راهنمای جامع سفر به مارماریس

1402/10/16 راهنمای سفر
کپی لینک مطلب


راهنمای جامع سفر به مارماریس

معرفی شهر مارماریس

در این مقاله میخواهیم یکی از زیباترین و متفاوت ترین جزیره های زیبای روی زمین رو به شما دوستان معرفی کنیم که اینقدر زیباس لقب بهشت گمشده رو به آن نسبت داده اند و جالب تر  که این جزیره ی زیبا نزدیک شماست و میتونه یکی از بهترین انتخاب های شما برای سفرهای نوروزی و تابستانی باشد . این جزیره ی زیبا درکشور ترکیه است و در امتداد ساحل جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد و دلیل نامگذاری این شهر قرارگرفتن این جزیره بروی معادن سنگ های مرمر میباشد.برای آشنایی بیشتر با شهر مارماریس این جزیره ی زیبا ما رو درآریسا پرواز دنبال کنید.

مارماریس

نمایی از شهر مارماریس

بهترین زمان سفر به جزیره ی زیبای مارماریس

از آنجایی که این جزیره ی زیبا به لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای آب و هوای مدیترانه ایست بهترین زمان سفر به این جزیره فصل بهار تا اواسط تابستان میباشد.میانگین دمای هوا در مارماریس بین 10 تا 15 درجه سانتیگراد میباشد.ولی با این حال تمامی فصل ها برای سفر به این جزیره شرایط برقرار است.

 جاذبه های دیدنی مارماریس

در ادامه قصد دارم تا شمارو با جاذبه های دیدنی جزیره ی مارماریس آشنا کنم .گرچه زیباترین دیدنی این جزیره دریای فیروزه ای و مناظر جذاب  و سواحل تمیز این جزیره است ولی این جزیره دارای مکان های دیدنی دیگر هم میباشد که دیدن آن خالی از لطف نیست.برخی از جاذبه های دیدنی مارماریس را در ادامه به شما معرفی میکنم.امیدوارم این مقاله به شما کمک کند تا برنامه ریزی بهتری برای سفرتون داشته باشید.


منطقه دالیان

یک منطقه ی تاریخی که پر است از ویرانه های دوران باستان که در استان موغله و بین مارماریس و فتحیه قرار گرفته است.جاذبه هایی همچون ساحل ایزتوزو،حمام گل،کارتاکارتاس و شهر باستانی کائونوس در آن قرار گرفته است که دیدن آن ممکن است برای شما جذاب باشد.

دالیان

منطقه دالیان مارماریس

قلعه تاریخی و موزه مارماریس

از آثار برجسته و به جامانده از جهان باستان است که از لحاظ معماری و ساخت،فوق العاده است.این قلعه امروزه تبدیل به موزه شده و یکی از جاذبه های دیدنی مارماریس به حساب میاد.البته مجموعه ی دیگری که در این مکان میتوانید ببینید آثار هنری و تاریخی از زمان عثمانیان میباشد.

قلعه

قلعه مارماریس

کوه های مارماریس

دوستانی که اهل طبیعتگردی هستند بازدید از این منطقه رو بهشون پیشنهاد میدم همچنین از دیگر جاذبه هایی که پیشنهاد میدم تشریف ببرید میدان جوان مارماریس،شهر باستانی کاریان میباشد.امیدوارم بازدید از این مناطق خاطرات خوبی رو براتون در طول سفرتون به ارمغان بیاره و لذت ببرید.

روستای بییر،درخت هواپیما

این روستای زیبا به خاطر مسجد تاریخی و آثار به جا مانده از شهر تاریخی سیرنا که روستا روی آن بنا شده  است و همچنین یک درخت 2300 ساله شهرت دارد.این روستا دارای حال و هوای سنتی به دور از شلوغی شهر و دود و دم میباشد.پس اگر در طول سفر به مارماریس دلتون از فضای شهر گرفت میتونید سری به این روستا بزنید.

معرفی برخی از هتل های جزیره ی مارماریس

یکی از راه کارهایی که باعث میشه در طول سفرتون برنامه ریزی بهتری داشته باشید تحقیق راجع به هتل ها و خدمات تورتون قبل از زمان تهیه و رزرو تور میباشد .در ادامه ی این مقاله به معرفی چند هتل در جزیره ی مارماریس میپردازم تا بتونید برای انتخاب هتل راحت تر تصمیم گیری کنید .جهت اطلاعات بیشتر راجع به هتل ها و هزینه های رزرو تور مارماریس با کارشناسان ما در آریسا پرواز همراه باشید.


هتل گرند پاشا | Grand Pasa Hotel 

یکی از هتل هایی که میتونم برای اقامت به شما عزران پیشنهاد کنم این هتل 5 ستاره میباشد که دارای تمامی امکانات رفاهی و تفریحی لازم برای سفری دلنشین رو برای شما به ارمغان میاره.برای اطلاعات بیشتر و هزینه رزرو این هتل در جزیره مارماریس میتونید با کارشناسان ما در آریسا پرواز تماس برقرار کنید.



هتل گرند آزور | D-Resort Grand Azur 

یکی دیگر از هتل های 5 ستاره مارماریس هتل گرند آزور میباشد.این هتل در فضایی سرسبز واقع شده است و دارا ساحل اختصای و استخر در فضای باز میباشد به همین دلیل یکی از گزینه های خوب برای افرادیست که به ورزش های آبی علاقه مند هستند.فاصله هتل تا مرکز شهر مارماریس 2 کیلومتر و تا قلعه مارماریس 3 کیلومتر میباشد.امکانات خوب رفاهی و سرویس دهی عالی این هتل باعث شده این هتل یکی از بهترین هتل های مارماریس به حساب بیاید.

گرند آزور

grand azur hotel

هتل جولیان | Julian Club Hotel 

هتل دیگه ای که پیشنهاد میدم هتل جولیان 4 ستاره است که دارای امکانات خوب و موقعیت مکانی عالی در شهر میباشد جهت اطلاعات بیشتر راجع به این هتل و هتل های دیگر مارماریس میتوانید با کارشناسان ما در آریسا پرواز مشاوره کرده و تور خودتون رو رزرو کنید.

هتل لابراندامارس مارماریس | Labranda Mares 

یکی از بهترین هتل های مارماریس همین هتل لابراندا ماریس میباشد.یکی از بهترین سواحل اختصاصی در این هتل قرار دارد که باعث شده در بین گردشگران طرفدار زیادی داشته باشد.پارک دلفین ها،تفریحات دیگر ابی و جذاب و برگزاری برنامه های متنوع روزانه از دلایل دیگر برای انتخاب این هتل پرطرفدار میباشد.فاصله این هتل تا فرودگاه دالامان 50 کیلومتر میباشد.

لابراندا مارس

هتل لابراندا مارس


هتل گرین نیچر دیاموند | Green Nature Diamond 

این هتل 5 ستاره با طبیعتی استثنایی و محیط شاد و منحصر فرد گردشگران زیادی رو به خوش جلب کرده و دارای امکانات رفاهی زیادی مانند اسکواش و قایق،استخرهای سرپوشیده مخصوص کودکان و بزرگسالان ،امکانات ورزشی و صرافی و ...میباشد.شما در رستوران این هتل میتونید انواع غذاهای محلی و بین المللی رو نوش جان کنید.فاصله این هتل تا فرودگاه دالامان حدود 100 کیلومتر میباشد.برای اطلاع از هزینه ی سفر و اقامت در این هتل با کارشناسان ما در آریسا پرواز تماس بگیرید.

 معرفی رستوران های مارماریس

یکی از جذابترین بخش های هر سفر تست کردن غذاهای اون منطقه و رستوران هایآن میباشد که سفر را برای ما خاطره انگیز تر میکند.تورمارماریس حتی برای خود مردم ترکیه هم جذابه و مردم این کشور برای تعطیلات به این منطقه سفر میکنند.جالبه بدونید که صرف غذا در مارماریس میتونه به تجربه ای لذت بخش براتون تبدیل بشه پس حتما ادامه ی مقاله ی مارو دنبال کنید تا شماره با رستوران های خوب و معروف مارماریس آشنا کنیم.

رستوران میا مارماریس

بدون تردید این رستوران یکی از پرطرفداران ترین رستوران های مارماریس میباشد که دارای منظره ای زیبا به همرام موسیقی زنده میباشد.غذاهای این رستوران بین افراد محلی و گردشگران شهرت زیادی دارد و اگر به دنبال غذاهای محلی و سنتی هستید این رستوران میتونه گزینه ی خوبی براتون باشه.ساعت کار این رستوران از ساعت 7 عصر تا 12:30 شب میباشد.

رستوران استیک اند بار

رستورانی که به عقیده برخی ترک ها وتوریست ها جواهری پنهان از دیده ها در مارماریس میباشد و دارای چشم اندازی فوق العاده زیبا در نزدیکی ساحل میباشد.غذاهای این رستوران بسیار خوشمزه و با کیفیت و دارای سرویس دهی قابل قبولی میباشد.گردشگران میتوانند برای صرف هر 3 وعده صبحانه ،ناهار و شام به این رستوران بروند.

رستوران لافرچون

منوی این رستوران شامل غذاهای بین المللی و محلی میباشد و صبحانه ی این رستوران در بین محلی ها و گردشگران محبوبیت ویژه ای دارد .ساعت کاری این رستوران از ساعت 7 صبح تا 2 بامداد میباشد.

رستوران تاج محل

این رستوران فوق العاده،غذاهای اصیل هندی را در یک فضای شبه هندی برایتان سرو خواهد کرد.طعم غذاهای این رستوران تند و تیز میباشد ولی برای گردشگران بین المللی منوی مناسبی در نظر گرفته اند.بازدید از این رستوران نیزو صرف غذا در آن در طول سفر به مارماریس خالی از لطف نیست.

اطلاعات کلی درباره ی مارماریس

ترکیه کشوری مسلمان به شمار میرود لذا هنگام بازدید از اماکن مذهبی باید پوشش مناسب رو رعایت کنید.در مکان های عمومی سیگار نکشید و هرگز در مکان های عمومی بلند صحبت نکنید .جهت دسترسی به این جزیره هم میتوانید به صورت مستقیم به سمت این شهر بلیط تهیه کنید هم میتوانید از طریق ازمیر بلیط تهیه کنید و با استفاده ار وسایل نقلیه زمینی به شهر مارماریس سفر کنید.زبان رسمی در این شهر ترکی استانبولی میباشد و واحد پول آن ها لیر میباشد و اسم فرودگاه بین المللی آن دالامان مارماریس میباشد.جهت بررسی اطلاعات بیشتر در زمینه ی تورهای مارماریس میتوانید با کارشناسان ما در آریسا پرواز در تماس باشید.