پل بسفر

1402/10/26 جاهای دیدنی
کپی لینک مطلب

پل بسفر | Bosphorus Bridge

پل بسفر در سراسر تنگه بسفر بین منطقه اورتاکوی، در سمت اروپایی، و بیلربی، در سمت آسیایی استانبول قرار دارد و فرصتی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند تا بین دو قاره آسیا و اروپا که این شهر منحصر به فرد و وسیع را تشکیل می دهند، عبور کنند. این پل معروف تقریباً 1.5 کیلومتر عرض و 165 متر ارتفاع دارد و فاصله آن تا صطح آب 64 متر است که به کشتی های بزرگتر اجازه می دهد تا از زیر آن عبور کنند. ساخت پل بسفر در سال 1970 آغاز شد و به دستور نخست وزیر عدنان مندرس که برای اولین بار این ایده را در سال 1957 مطرح کرد.

ساخت این سازه چشمگیر حدود 200 میلیون دلار هزینه داشت. این پل دارای 8 لاین، 3 خط در هر جهت، به اضافه یک خط اضطراری و یک پیاده رو است، اگرچه عابران پیاده دیگر اجازه ندارند از روی پل عبور کنند. تخمین زده می شود که روزانه بیش از 180000 وسیله نقلیه از روی پل عبور می کنند. در 15 ژوئیه 2016، پل بسفر رسما به پل شهدا تغییر نام داد، اگرچه اغلب هنوز به عنوان پل اول از آن یاد می شود.

پل بسفر اولین پل از سه پل معلق بود که شهر را به طور طبیعی تقسیم کرده بود. قبل از ساخت آن، تنگه بسفر فقط با قایق قابل عبور بود. خدمات کشتی هنوز به طور منظم کار می کند و شاید راه دلپذیرتری برای عبور از این پل باشد، برخی معتقدند که اگر هنگام عبور از زیر پل آرزویی داشته باشید، به حقیقت خواهد پیوست. سفرهای دریایی روزانه در تنگه بسفر مسافران را به پل بسفر می‌آورد و در بسیاری از جاذبه‌های استانبول توقف می‌کند.

پل بسفر آریسا پرواز

پل بسفر استانبول


این پل زیبا با سه نام پل بغاز، پل بسفر و 15 جولای شهرت دارد که عموم مردم ترکیه آن را با عنوان پل بغاز می شناسند. پل بسفر بر روی تنگه بسفر در شهر استانبول قرار دارد و واسط بین قسمت اروپایی و آسیایی استانبول است و از طرفی دیگر دریای مرمر و دریای سیاه را به یکدیگر وصل می کند.

بسفر آریسا پرواز

پل بسفر در شب

پل بسفر در سال 1957 میلادی به تصمیم نخست وزیر ادنان مندرس شروع شد و در سال 1968 میلادی با شرکت انگلیسی فریمن فاکس و شرکا برای انجام مهندسی این پل قراردادی بسته شد. این سازه در سال 1970 میلادی در ماه فوریه شروع به کار کرد و توسط 35 مهندس و 400 کارگر در تاریخ 30 اکتبر سال 1973 به پایان رسید. حتما در سفر به تور استانبول به پل سر زدین و از مناظر زیبای آن لذت بردین. گردشگران با استفاده از مترو، اتوبوس و تاکسی می توانند به پل بغاز برسند. پل بسفر یکی از جاذبه های دیدنی در تور ترکیه و تور استانبول نوروز و تمام ایام سال به شمار می رود.برای رزرو بلیت، هتل و تور استانبول می توانید با شرکت آریسا پرواز مجری مستقیم تور استانبول تماس حاصل فرمایید.

برچسب‌ها: