راهنمای سفر به گرجستان

1402/10/16 راهنمای سفر
کپی لینک مطلب


راهنمای سفر به گرجستان

راهنمای سفر به کشور گرجستان

ما در این راهنمای سفر قصد داریم نکات مهم و مورد نیاز سفر به کشور گرجستان را به شما ارائه دهیم. خیلی از ایرانیان علاقه دارند به کشورهای خارجی سفر داشته باشند، ولی ممکن است با توجه به گرانی سفر به کشورهای اروپایی و آمریکایی ترجیح دهند کشورهای نزدیک تر را برای سفر انتخاب کنند. گرجستان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در سال های اخیر به شمار می رود و با توجه به اینکه مرز مشترک با ایران ندارد ولی در نزدیکی ایران واقع شده است. ما سعی داریم قبل از خرید پرواز و تور گرجستان اطلاعات کاربردی در مورد کشور گرجستان در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید:

georgia

گرجستان

اطلاعات کلی و موقعیت جغرافیایی کشور گرجستان

کشور گرجستان در اروپای شرقی و در محل تلاقی اروپا و آسیا واقع شده است که در سواحل دریای سیاه و کوه های قفقاز قرار دارد. گرجستان از شمال با روسیه، از جنوب با ارمنستان و ترکیه، از جنوب شرقی با آذربایجان و از غرب با دریای سیاه مرز مشترک دارد. گرجستان، کشوری نسبتا کوچک با طبیعتی متنوع و مناطق کوهستانی، ساحلی، دره های سرسبز و زیبا می باشد.صنعت گردشگری یکی از دلایل محبوبیت این کشور به شمار می رود و نقش بسزایی در اقتصاد این کشور دارد به طوری که سالانه میلیون ها گردشگر به کشور گرجستان سفر میکنند. شهر تفلیس به عنوان پایتخت کشور گرجستان جزو شهرهای تاریخی این کشور به شمار می رود و قدمت این شهر به قرن پنجم میلادی بر می گردد. گرجستان در مرز دو حوزه دینی مهم اسلام و مسیحیت قرا دارد. برای سفر به کشور گرجستان نیاز به ویزا ندارید. واحد پول این کشور لاری می باشد. زمان محلی در این کشور 30 دقیقه جلوتر از تهران است. زبان رسمی، گرجی و دین اکثریت مردم، مسیحیت می باشد. از سوغاتی های کشور گرجستان می توان زیور آلات دست ساز نقره، چورچخلا که نوعی خوارکی است و با انگور و گردو درست می شود، رومیزی با طرح های سنتی، فرش و قالیچه دستباف، پاپاخی، ادویه های گرجی، چای گرجی و غیره نام برد.

شهرهای مهم و مناسب برای گردشگری در کشور گرجستان

در سفر به کشور گرجستان بدون شک از تماشای جاذبه های زیبای گردشگری گرجستان سیر نخواهید شد. شهرهای کشور گرجستان بسیار دیدنی و تماشایی هستند. در ادامه میخواهیم در این قسمت در مورد زیباترین و مهم ترین شهرهای گردشگری گرجستان اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم:


تفلیس | Tbilisi

شهر تفلیس بزرگترین شهر و پایتخت کشور گرجستان می باشد که قدمت این شهر به قرن پنج میلادی برمی گردد. شهر تفلیس در دو طرف رود کر قرار گرفته و از سه طرف توسط کوه ها احاطه شده است و همین امر باعث زیبایی بسیار زیاد این شهر شده است. این شهر در میان توریست ها و گردشگران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. برای رزرو تورهای ارزان قیمت و مناسب تفلیس می توانید با همکاران ما در شرکت آریسا پرواز ارتباط برقرار کنید. جاذبه های شهر تفلیس عبارتند از پارک متاتسمیندا، قلعه ناریکلا، مجسمه مادر گرجستان، پل صلح، کلیسای جامع تفلیس، موزه ملی گرجستان، باغ گیاه شناسی، حمام های سلطتنی،باغ وحش تفلیس.

teflis

نمایی از شهر تفلیس گرجستان

باتومی | Batumi

باتومی یکی از شهرهای زیبا و ساحلی گرجستان است و به عنوان شهری بی نظیر برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات تابستانی به شمار می رود. باتومی دارای تفریحات و مکان دیدنی بسیاری می باشد که درختان نخل سر به فلک کشیده و ساختمان های رنگارنگ در این شهر به وفور دیده می شود. جهت رزرو تورهای با قیمت مناسب برای شهر باتومی می توانید با همکاران ما در شرکت آریسا پرواز تماس حاصل فرمایید. جاذبه های شهر باتومی عبارتند از سواحل باتومی، بلوار باتومی، مجسمه علی و نینو، کلیسای جامع مادر مقدس ما، موزهای شهر باتومی، تله کاببین آرگو.

batumi

نمایی از ساحل باتومی گرجستان

اسپانتسمیندا | Stepantsminda

شهر اسپانتسمیندا در شمال کشور گرجستان قرار دارد و جزو قدیمی ترین شهرهای گرجستان به شمار می رود. به دلیل قرارگیری این شهر در ناحیه مرتفع و کوهستانی قفقاز دارای جاذبه های گردشگری زیادی می باشد از جمله اسب سواری، کوهنوردی، دوچرخه سواری، یخ نوردی و پاراگلایدر که برای ورزشکاران بسیار مفرح می باشد.

stepan

شهر اسپانتسمیندا گرجستان

متسختا | Mtskheta

شهر متسختا یکی دیگر از شهرهای قدیمی کشور گرجستان به شمار می رود که قدمت آن به دوران باستان و سه هزار سال قبل بر میگردد. شهر متسختا دارای جاذبه های گردشگری متنوعی مانند کلیسای معروف ارتدوکس به نام کلیسای سوتیتسخولی است و این کلیسا با معماری شاهکار قرون وسطا در جذب گردشگران نقش بسیار زیادی دارد. از جاذبه های دیگر این شهر می توان به صومعه سنت نینو، موزه باستان شناسی، قلعه Bebristsikhe، قلعه آرمازی و موزه دولتی اشاره کرد.

گوری | Gori

گوری یکی از شهرهای نزدیک تفلیس است که قسمت غربی و شرقی گرجستان را به هم وصل می کند و به خاطر محل تولد جوزف استالین در میان همگانشهرت فراوانی دارد تا حدی که خانه وحی در این شهر به موزه و محل بازدید گردشگران قرار گرفته است. جاذبه های گردشگری گوری عبارتند از کلیسای مریم باکره، قلعه گوری، مجسمه قهرمانان جنگ جهانی دوم.

تلاوی | Telavi

شهر تلاوی با معماری و طراحی بی نظیر مقصد خارق العاده ایی برای گردشگران به حساب می آید. در این شهر آثاری از معماری پادشاهان کاختی، رومی ها، تزارهای روسی و پادشاهان گرجستان به چشم میخورد.از جمله جاذبه های گردشگری این شهر می توان از کلیسای جامع، دیوارهای قلعه قدیمی، صومعه شوماتا، قلعه لرد، جاده گومبوری، قلعه باتونیس، صومعه ایقالتو و یک درخت انجیر 900 ساله نام برد.

telavi

شهر تلاوی گرجستان

 آب و هوا و زمان مناسب سفر به گرجستان

آب و هوا در قسمت غربی کشور گرجستان نیمه گرمسیری و در قسمت شرقی آب و هوای قاره ایی دارد. بیشتر قسمت های گرجستان را کوهستان تشکیل داده و به همین دلیل زمستان های پر برف و بهار و تابستان مطبوعی دارد. در کل آب و هوای گرجستان مطبوع و مناسب سفر می باشد و میانگین دما در این کشور از منفی 1 درجه سانتی گراد تا 32 درجه سانتی گراد در فصل های مختلف متغیر است. شما می توانید در تمامی ماه های سال به گرجستان سفر کنید. ولی بهترین زمان سفر فصل بهار و تابستان می باشد که البته در فصل تابستان قیمت ها بالاتر می رود ولی بهترین فصل برای انجام ورزش های آبی و تفریحات ساحلی می باشد. گرجستان در فصل پاییز بسیار طبیعت زیبا و دیدنی ای دارد و می توانید هوای بی نظیری را تجربه کنید و در فصل زمستان حتما لباس گرم به همراه خود داشته باشید زیرا این کشور در فصل زمستان به عروس سفیدپوش شرقی شهرت دارد و بسیار سرد است که البته تورهای گرجستان در فصل زمستان بسیار ارزان تر است. جهت رزرو پرواز، اقامت هتل و تورهای گرجستان در تمامی ماه های سال می توانید با همکاران ما در شرکت آریسا پرواز تماس حاصل فرمایید.