بازدید از سواحل آرامبخش و کوهستان های زیبا از انواع تفریحات آبی و غواصی و همچنین رستوران های متعدد با غذاهای ترکی و مدیترانه ایی لذت ببرید.

5-ساحل بلک

ساحل بلک یکی از مجلل ترین و لوکس ترین سواحل مدیترانه به حساب می آید که در فاصله 36 کیلومتری غرب آنتالیا و در نزدیکی مکان های تاریخی آسپندوس و پرگه واقع شده است. در 17 کیلومتری این ساحل انواع هتل ها، سالن های کنفرانس، تاسیسات و ساختمان های مدرن طراحی شده است. ساحل طلایی بلک انواع امکانات شنا و تفریحات آبی و همچنین انواع رستوران ها و کافه های متعدد برای هر سلیقه ایی را در اختیار توریست ها قرار می دهد.

6-ساحل چیرالی

این دهکده کوچک در منطقه چیرالی شامل 3.5 کیلومتر ساحل ناپیوسته و جدا از هم می باشد. این دهکده کوچک و شگفت انگیز دارای انواع پارک های آبی و مهیج، قایق های تفریحی، رستوران و کافه های سنگی و هتل های متعدد می باشد و در کنار آب و هوای مطلوب و معتدل خود سالانه گردشگران زیادی را به این ساحل جذب می کند.


معرفی برخی هتل های آنتالیا

1- رویال هالیدی پالاس | Royal Holiday Palace

رویال هالیدی پالاس یک هتل پنج ستاره در منطقه لارا به عنوان یکی از بهترین هتل های آنتالیا به حساب می آید. مساحت این مجموعه حدود 53 هزار متر مربع می باشد که از ابعاد بسیار بزرگ آن خبر می دهد. دارای ساحل اختصاصی می باشد. این هتل دارای تعداد زیادی استخر رو باز، پارک آبی مجهز به سرسره های آبی و امکاناتی برای ورزش های آبی و دیگر امکاناتی از جمله سونا، جکوزی، اتاق بخار و حمام ترکی می باشد.

فاصله از برخی مراکز مهم آنتالیا:

کوندو بازار آنتالیا 600 متر

آناتولیا بازار آنتالیا 600 متر

مرکز خرید آنتالیوم پرمیوم مال آنتالیا 1000 متر

مرکز خرید هیسار آنتالیا 1100 متر

اوریون بازار آنتالیا 1700 متر

مرکز خرید میرا آنتالیا 3300 متر

هتل رویال هالیدی آنتالیا

2- گرانادا لاکچری | Granada luxury belek

هتل گرانادا لاکچری درمنطقه بلک دارای استخر روباز و یک استخر سرپوشیده می باشد. پارکینگ رایگاه و اینترنت  وایرلس در سرتاسر هتل از دیگر خدمات هتل می باشد. اتاقا های گرانادا لاکچری دارای تهویه کننده هوا، تلویزیون، صندوق امانات و مینی بار می باشد. میهمانان هتل می توانند در بالکن اتاق از هوای مطبوع مدیترانه لذت ببرند. رستوران هایی با منوی بوفه، مرکز اسپا، سونا، مرکز بدنسازی، بازی های تنیس روی میز و دارت و کلوب بازی و فعالیت های مختص کودکان از دیگر خدمات هتل می باشد.

فاصله هتل از برخی مراکز مهم آنتالیا:

مرکز خرید آلانیوم 27 کیلومتر

معبد آپولو سیده آنتالیا 42.5 کیلومتر

پارک لند آف لجندز آنتالیا 88.8 کیلومتر

کوندو بازار آنتالیا 98.8 کیلومتر

هتل گرانادا لاکچری آنتالیا

3- دلفین ایمپریال لارا | Delphin Imperial lara

هتل 5 ستاره دلفین ایمپریال یکی از مجموعه هتل های زنجیره ایی دلفین در منطقه لارا آنتالیا واقع شده است. این هتل مناسب برای افرادی است که میخواهند تعطیلاتی بی نظیر در کنار دریای مدیترانه داشته باشند. از جمله امکانات رفاهی می توان تجهیزات بازی فضای باز کودکان، تلویزیون، سیستم تهویه مطبوع، پارک آبی، سرگرمی های شبانه، غواصی، بولینگ، قایقرانی، موج سواری، تنیس، سالن بیلیارد، ساحل اختصاصی، استخر، استخر آبگرم، استخر کودکان، استخر روباز، اجرای زنده موسیقی، نمایش های خنده دار و دیگر امکانات رفاهی را نام برد.

فاصله تا برخی مراکز مهم آنتالیا:

فاصله تا پروانه پارک آنتالیا 2/2 کیلومتر

فاصله تا پارک ساحلی لارا 5/5 کیلومتر

فاصله تا باشگاه گلف آنتالیا 11.2 کیلومتر

فاصله تا دروازه هادیان 15 کیلومتر

فاصله تا برج ساعت 17.4 کیلومتر

فاصله تا آکواریوم آنتالیا 19.3 کیلومتر

هتل دلفین ایمپریال آنتالیا

4- تایتانیک بیچ لارا | Titanic Beach Lara

تایتانیک بیچ لارا هتلی پنج ستاره در منطقه لارا می باشد که دارای ساحل اختصاصی و از سازه ایی شبیه به کشتی تایتانیک بهره می برد. از جمله امکانات رفاهی آن می توان از مرکز اسپا، شش رستوران، استخر رو باز و تعدادی سرسره آبی نام برد. استخر رو باز هتل بسیار بزرگ بوده و در حدود پنج هزار متر مربع وسعت دارد. از دیگر امکانات آن زمین تنیس، والیبال ساحلی و ورزش های آبی همچون موج سواری و شیرجه در آب و غواصی نام برد.

فاصله تا برخی مراکز مهم آنتالیا:

مرکز خرید استانبول بازار آنتالیا 900 متر

مرکز خرید میرا 1.1 کیلومتر

مرکز خرید آکاپارک آنتالیا 1.4 کیلومتر

مرکز خرید سلطان بازار آنتالیا 1.7 کیلومتر

گرند بازار لارا آنتالیا 1.2 کیلومتر

هتل تایتانیک لارا آنتالیا

5-اورنج کانتی کمر | Orange County Kemer

اورنج کانتی کمر هتلی پنج ستاره در منطقه کمر آنتالیا دارای نمایی به سبک معماری سازه های آمستردام در قرن شانزدهم می باشد.یکی از ویژگی های هتل اورنج کانتی ساحل اختصاصی، سه استخر رو باز و یک استخر سرپوشیده می باشد. در این هتل هر روز برنامه های مفرح و انیمیشن های جذاب پخش می شود. سرو انواع غذاهای هلندی یکی از ویژگی های خاص رستوران های این هتل است.

فاصله هتل تا برخی مراکز مهم آنتالیا:

پارک اولبیا کمر آنتالیا 1.4 کیلومتر

پارک آبی دولوسو کمر آنتالیا 9.5 کیلومتر

ساحل کنیالتی 35.7 کیلومتر

مرکز خرید میگروس آنتالیا 37.8 کیلومتر

پارک آبی دلفین لند آنتالیا 38.4 کیلومتر

شهربازی اکتور آنتالیا 38.4 کیلومتر

مرکز خرید مارک آنتالیا 41.9 کیلومتر

آکواریوم آنتالیا 43.7 کیلومتر

پارک کارالی اوغلو 43.7 کیلومتر

هتل اورنج کانتی کمر آنتالیا

6-لند آو لجندز کینگدام | The Land Of Legends Kingdom

هتل لند آور لجندز دارای یک سینمای 5 بعدی، یک رودخانه، استخر و تونل وحشت می باشد. طراحی اتاق ها برگرفته از داستان های فانتزی و افسانه ایی می باشد. هتل دارای مرکز اسپا با انواع ماساژهای ریلکسی و درمانی، حام ترکی، سونا، استخر سرپوشیده و مراکز ورزشی می باشد. پارک آبی هتل دارای 55 سرسره آبی که تجربه ایی هیجان انگیز برای مهمانان هتل فراهم می کند. فاصله هتل تا مرکز شهر آنتالیا 30 کیلومتر و تا فرودگاه بین امللی آنتالیا 27 کیلومتر می باشد.

هتل لند آف لیجندز آنتالیا

7-رکسوس سان گیت | Rixos Sungate

رکسوس سانگیت هتل پنج ستاره در منطقه بلدیبی آنتالیا در میان پیوند دریای مدیترانه و سبز کوه های توروس، لقامتی بی نظیر در قلب طبیعت را ارائه می دهد. از جمله امکانات تفریحی این هتل می توان از سالن بدنسازی، زمین تنیس، بولینگ، کلوپ شبانه، سالن اسپا و دیگر خدمات رفاهی نام برد. این هتل در 50 کیلومتری فرودگاه بین المللی آنتالیا و 25 کیلومتری مرکز شهر آنتالیا قرار دارد.برای اطلاعات بیشتر به بخش هتل های آنتالیا در سایت مراجعه کنید.


هتل ریکسوس سانگیت آنتالیا

 برخی جاذبه های گردشگری آنتالیا

1-آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا در نزدیکی ساحل کنیالتی قرار گرفته و به چند بخش موضوعی اقیانوسی، جنگل بارانی و ناحیه برفی تقسیم می شود که در هر بخش می توانید در مورد جانوران و گیاهان بومی آن منطقه اطلاعات مفیدی کسب کنید. این جاذبه گردشگری با 40 آکواریوم موضوعی و 131 متر تونل آکواریومی یکی از بزرگ ترین آکواریوم های جهان به شمار می رود که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

2-مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا

این مرکز خرید یکی از بزرگ ترین و پربازدیدترین مراکز خرید آنتالیا به شمار می رود که سالانه میزبان تعداد بی شماری از خریداران و گردشگران تور آنتالیا می باشد. این مرکز دارای 100 فروشگاه برای خرید لباس و دیگر کالاهای برند با کیفیتی عالی می باشد.

3-تونک تپه

تونک تپه با ارتفاع 618 متر در غرب آنتالیا واقع شده است. در بالاترین نقطه از تپه یک رستوران گردان، یک کلاب و یک هتل قرار دارد.علاوه بر کوهنوردی می توانید با استفاده از تله کابین به بالای آن تپه بروید.

4-آبشارهای دودن

آبشارهای دودن در 12 کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد که یکی از بهترین گزینه ها برای طبیعت گردان تور آنتالیا می باشد. این آبشارها از دو مجموعه آبشارهای بالا و باپیین تشکیل شده است. آبشارهای پایین بر روی صخره ایی در دریای مدیترانه می ریزد. آبشارهای بالایی در دل سرسبزی پارک و کوه قرار دارد و آبشارهای پایینی در نزدیکی دریا واقع شده است.یکی از بهترین زمان های سفر به این منطقه تور آنتالیا نوروز 1403 میباشد.

برچسب‌ها: