برج ساعت آنتالیا

1402/10/26 جاهای دیدنی
کپی لینک مطلب

برج ساعت آنتالیا

آنتالیا به عنوان یکی از شهرهای توریستی کشور ترکیه دارای جاذبه های تاریخی بسیاری نیز می باشد که برج ساعت به عنوان نماد باشکوه باستانی شهر آنتالیا یکی از این آثار تاریخی در شهر آنتالیا است که گردشگران زیادی را در تمال طول سال به خود جذب کرده است. برج ساعت در مرکز شهر آنتالیا واقع شده است. برج ساعت جزء برج های هشتادگانه آنتالیا قدیم به شمار می آید.

برج ساعت آنتالیا آریسا پرواز

برج ساعت آنتالیا

 در شهر آنتالیا منطقه ای به نام کالیچی یا آنتالیا قدیم وجود دارد که دارای ساختارهای بسیاری از دوران روم، سلجوقی، عثمانی و جمهوری ترکیه مدرن است. آنتالیای قدیم با عنوان قلعه دروازه نیز شناخته می شود که در آن کاخ های عثمانی با سقف هایی به رنگ سفید و قرمز وجود دارد. در میان آثار تاریخی متفاوت آنتالیا، یکی از جاذبه های تاریخی جذاب شهر آنتالیا که نماد استقامت و پایداری کشور ترکیه را دارد، برج ساعت آنتالیا است. حتما در زمان سفر به تور آنتالیا به این بنای تاریخی نیز سر بزنید.

برج ساعت آنتالیا 2 آریسا پرواز

برج ساعت آنتالیا از نمایی دیگر


برج ساعت آنتالیا در سال 1901 میلادی به مناسبت بیست و پنجمین سالروز حکومت عبدالحمید دوم عثمانی ساخته شده است. قدمت تاریخی شهر آنتالیا به دوران روم قدیم و بیزانس بر می گردد و در دوران سلجوقیان و عثمانیان دچار تغییر و تحولات چشمگیری شده است. برج های هشتاد گانه اطراف شهر آنتالیا را احاطه کرده است که در گذر زمان تمام بناهای برج های محوطه تخریب شده است و فقط برج ساعت آنتالیا برجای مانده است. در تمام طول سال می توانید از این برج زیبا دیدن فرمایید که معمولا بیشترین سفر به این شهر در ایام تابستان و بهار در تور آنتالیا نوروز و تابستان خواهد بود.

ارتفاع برج ساعت آنتالیا 14 متر است که در بالاترین قسمت برج، ساعت دایره ای شکل قرار گرفته است و در اطراف آن سنگ نوشته های تاریخی وجود دارد و بر فراز این برج پرچم کشور ترکیه بر افراشته شده است.

برج ساعت آنتالیا آریسا پرواز

برج ساعت آنتالیا

با توجه به وجود دریای مدیترانه در قسمت جنوبی شهر آنتالیا، آب و هوای این شهر را کمی شرجی کرده است. ولی اکثریت گردشگردان فصل تابستان را برای بازدید از برج ساعت آنتالیا انتخاب خواهند کرد. اما اگر می خواهید کمی از گرمای هوا کاسته شود می توانید در فصل بهار و پاییز به این شهر سفر کنید و از این بنای تاریخی دیدن فرمایید. آریسا پرواز به عنوان مجری مستقیم تورهای آنتالیا بهترین مشاور شما در زمینه خرید تور ترکیه و آنتالیا خواهد بود.

برچسب‌ها: