راهنمای جامع سفر به آلانیا

1402/10/16 راهنمای سفر
کپی لینک مطلب


راهنمای جامع سفر به آلانیا

راهنمای سفر به شهر آلانیا ترکیه

آلانیا یکی از شهرهای توریستی و گردشگری در کشور ترکیه می باشد که ترکیب باشکوه و زیبایی از دریا و جنگل های آرام و بی نظیر را به نمایش می گذارد و همین آرامش باعث شده سالانه گردشگران زیادی به این شهر سفر کنند. آریسا پرواز سعی دارد در این راهنمای سفر به آلانیا شما را با جاذبه های گردشگری، رستوران ها و هتل های آلانیا آشنا سازد، پس ما را در این سفر به شهر آلانیا ترکیه همراهی کنید.

نمای آلانیا

نمایی از شهر آلانیا ترکیه

اطلاعات کلی و موقعیت جغرافیایی شهر آلانیا

آلانیا یکی از شهرهای تاریخی کشور ترکیه به شمار می رود که در 135 کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. آلانیا از شمال به رشته کوه های توروس و از جنوب به دریای مدیترانه و از شرق به شهر قاضی پاشا و از غرب به ماناوگات و منطقه سیده منتهی می شود. مساحت شهر آلانیا در حدود 1.598 کیلومتر مربع می باشد. در طول تاریخ، شهر آلانیا یکی از هسته های اساسی برای امپراتوری های مختلف مانند روم، بیزانس، سلجوقی و عثمانی بوده که نام آن در طول تاریخ بارها تغییر کرده است به عنوان مثال کوراکسیون، کولونوروس و علائیه. موسسه آماری ترکیه طبق سرشماری سال 2019 جمعیت این شهر را بالغ بر 327.503 نفر اعلام کرده است. زبان رسمی شهر آلانیا ترکی استانبولی و واحد پول این شهر لیر ترکیه می باشد و اختلاف ساعت نسبت به تهران یک ساعت و نیم از تهران عقب تر است.


 آب و هوا و زمان مناسب سفر به آلانیا

آب و هوای شهر آلانیا معتدل و مدیترانه ایی می باشد که در تابستان دارای آب و هوای معتدل و در زمستان هوایی بارانی و مرطوب دارد. دمای هوا در تابستان 28 درجه و میانگین سالانه دمای آب دریا 21 درجه سانتی گردا می باشد. در تمام ماه های سال برای سفر به شهر آلانیا مناسب است به خصوص در فصل بهار و تابستان که شرایط برای انجام ورزش های آبی فراهم می باشد و بهترین ماه ها برای شنا و تفریحات آبی مرداد و شهریور می باشد. شما میتوانید در فصل بهار و تابستان از تورهای شرکت آریسا پرواز برای سفر به شهر آلانیا استفاده فرمایید.


 هزینه سفر به شهر آلانیا

هزینه اقامت در هتل یکی از مهم ترین هزینه های سفر می باشد که می توانید با صرفه جویی و بکار گیری چند نکته مهم، تا جایی که ممکن است آن را کاهش دهید. یکی از این نکته ها این است که زمان سفر شما تاثیر زیادی بر نرخ هتل ها دارد. یعنی در فصل های شلوغ گردشگری مانند بهار و تابستان هزینه اقامت بالاتر است و در فصل پاییز و زمستان ارزان تر می شود. در آلانیا با توجه به وجود تعداد زیادی هتل می توان هتل دلخواه خود را با بودجه مورد نظرتون رزرو فرمایید که میتوانید در این زمینه از همکاران ما در شرکت آریسا پرواز مشاوره رایگان دریافت کنید. در حال حاضر تور آلانیا با پرواز ترک از فرودگاه قاضی پاشا صورت می گیرد و معمولا در این سفر مسافرین از هتلایی با خدمات آل و یوآل استفاده میکنند و دیگر دغدغه ای در مورد غذا نخواهند داشت.


 برخی جاذبه های گردشگری آلانیا

 قلعه آلانیا | Alanya Castle

قلعه آلانیا مشرف به دریای مدیترانه قرار دارد. قلعه ایی که سلجوقیان دیوارهای آن را در قرن سیزدهم میلادی ساختند. این قلعه یکی از آثار به ثبت رسیده در فهرست جهانی یونسکو می باشد. بیشتر قسمت های این قلعه در قرن سیزده تحت حکمرانی سلجوقیان روم و بعد از تسخیر شهر آلانیا در سال 1220 توسط سلطان کیقباد اول ساخته شده است که بیشتر مکان های معروف آلانیا اطراف و یا در کنار این قلعه واقع شده است.

قلعه آلانیا

قلعه آلانیا ترکیه

غار داملاتاش  |  Damlatas Caves

این غار 15 هزار ساله مکانی عالی برای فرار از گرما و سفر در دل طبیعت می باشد. اهالی آلانیا معتقد هستند که هوای داخل غار خاصیت درمانی دارد و برای بیماران مبتلا به آسم بسیار مفید است. این غار در غرب قلعه آلانیا در ساحل دریای مدیترانه واقع شده است و 3 کیلومتری از مرکز شهر آلانیا قرار دارد. مساحت کلی غار بین 180 تا 200 متر مربع می باشد. کسانی که برای درمان بیماری آسم به این غار می روند، بیست و یک روز و هر روز 4 ساعت در فضای غار به سر می برند که البته هزینه ورودی آن ها از گردشگران عادی بسیار کمتر است.

پارک آبی واتر پلنت |  Water Planet Aqua Park

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر آلانیا و مناسب برای خانواده ها پارک آبی واتر پلنت می باشد. از جمله تفریحات این پارک آبی می توان از بانجی جامپینگ، سرسره های آبی، استخرهای متعدد و قایق سواری نام برد.

پارک آبی واتر

پارک آبی واتر پلنت آلانیا

برج سرخ |  Kizilkule

برج سرخ یکی از چشم گیر ترین بناهای مجموعه قلعه آلانیا است. این برج بیست و نه متر ارتفاع دارد و دیوارهای قلعه از اینجا شروع می شود. برج سرخ یکی از نمادهای آلانیا به شمار می رود و قدمت آن به قرن سیزدهم بر میگردد. این مجموعه یک بار به طور کامل مرمت شده و هم اکنون به عنوان موزه قوم شناسی مورد بازدید گردشگران قرار گرفته است.

ساحل کلئوپاترا | Kleopatra Plaji

ساحل کلئوپاترا از زیباترین سواحل دیدنی آلانیا به شمار می رود که در شبه جزیره تاریخی این شهر واقع شده است. طبق افسانه های موجود این ساحل و مناطق اطراف آن هدیه ایی به ملکه مصر بوده است. یکی از ویژگی های خاص این ساحل آب های بسیار شفاف آن می باشد.

رودخانه دیم چای| Dimcay

رودخانه دیم چای در شهر آلانیا جزء جاذبه های دیدنی و طبیعی این شهر به شمار می رود. وجود تعداد زیادی رستوران، تخت چوبی و آلاچیق برای تردد مسافرین و گردشگران بر روی آب رودخانه سبب شده این منطقه در جذب توریست بسیار موفق باشد.

 برخی رستوران های شهر آلانیا

 رستوران باهاما | Bistro Bahama

باهاما یکی از بهترین رستوران های شهر آلانیا است که دارای سرویس دهی عالی، کیفیت غذایی بالا و همچنین تنوع در منوی غذا می باشد و به همین سبب مورد توجه بیشتر توریست های شهر آلانیا می باشد.

رستوران تئو | Theos Palace Restaurant

رستوران تئو رستوران درجه یک در شهر آلانیا در منطقه آکچالی اوغلو می باشد. منوی این رستوران شامل غذاهای ایتالیایی، مکزیکی، هلندی، اروپایی و ترکیه ایی می باشد.

رستوران الیویا | Olivia Gourmet Restaurant

رستوران الیویا یکی از بهترین رستوران های شهر آلانیا دارای محیطی آرام و کارکنان حرفه ایی می باشد. مواد غذایی عالی و طعم های به یاد ماندنی باعث می شود یک وعده غذایی فوق العاده در این رستوران را تجربه کنید. منوی غذایی این رستوران شامل غذاهای بین المللی و مدیترانه ایی می باشد.


 برخی هتل های شهر آلانیا

 هتل اورنج کانتی ریزورت آلانیا | Orange County Alanya

این هتل دقیقا کنار ساحل واقع شده و یک استخر روباز به همراه سرسره های آبی دارد. ساحل این هتل 1000 متر مکعب مساحت دارد و تراسی پانورامیک برای آفتاب گرفتن و امکانات اسپا نیز موجود می باشد. اتاق های هتل اورنج کانتی آلانیا دارای تهویه کننده هوا، تلویزیون، ماهواره، بالکن و مینی بار می باشد و برخی اتاق ها چشم انداز رو به دریا دارند. این هتل UALL است و صبحانه، نهار و شام به صورت بوفه سرو می شود. در این رستوران های انواع غذاهای بین المللی و دریایی سرو می شود. از دیگر خدمات این هتل اسپا شامل سونا، استخر سرپوشیده، حمام ترکی و مرکز بدنسازی می باشد. یک پارک تفریحی کوچک، بازی تنیس روی میز و دارت نیز برای استفاده مهمانان در این هتل وجود دارد. فاصله هتل اورنج کانتی آلانیا از آبشار مناوقات 32 کیلومتر و از مرکز شهر آلانیا 30 کیلومتر می باشد.

هتل اورنج

هتل اورنج کانتی آلانیا

هتل هدف بیچ ریزورت اند اسپا | Hedef Beach Resort & Spa

تمامی اتاق های هتل هدف بیچ ریزورت دارای تهویه کننده هوا، تلویزیون و ماهواره، مینی بار، تلفن، صندوق امانات و سشوار می باشند. اکثر اتاق ها بالکن دارند. این هتل دارای چهار رستوران، استخر و مرکز اسپا می باشد که خدمات اسپای این هتل شامل حمام ترکی و سونا می شود.

هتل لانگ بیچ ریزورت | Long Beach Resort & Spa

هتل لانگ بیچ ریزورت در شهر زیبای آلانیا در فاصله حدود 95 کیلومتری با فرودگاه آنتالیا و حدود 60 کیلومتری از فرودگاه آلانیا قرار دارد. این هتل با مساحتی بالغ بر 75 هزار متر مربع و 750 اتاق با ظرفیت 2000 نفر با امکاناتی بی نظیر، سفری دلنشین برای گذراندن یک تعطیلات رویایی فراهم آورده است. تمامی اتاق ها در این هتل دارای فرش، مینی بار، تلویزیون، سرویس بهداشتی به همراه وان، تلفن، سشوار، سیستم تهویه هوا، صندوق امانات و بالکن می باشد. هتل لانگ بیچ دارای اتاق های استاندارد، دوبلکس فمیلی و سوئیت جونیور می باشد. این هتل دارای 3 استخر رو باز، استخر آب دریا، پارک آبی با 8 سرسره، استخر سرپوشیده آب گرم، آکواپارک کشتی دزدان دریایی با آب گرم و پارک آبی کودکان می باشد. لونا پارک به صورت رایگان با 6 وسیله بازی، روزانه 2 ساعت در اختیار کودکان می باشد. این هتل دارای چندین رستوران و کافی شاپ می باشد. در این رستوران ها صبحانه، ناهار و شام به صورت بوفه سرو می شود.

هتل لانگ

هتل لانگ بیچ ریزورت آلانیا

هتل زافیرا دلوکس ریزورت اند اسپا | Xafira Deluxe Resort & Spa

هتل زافیرا دلوکس ریزوت اند اسپا هتلی ساحلی با 500 متر ساحل اختصاصی با سازه ایی شبیه به قصر در منطقه آوسالار قرار دارد. این هتل دارای استخر روباز و سرپوشیده، مرکز بدنسازی، زمین تنیس و امکانات اسپا می باشد.اتاق ها مجهز به تلویزیون، تهویه کننده هوا و مینی بار می باشد. در رستوران های این هتل انواع غذاهای ترکی و بین امللی به صورت صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. از ساعت 8 صبح الی 8 شب هر 15 دقیقه خدمات ترانسفر رایگان به ساحل ارائه می شود. هتل زافیرا دلوکس در فاصله 60 کیلومتری از فرودگاه قاضی پاشا و در فاصله 100 کیلومتری از فرودگاه آنتالیا قرار دارد.

هتل زافیر

هتل زافیرا آلانیا

هتل روبی پلاتینیوم اسپا ریزورت اند سوییت | Rubi Platinum Spa Resort & Suites

هتل روبی پلاتینیوم اسپا ریزورت اند سوییت یکی از بهترین هتل های 5 ستاره در منطقه کوناکلی آلانیا می باشد. امکانات رفاهی این هتل علاوه بر ساحل اختصاصی و خلیج خصوصی، امکاناتی نظیر استخر روباز و سرپوشیده، زمین تنیس و خدمات اسپا، گلف، پارک آبی و دارت از دیگر مزایای این هتل به شمار می روند. همه چیز در این هتل بی نظیر است، از دکوراسیون بسیار مدرن و زیبای اتاق ها و سالن ها گرفته تا عظمت منطقه ساحلی و کیفیت غذاهای هتل. ضمنا برخی از اتاق های این هتل چشم انداز رو به دریا و یا استخر بزرگ دارد. در هتل روبی پلاتینیوم 5 رستوران با منوی انتخابی وجود دارد. این هتل دارای امکاناتی از جمله کالسکه، غذای کودک، استخر، محوطه بازی، کلوپ ورزشی و نگهداری از کودکان می باشد که بهترین انتخاب برای سفر به همراه خانواده و کودکان به شهر زیبالای آلانیا می باشد. فاصله هتل تا قلعه تاریخی آلاراهان 8.5 کیلومتر، تا ساحل یولاس 17.2 کیلومتر، تا لونا پارک آلانیا 19.7 کیلومتر و تا فرودگاه قاضی پاشا 59.9 کیلومتر می باشد.

هتل روبی

هتل روبی پلاتینیوم آلانیا

هتل اتوپیا ورلد | Utopia World

این هتل 5 ستاره در شهر تاریخی آلانیا در فضایی به وسعت 105 هزار متر مربع بنا شده است. در رستوران های اصلی هتل اتوپیا ورلد صبحانه، صبحانه دوم پیش از ظهر، ناهار، شام و بوفه دیرهنگام سرو می شود. پارک آبی 15 هزار متر مربعی هتل و ساحل اختصاصی هتل که 150 متر طول دارد، فضای شادی را برای تفریح در اختیار مهمانان هتل قرار می دهد. یکی از جذابیت های هتل اتوپیا آلانیا آن است که بر روی صخره ایی مشرف به دریای مدیترانه واقع شده و همین موضوع، منظره زیبایی را به آن بخشیده است. از جمله امکانات این هتل ساحل اختصاصی، استخرهای روباز، پارک آبی، خدمات اسپا، حمام سنتی، اسنک بار، مرکز خرید، خشکشویی، خدمات پزشکی، مرکز بدنسازی و دیگر خدمات رفاهی دارد. فاصله هتل تا مارینا آلانیا 14.5 کیلومتر، از فرودگاه قاضی پاشا 22 کیلومتر و از فرودگاه آنتالیا 155 کیلومتر می باشد.

و در آخر برای رزرو پرواز، اقامت هتل و تور آلانیا با بهترین قیمت را میتوانید از شرکت آریسا پرواز خریداری کنید.

برچسب‌ها: